AANKLACHT TEGEN WILDERS IS EEN GEVAAR VOOR HET VOLK VAN NEDERLAND

Gast

#576 Heerlijk bericht weer een IS gek minder , hoera!

2015-01-20 10:22

Dat er heel veel mogen volgen, hoe minder hoe beter.

Nederlander omgekomen in Syrië'

AMSTERDAM - 

De Amsterdamse jihadist Achraf B. (17) is zaterdag omgekomen in Syrië. Hij werd vermoedelijk getroffen door een anti-IS-bombardement.

Dat zegt zijn vader tegen verschillende media. Familie heeft het lichaam van de jongen herkend op foto's. Hij zou zondag zijn begraven in Syrië.

Bombardement

De jongen raakte eerder zwaargewond bij een ander bombardement. Zijn vader Farid was al weken bezig om zijn zoon terug te halen naar Nederland.

Achraf B. uit Geuzenveld was één van de 15 à 20 bekende Amsterdamse jongens die op jihad zijn. Hij vertrok in december 2013 op 16-jarige leeftijd. Achraf werd in zijn buurt geronseld voor de ’heilige strijd’. Zijn vader probeerde vergeefs zijn razendsnelle radicalisering te stuiten, vertelde hij in juni in De Telegraaf.

Jihadisten

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zegt het bericht te kennen maar wil er niet op reageren. De gemeente Amsterdam en het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag kunnen het bericht niet bevestigen.

Op 9 januari meldde minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dat er 21 Nederlandse jihadisten in Syrië en Irak zijn omgekomen. Hij zei toen ook dat er ongeveer 180 Nederlandse jihadisten naar beide landen waren vertrokken. Van hen zijn er 35 weer terug in Nederland, zei Opstelten.

Gast

#577 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 12:52

Boehoehoe, want zij zijn groot en ik is klein!!!

Goed zo, Geertje, vooral klein blijven.

Gast

#578 Re: Heerlijk bericht weer een IS gek minder , hoera!

2015-01-20 12:54

#576: - Heerlijk bericht weer een IS gek minder , hoera! 

Waarom geil je op geweld, wildplakkert?

Jij danst net zo hard rond het lijk als de IS-strijder. Op grond waarvan denk jij dat je beter bent?

Jij bent minstens even extremistisch als de jihadist. Verschil is: de jihadist weet het, maar jij snapt het niet eens.

Gast

2015-01-20 12:57

The Joker is in Town!

Gast

#580 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:16

'PVV jokt in Zwartboek Ramadan'

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft volgens fractievoorzitter David Rietveld van GroenLinks in de Haagse gemeenteraad een aantoonbare onwaarheid gepubliceerd in 'Zwartboek Ramadan'. In het boek noemt Wilders een evenement als schrijnend voorbeeld dat nooit zou hebben plaatsgevonden.

Wilders spuwt in zijn boek zijn gal over het Haagse Suikerfeest van de Schilderswijk. "Dat verbrak alle records. In 2007 werd daar namelijk 150.000 euro subsidie aan uitgegeven."

Een aantoonbare leugen, constateert Rietveld. Hij is boos over de uitspraak van de PVV-leider. "Het evenement heeft nooit plaatsgevonden. Er staat wel iets over op internet, maar daar klopt ook al niets van. Wilders heeft het gewoon klakkeloos overgeschreven. Het is een keiharde leugen."

Ramadan-promotie

Volgens de PVV worden in het Zwartboek "de vele voorbeelden van buigingen en ellende opgesomd". De PVV wil dat de overheid de ramadan op geen enkele manier meer ondersteunt of promoot. "De ramadan-promotie door de overheid moet stoppen", zegt Wilders. "Nederland is geen islamitisch land en dient dat ook nooit te worden."

PVV-Kamerlid Van Klaveren erkent dat het evenement nooit heeft plaatsgevonden. "We hadden het beter moeten checken en anders op moeten schrijven", aldus de parlementariër. "Maar het gaat ons om het principiële punt dat er geen geld voor dit soort zaken beschikbaar moet worden gesteld."

De PVV bezweert dat de overige beweringen in het zwartboek wel in orde zijn. "Voor de rest klopt het gewoon helemaal", aldus Van Klaveren.

Gast

#581 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:18

Marcel de Graaff, PVV Europarlementariër, LIEGT

Je kon er haast op wachten, de leugenmachine in Brussel is nauwelijks gestart en de eerste bellenblazer is bij deze ontmaskerd. Het gaat om de man die zich Drs. cum laude in de Theologie noemt, Marcel de Graaff, de man die de PVV kar moet gaan trekken in het Europese parlement (EUP). Nu zou je van een man als de Graaff met zijn achtergrond mogen verwachten dat hij de waarheid en niets anders dan de waarheid spreekt, maar kennelijk heeft de Heer even de andere kant opgekeken en niet goed opgelet wat de Graaff vanochtend in het Algemeen Dagblad wist te vertellen. 

Om te beginnen ontslaat de nieuwe PVV leider in Brussel 9 medewerkers. Dat is nog te volgen, ofschoon als wij lezen , citaat AD . ‘ik heb 25 jaar te maken met het aannemen en ontslaan van mensen, niemand hoeft mij te leren hoe je dat zorgvuldig oplost’ dan roept dat al de eerste vraagtekens op.

De Graaff studeerde Theologie in de periode van 1981 tot 1988. Hij gaf Godsdienstonderwijs  aan een school in Rotterdam. Maar gelijktijdig liet hij zich in een eenjarige cursus Informatie Analyst omscholen tot IT-er waarna hij free lance zijn diensten aanbood. Verder was hij mede vennoot in een woonaccessoire winkel in Rotterdam. De Graaff begon dus aan zijn echte werkzame leven begin 1990 en trad in 2010 toe tot de PVV. Los even van welke functies de Graaff in het bedrijfsleven bekleedde en of die hem in de positie stelden mensen aan te nemen en te ontslaan, heeft hij dus maar TWINTIG jaar ervaring in aannemen en ontslaan !

Kijken wij even verder, dan zien wij dat de ervaring die de Graaff zegt opgebouwd te hebben in het bedrijfsleven in misschien een enkel geval hem op het niveau bracht waar hij te maken had met de ‘hiring and the firing’.  Zo zegt hij o.a. in zijn LinkedIn account dat hij aan de wieg gestaan heeft van de OV jaarkaart, niet bepaald iets om trots op te zijn.  Zijn functies in het bedrijfsleven waren voornamelijk gerelateerd aan het geven van IT adviezen en niet de sector Human Relations.

Maar, wij gaan verder, de Graaff laat in het artikel van het AD  weten , wij citeren weer ‘ dat de wisseling van medewerkers te maken heeft met het feit dat ‘we een paar prachtige commissies hebben binnengehaald ‘. De Graaf zelf zou Buitenlandse Zaken (AFET)  gaan doen en zijn PVV collega Vicky Maeijer Burgervrijheden. (DROI)

De wijze waarop de Graaff dit brengt geeft aanleiding te concluderen dat hij en zijn collega toch op z’n minst in twee respectievelijke commissie besturen zitten.  Niets is minder waar.

