OPDC 't Nijrees speciaal middelbaar onderwijs moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie OPDC 't Nijrees speciaal middelbaar onderwijs moet blijven!.

dit onderwijs.moet.blijven regulier onderwijs kan dit niet

#176 Re:

2015-04-03 18:20

#26: -  

 


Gast

#177

2015-04-03 18:25

Juist omdat ons kins na vele jaren klungelen in het reguliere onderwijs eindelijk weer vrolijk en met plezier naar school gaat juist door kundigheid qua leerkrachten en kleinere klassen en aanpassing onderwijs.

Gast

#178

2015-04-03 19:00

Toen MIjn zoon op geen andere school terrecht kon, werd ie opgevangen door het Nijrees. Toen hij er klaar voor was is hij naar het gewone voortgezet onderwijs gegaan en heeft daar met vlag en wimpel zijn diploma gehaald. Een school als het Nijrees mag nooit weg

Gast

#179

2015-04-03 19:13

Wij hebben goede ervaringen met het Nijrees. Elk kind verdient deze aandacht! Dus het Nijrees moet blijven!

Gast

#180

2015-04-03 19:27

Ik ken het Nijrees nog vanaf de tijd dat ik op de twentse jeugdtehuizen werkte. Dank zij deze school kunnen kinderen extra aandacht krijgen en extra ondersteuning.... Op een normale school zouden het drop-outs zijn geworden of gewoon van school zijn gestuurd. Dus houden deze kleine pareltjes.... ze maken het verschil!!!

Gast

#181

2015-04-03 19:29

dat ik dit heb ondertekend ? ik heb zelf speciaal onderwijs gehad
ik weet dat het heel belangrijk is

Gast

#182

2015-04-03 19:36

Hoe kun je vertrouwen hebben in het bestuur van het Samenwerkingsverband?
(verband van samenwerkende scholen in het Voortgezet Onderwijs Almelo e.o.)

Het samenwerkingsverband heeft na ruim 1,5 jaar vergaderen in het kader van Passend Onderwijs, nog steeds geen beter voorstel dan sluiting van OPDC 't Nijrees per 1 aug 2016.

Nota bene nu al bekend maken dat de school gesloten wordt, terwijl niemand op de hoogte is en nog kinderen op deze school zitten en aangemeld zijn met de bedoeling hier examen te doen (ouders en kinderen hebben serieus voor deze school gekozen).

Dit roept vragen op en veroorzaakt heel veel onrust

Het lijkt wel een vorm van onbehoorlijk bestuur of is het een voor opgezet plan:
Inderdaad een "sterfhuisconstructie" zoals in de brief van de Ouderraad te lezen staat.
Ik ben het helemaal eens met die ouders.

Het feit dat de bekendmaking van de voorgenomen sluiting anderhalf jaar voor sluiting is, is in ieder geval niet in het belang van de leerlingen (ouders en docenten).
De leerlingen, ouders en leraren zijn in een vrije val terecht gekomen, die nu is begonnen.

Terwijl je mag aannemen dat zo'n samenwerkingsverband in het belang van leerlingen handelt en zijn verantwoordelijkheden kent.

Volgens mij gebruiken ze de resterende periode (anderhalf jaar) om hun eigen stoep juridisch schoon te vegen.

Natuurlijk moet het OPDC 't Nijrees blijven!!
Het bestuur van het Samenwerkingsverband mag de laan uit!!
(per direct, en niet per 1 aug 2016).

Gast

#183

2015-04-03 19:55

Waarom moet het weg dan? ??

Gast

#184

2015-04-03 20:12

De school is ECHT nodig voor al die kinderen die meer aandacht nodig hebben!!!

Gast

#185

2015-04-03 20:15

Kinderen hebben deze school nodig! Waarom zouden we willen dat kinderen die wel de intelligentie hebben op niveaus onder hun kunnen worden geplaatst, alleen omdat ze meer aandacht en tijd nodig hebben? Anders denken dan 'normaal'? Ze worden van tevoren gewoon afgeschreven als moeilijk en ingewikkeld, niet de moeite waard. Niet met woorden, maar de maatregelen zeggen genoeg. Ik heb een kans gekregen. Die kans moeten al die andere kinderen ook krijgen. Gun ze dat.

