OPDC 't Nijrees speciaal middelbaar onderwijs moet blijven!


Gast

#76

2015-04-02 19:53

Ik vind het mooi dat mensen er voor op komen. Eerlijk ik heb 2 jaar op deze school gezeten en dat was de beste tijd van mn leven want het is een geweldige school en ze hebben zoveel aandacht voor elke leerling opzich; en de leerlingen van t nijrees hebben dat nodig die kunnen reguliere scholen niet aan.
Ik hoop dat de petitie helpt.
-chaneequa eisinger (ook oud leerling van t nijrees)

Gast

#77

2015-04-02 19:55

Onze middelste zoon heeft op het Nijrees gezeten. Super goede ervaringen mee. Hij heeft alle steun en hulp gekregen die hij nodig had. Hij had het nooit gered op een reguliere vmbo school. En nu zo overduidelijk dat hij een joch is wat verdrinkt op een ROC. Maar ook nu onze jongste verdrinkt op een reguliere voorgezet onderwijsschool. Verdrinkt in de grote groep. Niet tot ontplooiing kan komen. Hij er alleen maar op achteruit gaat. Sociaal emotioneel nog helemaal niet toe asn de grote school ondanks zijn 14 jarige leeftijd. En nu geen mogelijkheid meer hebben om hem naar het Nijrees te kunnen doen waar hij wel bij de hand genomen word en er alles uit word gehaald wat ze kunnen in een rustige en veilige omgeving. We nu toch vast zitten aan het reguliere. Want ook onze jongste is helaas een ventje wat overal tussen wal en schip valt in alle regeltjes. Hoe maak je kinderen kapot. Ik vind het een zeer slechte zaak dat het Nijrees moet sluiten. Er zijn jongeren genoeg te over die er op hun plaats zouden zijn en vandaaruit een betere startpositie hebben voor hun verdere toekomst. Laat 't Nijrees blijven!!!!

Gast

#78

2015-04-02 20:05

iedereen moet de mogelijkheid hebben om op zijn wijze/manier
de leerstof in zich op te nemen en te verwerken zodat ze later eigen waarde behouden en in eigen onderhoud fatsoenlijk kunnen voorzien en niet afgescheept worden met allerlei smoezen stel u eens voor dat u in dezelfde situatie was hoe fijn zou u het vinden dat u zo behandeld werd als u nu met deze kinderen doet. het zijn pareltjes

Gast

#79

2015-04-02 20:13

Klassen zijn nu al te groot. Kinderen die 'anders' zijn, kunnen zich op die manier niet ten volle ontplooien.

Gast

#80

2015-04-02 20:25

Speciaal onderwijs moet blijven, om alle kinderen de mogelijkheid te geven om in hun eigen tempo en mogelijkheden te ontwikkelen. Deze kinderen passen vaak niet in het reguliere onderwijs omdat bijv. de klassen te groot zijn.

Gast

#81

2015-04-02 20:27

Deze school heeft er voor gezorgd dat onze zoon nu een goede opleiding kan doen op het ROC zonder het nijrees was hij daar nooit gekomen .rob en ingrid van Boeyen ouders van gijs

Gast

#82

2015-04-02 20:30

Heel herkenbaar dit soort scholen zijn voor vele kinderen een redding en moet gewoon open blijven. Mijn zoon gaat wel naar regulier onderwijs maar was het beter geweest had hij toch echt naar speciaal onderwijs gegaan. Hij heeft ook pdd-nos. Sinds we dit weten werkt school goed mee aan de juiste begeleiding maar hier kunnen ze niet veel van in de klas hebben. Nu kan mijn zoon de stof goed aan alleen heeft hij veel moeite met het sociale en emotionele vlak. Ik ben vel tegen dit soort bezuinigingen!

Gast

#83

2015-04-02 20:32

Dit mag niet gebeuren alle kinderen hebben recht op onderwijs vooral als het op een reguliere school niet helemaal gaat zijn we als ouders heel blij dat er dan wel een school is die deze kinderen helpt om ook een mooie toekomst te werken

Gast

#84

2015-04-02 20:33

Als deze school moet sluiten,vallen deze kinderen weer tussen wal en schip!!

Gast

#85

2015-04-02 20:37

Onze beide kinderen hebben onderwijs van het Nijrees genoten . Nou echt zeer tevreden !!! Als t Nijrees er niet was geweest , dan waren onze kinderen niet zo ver als waar ze nu zijn !! Kortom t Nijrees kan en mag gewoon niet gesloten worden !!

Gast

#86

2015-04-02 20:38

Deze leerlingen hebben recht op passend onderwijs waardoor ze met hun diploma zich verder kunnen ontplooien in hun verdere leven ..