Na even de commissielijsten te hebben geconsulteerd blijkt dat de Graaff slechts een  doodgewoon commissielid is zoals met hem nog 20 andere EUP leden met als collega o.a. onze hoogsteigen Rambo , Hans van Baalen.

Nog interessanter wordt het als wij de lijst Burgervrijheden bekijken, Ook daar weer niemand met de naam Vicky Maeijer in het bestuur, maar ontbreekt haar naam zelfs in het geheel op deze lijst van 46 leden de DROI lijst.

De bellenblaas genen zijn dus bij de Graaff net als op zijn LinkedIn pagina nog volop aanwezig en wat dat betreft past hij goed in de PVV , waar men het vaak met de waarheid ook niet al te nauw neemt, de Britten noemen dit ‘wishful thinking’

Marcel,  toch nog sterkte gewenst in Brussel, gewoon je CV wat oppoetsen en lukt het vast wel.

Gast

#582 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:19

Geestelijk verzorger: PVV-kamerlid Lucassen liegt

De militaire geestelijk verzorger die de Ermelose ontuchtzaak in 2001 aan het licht bracht kan er nog steeds boos over worden. 'Wat deze meiden toen werd aangedaan is een grove vorm van onderdrukking'. Ook voor PVV-kamerlid Eric Lucassen heeft hij geen goed woord over. 'Hij liegt, hij komt er veel te mooi vanaf zo'. Wat was de rol van Lucassen? En spreekt Lucassen de volledige waarheid? 

Voormalig militair geestelijk verzorger Jan Den Boer spreekt over het misbruik op de Generaal Spoor Kazerne in Ermelo waar PVV-kamerlid Lucassen voor veroordeeld is. Hij bracht de zaak in 2001 in de openbaarheid waarna 10 betrokken militairen veroordeeld worden. Voor het eerst spreekt hij openlijk over deze zaak, die weer actueel is nu blijkt dat een van de veroordeelde militairen kamerlid is voor de PVV. Wat gebeurde er precies op de kazerne in Ermelo? En wat was de rol van kamerlid Eric Lucassen?

De toekomst van Tweede Kamerlid Eric Lucassen in de PVV-fractie is onduidelijk. Partijleider Geert Wilders voert indringende gesprekken met hem. Donderdagnacht zei Wilders na urenlang beraad dat hij nog nadenkt of en zo ja welke consequenties dit moet hebben.

Behalve voor de stabiliteit van de PVV-fractie is de kwestie mogelijk ook van invloed op de toekomst van het minderheidskabinet van VVD en CDA, dat op gedoogsteun rekent van de PVV. De drie partijen hebben samen een nipte meerderheid van 76 zetels in de Tweede Kamer. Mocht Lucassen uit de PVV worden gezet maar als eenmansfractie verdergaan, wordt de situatie voor de ploeg van premier Mark Rutte buitengewoon moeilijk.

Gast

#583 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:20

'PVV'er Bosma liegt keihard'

Peter Kee reageert op de klaagzang van Martin Bosma

Martin Bosma klaagde in het Radio 1 programma Lunch! dat PVV'ers nooit uitgenodigd worden door de media. Die opmerking schoot bij Peter Kee, parlementair redacteur van Pauw & Witteman in het verkeerde keelgat. Hij nodigde de PVV'er prompt uit. Opnieuw weigerde Bosma, zoals gewoonlijk.

Kee toont zich bij De Gids FM op Radio 1 verbaasd dat een Kamerlid, en notabene iemand die deel uit maakt van het presidium van de Tweede Kamer, zo keihard liegt (vanaf 10:45).

Gast

#584 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:22

PVV'er De Mos liegt over werk als schoolhoofd

DEN HAAG - PVV-Kamerlid Richard de Mos heeft zich uitgegeven als schooldirecteur terwijl hij dat nooit is geweest. In zijn cv op de PVV-site stond tot voor kort dat hij ervaring heeft als schooldirecteur. Een foutje, zegt hij. In een interview stelde hij zich echter onlangs nog voor als voormalig schooldirecteur, schrijft de Volkskrant vandaag op zijn website.

Op de site van de krant zegt hij dat hij wel schoolhoofd zou kunnen zijn als hij dat wil. "Ik heb met bloed, zweet en tranen al mijn diploma's gehaald. Als ergens staat dat ik schooldirecteur ben geweest, dan is dat verkeerd overgenomen."

De Mos deed in Delft een tweejarige opleiding tot schoolleider in het basisonderwijs. Hij erkent dat er een verschil is tussen het zijn van een schoolleider en het hebben van de juiste papieren om schoolleider te worden.

De Volkskrant zegt echter een video van een interview te hebben gezien waarin De Mos zegt: "Ik ben schooldirecteur geweest en heb altijd voor de klas gestaan." Dat zei De Mos in een interview met een student journalistiek. Het interview is vrijdag gepubliceerd.
Inmiddels vermeldt zijn cv op de PVV-site alleen nog dat hij ervaring heeft als onderwijzer. De Mos is in korte tijd het derde PVV-Kamerlid dat onder vuur komt.

Vorige week raakte PVV-Kamerlid Eric Lucassen in opspraak omdat bleek dat hij buurtgenoten had geterroriseerd en was veroordeeld voor ontucht. PVV-Kamerlid James Sharpe kwam gisteren nog in opspraak. Het bedrijf waar hij tot voor kort directeur van was bleek in 2008 in Hongarije een boete van 260 duizend euro te hebben gehad. Woensdag schrijven de GPD-bladen dat Sharpe ook een atleet in zijn gezicht zou hebben gestoken.

Eerder kwamen ook al de PVV-Kamerleden Marcial Hernandez, Hero Brinkman en Dion Graus negatief in het nieuws. (NOVUM)

Gast

#585 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:23

Pvv liegt over immigratiecijfers. 

Hoeveel Turken en Marokkanen?
Door: Kustaw Bessems 
Gepubliceerd: woensdag 16 februari 2011 22:12
Update: woensdag 16 februari 2011 23:33 

Wat is de bewering? 

‘Rond de 20 à 23.000’ Turken en Marokkanen kwamen vorig jaar Nederland binnen.'

Wie zegt dat? 

PVV-lijsttrekker voor de Eerste Kamer, tevens fractievoorzitter in de Haagse gemeenteraad Machiel de Graaf.

Waar zeggen ze dat? 

Tijdens het tv-debat van de NOS tussen lijsttrekkers voor de Eerste Kamer. De Graaf werd als volgt uitgedaagd door zijn GroenLinks-concurrent Tof Thissen.

Thissen: ‘Weet u hoeveel Turken en Marokkanen vorig jaar Nederland zijn binnengekomen?’