Gast

#186

2015-04-03 20:25

Omdat elk kind recht heeft op onderwijs wat bij hem of haar past

Gast

#187

2015-04-03 20:30

OMDAT IK WIL DAT HET BLIJFT

Gast

#188

2015-04-03 20:35

Ik heb zelf op 't nijrees gezeten, het is een top school om naar toe te gaan, een super begeleiding en lekker kleine klasjes, ik kon niet tegen drukte kan ik me niet consentreren. Toch heb ik met goeie cijfers mijn diploma gehaald, het is gewoon een TOP school, dit kun je niet maken, de kinderen gaan niet voor niets naar 't nijrees heen!!!

Gast

#189

2015-04-03 20:41

Onze zoon zit op deze school... op het reguliere onderwijs zal hij in de verdrukking komen.
Hier krijgt ie de aandacht die hij verdient.

Gast

#190

2015-04-03 20:50

Deze school moet gewoon blijven sommige kinderen hebben dit nodig. En het is een goede school

Gast

#191

2015-04-03 20:53

Onze kinderen zitten naar volle tevredenheid op 't Nijrees. In het regulier onderwijs zouden ze niet het niveau kunnen halen, wat ze eigenlijk wel aankunnen met iets meer aandacht. Om ditzelfde te halen op het regulier zou betekenen langer onderwijs, wat uiteindelijk net zoveel zou gaan kosten. En dan niet te vergeten dat ze dan een buitenbeentje zouden zijn, met kans op pesterijen en enorme schade voor het zelfvertrouwen, wat maakt dat ze op latere leeftijd misschien nog meer voor de samenleving gaan kosten. Wat de overheid wil, kan gewoonweg niet!

Gast

#192

2015-04-03 20:56

Mijn buurjongen gaat naar deze school

Gast

#193

2015-04-03 21:28

Het is mijn oude middelbare school en weet uit ervaring dat t speciaal onderwijs nooit mag verdwijnen

Gast

#194

2015-04-03 21:55

Omdat het gewoon weg te zot voor woorden is dat ze alles maar weg bezuinigen.Waar blijven ze dan met de belangen van het kind die lappen ze nu mooi aan hun laars.De kinderen gaan niet voor Jan met de korte achternaam naar dit soort scholen dus laat ze daar dan ook en niet in het reguliere onderwijs waar ze altijd tegen mede leerlingen moeten op knokken wat niet ten goede komt aan de geestelijke gezondheid door te veel stress.Laat ook deze kinderen in een veilige omgeving leren

Gast

#195

2015-04-03 22:00

Uit ervaring met mijn dochter en haar klasgenootjes weet ik hoe belangrijk dit onderwijs is voor deze kinderen. Hier worden ze geaccepteerd om wie ze zijn en zijn ze niet het buitenbeentje. Dat stukje eigenwaarde is zo belangrijk. Zeker voor deze kwetsbare kinderen voor wie de maatschappij al zo hard is.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-03 22:05



Gast

#197 Re:

2015-04-03 23:03

#1: -  

 


Gast

#198

2015-04-03 23:36

Zonder deze opstap was ik nooit gekomen waar ik nu ben. Eerst 't Nijrees toen toch MBO en als droom een HBO. Nu succes vol Marketing Manager voor diverse multinationals. Het zou zonde zijn wanneer een kind deze kans en opstap niet meer zou krijgen.


Gast

#199

2015-04-03 23:41

Omdat ik het belangrijk vind dat ieder kind een kans (of herkansing) krijgt om iets van zijn/haar leven te kunnen maken!

Gast

#200

2015-04-04 05:28

Mijn beide kinderen zijn fantastisch opweg geholpen op deze school!! Zonde wanneer deze expertise gaat verdwijnen. De vraag is of kinderen die dit nodig hebben in de toekomst nog goed geholpen gaan worden...!