OPDC 't Nijrees speciaal middelbaar onderwijs moet blijven!


Gast

#101

2015-04-02 23:41

Ik heb 3 kinderen die op het nijrees hun vmbo diploma hebben gehaald.
Dit was op het regulaire onderwijs niet gelukt.
Daarbij komt nog dat er 1nu op het hbo zit en de 2e onderweg naar het hbo is.
de 3e heeft de studie weer opgepakt

Gast

#102

2015-04-02 23:45

In het kort:
"Basisschool, VWO advies, gepest, naar 't Nijrees gegaan, weer terug op de rails gezet, geholpen, veel leuke mensen ontmoet, lekker kleinschalig, structuur en duidelijkheid, ze leren je wat discipline is. Al was ik het destijds zeer zeker vaak oneens met besluiten die docenten maakte (wat als lastige puber vaak het geval was :P), aan het einde van de rit zie je wel in dat je niet zonder scholen als 't Nijrees kan! En ik vind dat men na mij hier ook van mag profiteren omdat je gewoonweg verzuipt in de bende van een ROC of fabriek als 't Noordik (in dit geval). 1 op 1 begeleiding, tijd hebben voor .., tijd hebben om .., Mensen leren hier niet alleen welk cijfer je krijgt, ze leren je ook kennen en dat is voor vele kinderen met een sociale achterstand (om welke reden dan ook) een enorme pré dat docenten je kennen, erkennen en de moeite nemen om een persoon te leren kennen. Ontsla 1 minister (want er zijn genoeg mensen leidinggevend zonder verstand van de werkvloer), Nijrees heeft opeens budget genoeg (weliswaar over 2 jaar omdat ministers om de één of andere zeer vreemde reden 2 jaar doorbetaald krijgen al zijn ze ontslagen. Als dit niet genoeg pleidooi is, neem eens een bezoekje aan een kleinschalig Nijrees en vervolgens aan een 'normale' school ..."

Daarnaast de docenten die er zitten, ode aan hen allemaal stuk voor stuk! Iedere docent zijn/haar eigen kwaliteit, maar hoe ze het doen weet ik niet, ze lezen kinderen ongeacht hun achtergrond of probleem! =)

Gast

#103

2015-04-02 23:49

Mijn dochter zit ook op het Nijrees, en ondanks haar gedrags- en rekenproblemen moet ze terug naar het reguliere onderwijs. En met haar zullen er velen meer zijn. Kinderen sneeuwen compleet onder omdat er te grote klassen zijn en de leerkrachten hebben geen idee hoe om te gaan met deze kinderen. Ja..even naar het plusteam sturen als je moeite hebt met een vak, je daar bij laten spijkeren en hup de klas weer in. De overheid heeft geen enkel onderzoek gedaan hoe de uitwerking is van deze beslissing op termijn. Dit zijn de eerste lichting kinderen die dit op deze manier moeten gaan doen, over 2 jaar zijn pas de resultaten bekend want dan gaan deze kinderen van school. En ik denk de meesten met grote moeite of zonder diploma. En wat gaat deze beslissing doen met de kinderen zelf? Nu krijgen ze zelfvertrouwen, dan worden het waarschijnlijk grijze muisjes omdat ze geen idee hebben om zich te handhaven binnen een grote school. Dus overheid...Wat zouden jullie doen als het één van jullie kinderen betrof? Zou deze regeling dan nog van toepassing zijn? Ik denk het niet!!


Gast

#104

2015-04-03 05:59

Het is juist belangrijk dat er dit soort scholen blijven. 


Gast

#105

2015-04-03 06:18

Waarom? Kleinzoon kwam hier na veel geharrewar en onbegrip terecht, vond er zijn weg en volgt nu zelfs met veel succes opleiding aan IVA in Driebergen.

Gast

#106

2015-04-03 06:19

Omdat ik het een grote schande vind, dat ze deze kinderen in het gewone onderwijs willen laten meedraaien. Ze zullen gepest worden omdat ze anders zijn. Dat is het zelfde dat ze mensen met geestelijke beperking, in het normale bedrijfsleven laten meedraaien. Ze hebben er geen idee van, wat ze deze kinderen/mensen en ouders aandoen. SCHANDE GEWOON BAHH.

Gast

#107

2015-04-03 06:27

Deze school moet blijven!

Gast

#108

2015-04-03 06:32

Omdat ik uit ervaring weet hoe succesvol deze school voor leerlingen is, prima opvang en aandacht voor ieder individueel kind. Dit is al jaren passend onderwijs!

Gast

#109

2015-04-03 06:56

Ik ben zelf ouder van 6 kids waarvan er 3 het speciaal onderwijs volgen. Zonder dit onderwijs redden ze het niet,het reguliere onderwijs is te heftig voor ze en biedt te weinig structuur. Ieder kind heeft recht op de zorg die hij nodig heeft, ook op en in school. Speciale scholen moeten blijven!!

Gast

#110

2015-04-03 07:19

Het voortgezet onderwijs is nog lang niet klaar hiervoor! De leerlingen moeten goed terecht komen wanneer een besluit als dit genomen wordt! Er wordt nu een besluit genomen en niet gedacht aan de consequenties.