De Graaf: ’Rond de 20 à 23.000.’

Thissen: ‘Nee, nee. 6500 in totaal. Van de 150.000 immigranten. En het overgrote deel waren westerse immigranten.’

De Graaf: ‘Uit niet-westerse landen kwamen er 23.000.’

Wat is waar?

Er zitten nogal veel verschillende beweringen in deze uitwisseling. Laten we beginnen met het totale aantal immigranten in 2010 – alle cijfers komen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat totaal bedroeg 149.762, dus dat heeft Thissen goed. Dat waren er overigens drieduizend meer dan het jaar ervoor, een nieuw record.

Van die immigranten merkt het CBS er 71.079 aan als westers. Dat is weliswaar niet het ‘overgrote deel’, zoals Thissen beweert, maar toch wel het merendeel. De GroenLinkser overdrijft hier een beetje.

Nu de Turken en Marokkanen. 4376 immigranten kwamen uit Turkije en 2155 uit Marokko. Samen is dat 6531 – Thissen had zich duidelijk goed voorbereid.

Opmerkelijk is dat De Graaf zich probeert te herpakken door het getal dat hij aanvankelijk heeft genoemd voor het aantal Turken en Marokkanen te plakken op het aantal niet-westerse immigranten: tussen de 20.000 en 23.000. Maar dat waren er dus meer dan twee keer zo veel: 51.632. Denk daarbij behalve aan Turken en Marokkanen ook aan Somaliërs, Chinezen, Irakezen en Indiërs.

Als De Graaf dít getal goed had gehad, had zijn aanvankelijke misser met de Turken en Marokkanen een onschuldige verspreking geleken. Nu wekte hij de indruk de cijfers eenvoudigweg niet te kennen. Te meer daar het met de politieke voorkeur van De Graaf niet erg voor de hand lag om het aantal niet-westerse immigranten te onderschatten. De PVV wil immers een immigratiestop voor moslimlanden en andere immigratiebeperkende maatregelen.

Overigens emigreerden er ook veel mensen uit Nederland vorig jaar, 118.000.

Eindoordeel

De bewering is niet waar.

De Pvv heeft de cijfers over hun belangrijkste punt, de massaimmigratie van Turken en Marokanen met een factor 4 overdreven.

Gast

#586 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:30

Barry Madlener (PVV) liegt over minimumloon

Geplaatst op 2009/06/03

Voor de Europese Parlementsverkiezingen heb ik lang getwijfeld of ik überhaupt zou stemmen, en zo ja, op wie.

Na jarenlang SP te hebben gestemd ben ik enigszins teleurgesteld geraakt in enkele standpunten van de SP, voornamelijk betreffende de koers van de NAVO. Ook vind ik de Nieuwe Koers voor Nederland niet nieuw genoeg. Eigenlijk vind ik de huidige parlementaire democratie gewoon niet meer genoeg. Maar we hebben het er voorlopig nog even mee te doen, vrees ik.

Dus wat zijn eventuele alternatieven qua partijen:

Partij voor de Dieren leek me, als vegetariër zijnde, een aardig alternatief, maar valt toch af omdat ik vind dat er bijzonder weinig info is over hun standpunten betreffende Europa.

Solidara, een afsplitsing van de SP, ken ik simpelweg niet goed genoeg, hoewel ik op hyves tijdens mijn vakantie werd overspoeld met promotie-berichtjes en een ongevraagde massadiscussie via de mail. Bepaald geen reclame. Ook ben ik niet overtuigd van de zuiverheid van de beweegredenen van de lijsttrekker om zijn voormalige partij te verlaten. Maar goed, misschien vergis ik me daarin, de tijd zal moeten uitwijzen of Solidara zich kan ontwikkelen tot een geloofwaardig progressief alternatief.

Libertas heeft voor mij bij voorbaat afgedaan dankzij het stompzinnige marteling-standpuntvan hun Nederlandse lijsttrekker.

Dus is het voor mij kijken naar de actualiteit, zoals bijvoorbeeld de leugens van politici als Barry Madlener:

Leugen: De PVV wil het minimumloon niet afschaffen. Tijdens het lijsttrekkersdebat op radio 1 zei Barry Madlener van de PVV dat Dennis de Jong loog toen deze stelde dat de PVV het minimumloon wil afschaffen.

Waarheid: Het was niet Dennis de Jong, maar Barry Madlener die aan het liegen was. Tijdens verkiezingen doet de PVV graag net of ze voor de belangen van werknemers opkomt. Maar weinigen weten wat Wilders écht wil. In zijn ‘Onafhankelijksheidsverklaring’ toont Wilders zijn ware gezicht en pleit letterlijk voor “afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht”. Wie gelooft in ‘geen woorden, maar daden'; toen op 24 maart dit jaar Sharon Gesthuizen een motie indiende om het minimumloon voor postbodes te garanderen, ook na de liberalisering, stemde de PVV-fractie tegen. Wie tegen het afdwingen van het minimumloon stemt, stemt vóór afschaffing ervan.

(Bron: www.minderbrussel.nl)

Gast

#587 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:32

Wilders (PVV) liegt dat hij barst dat AOW’ers de dupe worden van Brussel

Geert Wilders had zo’n mooie uitvlucht bedacht uit het overleg, om zijn eigen huid te redden en alvast wat aan verkiezingsbedrog te doen. Hij was uit het overleg gestapt omdat hij niet wilde dat de AOW’ers de dupe werden van de maatregelen. Echt hoor, hij kwam voor hen op en blablabla. Hero Brinkman zei direct dat hem dat verbaasde, want Geert haad het daar de laatste twee jaar helemaal niet over gehad.

Nu kun je dat afdoen als rancune over een verslechterde verhouding. Maar helaas voor de Geert, die niets met feiten en cijfers heeft, het CPB heeft het nagerekend en Geert kletst uit zijn nek en staat gewoon te liegen. De AOW’ers worden wel geraakt, maar zouden niet het ergste slachtoffer zijn van de maatregelen. Dus Geert gaat gewoon door met loze praatjes verkopen. Ik hoop toch dat de ouderen van Nederland wijzer zijn dan de doorsnee PVV-stemmer, die alles wat Geert zegt slikken als zoete koek.

- See more at: link

Gast

#588 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:36

PVV is oneerlijk over moslim-immigratie

Geplaatst op

De PVV moet nu eens eerlijk zijn over immigratie.

Dit weekend beweerde de partij weer dat Nederland elk jaar 150.000 immigranten zou 'binnenhalen'. Een bewuste verdraaiing van de feiten. Met de officiële cijfers in de hand is eenvoudig de waarheid te achterhalen. Volgens het CBS bedroeg het migratiesaldo over het eerste halfjaar van 2011 ongeveer achtduizend personen. Van 2003 tot 2010 kwamen er gemiddeld 1.200 mensen per jaar bij. Als je dat omschrijft als massa-immigratie, ben je bezig mensen een rad voor ogen te draaien. 

