Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet..


Gast

#1

2012-03-21 23:08

Het is op zijn zachtst gezegd schandalig dat men tot zo'n besluit is gekomen. Moord blijft moord en daarvoor moet je gestraft worden, al ben je president. Als we dit toelaten als volk openen we de deur voor rechteloosheid en bandeloosheid. Dit kan bovendien een precedent scheppen voor andere moordenaars in die periode die zich zullen beroepen op diezelfde amnestiewet

Gast

#2

2012-03-22 00:11

Een grote schande voor de democratische staat Suriname. Het is gewoon weer een dictatoriaal bewind dat aan de macht is.

Gast

#3

2012-03-22 00:21

grootste schandaal tot nu toe ! Eerst moorden dan jezelf amnestie geven !

Gast

#4

2012-03-22 00:29

ik ben voor een bruute moord op bouterse om tenminste te demotiveren dat we kunnen moorden en ermee weg kunnen komen

Gast

#5

2012-03-22 00:31

Dat wil zeggen dat hij al veroordeeld is dus. daar gaat het toch om? de rechtszaak is niet meer nodig. kennelijk is dat een groot showproces. want "iedereen weet dat hij schuldig is" en dat op basis van de beschikbare informatie. Er was een tijd dat "iedereen wist dat de aarde plat was" en dat op basis van de beschikbare informatie. is het niet tijd dat we over meer informatie beschikken? willen we niet allemaal in Suriname de waarheid horen? heeft dat proces ook maar 1 betrouwbare getuige of stukje bewijs kunnen produceren? heeft het de waarheid naar boven gebracht? weet u nu meer dan u wist voordat het proces begon? heeft Nederland er niet alles aan gedaan om "in het belang van de Nederlandse Staat" al hun dossier en kennis hierover op slot te doen tot 2060? Heeft Suriname niet het recht om "in het belang van de Surinaamse Staat" om er alles aan te doen dat we niet met een eventueel onschuldige maar berechtte president te zitten? Want deze rechtszaak is niet in staat om een schuldige te produceren. Zelfs die wankele nieuwe verklaring van Rozendaal kan niet uitwijzen of Bouterse een moordenaar is of niet...
Luigi Bab
Gast

#6

2012-03-22 01:00

Teken aub NIET Anoniem? Wij Surinamers moeten ophouden om LAF te zijn. Wij laten veelste veel met ons doen!

Wij zijn toch geen Struisvogels? Ik Luigi Bab teken de Petitie.

Ik heb een GEWETEN en ik slaap elke avond rustig.

If you want the world to change, you have to start with the man in the mirror! ;-)

Ps: zolang je geen Terrorist bent hoef je niet bang te zijn voor CTU (Counter Terrorism Unit)


Gast

#7

2012-03-22 01:01

Een streep door de democratie. Dit is de waanzin ten op.

Gast

#8

2012-03-22 01:18

De Mega Combinatie is al bezig de achterban te mobiliseren om vrijdag naar het Onafhankelijkheidsplein te komen. Dit ter ondersteuning van de amnestiewet.
Dus de achterban moet komen om moordenaars te beschermen ????
Het verlenen van amnestie aan verdachten van de Decembermoorden betekent dat er in Suriname een niet-rechtstaat heerst !!!!!!
Onze Surinamers worden voor de gek gehouden, met de bedoeling dat deze wet in landsbelang is en toch nog geloven onze Surinamers. Sorry hoor maar deng soort sranang mang dies dong no ka !!!

Gast

#9

2012-03-22 01:40

Is gewoon belachelijk. Wat anders kan ik zeggen...

Gast

#10

2012-03-22 02:00

een heel goed initiatief,hopelijk zien de naievelingen,nu wel in wat hun leider zn ware bedoelingen van af het begin waren.GOd zij met Suriname

Gast

#11 Re:

2012-03-22 02:02

#6: Luigi Bab -

Ik vind je opmerking zeer terecht, maar ik heb ook respect voor degenen die om welke reden dan ook anoniem willen blijven. Het is van belang om mensen te helpen over hun angst heen te komen.


Gast

#12

2012-03-22 02:03

Helemaal eens!

Gast

#13

2012-03-22 02:19

het moet niet gekker worden, dit gaat te ver...
Gast

#14

2012-03-22 02:23

Er moet geprotesteerd worden. Er moet een tegenbeweging zijn tegenover degenen die de amnestiewet gaan ondersteunen met hun aanwezigheid op het Onafhankelijkheidsplein. Onze toekomst is echt in het geding hier. Wijs de wereld hoeveel integere mensen Suriname heeft.

