Open brief aan Mevr. Maggie De Block, Minister van volksgezondheid.


Gast

#26

2015-07-15 17:39

Neem zelf al jaren adhd medicatie na een burn-out
desondanks blijft mijn levenskwaliteit te laag ... ; zo laag dat ik besluit alleen te blijven , ondanks verliefd te zijn ontbreekt het positieve zelfbeeld om er voor te gaan ... resultaat : isolement tegen wil en dank , en een geringe draagkracht om alledaagse problemen geheel op eigen kracht het hoofd te moeten bieden . Dit is maar één van de redenen ; echter wel de belangrijkste imo .

Groeten


Gast

#27

2015-07-15 18:58

Omdat ook ik 1 van die mensen ben, slik al 17 jaar antideprisiva


Gast

#28

2015-07-15 19:10

Omdat ik weet dat heel veel mensen door werkdruk maar ook jongeren door de hoge jeugdwerkloosheid in zo'n situaties terechtkomen.  Zelf ben ik een alleenstaande ouder die zich al in heel veel bochten heeft moeten wringen en hard heeft moeten werken om het hoofd boven water te houden. Gevolg: burn-out- depressie . Mijn levenskwaliteit is vrij laag, heb nog altijd weinig energie en daardoor kom ik in een sociaal isolement terecht. Ik heb ook veel rust nodig om te kunnen herstellen na een stressvolle dag.  Door de recente verhoging van de pensioen leeftijd, weet ik niet of ik  in staat ben van nog zo lang te werken. Ik snak naar rust en voldoening... 

 

 


Gast

#29 Re: Ander systeem

2015-07-15 19:22

#7: Survivor - Ander systeem 

 Klopt helemaal. Nog vandaag had mijn zoon een uitbarsting , over het niet weten waar zijn leven heen moet. Volgens hem legt de maatschappij een enorme druk op. Je moet dit, je moet dit, je wordt verwacht dat ..... anders ben je niet "normaal".  Door de hoge jeugdwerkloosheid is hij ook bang om geen eigen leven te kunnen opbouwen. 

Ik vind het -als ouder- erg om zo'n dingen te moeten horen. Het raakt me , ik probeer hem te steunen zoveel ik kan maar dat lukt niet altijd, of hij aanvaardt het niet omdat ik zijn moeder ben. 


Gast

#30

2015-07-15 19:32

op men 6 jaar een zwaar ongeval gehad en nu op men 20 ste blijven de psychische problemen zich opstapelen

Gast

#31

2015-07-15 19:48

Om het onder de aandacht te brengen,,,!!!!

Gast

#32

2015-07-15 21:57

Omdat ik zelf al 27 Jaar met M.E.en fibro en spasmofilie leef,en weet wat pijn is...................

Gast

#33

2015-07-16 14:02

Iedereen moet geholpen worden

Gast

#34

2015-07-16 20:08

Omdat ik ook geloof dat deze methode kan helpen bij traumas en depressies en zeker beter is
dan medicatie.

Gast

#35

2015-07-16 20:34

Hebben zelf een kind met psychische problemen , en stuiten op steeds meer onbegrip van hogerhand !

Gast

#36

2015-07-17 08:59

Ik heb getekend omdat mijn zoon lang een psychisch probleem heeft gehad. Het is duidelijk dat er meer over gepraat moet worden. Het niet omdat je het niet ziet dat er niets is.Er moeten meer lokale afdelingen gecreëerd om deze personen te helpen. Er moet meer op gemeenlijk vlak gewerkt worden, met kleine praatgroepen!

Gast

#37

2015-07-17 10:20

Heb zelf 6jaar in een depressie gezeten en alles geprobeerd wat maar kon om er uit te geraken. Na 6jaar zoeken heeft mijn huisarts me medicatie voorgeschreven dat 40 jaar oud was en na een weekje was ik eindelijk weer zonder onrust. (Hoe oud of verouderd een medicijn ook mag zijn, als het maar een persoon kan helpen is het de moeite waard).als ik dan deze uitleg lees en zie hoeveel mensen er baat bij hebben,dan vind ik dat onze minister er eens goed moet over nadenken of dit niet de moeite is om het voor iedereen die het nodig heeft legaal te maken. Geef mensen de kans om op deze manier te proberen weer een "leven"te krijgen.

Gast

#38

2015-07-17 13:17

Ik ben zelf psychische problemen en ervoor in behandeling

Gast

#39

2015-07-17 14:31

omdat ik volledig begrijpen kan hoe deze mensen zich voelen
Wolvenmeisje

#40

2015-07-17 15:01

Omdat ikzelf psychische problemen heb (gehad), op de duur begon ik zelfs met automutilatie. Dankzij therapie ben ik hiermee kunnen stoppen, maar elke dag blijft een gevecht om er niet terug mee te beginnen. De littekens op mijn arm blijven me elke dag herinneren aan die zware periode. Iedereen verdient een methode waar hij/zij mee geholpen kan worden.


Gast

#41

2015-07-17 16:19

Ik heb zelf cvs en fibromalgie en weet uit ervaring dat er behandelingen zijn oa schiatsu waar ik mij beter bij voel,nu moet ik alles uit mijn eigen zak betalen met een uitkering.Omdat deze ziekten niet erkend worden en alternatieve behandelingen niet worden terug betaald,alhoewel ik iedere keer ervaar dat ik er niet zonder kan

Gast

#42

2015-07-17 17:49

Omdat ik t belangrijk vind dat bevolking gaat luisteren naar de stem binnenin zichzelf en niet de stem buiten zichzelf zodat ieder in zichzelf sterker is dan de negatieve uitdagingen die hen worden aangeboden...we moeten terug een sterke natie worden die niet meer aan negatieve gedachte denken en laten beïnvloeden..... We moeten allemaal door een dal om ons sterker te maken en dat kunnen wij niet meer....wij zijn zwak,daarom vind ik deze therapie positief....

Gast

#43

2015-07-17 18:14

Voor mijn dochter van 1jaar. Niemand begrijpt wat ze door maakt

Gast

#44

2015-07-17 18:27

ik ben zelf een meid van 24 jaar en slik al drie jaar anti depresiva en ga naar een pschygoloog en heb ook een kindje ik kan er mee van spreken enn ze moeten er iets tegen doen!

Gast

#45

2015-07-17 20:13

Zelf al 19 jaar last van paniekaanvallen en depressies, geen enkele klassieke therapie heeft tot nu toe geholpen

Gast

#46

2015-07-18 18:34

Omdat het nodig is dit heeft zeker aandacht nodig je ziet niet altijd aan de buitenkant van iemand wat er aan de binnenkant allemaal afspeeld.

Gast

#47

2015-07-18 19:24

Omdat ik sowieso interesse heb in alles wat een meerwaarde is in ons leven.
En zeker in wat hier in België als alternatief en daarom per definitie als ongeloofwaardig bestempeld wordt.

Ik ben sinds kort ook mijn job kwijt, die ik met hart en ziel gedaan heb.

Door een jaar van opeen volgende gezondheidsproblemen, waaronder fibromyalgie kon ik dat werk niet meer aan, 

ik zit momenteel ook diep in de put en vraag mij af of alles nog wel zin heeft...


Gast

#48

2015-07-18 19:38

Omdat het juiste moet gebeuren

Gast

#49

2015-07-18 19:56

Het is van uiterst belang dat hier werk van gemaakt wordt!!! Ik hoop van harte dat mijn kleine handtekening een groot verschil kan maken!

Gast

#50

2015-07-18 21:13

Heb zal psychische aandoening