Laten we dieper in de cijfers duiken. De PVV gebruikt bewust het totale aantal immigranten en kijkt niet naar de vertrekkers. Dat is een onzinnig getal om te gebruiken, omdat bij veel internationale bedrijven en instellingen tegelijk werknemers komen en vertrekken. Waar het om gaat is de bevolkingstoename door migratie en die is zoals gezegd minimaal. Maar laten we het PVV-spelletje even meespelen. 

Eén op de vijf 'immigranten' is een Nederlander die terugkeert uit het buitenland. De PVV telt die stiekem mee als immigranten. Drie van de vijf buitenlandse immigranten komen uit westerse landen. Worden ook meegeteld. Van de niet-westerse migranten bestaat ook nog eens een groot deel uit kenniswerkers zoals hoogopgeleide Chinezen of Indiërs. De PVV is naar eigen zeggen niet tegen westerse migranten of tegen kennismigranten, maar alleen tegen moslims. Laten we ons dan concentreren op Turken en Marokkanen. 

Respectievelijk vier- en tweeduizend kwamen, ongeveer vierduizend vertrokken vorig jaar. De afgelopen vijf jaar kwamen er gemiddeld netto 188 Marokkanen per jaar bij. Niet eens genoeg voor één vliegtuig. Voor Turken bedroeg het migratiesaldo gemiddeld 817. Slechts enkele honderden mensen. Als je dan spreekt over 'massa-immigratie' probeer je mensen iets wijs te maken. 

Waarom doet de PVV dat? Ten eerste natuurlijk omdat mensen sneller op de PVV gaan stemmen als ze geloven dat er 'vliegtuigen vol' Turken en Marokkanen naar Nederland komen. Maar ik denk dat er nog iets speelt. Er is wel degelijk een groep mensen die in grote aantallen naar Nederland komt. 

Oost-Europeanen. Ongeveer tien procent van de immigranten op dit moment zijn Polen. Nog eens duizenden komen elders uit Oost-Europa. De meesten komen hier werken. Je zou zeggen: wij goedkope arbeidskrachten, zij een beter salaris dan thuis, prachtig! Maar er wordt ook misbruik van gemaakt. Omzeiling van het minimumloon, verplicht veel geld betalen voor een bed in een slecht onderhouden pand. Mensen worden uitgebuit. Oneerlijke concurrentie voor Nederlandse werknemers. En dan zijn er nog de integratieproblemen. Oost-Europeanen zijn niet verplicht in te burgeren. De meerderheid van de Polen in Nederland spreekt, leest of schrijft geen Nederlands. Niet goed voor de mensen zelf en niet goed voor de samenleving. En wat doet de coalitie? Niks. De PvdA steunt minister Kamp om geen nieuwe werkvergunningen te verstrekken aan Bulgaren en Roemenen, maar de coalitiepartijen niet. Keer op keer heb ik voorgesteld voor Oost-Europeanen een leerplicht in te stellen, maar CDA, VVD en PVV zijn tegen. PvdA-voorstellen om uitbuiting van Oost-Europese werknemers tegen te gaan, krijgen ook geen steun. 

Zoals in de jaren zestig Turken en Marokkanen door de werkgevers en rechtse partijen naar Nederland werden gehaald om de lonen laag te houden, is er nu een grote stroom Polen, Bulgaren en Roemenen. Net als toen wordt geen moeite gedaan om mensen Nederlands te leren of te laten inburgeren. Een nieuw integratieprobleem ontstaat en het rechtse kabinet staat erbij een kijkt ernaar. Dat is waarschijnlijk de reden waarom de PVV de immigratiecijfers probeert te verdraaien. De partij probeert de aandacht af te leiden door oneerlijk te zijn over de feiten. Nederlanders zijn wel goed, maar niet gek. Waarom zou je de PVV nog geloven als die oneerlijk blijft over immigratie en weigert iets te doen aan de integratie van Oost-Europeanen?

Gast

#589 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:37

PVVer Sietse Fritsma schreef een boekje (deel 4)

15 Replies

In deel 1, deel 2 en deel 3 heb ik de eerste vier bladzijden van Tweede Kamerlid Sietse Fritsma’s boek ‘De Immigratieramp van Nederland’ besproken. Belangrijkste conclusie was dat er nogal wat gegoocheld werd met cijfers om het maar zachtjes uit te drukken, dat Fritsma de millenniumwisseling heeft gemist en dat hij wel een hele rijke fantasie heeft. De conclusie na dit deel kan niet anders zijn dan dat hij liegt en bedriegt.

Onderaan blz. 20 en op blz. 21 borduurt Fritsma verder op de ‘gigantische en massale’ immigratie van allochtone partners. Ik heb al aangetoond in deel 3 dat de gegevens waarop hij zijn mening baseert niet deugd en ik hoef dan verder niet in te gaan op deze beweringen. Op zijn bewering op blz. 22:  ‘(…) het (enorme) misbruik dat door grote groepen vreemdelingen is gemaakt van dat softe gezinsmigratiebeleid’ ga ik nu niet in. Komt later.
Onderaan blz. 22 en op blz. 23 gaat hij weer in op de immigratie:
In 2006 werden er volgens de jaarrapportage van de Immigratie- en Naturalisatiedienst maar liefst 30.306 verblijfsvergunningen verstrekt aan gezinsmigranten. In 2005 stond de teller op 24.443 verblijfsvergunningen die aan gezinsmigranten zijn verstrekt.
Vervolgens schrijft Fritsma over de VVD dat die ‘met cijfers smeet, die, voorzichtig uitgedrukt, niet overeenkomen met de (bovenvermelde) daadwerkelijke aantallen (gezins)migranten die een verblijfsvergunning kregen.’
En: ‘Het totaal aantal immigranten dat zich volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek in Nederland vestigde in 2006 was overigens 101.000, dat is bijna 10.000 meer dan het jaar daarvoor.
Dan een paar regels verder op blz 24 bovenaan: Bovendien zijn verreweg de meeste immigranten moslims.

We beginnen met het totaal aantal immigranten 1. Ik ben blij dat Fritsma het CBS als bron gebruikt want de cijfers van die organisatie zijn wat minder mistig –om het maar zachtjes uit te drukken- dan die van de IND. Nu kan je immigranten op verschillende manieren tellen: naar nationaliteit, geboorteland of naar herkomstgroep zijn de belangrijkste. Hoe je echter telt: het totaal aantal is hetzelfde.
Aangezien Fritsma het getal van 101 duizend gebruikt uit 2006 haal ik dat jaar eruit om die nader te ontleden en dat doe ik door te kijken naar de nationaliteit omdat die goed aansluit op het werk van de IND en de cijfers die Fritsma noemt over het aantal verleende verblijfsvergunningen.
De tabel nationaliteit geeft alleen een uitsplitsing naar Nederlanders en niet Nederlanders. Het aantal Nederlanders dat immigreerde was in 2006 33.493 van de 101.150. Een derde van de immigranten is dus Nederlander. Er blijven dan over 67.657 niet Nederlanders oftewel 2/3 van het totaal aantal immigranten. Dat getal sluit dan weer aan op de tabel immigratiereden van het CBS van nietNederlanders. Deze laatste tabel heb ik in de vorige afleveringen veel gebruikt omdat die een heel mooi beeld geeft van het aantal nieuwkomers en de reden. Zie bijvoorbeeld deze grafiek die in deel 1 staat. De gegevens maken het zelfs mogelijk om op een verantwoorde wijze de moslimlanden2eruit te halen.

