OPDC 't Nijrees speciaal middelbaar onderwijs moet blijven!


Gast

#126

2015-04-03 09:47

Ik zit zelf ook op speciaal onderwijs nabij gelegen en weet hoe belangrijk dit is.

Gast

#127

2015-04-03 10:12

Heb zelf op het nijrees mijn opleiding gehad. Super tijd gehad.

Gast

#128

2015-04-03 10:15

Ik hoop dat er binnen het onderwijs eindelijk eens wordt gekeken naar het KIND!

Gast

#129

2015-04-03 10:20

Het lijkt echt nergens meer op hier in Nederland, die hoge piefen hebben waarschijnlijk ook geen kinderen met een beperking anders wat dit nooit gebeurd.
Ik hoop voor alle kinderen die op welke manier dan ook extra begeleiding nodig zijn dit gewoon blijft. Het kost de overheid straks nog veel meer geld als deze kinderen thuis komen te zitten.
Janniek Spijkerman

#130 top school

2015-04-03 10:22

Een school waar ik super jaren heb gehad, waar ik geholpen ben en boven mijzelf ben uitgestegen. Heel erg om te horen dat dit voor andere kinderen misschien niet meer mogelijk is.
Dat het misschien niet meer mogelijk is dat kinderen met beperking(en) en of extra hulpvragen geholpen worden terwijl zij dit echt nodig hebben om te kunnen groeien.

Als deze school er niet was geweest voor mij, mijn broer en mijn vrienden weet ik niet wat er van ons terecht was gekomen. 
't Nijrees heeft me echt opgetilt, waardoor ik nu een carriere kan maken en een sterke vrouw ben geworden.


Dit is de oude locatie van het nijrees, stiekem mis ik het heel vaak. Het is als een grote familie waar iedereen naar elkaar omkijkt om te groeien en door te gaan.



NIJREES BEDANKT, JULLIE MOETEN ECHT BLIJVEN!

Groeten,
Janniek Spijkerman


Gast

#131

2015-04-03 10:24

Mijn man is een van de leerkrachten aan deze school. Van dichtbij heb ik de afgelopen jaren gezien met hoeveel kennis, kunde, inspanning, motivatie, geduld en gevoel voor humor omgegaan werd met de leerlingen van deze school. Dat kan niet op een grote school, dit gaat onherroepelijk ten koste van de leerlingen en de kwaliteit van het onderwijs. Een zeer foute beslissing dus!!

Gast

#132

2015-04-03 10:30

Omdat mensen dit nodig hebben.

Gast

#133

2015-04-03 10:37

Zo'n fantastische school voor zulke speciale kinderen kan en mag niet verdwijnen. Deze school heeft zoveel vakmanschap opgebouwd, dit mag niet verloren gaan. Door deze school komen die kinderen juist zo goed in de maatschappij terecht.

Gast

#134

2015-04-03 11:40

Ik ben het hier dus echt niet mee eens, dankzij deze school heb ik juist mijn diploma behaalt en nog op een hogere niveau dan dat ik kon op de "gewone" onderwijs. Ik vindt dit rechtuit schandalig hierdoor zullen er meer WAJONG mensen komen en minder mensen kunnen studeren omdat ze niet de benodigde aandacht krijgen. Wat een schande 1e klas, jullie zijn weer eens goed bezig overheid, DUS ECHT NIET KAP NOU EENS MET DINGEN KAPOT MAKEN!!!

Gast

#135

2015-04-03 11:42

omdat ik vind dat deze kinderen de aandacht moeten blijven behouden zoals het nu is
Janneke ( mede oprichter van deze petitie )

#136 Re:

2015-04-03 11:44

#131: -  

 Daarom willen wij nog meer handtekeningen verzamelen zodat wij er ook echt wat aan kunnen doen!!

 

Zegt het voort!!


