Open brief aan Mevr. Maggie De Block, Minister van volksgezondheid.
Neem contact op met de schrijver van de petitie
hierbij mijn steun in jullie petitie. helena
omdat mijn dochters in de sectorwerken,en iedere dag met hun hoofd tegen de muur lopen.De wachttijden zijn veel te lang.
Ander systeem
Deze kinderen waarvan ik zeker weet dat het nieuwetijds kinderen zijn en moeilijk met het moetensysteem om kunnen gaan !!
Het moetensysteem bedoel ik mee, het moeten naar school gaan, het moeten sporten, het moeten werken, het moeten hebben van een opgelegde status, want anders hoor je er niet bij !! Het moeten van regels volgen.
Daar passen deze kinderen niet in, deze kinderen willen vrij zijn en weten dat wij als vrij mens mogen leven met vrijwillige keuzes. Maar de samenleving is niet zo !! De regering wil nog steeds iedereen in een doosje stoppen en categoriseren en over
je leven beslissen, ze vergeten dat zij geen recht hebben over je leven te beslissen !! Ze zouden al het mogelijke in dit geval
moeten doen om deze kinderen te helpen, door deze therapie, door Montessorionderwijs aan te bieden.
met vriendelijke groet,
"Laura"
Ik ken "Laura".
Voorstellen dat uw "geneeswijze" haar kan helpen getuigt van totaal onbegrip voor haar situatie.
Zij verlangt inderdaad naar slaap, diepe slaap...
Uw petitie maakt het voor haar alleen maar moeilijker, ze heeft haar keuze gemaakt.
Re: "Laura"
Volgens mij getuigt dit helemaal niet op onbegrip, integendeel. Laura heeft misschien haar keuze gemaakt en daar heb ik begrip voor, maar die keuze is het gevolg van haar geestelijke toestand. Uit ervaring weet ik dat als je overmand bent door negatieve gedachten je niet tot positieve beslissingen komt. TM kan haar helpen om weer positief over zichzelf te denken.
Ik spreek uit ervaring en ik ben heel blij dat ik, via allerhande therapieën, meditatie en lectuur ik weer op het "positieve" pad zit.
Ik steun deze petitie van ganser harte en hoop er ooit te kunnen aan deelnemen.
Kus en knuffel voor allen die het nodig hebben.
Re: "Laura"
Ik heb het artikel van Laura in detail gelezen en het heeft mij diep geraakt. Het was mij heel duidelijk dat zij haar keuze gemaakt heeft, en ik hoop dat het duidelijk is dat ik die keuze absoluut respecteer. Maar ik heb ook persoonlijk vele gevallen gezien die gelijkaardig waren aan Laura's verhaal, en die we toch hebben kunnen helpen. De David Lynch Foundation heeft wereldwijd zo al duizenden mensen kunnen helpen.
Soms is het gewoon te laat, net zoals het bij kankerpatienten gewoon te laat is om het nog terug te draaien, (waarmee ik bedoel dat ik begrip heb voor het feit dat een psychisch probleem even pijnlijk, of veelal nog pijnlijker, kan zijn dan een lichamelijk probleem) maar dan hoop ik dat Laura haar verhaal de regering kan inspireren om anderen te helpen voor het zover is dat er geen weg meer terug is. Het was zeker niet mijn bedoeling om het nog moeilijker voor haar te maken.
Re: Petitie
#1: - Ikzelf kamp al 30 jaar met psychische problemen, ben reeds in verschillende zieknhuizen opgenomen geweest maar zelfs daar heb ik niet de hulp gekregen die ik zocht en nog nodig heb. Alleen maar pilletjes voorschrijven om je kalm te houden, maar na 3 zelfmoorden op 6 maand tijd ben ik nu zelf bijna zo ver dat ik het ook al begin te plannen.
| This discussion has been closed. |