Op grond van nationaliteit is de groep moslimlanden, met 11% en 11,3 duizend immigranten de kleinste van de vijf groepen. Zijn we er dan en kunnen we een vette rode streep zetten door Fritsma’s beweringen? Nee, nog niet, want we moeten twee correcties plaatsvinden. De eerste is dat er ook allochtonen, met als herkomstgroep een moslimland, zijn die met de Nederlandse nationaliteit immigreren. Dit zijn vrijwel allemaal mensen die eerder zijn geëmigreerd uit Nederland (met de Nederlandse nationaliteit) en nu weer terugkomen. Ik ga er nog wel een keer dieper op in, maar nu volstaat dat het totaal aantal allochtone immigranten met als herkomstgroep een moslimland in 2006 15,7 duizend was -waarvan dus 4,4 duizend met de Nederlandse nationaliteit- oftewel15,6% van het totaal aantal immigranten.
Niet iedereen uit een moslimland is natuurlijk een moslim. Het is ook logisch en ook onderzocht dat meer dan gemiddeld een niet-moslim uit een moslimland emigreert. Naar nationaliteit waren er dan ongeveer 10 duizend immigranten in 2006 en naar herkomstgroep 13,5 – 14 duizend.
In ieder geval is het zo dat Fritsma met zijn uitspraak ‘: Bovendien zijn verreweg de meeste immigranten moslims’, volkomen uit zijn duim zuigt.

Dan gaan we naar de beschuldiging van Fritsma richting VVD. Mij maakt het echt niet uit wie gelijk heeft, het gaat mij om de cijfers die Fritsma gebruikt.
Door de IND verstrekte verblijfsvergunningen aan gezinsmigranten in 2005 24.443 en 2006 30.306. Hoe komt Fritsma aan die cijfers? Nu op dezelfde manier als hij dat deed op blz 19. Fout dus. Ik heb daarover geschreven in deel 1.

Fritsma neemt bij aanvragen het getal 110.400 en daarvan 33% -het aandeel gezinsmigratie- en neemt daar dan weer 84% -percentage toekenning- van. Dat geeft de 30.306. Er staat echter onder aanvragen een uitsplitsing in nieuwe aanvragen en overige procedures. Die aanvragen overige procedures zijn geen aanvragen verblijfsvergunning, zoals blijkt uit de tekst onderaan het figuur. Waar het natuurlijk om gaat is het aantal toekenningen op beslissingen op nieuwe aanvragen. Het aantal beslissingen op nieuwe aanvragen is 77.300 -en het percentage toekenningen 80.
Bij gezinsmigratie is dan de berekening voor 2006 77.300 * 33% * 84% = 21.428 -Fritsma komt op een 43% hoger aantal. Voor 2005 is het cijfer 84.700 3 * 32% * 77% = 21.954.

Het aantal niet Nederlandse immigranten uit moslimlanden met als immigratie-reden gezinsvorming/hereniging was in 2006 ongeveer 7300.

Conclusie:
Ik heb nu vier artikelen geschreven over maar een paar bladzijde van Fritsma’s boekje. Het staat vol essentiële –vermijdbare- fouten. Ik kan daarom niet anders concluderen dat Fritsma bewust de zaak belazert en bedondert.

In het voorwoord schrijft Wilders:
De immigratieramp van Nederland. Een treffende titel van een eerlijk en onthullend boek van ervaringsdeskundige Sietse Fritsma.’
Ik heb toch een heel andere definitie van eerlijk.

Gast

#590 Weg met criminele Marokkanen die twee paspoorten hebben, weg met Jihadisten en IS aanhangers

2015-01-20 13:41

Als we willen dat het stopt, dan stopt het. Je moet het hard genoeg willen, met elkaar, zij aan zij, en voor niets wijken.

Geef het moorddadige ISIS haattuig geen seconde de kans te hopen dat wij een stap terug doen, maar ontneem ze die hoop.

Onthoud dat ze niets zijn behalve hun haat, dat ze geen eigenwaarde hebben. Alleen hun haat. En die bezit hen. Maar hun haat tegen alles dat anders is, is eigenlijk de haat tegen zichzelf.

Dat ze nooit, gewoon, met vriendjes kind zijn geweest. Dat ze de taal die ook van hen een succes had kunnen maken, niet goed spreken waardoor ze op school achter bleven en ze allemaal wegstroomden naar het praktijkonderwijs - ondanks dat een normale vertegenwoordiging het IQ moet hebben voor hoger onderwijs. Ze haten zichzelf, ze haten de achterlijke sociale omstandigheden waar ze uit komen.

Ze schamen zich voor hun ouders en daarover haten ze zichzelf weer.

Hun enige uitweg uit deze put van minderwaardigheid is de verheerlijking van een imaginair verleden en de volledige onderwerping aan een repressieve orthodoxie.

Het geluk dat zij daarin vinden is de sexuele bevrediging van de vernedering. Ze roepen de suprematie van de Islam uit om eindelijk bij iets groots te horen.

Maar hoe harder ze schreeuwen, hoe harder de echo verraad dat het gebouw van hun gedachten leeg is. Hun enige hoop op de toekomst komt voort uit hun gedrag van vernietiging dat zo kenmerkend is voor mensen zonder eigenwaarde.

Hun enige beeld van de toekomst is er een van dood en verderf. De leugen van de jihad drijft hen voort. Het is de overwinning van de haat, van de God van het gehenna. De haat die als voortrazend vuur alles op zijn pad verteert.

Maar aan het eind verteert het ook zichzelf. Heel het Midden-Oosten valt er aan ten prooi.

En er is maar een weg uit dit dal: laat ze hun haat, laat ze aan hun eigen haat ten onder gaan.'

