Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Quoted post

Citizen X

#25

2012-03-22 04:24

Ik teken deze petitie niet omdat ik het hypocriet vindt.

Waar waren jullie met jullie petitie toen president Venetiaan amnestie verleende aan mensen die militairen hebben gemarteld, doodgekapt en levend hebben verbrand ?

Hebben jullie aan de vrouwen en kinderen van deze militairen gedacht ? Of hebben alleen de nabestaanden van 8 december 1982 verdriet ?

Is recht alleen recht wanneer het in je politieke straatje past ?

Laat de hele waarheid bekend worden, maar niet de halve waarheid.

Reacties

Citizen A

#26 Re:

2012-03-22 05:32:20

#25: Citizen X -  

 Er is een groot verschil tussen het ophalen van mensen tot in hun huis om ze daarna te martelen en te executeren dan in een oorlog, ontstaan door DIE militairen je lot te begaan. Een millitair in oorlog moet niet verwachten dat hij daar vrij van is. Trouwens blijft het niet bij de nabestaanden van die 8 decembermoorden, er zijn honderden slagtoffers (vooral martelingen) voor en na die geburtenissen geweest, dooor DEZE millitairen.


Gast

#27

2012-03-22 05:33:29

#25: Citizen X -

Gedeeltelijk heeft u gelijk. Een paar mensen zijn zeer zeker enorm hypocriet. Ik niet. Ik heb de hele situatie meegemaakt en gevolgd. Ik vind inderdaad dat het heel lang heeft geduurd voordat er begonnen is met dit proces. Deze mensen zijn gewoon keihard geexecuteerd en men vindt dat het nodig was. Gewoon omdat zij niet luisterden naar de wil van het volk en zich niet aan hun woord hadden gehouden. Het enige wat ze moesten doen is verkiezingen houden en daar was het dan bij gebleven, maar nee.....met alle geweld wilden ze de macht houden. Toen pas kwam Brunswijk op het toneel. Ik vind dat men minstens de beschaving kon houden door na het proces, op beschaafde manier en ik weet niet wat nog meer, wie weet hoe dat zou eindigen. Dit ! Nu ! Is onbeschaamd ! En als dan weer iemand shit uithaald en ddodleuk weer amnestie geeft wasnt er voor ook zo en zo kan je doorgaan. Ik en met mij nog velen willen weten wat een mens er toe dreift een ander zo toe te takelen.


Gast

#60

2012-03-22 15:39:51

#25: Citizen X -

 

Ik ben niet op de hoogte van het feit dat president Venetiaan amnestie verleend heeft .

Maar waar was u dan toen dat gebeurde?

U had ook het initiatief kunnen nemen toen om met een petitie te komen?

Waarom hebt u toen geen petitie laten rond gaan als het u zo dwars zat?

Tenminste staan er nu mensen op.

De enige die u nu moet blamen is uzelf omdat u toen niets gedaan hebt.

U moet geen andere mensen kwalijk nemen omdat ze nu guts hebben om iets te zeggen.

 

Denker en Doener

#71 Re:

2012-03-22 17:34:25

#25: Citizen X -

Jij neemt zomaar wat aan. Ik wil Brunswijk en kornuiten net zo goed in de gevangenis hebben als Bouterse. Voor mijn part samen in 1 cel. Start de petitie maar. Die onderteken ik ook! We wachten op je....


Gast

#72 Re:

2012-03-22 17:38:38

#25: Citizen X -

HE vriende,

Das rommel wat je verteld.

Je moet de binnenlandse oorlog niet vergeleijken van de december moorden.

Amnesty wordt verleend in een oorlog situatie.

De slachtoffers van 8 december waren reeds maanden in gevang. Waarom zijn ze dan nog in koele bloede neergeknaald........

 

 

 

Onherkenbaar Vaderland

#79 Re: Citizen X

2012-03-22 18:29:25

#25: Citizen X -  

 Je hebt gelijk. Maar laten we het niet baka-baka doen. Het lijkt mij beter dat de DNA een bepaling in het Wetboek van Strafrecht laat opnemen, waarin staat dat 'deze wet is niet van toepassing op Desire Delano Bouterse'. En terwijl de DNA toch bezig is; laten we gelijk de Grondwet veranderen door te wijzigen dat Suriname een rechtsstaat is. Dat moet worden een 'machtsstaat'. Degenen met politieke macht bepalen wie zich wel, en wie zich niet, voor zijn strafbare daden voor de rechter moet verantwoorden. Met deze wetswijzigingen zijn we eerlijk en transparant.

Iedereen weet daarna dat elke burger het hoofd moet buigen voor de machthebbers. Dat is handig, want protest en petities zijn maar lastig.

Iedereen weet dan ook dat Bouterse onaantastbaar is, en onder en boven de wet staat. Hij is toch geen gewone burger? Dat mensen dat maar niet schijnen te snappen. Sorry voor de man die vorige week 2 vrouwen en een kind vermoordde. Hij zal moeten zitten, want hij is geen bijzondere burger. Hij heet geen Bouterse.

Het is ook niet erg dat Suriname na de aanname van de wet niet langer in het rijtje van beschaafde volken thuis hoort. Het belang van Bouterse gaat immers voor het belang van Suriname en haar volk. Zucht, dat mensen dat maar niet snappen.

mi Lobie sranang

#119 Re:

2012-03-23 04:31:20

#25: Citizen X -

als je kiest om soldaat te worden dan weetje  waar je mee bezig bent ,dat is een bewuste keus ,niet als je uit je bed gelicht wordt als oprechte hardwerkende surinamer en gewoon kapot wordt geschoten door een een stel ellendelingen die nooit meer dan militair zijn geweest omdat ze waarschijnlijk ook niets meer dan dat konden.

Wat ji aanhaalt kan alleen zo zijn dat je direkte belangen bij deze ellendelingen hbt en meer niet ,en kom niet vertellen dat die ooit de waarheid zullen vertellen ,je baas was r eerst tog nooit bij n nu heeft hij diaree.


Gast

#153 Re:

2012-03-24 00:29:35

#25: Citizen X -

ff voor de duidelijkheid, het is Nederland die bouterse heeft gemaak tot wat hij is. Het is dat beest van een meneer Uyl ofzo die heeft geleerd aan bouterse hoe hij een coupe moet plegen....het zijn die ka wit mans die nu zogenaamd er tegen zijn. Verder vind ik zelf dat die amnestie wet niet moet worden doorgevoerdd....