Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet..


Gast

#51 waar te vinden

2012-03-22 14:53

Waar is de inhoudt van de amnestiewet te vinden?

Gast

#52

2012-03-22 14:57

Bouterse weet wat hij en zijn vrienden hebben gedaan op 8 dec 1980. Door getuige van rozendaal ziet hij het waarheid naar buiten komen. Hij is bang om een vonnis te krijgen van daar het amnestiewet veranderen.

Gast

#53 Re:

2012-03-22 15:02

#52: -  

 Waar kan ik de wet vinden?


Gast

#54

2012-03-22 15:02

Een volk dat voor Tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht
Henk van Randwijk

Gast

#55

2012-03-22 15:13

De zin erboven zou misschien kunnen worden aangepast. Ik heb zelf even getwijfeld, omdat de hr. Rozendaal niet helemaal oprecht bij mij overkomt. Het zou dus goed zijn er ook boven te zetten dat je niet tijdens een rechtzaak dat na en met zoveel moeite nog gaande is, geen enkel mens dit moet toelaten. We willen de waarheid, de hele waarheid . Ook mijn vebazing dat leidinggevenden, die de mogelijkheid hadden, nooit echt werk ervan gemaakt hebben om ons deze situatie te besparen.

Gast

#56 Re:

2012-03-22 15:19

#55: -  

 waar is de wet te vinden?


Gast

#57

2012-03-22 15:21

Om de dood mag geen amnestie worden verleend aan moordenaars.Het is een moorddadig idee van zeer perverse mensen. Wat een gotspe!

Gast

#58

2012-03-22 15:25

Wel knap dat iedereen er zoveel over te zeggen heeft en niemand weet waar je de tekst van de wet kan vinden. Hoe kunnen mensen een petitie tekenen als ze niet precies kunnen lezen waar het om gaat...

Gast

#59

2012-03-22 15:30

Vind het maar een manier voor Bouterse om zijn eigen hachje te redden.

Gast

#60

2012-03-22 15:39

#25: Citizen X -

 

Ik ben niet op de hoogte van het feit dat president Venetiaan amnestie verleend heeft .

Maar waar was u dan toen dat gebeurde?

U had ook het initiatief kunnen nemen toen om met een petitie te komen?

Waarom hebt u toen geen petitie laten rond gaan als het u zo dwars zat?

Tenminste staan er nu mensen op.

De enige die u nu moet blamen is uzelf omdat u toen niets gedaan hebt.

U moet geen andere mensen kwalijk nemen omdat ze nu guts hebben om iets te zeggen.

 


Gast

#61 Melinda Gooding

2012-03-22 15:58

Ik vraag me altijd af, vooral wat ik hoor op de radio van jongeren enz enz en ook bijvoorbeeld Misiekeba, hij geeft zelf toe dat hij veels te jong was, maar de gevoelens van de nabestaanden begrijpt, ik denk dat hij dat eerder aan mij zou moeten vragen, als ze ook zo zouden reageren als t hiun familie, vader, moeder, kind, betrof enz enz. Hij moet vooral blij zijn dat wat er toen is gebeurd niet nu gebeurd..

Gast

#62 Re:

2012-03-22 16:08

#29: -

Luister naar uzelf.

Wilt u uitleggen dat moord geen moord is omdat het westen zegt dat het moord is. Uw aansporing om de 8 december moorden zelf te onderzoeken, betekent dat dat de aanleiding tot die moorden alles zal goed praten?

Dit alles weg vegen en schuiven op de drang van het westen om macht uit oefenen getuigt juist van gebrek aan een eigen mening.

Het getuigd van zwakte als een natie die zich een souvereine natie noemt zich verschuilt achter een voormalige kolonisator als het slecht gaat.

Het westen heeft op 8 december niets gedaan, wij hebben het gedaan in Suriname.

 

Voor de duidelijkheid.

Ik ben Surinaamse die in staat is haar eigen mening te vormen over gebeurtenissen.

Ik ben van mening dat de opeenvolgende regeringen onder leiding van venetiaan zo lang politiek hebben gespeeld met de december moorden dat het uiteindelijk zo ver is gekomen dat de daders nu aan de dag misschien vrij zullen rondlopen.