Gast

#111

2015-04-03 07:39

Deze, en andere scholen moeten blijven omdat ze nodig zijn !!!!

Gast

#112

2015-04-03 07:59

Als oud-leerling ben ik van mening dat deze school een must is voor de regio Almelo, niet alleen kinderen uit almelo gaan hier naar school, vele kinderen komen uit andere delen uit de omgeving, ik ben van mening dat deze school een van de beste scholen is vanwege het feit dat de kinderen dichterbij de leraren staan en daardoor een betere band kunnen opbouwen met deze leraren waardoor ze makkelijker kunnen worden geholpen met hun problemen.

Gast

#113

2015-04-03 08:11

Mijn zoon heeft hier na een rotperiode op het regulier onderwijs, waar hij vastliep de juiste opvang gekregen. Hij heeft er een prima tijd gehad en daardoor zijn diploma gehaald. Inmiddels is hij 24 met zijn MBO diploma op zak en een prima baan.Dankzij 't Nijrees, anders was hem dit zeker niet gelukt. 't Nijrees voorziet echt in een behoefte.

Gast

#114

2015-04-03 08:21

Deze kinderen "verdrinken" in het reguliere onderwijs.

Gast

#115

2015-04-03 08:25

Het is zo broodnodig.
mijn kinderen zijn autistisch.
zonder speciaal onderwijs hadden ze het niet gered

Gast

#116

2015-04-03 08:36

Mijn zoon zal het absoluut niet redden in die mega klassen. Belachelijk !

Gast

#117

2015-04-03 08:51

Ik heb getekend omdat deze jonge mensen de hulp moeten krijgen waar ze recht op hebben. Geen leerling wordt verwezen als dit niet noodzakelijk is. Mijn zoon heeft hier na een verwijzing ook zijn diploma gehaald. 


Gast

#118

2015-04-03 08:53

Omdat deze kinderen hier de speciale aandacht krijgen die ze zo hard nodig hebben. Onze zoon had zonder de inzet van het OPDC nooit zijn eigen mogelijkheden ontdekt en kunnen ontplooien. Deze bijzondere zorg kunnen ze op reguliere VO scholen niet bieden en gaat dus ten koste van onze kinderen maar heeft ook negatieve gevolgen voor de andere kinderen die reeds regulier VO volgen.
Een zeer zorgelijke ontwikkeling dus !!

Gast

#119

2015-04-03 08:53

Het is de helpende hand die veel studenten nodig hebben op die leeftijd en met een beperking. Er wordt gezorgd dat ze zelf standig worden en weer terug kunnen in het normale onderwijst op MBO-, HBO-, en Universitair niveau.
Deze school heeft mij heel erg geholpen en heb zoveel geleerd daar en niet alleen school dingen. Het was de helpende hand die ik nodig heb gehad om zover te komen. Nu studeer op HBO niveau tussen de studenten die niks mankeren. Daar heeft het Nijrees heel veel aan bij gedragen. Daar ben ik hun ook dankbaar voor.

Gast

#120

2015-04-03 09:02

Juist voor die kinderen die het nodig hebben, moet dit blijven. Hoe kun je op dit soort zaken bezuinigen? Juist op wat zo nodig is! Alle speciaal onderwijs is nodig!

Gast

#121

2015-04-03 09:10

Omdat ik er mee eens ben dat deze vorm van onderwijs moet blijven. Dit is de beste manier om kinderen die bepaalde gedrags- en leerproblemen hebben te helpen.
***

#122

2015-04-03 09:13

Van de vele kinderen die nu naar het reguliere onderwijs moeten, zullen velen het uiteindelijk niet redden en de overheid meer geld gaan kosten. Veel bezuinigingen van de overheid leveren een bezuiniging op korte termijn,maar hogere kosten op lange termijn. Uiteindelijk wordt dit natuurlijk teruggedraaid, maar de kinderen zijn de dupe. Mijn zoon geeft zelf aan heel gelukkig te zijn op het Nijrees en zal daarom ook met een goede basis naar het reguliere HBO kunnen. Met dank aan alle betrokken docenten.


Gast

#123

2015-04-03 09:18

Elke leerling heeft recht op onderwijs en als je dan iets meer hulp nodig heb dan is daar het nijrees je wild toch niet dat je kind tussen wal en schip raakt .

Gast

#124

2015-04-03 09:32

Deze school is van cruciaal belang voor kinderen die niet aarden in het reguliere onderwijs.
De overstap van basisschool naar vo is groot. Juist deze maakt dat deze kwetsbare doelgroep een kans hebben op een goede toekomst en met diploma van school te gaan.

Gast

#125

2015-04-03 09:38

Sommige kinderen hebben extra aandacht nodig die ze niet krijgen op een 'gewone' school, vandaar dat ze naar speciaal onderwijs gaan. Waarom is dit ineens niet meer nodig? De kinderen en hun behoefte blijven hetzelfde. De school moet gewoon blijven zodat ook deze kinderen met een goed gevoel naar school gaan en daar les en aandacht krijgen die ze nodig hebben