Gast

#15

2012-03-22 02:30

laat de waarheid naar buiten komen

Gast

#16

2012-03-22 02:46

Nee, waar zijn wij mee bezig.

Gast

#17

2012-03-22 03:15

Machts misbruik ten voordele van zichzelf. Dit schendt de rechsstaat in de hoogste orde! Als men onschuldig is waarom die plotselinge paniek drang om de wet te veranderen. Het recht moet en ZAL zegevieren.
DAT IS ONS RECHT ALS VOLK.

Gast

#18

2012-03-22 03:22

Het is een zeer grove vorm van 'contemp of court' om met zo'n amnestie de krijgsraad buitenspel te zetten. Het is ook een diskwalificatie van het Surinaamse parlement. Als de wet erdoor komt, zou dat de bijl aan de wortel van de democratie in Suriname zijn.

Bij de Decembermoorden, werden in 1982 15 critici van het toenmalige militaire regime van Bouterse vermoord. Bouterse is een van de 19 verdachten die momenteel voor de rechter staan. Het proces nadert het einde.

Een klein positief aspect zou zijn dat verruiming van de amnestiewet in wezen een schulderkenning zou zijn. Je kunt immers geen amnestie krygen voor iets dat je niet gedaan hebt. Als Bouterse zijn handtekening zet, bekent hij schuld.

Teslotte zou een amnestiewet een schijnzekerheid betekenen voor de verdachten van de Decembermoorder. In andere Zuid-Amerikaanse landen hebben latere parlementen amnestiewetten weer terug gedraaid. Dat kan in Suriname ook, als het land na de verkiezingen een ander parlement zou krijgen.

Gast

#19

2012-03-22 03:29

Brandweer ontevreden, politie ontevreden, zoveel verkeersongevallen, huiselijk geweld problemen, zelfmoord problemen, veiligheid nog steeds slecht, benzine prijzen zijn dodelijk, ministers moeten vervangen worden, 200 wetten moeten nog behandeld worden door DNA en nog zoveel andere dringende zaken, maar wat krijgt prioriteit? Amnestie... Denk men echt aan het volk of aan zichzelf? Wie heeft voordelen aan zo'n wet... Suriname of een paar misdadigers/moordenaars?

Gast

#20

2012-03-22 03:33

Ook Ronny Brunswijck had nimmer Amnestie mogen krijgen!Als je Brunswijck Amnestie verleend, moet je dat ook doen met Bouterse. Wij hebben dit zelf gecreerd.


Anonymous

#21 Re:

2012-03-22 03:39

#19: -

Je hebt het helemaal goed. Waarom krijgt dit voorrang...... persoonlijk belang. Waar om zie ik op de Surinaamse tv zenders alleen maar de ja knikkers. Waar heeft het verhaal van Rozendaal zo weinig ruimte gehad in de krant. Het volk wordt verkeerde info voorgeschotelt. En ze lopen allemaal mee met die Showmaster Bouterse. Daar moet verandering in komen het volk moet opstaan en echt laten zien dat ze het niet mee eens zijn. En dat heeeeeeeel veeeeeeeeeelllll andere dingen voor deze wet gedaan moeten worden.


Gast

#22

2012-03-22 03:56

‘All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing’

Gast

#23

2012-03-22 04:00

Het zou goed zijn als er ook een schrifelijke petitie wordt aangeboden in de DNA. Wat deze kan niet in de DNA worden aangeboden, dit biedt wel een goede overzicht van opinie peiling

Gast

#24

2012-03-22 04:09

Recht en Waarheid maakt ons Vrij
Citizen X

#25

2012-03-22 04:24

Ik teken deze petitie niet omdat ik het hypocriet vindt.

Waar waren jullie met jullie petitie toen president Venetiaan amnestie verleende aan mensen die militairen hebben gemarteld, doodgekapt en levend hebben verbrand ?

Hebben jullie aan de vrouwen en kinderen van deze militairen gedacht ? Of hebben alleen de nabestaanden van 8 december 1982 verdriet ?

Is recht alleen recht wanneer het in je politieke straatje past ?

Laat de hele waarheid bekend worden, maar niet de halve waarheid.