Gast

#137

2015-04-03 11:47

omdat mijn zoon dankzij het Nijrees dit jaar zijn diploma kan halen . Dat was op Reggesteijn waar hij het eerste jaar van het voortgezet onderwijs heeft gedraaid nooit gelukt.

Gast

#138

2015-04-03 11:54

ik vind dat dan de kinderen in de problemen kunnen komen.

Gast

#139

2015-04-03 13:21

Als 't Nijrees er niet geweest was, had mijn zoon met ADHD nooit zijn diploma gehaald.

Gast

#140

2015-04-03 13:37

Omdat ik zelf 2 jongens heb op het speciaal onderwijs heb. Moest er zelf ook niet aan denken dat ze maar gewoon naar het regulier onderwijs zouden moeten.

Gast

#141

2015-04-03 13:48

Elk kind heeft recht op passend onderwijs in een voor hen zo prettig mogelijke omgeving

Gast

#142

2015-04-03 13:52

Omdat er op deze manier opgebouwde kennis verloren gaat. Ook omdat ik uit ervaring weet dat mijn prachtige bijzondere dochter in het 'gewone' onderwijs een zware wissel zou hebben getrokken op de hele klas en omdat zij in dit gewone onderwijs absoluut tekort zou zijn gedaan.
Veel succes met de actie, speciaal onderwijs moet blijven!!

Gast

#143

2015-04-03 14:10


Ik heb dit ondertekend omdat zulke kinderen al de dupe worden in deze samenleving door hun bepaalde beperking die ze hebben ik heb zelf in de MR gezeten van het speciaal onderwijs 1 op 1 is altijd het beste voor zulke leerlingen.
In groeps verband dus kinderen zonder beperking komen,ze moeilijk tussen en het werk niet in het normaal onderwijs de leerlingen krijgen niet genoeg aandacht de leraar of leraars hebben daar de tijd niet voor ik weet dit uitervaring ik heb met veel mensen gesproken in het onderwijs.

Gast

#144

2015-04-03 14:16

Speciaal onderwijs heeft haar bestaansrecht decennia lang bewezen! Het is zo ongelooflijk belangrijk, dat kwetsbare kinderen in een veilige omgeving worden opgevangen. Wat er nu gebeurt is slechts een verkapte bezuinigingsmaatregel. Wat generaties met liefde en toewijding hebben opgebouwd, wordt nu door onwetenden in Den Haag de vernieling in geholpen. Schande!!!
wil

#145 Re:

2015-04-03 14:30

#11: -  

 Trots op je, ook al ken ik je niet.  Goed gedaan


Gast

#146

2015-04-03 14:38

Omdat het belangrijk is dat deze kinderen speciale aandacht krijgen. In een reguliere school is het onmogelijk voor een leerkracht om dat te doen ten koste van andere leerlingen. Bovendien lijkt het me voor zo'n kind ook niet prettig om een buitenbeentje in de klas te zijn.
Deze regering kan alleen maar afbreken wat er in jaren opgebouwd is.

Gast

#147

2015-04-03 14:39

Zeer belangrijk dat kinderen onderwijs kunnen volgen die voor hen geschikt is.
Op een " normale" school is er geen tijd voor kinderen die meer begeleiding nodig hebben. Zeker niet in overvolle klassen met 32 kinderen.

Gast

#148

2015-04-03 14:43

Kinderen die door toedoen van "de onhandigheid" van een school in de knel komen dienen te worden opgevangen en begeleid totdat ze zichzelf kunnen handhaven.

Gast

#149

2015-04-03 14:50

Erg belangrijk! deze kinderen hebben meer kans van slagen op speciaal onderwijs omdat ze dan de aandacht krijgen die ze nodig hebben!

Gast

#150

2015-04-03 15:09

Onze dochter kon niet meekomen op het reguliere onderwijs.
Sneeuwde helemaal onder.
Dankzij het Nijrees heeft zij toch haar diploma gehaald en is zij behoorlijk gegroeid. Het is een schande om het Nijrees te sluiten