Gast

#591 De PVDA leugenaars

2015-01-20 13:42

• PvdA - senator Edward Brongersma: overtreding wet op kinderporno
  • PvdA - penningmeester Sharda Poese (A’dam-ZO): fraude, verduistering
  • PvdA - raadslid Faiz Yerlibuçak (Beverwijk): banden met terreurorganisatie Grijze Wolven
  • PvdA - burgemeester Aleid Wolfsen: intimidatie en knevelarij krantenredactie
  • PvdA - minister: Als burgemeester Guusje ter Horst: dronken achter stuur, doofpotpoging, daarna gewoon mininister geworden, gesjoemeld met doktersbewijzen om een Audi-8 te verkrijgen vanwege ”rugklachten”
  • PvdA - deelraadslid Randy Stena (A’dam-ZO): arbeidsverzuim, werkweigering
  • PvdA - raadslid Jerry Sulaiman (A’dam-ZO): fraude, greep uit kas
  • PvdA - raadslid Hakim Hmadouch (Arnhem): mishandeling echtgenote, bedreiging
  • PvdA - raadslid Elvira Sweet A’dam: 2x veroordeeld voor dronken achter stuur
  • PvdA - raadslid Ama Carr A’dam: zonder rijbewijs, onverzekerd rijden, valse naam
  • PvdA - raadslid Mohammed Kaied uit Dalfsen: poging tot doodslag
  • PvdA - Kamerlid Hamid Houda. Moest weg vanwege belastingfraude; nu toch verkiesbaar
  • PvdA - raadslid Cebeli Gönül uit R’dam: mishandeling echtgenote
  • PvdA - raadslid Mohammed el Yaakoubi A’dam: mishandeling, dumpen importbruid
  • PvdA - raadslid Ernest Owusu-Skeyere A’dam-ZO: fraude, illegaal wapenbezit
  • PvdA - raadslid Ronald Buld Nijverdal: mishandeling, verkrachting
  • PvdA - raadslid Murat Yasar uit Kampen: mishandeling echtgenote
  • PvdA - wethouder Paul Depla uit Nijmegen. Bekend om de fietsenhok-affaire. Op 1 april 2010 benoemd als burgemeester van Heerlen.
  • PvdA - Kamerlid en huisarts Rob Oudkerk, die zieke en verslaafde prostituees bezocht voor zijn seksuele genoegens: DAT is nog eens seksueel misbruik!
  • PvdA - Raadslid Tjeerd van Dekken, stalking
  • PvdA - minister Koenders, gaf Fl 89 (= € 42) miljoen aan UNFPA. Is nu directeur van UNFPA. Toeval?
  • PvdA - minister Herfkens. Weigerde onterechte huursubsidie van $275.000 terug te geven
  • PvdA - minister Pronk, alcoholist, vernielde een auto van zijn ministerie. Vaak ladderzat en publique in het buitenland
  • PvdA - minister Vredeling, drankmisbruik
  • PvdA - Kamerlid Paul Tang - Lekken van miljoenennota
  • PvdA - Bram Peper- Minister van Binnenlandse Zaken, in opspraak door zijn declaratiegedrag
  • PvdA - Khadija Arib - Dubieus reisje naar congres in Marrakesh betaald door Marokkaanse overheid
  • PvdA - Rob van der Mark - Burgemeester van Vlieland. Openbaar dronkenschap.
  • PvdA - Burgermeester Cohen liet miljoenen in de Poldermoskee verdwijnen en miljarden in de metro
  • PvdA - Deelraadslid Fatima Elatik die informatie achterhield, mede verantwoordelijk is voor de verdamping van 30 miljoen en een nagenoeg failliet stadsdeel Oost-A’dam achterliet. Huurde een tweede boot bij Sail Amsterdam voor liefst € 30.000.

Gast

#592 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:43

PVVer Sietse Fritsma schreef een boekje (deel 3)

In deel 1 heb ik de eerste drie bladzijden van Tweede Kamerlid Sietse Fritsma’s boek ‘De Immigratieramp van Nederland’ besproken. Belangrijkste conclusie was dat er nogal wat gegoocheld werd met cijfers om het zachtjes uit te drukken.  In deel 2 de conclusie dat Fritsma nog in de 20steeeuw leeft. In dit deel is de conclusie dat het er niet beter op wordt. Integendeel.

In blz 20 van het boekje van Fritsma staat het volgende: ‘Gezinsvorming overtreft in aantallen immigranten gezinshereniging. Allochtonen die in Nederland wonen, laten massaal (huwelijks)partners uit het buitenland overkomen. Het percentage autochtonen dat dit doet, verbleekt volkomen bij deze gigantische instroom.’

Fritsma gebruikt heel vaak dat soort worden als massaal, gigantisch, zonder aantallen te geven of een bron. Ook levert hij geen bewijs voor de stelling dat gezinvorming1 die van gezinshereniging overtreft.
In deze brief (.pdf) van de regering aan de Tweede Kamer staan onderaan in de bijlage cijfers over gezinsvorming en hereniging sinds 2006. De cijfers geven een aardig inzicht in de aantallen. 50-50 lijkt het een beetje te zijn. Als je de cijfers ziet dan kan je toch moeilijk het massaal noemen. Bovendien gaf 2006 zelfs een veel lager gezinsvormingcijfers en staat er ook dat over de periode daarvoor geen cijfers zijn. Let wel Fritsma schreef zijn boekje eind 2007.
Zijn laatste zin over het percentage lijkt mij een open deur want dat zal vrijwel altijd het geval zijn. Nederlanders in Japan zullen procentueel ook veel vaker een partner buiten Japan halen dan dat Japanners dat zullen doen. Het klinkt natuurlijk wel lekker.

Fritsma vervolgt met: ‘Het ziet er niet naar uit dat er verandering komt in het door allochtonen over laten komen van (huwelijks)partners. Dit blijkt uit de volgende tekst, afkomstig uit het door het ministerie van Justitie uitgegeven integratiekaart 2005:’
Vervolgens haalt hij het rapport aan en inderdaad daar staat op blz 70:

‘Bijna tweederde van de huwelijken van Turken en Marokkanen is zo’n
migratiehuwelijk. Dit geldt zowel voor mannen als vrouwen. Bij de tweede
generaties is dit wel wat lager, maar ook bij hen liggen de percentage zo tussen de
50 en 60%. Er zijn weinig verschillen tussen 1999 en 2001, alleen bij de
Marokkaanse vrouwen is een afname van het aandeel migrantenhuwelijken te zien,
tot net onder de 50% in 2001.’

De vergelijking ging dus over 2001 met 1999 en dat is nu juist iets wat Fritsma niet vermeldt. 

Deze grafiek komt uit een stuk dat Johanna Nouri en ik hebben geschreven een tweetal maanden geleden.
Inderdaad vinden we die hoge cijfers in 2001, maar vervolgens gaat het pijlsnel naar beneden tot 15-20%. Je ziet ook dat de daling al in 2002 is begonnen bij Marokkaanse mannen. De verhoging van de inkomenseis in 2002 van 70% naar 100% van de bijstandsnorm speelt daarbij vermoedelijk een belangrijke rol.
Fritsma vermeldt niet in het boek dat het zwaar verouderde gegevens zijn waar hij zijn conclusies op baseert. Dat vind ik hoogst bedenkelijk en dan druk ik mij dus netjes uit. Hij heeft zelf in die jaren bij de IND gewerkt dus je zou zeggen dat hij het wel zou weten. Hij vindt tenminste zelf overal in het boek dat hij het allemaal weet.