Gast

#87

2015-04-02 20:39

Onze zoon doet dit jaar examen op VMBO KB niveau.Dit is alleen mogelijk geweest doordat hij dit op het Nijrees heeft gevolgd.Wat deze school voor onze kinderen betekent is zo geweldig dat het onbegrijpelijk is dat deze discussie wordt gevoerd.Wat is eigenlijk de reden dat men tot een eventuele sluiting wil overgaan? GELD?Denkt men echt dat onze kinderen gebaat zijn bij een reguliere school waar zoveel prikkels zijn dat het bij voorbaat al gedoemd is te mislukken. Deze kinderen komen tussen wal en schip. Dames en Heren die hierover een besluit gaan nemen, gebruik uw gezonde verstand en laat het Nijrees bestaan zodat onze kinderen een goede opleiding kunnen volgen en een plaats in de maatschappij kunnen verwerven.

Gast

#88

2015-04-02 20:44

Speciaal onderwijs blijft nodig, zeker nu klassen in het reguliere onderwijs zo groot zijn.

Gast

#89

2015-04-02 20:51

Omdat ik ook 1 van mijn kinderen op speciaal onderwijs heb zitten en als hij zo oud is om naar voortgezet onderwijs te gaan dan wil ik hem ook graag naar een school als bv. 'T Nijrees laten gaan...zo ontzettend belangrijk en cruciaal voor zulke kinderen!!!!!

Gast

#90

2015-04-02 21:00

Ik heb zelf in een mindere periode binnen
het Nijrees vervolgonderwijs mogen volgen en het was, het stapje, wat regulier onderwijs niet bezat/bezit en wat mij het vertrouwen in mijzelf teruggaf om in het beroepsonderwijs en later hbo succesvol te mogen doorstromen.

Gast

#91

2015-04-02 21:04

Onze zoon heeft dankzij deze school een hele goede basis; dit gun ik andere kinderen ook. Een aantal kinderen kunnen een gewone VO school niet aan vanwege omvang of prikkels. Zij zullen buiten de boot vallen terwijl ze op deze school hun diploma hadden kunnen halen. Dit mag niet gebeuren!

Gast

#92

2015-04-02 21:08

door het nijrees heb ik geen zelf moord gepleegt. met de hulp die ik daar kreeg met het verwerken van mijn verleden( gescheiden ouders, mishandeling/ gehandicapte moeder) . ook ben ik hier niet gepest. en op andere 'normale' schoolen wel! het is meer dan alleen maar een school ze helpen je met je leven weer op de rails krijgen en het in zien van het leven en er plezier in hebben! het nijrees is niet zomaar een school. het is de beste school die je als leerling kan krijgen!!!


Gast

#93

2015-04-02 21:22

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik er zelf op heb gezeten en er erg veel baat bij heb gehad. heerlijk die kleine klasjes en de extra begeleiding die je op het gewonen vmbo niet krijgt.

Gast

#94

2015-04-02 21:28

Er wordt nu gerommeld aan de basis...De Basis- opleiding- - hulp voor jongeren die juist even die extra hulp nodig hebben....Wat moeten ze straks? Geen diploma? Geen extra aandacht gehad in de vorming van hun jeugd? Juist in deze maatschappij waar diploma`s zwaar tellen.......

Gast

#95

2015-04-02 21:33

Omdat mijn zoon naar nijrees zou moeten volgend jaar maart dit niet kan.

Gast

#96

2015-04-02 21:54

Onze zoon heeft pddnos/midden en is zeer gebaat bij het speciale onderwijs op reguliere onderwijs gaat hij zich niet redden

Gast

#97

2015-04-02 22:20

Mijn dochter is ma.jl.net begonnen op het nijrees. En hft nog een lange weg te gaan.

Gast

#98

2015-04-02 23:02

Ik heb drie kinderen die allemaal dankzij het OPDC `t Nijrees hun VMBO diploma hebben gehaald. Iets wat op het regulier onderwijs niet zou zijn gelukt. En de begeleiding is zo goed geweest dat 1 ervan (met PDDNOS) inmiddels HBO studeerd!!


Gast

#99

2015-04-02 23:28

Kinderen met een ernstig leer-of gedragsprobleem zijn gebaat bij onderwijs waar ze zich veilig voelen. In het reguliere onderwijs sneeuwen ze compleet onder in de menigte. De overheid heeft van tevoren geen onderzoek gedaan, dus over 2 jaar kunnen ze pas de gevolgen van hun actie overzien omdat dit de eerste groep kinderen is. En dan is de schade niet meer te herstellen!

Gast

#100

2015-04-02 23:40

Beste school met de beste regels en bescherming die ik ooit heb gehad.