OPDC 't Nijrees speciaal middelbaar onderwijs moet blijven!


Gast

#1

2015-04-01 09:09

Door deze school ben ik verder gekomen en ben ik mijn eigen ik. Als ik geen kans had gekregen om op deze school te hebben gezeten dan was ik naar het praktijk onderwijs heen gegaan. En dan vraag ik mezelf af hoe ik dan terecht was gekomen. Geef de kinderen die hier nj op zitten ook een kans. Laat hun zich zelf zijn en laat hun niet naar een klas gaan met 30 kinderen als ze concentratie stoornis etc hebben

Gast

#2

2015-04-01 10:57

Ik heb zelf les gegeven in het basisonderwijs en ben daar meerdere kinderen tegengekomen die het echt niet in het 'normale' onderwijs redden. Ook niet met extra ondersteuning!

Gast

#3

2015-04-01 10:57

Me nicht zat erop.

Gast

#4

2015-04-01 11:03

Passend onderwijs heeft al meerdere slachtoffers geëist. Scholen geven valse beloftes, weigeren studenten en leraren hebben geen idee hoe ze ermee moeten omgaan. Hierdoor zullen in de toekomst kinderen hun diploma niet kunnen halen terwijl ze op het speciaal onderwijs wel genoeg rust hebben om te studeren. Daarbij staat dit indirect in verbinding met de participatiewet doordat er meer werkloos zijn zonder diploma. Kortom passend onderwijs is niet de oplossing maar het probleem! Laat het speciaal onderwijs blijven!!!

Gast

#5

2015-04-01 11:56

Heb zelf heel veel gehad aan deze school. Zonder het Nijreee had ik nu in een tuintje staan schoffelen....

Gast

#6

2015-04-01 13:54

Ik ben leerkracht en moeder van 2 kinderen die extra zorg nodig hebben. Ik zie aan alle kanten hoe fout deze beslissingen van de regering zijn. ALLE kinderen zijn hier de dupe van samen met de gezinnen waar ze uit komen en ook onderwijzend personeel gaat hieraan onderdoor


Gast

#7

2015-04-01 14:18

Ik ben zelf werkzaam als jeugdarts binnen het speciaal onderwijs, waaronde OPDC Arcade in Hengelo. Deze voorziening moet blijven bestaan voor de leerlingen die deze zorg nodig hebben

Gast

#8

2015-04-01 14:34

Mijn zoon zit op speciaal onderwijs en daar mag biet op bezuinigd worden!! Op een gewone school was hij verzopen en diep ongelukkig geworden!!

Gast

#9

2015-04-01 15:30

Ik heb zelf een zoon met pddnos en een licht verstandelijke beperking. ...Hij had het echt nooit " overleefd" op regulier onderwijs! En wat dacht je van de prikkels...veel te druk en onoverzichtelijk allemaal! Dit is voor de rest van de groep, leerkracht en het kind zelf een hele beproeving! Misschien als de ministers zelf een kind hebben met een beperking. ...dat ze dan eens beter nadenken om zulke domme ideeën uit te laten voeren als wat ze nu aan het doen zijn....kan mij er echt boos over maken! Zelfde om dit soort kinderen naar de reguliere kinderdagverblijven en bso's te doen....is ook meestal een groot probleem voor kinderen met een beperking.. en voor de rest van de kinderen...soms gaat het best goed..maar vaak ook heel verkeerd! Dus speciaal onderwijs moet blijven en ook extra aandacht voor de opvang van deze kinderen , zou erg helpen . Wij als ouders moeten ook werken, en vaak is de opvang een groot probleem.

Gast

#10

2015-04-01 15:59

Omdat ik een van die kinderen ben die haar diploma heeft kunnen behalen en is gered van pesterijen dankzij het Nijrees

Gast

#11

2015-04-01 16:46

Zonder 't nijrees en de begeleiding die ik daar gekregen heb, had ik niet zo'n positieve ervaring overgehouden aan mijn middelbare school overgehouden en was ik nu niet zo ver gekomen. Studeer nu aan het hbo, mede door 't Nijrees!! Vandaar dat ik deze petitie getekend heb, meer jeugdigen verdienen deze kans.

Gast

#12

2015-04-01 17:42

Mooie tijd gehad

Gast

#13

2015-04-01 17:44

Het is een goede actie, hopelijk helpt het!

Gast

#14

2015-04-01 19:12

Deze school moet gewoon Open blijven, voor kinderen met beperkingen enz in 't Speciale Onderwijs!!

Gast

#15

2015-04-01 19:20

Zelf ook op z'n school gezeten. Prima onderwijs.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-01 21:07


qq

#17 Re: #5

2015-04-02 08:03

#5: -  

 soweco hahaahah


Gast

#18

2015-04-02 08:14

Terwijl de overheid voor Sinterklaas blijft sneeuwen wordt er steeds minder voor de burger gedaan. Dit is ook niet meer dan een ordinaire bezuinigingsmaatregel van ons neoliberale kabinet waardoor straks veel kwetsbare kinderen de dupe zullen zijn. Afschaffen van het speciaal onderwijs gaat voor veel ellende zorgen!

Gast

#19

2015-04-02 08:15

Ik zit self op deze school en heb veel problemen waardoor ik het ditjaar waarschijnlijk niet kan halen en omdat ik veel rust en stuktuur nodig heb zou het beter zijn dat ik hier een jaar over doe en me exsamen want ALS ik me exsamen op een normaal school moet down gaat dat niet goes we hebben het al geprobeerd maar het gaat hem echt niet Worden dus last mijn school bliJfen!!!!!!

Gast

#20

2015-04-02 08:16

Omdat we in Nederland niet zonder deze scholen kunnen.
Ik vertel dit uit eigen ervaring. Onze zoon kon niet meer geholpen worden op zijn eigen school. Door de speciale aandacht van deze speciale school heeft hij en wij t gered. Hij had het zonder deze school nooit gered.

Gast

#21

2015-04-02 08:31

Sommige kinderen zullen het echt niet redden in het reguliere onderwijs en het mikpunt worden van kinderen die stoer willen doen.
Als deze scholen verdwijnen zal dat meer slecht doen dan goed.

Gast

#22

2015-04-02 08:46

om dat ik het een groot schandaal vind om een school te sluiten die voor vele KINDEREN en OUDERS heel veel betekend.

Gast

#23

2015-04-02 08:57

Ik heb getekend omdat dit soort onderwijs gewoon moet blijven bestaan!! 2 van mijn kinderen hebben speciaal onderwijs genoten en zouden met regulier onderwijs w.s hun vmbo en mbo diploma niet hebben kunnen behalen. Het zou een grote tekortkoming zijn als dit soort onderwijs zou verdwijnen!!

Gast

#24

2015-04-02 09:10

Het gaat niet goed met het onderwijs in Nederland. Kinderen worden in TE grote klassen geplaatst en er is veel te weinig aandacht voor kinderen met een 'rugzak'. Geen goed idee om deze kinderen hun eigen school te ontnemen.

Gast

#25

2015-04-02 09:34

Een absoluut noodzakelijke instelling als deze moet blijven !!