Fritsma gaat verder met: ‘Een keerzijde van de huidige grote omvang van deze gezinsvormingsmigratie -die zich vooral voordoet bij Marokkanen en Turken- is dat het het integratieproces in nederland kan belemmeren.’

Maakten voorheen Marokkanen en Turken een kwart uit van de totale gezinsmigratie, in 2006 was dat gedaald tot 15% en in 2007 was het zelfs maar 10%. Het totaal aantal gezinsmigranten Turken en Marokkanen was maar 3700 in 2006.
Van het totaal aantal niet Nederlandse immigranten was in 2006 slechts 7% Turk of Marokkaan en in 2007 nog maar 5%. Waarom dan zo druk maken over Turken en Marokkanen. Hoe zit het dan met de overige meer dan 90 procent?
In de eerder genoemde brief van het ministerie staat een percentage van ongeveer 50 voor gezinsvorming versus gezinshereniging, maar voor het ministerie ben je ook een gezinsvormer als je in 1970 naar Nederland kwam, in 1973 trouwde en nu deze ‘importbruid’ hierheen wil halen. En dit is geen verzonnen voorbeeld.

De conclusie is opnieuw dat fritsma in de vorige eeuw leeft en dat hij ook veel fantasie heeft.

Dit was deel 3, het volgende deel verschijnt zaterdag .

Gast

#593 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:45

PVVer Sietse Fritsma schreef een boekje (deel 2)

In deel 1 besprak ik de eerste drie bladzijden van ‘De Immigratieramp van Nederland’,het boek van Tweede Kamerlid Sietse Fritsma. De belangrijkste conclusie was dat hij – om het zachtjes uit te drukken – nogal goochelt . Vandaag zullen we zien dat Fritsma nog leeft in het verleden van de twintigste eeuw.

Op bladzijde 19 en 20 beschrijft Fritsma onder de kop ‘Wie komen?’ dat gezinshereniging en gezinsvorming de belangrijkste immigratiereden zijn.

Volgens het CBS (zie ook deze CBS-tabel) is gezinsmigratie inderdaad het belangrijkste migratiemotief. Althans: tot 2007, dat moment wordt arbeidsmigratie het belangrijkste motief. Let wel: we hebben hier over álle immigranten met een niet Nederlandse nationaliteit.

Fritsma vervolgt: ‘Nu we weten dat gezinshereniging en gezinsvorming de migratie naar Nederland domineren, is ook verklaard waarom de Turkse en Marokkaanse gemeenschappen in Nederland in korte tijd enorm zijn gegroeid: deze landen staan sinds jaar en dag bovenaan de lijstjes van gezinshereniging en gezinsvorming’.

Merk op hoe Fritsma hier van alle migranten ineens de sprong maakt naar Turken en Marokkanen. Heeft hij gelijk? Ja, voor de 20e eeuw, niet voor de 21ste.

Het beeld is drastisch veranderd. De gezinsmigratie, in 2002 nog 9.000 personen sterk, is in 2007 zwaar gekrompen en bedraagt dan nog maar een derde van de totale immigratie. Opzienbarend is ook het verschil met de 20ste eeuw: in 1980 bijvoorbeeld kwamen er 28 duizend immigranten uit Turkije en Marokko naar Nederland, vermoedelijk vrijwel allemaal gezinsmigranten. In 2006, het jaar voordat Fritsma zijn boekje schreef, waren dat er nog maar 4,5 duizend. Gek toch dat zulke belangrijke feiten geheel onvermeld blijven in het boek van de heer Fritsma. We kunnen gerust stellen dat de massa-immigratie van importbruiden al in de twintigste eeuw tot een halt kwam. (of: een halt werd toegeroepen). Dit mede dankzij de nieuwe Vreemdelingenwet 2000, waarvoor PvdA-staatssecretaris van Justitie Job Cohen tekende.

Interessant is ook om eens te kijken welke verschuivingen zich in de loop der tijd voordeden in de herkomstlanden. De verschillen zijn duidelijk: niet alleen is het totaal aantal gezinsimmigranten met een derde gedaald, maar ook zijn Turkije en Marokko verdreven door Polen. Stonden de Polen in 1996 nog op de zevende plaats, in 2006 staan ze met stip bovenaan. 

Conclusie: Fritsma leeft nog in de 20ste eeuw. De veranderingen die sinds2001 hebben plaatsgevonden zijn aan hem voorbij gegaan.

Dit is deel 2 van de bespreking van het boek ‘De immigratieramp van Nederland’van Sietse Fritsma.

Gast

#594 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:46

PVVer Sietse Fritsma schreef een boekje (deel 1)

De immigratie-expert van de PVV, Sietse Fritsma, heeft een boekje geschreven. Het heet

De Immigratie ramp van Nederland

Conclusie luidt na drie bladzijden: Fritsma gebruikt verkeerde cijfers.

Vandaag beginnen de echte onderhandelingen voor het nieuwe kabinet en het is nuttig met welke kennis de PVV, een van de belangrijkste onderwerpen van de onderhandelingen, de immigratie, ingaat.

Het boekje is al bijna drie jaar oud, maar dat maakt het eigenlijk des te interessanter om eens te kijken wat er allemaal van klopt. Bovendien zijn de standpunten nog hetzelfde.

Het begint met een inleiding van Wilders: ‘De immigratieramp van Nederland. Een treffende titel van een eerlijk en onthullend boek van ervaringsdeskundige Sietse Fritsma die zes jaar lang bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) werkte voordat hij kamerlid werd voor de Partij van de Vrijheid.’

Een ‘eerlijk en onthullend’ boek. Nu als dat geen warme aanbeveling is.

Op blz.17 begint Fritsma en na een inleiding, waarmee de toon al wordt gezet, schrijft hij op blz  18in de paragraaf Op het verkeerde been gezet’ dat asielmigratie helemaal niet belangrijk is, maar dat het belangrijkste deel gezinsmigratie betreft:

Het IND had in 2004 9.800 asielaanvragen te verwerken tegenover 125.800 overige aanvragen. In 2005 was deze verhouding 12.350 tegenover 99.200,’

schrijft hij op blz. 19.  U vindt die cijfers hier bij de rapportages van het IND, onder het kopje Verblijfsvergunning Regulier (VVR). We moeten dit nader bekijken.

Het allerbelangrijkste vind ik zelf belangrijker wie een verblijfsvergunning krijgt. Ik noem het de drie W’s: Wie, Wanneer, Waarom. Aanvragen zijn minder belangrijk, tenzij het asielzoekers zijn die zich hier melden want daar zijn veel extra kosten aan verbonden. De leges voor overige aanvragen zijn fors en zijn in principe kostendekkend.
Waarom Fritsma dan hier de aanvragen neemt is mij een raadsel. Hogere getallen? Van het totaal aantal aanvragen wordt tenslotte een behoorlijk deel afgewezen.