Gast

#63

2012-03-22 16:13

De amnestiewet is in strijd met het Inter-Amerikaans verdrag voor de rechten van de mens. Zie uitspraak Barrios Altos case (Peru) waar soortgelijke wetten door het parlement werden aangenomen, en in strijd werd verklaard met het verdrag !

Gast

#64

2012-03-22 16:31

Gewoonweg te absurd voor woorden.

Gast

#65

2012-03-22 16:49

Goed initiatief zo'n petitie.. Tegen de amnestie!

Gast

#66

2012-03-22 16:55

Eens met: Amnestie is iets dat je KRIJGT, niet iets dat je NEEMT!

Gast

#67

2012-03-22 17:07

Misbruik van de democratie, machtsmisbruik, leidt tot ondermijning van de rechtstaat. Suriname slaat met de Anestie wet, werkelijk een pleefiguur.

Gast

#68

2012-03-22 17:18

De slachtoffers draaien zich om in hun graf, uiteindelijk zal de rechtstaat zegevieren!
Sranaman un opo

#69

2012-03-22 17:19

Een volk dat zijn geschiedenis niet kent bouwt een fundament op los zand.
Niet omdat jij veel te jong ben wil dat zeggen dat de eerste- en tweede wereld oorlog en de slavernij nooit hebben plaats gehad.
Dit is een drogreden.

Gast

#70

2012-03-22 17:28

In deze moderne tijd, is er geen ruimte voor dictatuur. Het is geen jaren 80 waar het volk dom en bang werd gemaakt. het moet nu eens een keer afgelopen zijn met deze barbaarse figuren die een kankergezwel zijn voor dit land.
Denker en Doener

#71 Re:

2012-03-22 17:34

#25: Citizen X -

Jij neemt zomaar wat aan. Ik wil Brunswijk en kornuiten net zo goed in de gevangenis hebben als Bouterse. Voor mijn part samen in 1 cel. Start de petitie maar. Die onderteken ik ook! We wachten op je....


Gast

#72 Re:

2012-03-22 17:38

#25: Citizen X -

HE vriende,

Das rommel wat je verteld.

Je moet de binnenlandse oorlog niet vergeleijken van de december moorden.

Amnesty wordt verleend in een oorlog situatie.

De slachtoffers van 8 december waren reeds maanden in gevang. Waarom zijn ze dan nog in koele bloede neergeknaald........

 

 

 


Gast

#73

2012-03-22 17:40

Gaan wij de slavenmoordenaars ook amnestie verlenen?
Denker en Doener

#74 Re:

2012-03-22 17:43

#6: Luigi Bab -

Ik denk dat je iets te naief bent Luigi. Ik zal tekenen en reageren. Ik ben niet laf maar heb het leven en welzijn (!) van mijn geliefden (vrouw en kinderen) lief. Ik woon in Suriname en neem geen enkel risico. Als ik tegenover deze schurken sta zal ik fysiek en of intellectueel echt wel mijn mannetje staan. Dikatie (moed) is goed, maar Dong Dikatie (Domme moed) is gewoon dom. Juist als je geen terrorist bent moet je bang zijn voor de CTU. Die is namelijk niet tegen terroristen maar tegen de bevolking. net zoals de volksmilitie in de jaren '80. Toen was ik ook hier en ik ken mijn geschiedenis. Ken jij de jouwe?

Ook ik heb een geweten en slaap rustig. Feti nanga Koni!


Gast

#75 Geen Amnesty 8 december

2012-03-22 17:45

De moordernaars vsn 8 december kunnnen nooit in aanmerking komen voor Amnesty.
Simpel: de situatie is geen oorlog situatie geweest. De slachtoffers van 8 decemeber waren reeds maanden in gevangenis. Waaarom hebben ze hun ddan in keole bleode neer geknaald?
Als men toen vond dat de mensen strafbare feiten had gepleegd, hadden ze slachtoffers dan geen reacht op een eerlijk rechtsproces?
Moet die Fkr Bouta, de leider vand e schooiers,steeds vrij vanaf komen.