Het jaar 2004  heeft 74% toekenningen gehad volgens de IND. Dat zouden er dan 93.000 zijn van de 125.800, maar in 2005 komen we op 61% toekenningen oftewel 60.500 van de 99.200 aanvragen. Nogal een verschil met 2004 nietwaar?

Hoeveel mensen immigreren er nu werkelijk? Daarvoor kijken we naar de cijfers van het CBS die de immigratie ogv inschrijving bij de Gemeentelijke Basisadministratie -GBA oftewel bevolkingsregister-  heeft gelegd naast het bestand van de IND (en haar voorloper).  De tabel Immigratie van niet-Nederlanders; migratiemotief, geboorteland, leeftijd geeft naar mijn mening de beste informatie over de immigratie want hier zie je de drie W’s.
Nu zien we iets merkwaardigs: 2005 van het CBS (61.100) lijkt dan inderdaad op het cijfer van de IND (60.500), maar 2004 heeft volgens het CBS 62.500 immigranten gehad, terwijl we hier boven hebben gezien dat het er 93.000 toekenningen waren volgens het IND. Een paar duizenden kan het verschillen  -toekenning aanvraag en daadwerkelijke inschrijving in GBA hoeft niet in hetzelfde jaar te zijn bijvoorbeeld-  maar niet zoveel.
Dit is het verslag over 2006 van de IND. Als we hier kijken bij VVR dan zien we over het  jaar 2006 77.550 nieuwe aanvragen en 80% inwilliging. Dat komt neer op 62.000 toekenningen en dat komt dan weer in de buurt van het CBS met 64.750 immigranten. Maar als we kijken in het verslag van 2006 naar 2005, dan zien we staan 84.700 nieuwe aanvragen. Hé? Dat waren er in de rapportage het jaar ervoor nog 99.200, volgens de IND en Fritsma. Hier klopt geen hout van. Onder de getallen in het verslag van 2006 staat een intrigerende regel: waarvan overige procedures’ en dan bij 2006 32.850 en bij 2005 34.000 Bij de toelichting staat:

met overige procedures worden hier de procedures bedoeld waar geen aanvraag om vergunning of verlenging aan ten grondslag ligt. Voorbeelden hiervan zijn intrekkin­gen, ongewenstverklaringen en terugkeervisa.

Dat zijn dus geen nieuwe aanvragen, maar simpelweg zaken van mensen die al een aanvraag hebben ingediend of al een verblijfsvergunning hebben.
Totaal geeft het verslag aan dan in 2006 110.400 procedures waren en in 2005 118.700. Dan begrijpen we ook ineens waar die 125 duizend uit 2004 vandaan komt:  al die overige ‘zooi’ zit erin. Dan klopt het cijfer van het CBS dus wel en zal de ‘zooi’ wel iets van 35.000 zijn hetgeen dan op een juister aanvraagcijfer komt van maximaal 90 duizend in 2005.

Conclusie: een hoop misverstand is veroorzaakt door Fritsma door de foute cijfers te gebruiken. Verderop in zijn boek beschrijft hij dat het zo’n enorme puinhop bij de IND was (is). Waarom dan wel klakkeloos de cijfers accepteren? Waarom gebruikte hij over 2005 het cijfer van 99.200 terwijl in het verslag van 2006 een veel lager cijfer staat? Het verslag over 2006 was in maart 2007 beschikbaar, een half jaar voor het verschijnen van zijn boekje. Waarom gebruikt hij überhaupt die aanvraagcijfers?  Over 2004 komt hij met 125 duizend aanvragen, terwijl het aantal immigranten de helft was. Daadwerkelijke immigranten, dat is waar het om gaat.
Zijn paragraaf begint dus met ‘Op het verkeerde been gezet’:  Een passender titel voor deze paragraaf had ik niet kunnen bedenken.
Ik ben dus drie bladzijden ver gekomen in zijn boek. Dat schiet op.

Dit komt uit de eerder genoemde CBS-tabel. Tot 2005 kwam de grootste groep uit niet-westerse landen. Nu is de grootste groep EU-onderdanen.

50% van de niet-nederlandse immigranten kwam uit de EU in 2007. Tot en met 2003 was het nu juist 50% uit niet-westerse landen.

Gast

2015-01-20 13:47

Is er één PVV-er die niet liegt? Euh…nee!

Gast

#596 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:51

Gast

#597 Heerlijk bericht weer een IS gek minder , hoera

2015-01-20 13:52

!

2015-01-20 11:22

Dat er heel veel mogen volgen, hoe minder hoe beter.

Nederlander omgekomen in Syrië'

AMSTERDAM - 

De Amsterdamse jihadist Achraf B. (17) is zaterdag omgekomen in Syrië. Hij werd vermoedelijk getroffen door een anti-IS-bombardement.

Dat zegt zijn vader tegen verschillende media. Familie heeft het lichaam van de jongen herkend op foto's. Hij zou zondag zijn begraven in Syrië.

Bombardement

De jongen raakte eerder zwaargewond bij een ander bombardement. Zijn vader Farid was al weken bezig om zijn zoon terug te halen naar Nederland.

Achraf B. uit Geuzenveld was één van de 15 à 20 bekende Amsterdamse jongens die op jihad zijn. Hij vertrok in december 2013 op 16-jarige leeftijd. Achraf werd in zijn buurt geronseld voor de ’heilige strijd’. Zijn vader probeerde vergeefs zijn razendsnelle radicalisering te stuiten, vertelde hij in juni in De Telegraaf.

Jihadisten

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zegt het bericht te kennen maar wil er niet op reageren. De gemeente Amsterdam en het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag kunnen het bericht niet bevestigen.

Op 9 januari meldde minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dat er 21 Nederlandse jihadisten in Syrië en Irak zijn omgekomen. Hij zei toen ook dat er ongeveer 180 Nederlandse jihadisten naar beide landen waren vertrokken. Van hen zijn er 35 weer terug in Nederland, zei Opstelten.

Gast

#598 Re: WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:53

#594: - WILDERS LIEGT DAT HET BARST! 

Is allemaal onzin! Allemaal leugens van mensen die bang zijn :-)

Gast

#599 Re: Re: WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:55

#598: - Re: WILDERS LIEGT DAT HET BARST! 

Precies, allemaal leugens van PVV-ers. Wilders voorop.

Gast

#600 WILDERS LIEGT DAT HET BARST!

2015-01-20 13:56

#597: - Heerlijk bericht weer een IS gek minder , hoera 

Waarom geil je op geweld, wildplakkert?

Jij danst net zo hard rond het lijk als de IS-strijder. Op grond waarvan denk jij dat je beter bent?

Jij bent minstens even extremistisch als de jihadist. Verschil is: de jihadist weet het, maar jij snapt het nog steeds niet.