Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet..


Gast

#151

2012-03-23 23:52

a Sani Nastyyyy

Gast

#152 Re:

2012-03-24 00:27

#9: -

Inderdaad


Gast

#153 Re:

2012-03-24 00:29

#25: Citizen X -

ff voor de duidelijkheid, het is Nederland die bouterse heeft gemaak tot wat hij is. Het is dat beest van een meneer Uyl ofzo die heeft geleerd aan bouterse hoe hij een coupe moet plegen....het zijn die ka wit mans die nu zogenaamd er tegen zijn. Verder vind ik zelf dat die amnestie wet niet moet worden doorgevoerdd....


Gast

#154

2012-03-24 00:30

De Surinaamse coalitie moet zich diep schamen dat zij dit voorstel heeft gedaan. Moord hoort niet te verjaren en politieke moord mag onder geen beding onder een amnestiewet worden weggemoffeld! Bouterse hoort na de verklaring van Rozendaal terug te treden en af te wachten wat de krijgsraad oordeelt. In iedere beschaafde democratie zou dat gebeuren, in onbeschaafde als Suriname gebeurt dat helaas niet.

Gast

#155

2012-03-24 00:34

prima initiatief, we moeten onze mening kenbaar maken!

Gast

#156

2012-03-24 00:38

IK KAN MIJ TERUGVINDEN IN HET AMERIKAANS HOF RECHTEN VAN DE MENS
ALS BOUTERSE ZOALS HIJ STELDT "GODS KIND IS" MOET HIJ HET RECHT ZIJN BELOOP LATEN

Gast

#157

2012-03-24 00:51

tja, jwz

Gast

#158

2012-03-24 01:00

Geen amnestie voor moordenaars , coup plegers ,voor mensen die de wetten van het land en de Democratie aan hun laars lappen! Het zou er op neer komen dat de 15 van 8 december 1982 ,weer vermoord worden , weer hun rechten ontnomen worden en wel weer door dezelfde schooiers en schoften
Elke vorm van Democratie en van de Rechtsstaat worden bij aan name van de "amnestie wet " verkracht en om zeep geholpen! DDB en aanhang zijn een schande voor mijn Vaderland !

Gast

#159 Re:

2012-03-24 01:18

#34: -  

 

Volkomen mee eens !! Waar ik ook ben in deze wereld Suriname is en blijft mijn Vaderland ! Ik zou een slechte Surinamer zijn als ik niet op : fouten , on juistheden , zou kunnen geageren ! Ik hou van Suriname en zal mijn Land nooit verloochenen... Dus ben ik verplicht mijn mening te uiten !

Gast

#160

2012-03-24 01:32

Het is een grof schandaal dat dit gebeurd. Suriname zal nimmer als staat kunnen groeien zolang de integriteit niet is hersteld en dat kan alleenmaar als alle nog in leven zijnde schuldigen van de Decembermoorden voor lange tijd achter de tralies verdwijnen. Wat voor zin heeft het om thans in een land als Suriname de vlag te hijsen en een volkslied te verheffen, waar moet men in hemelsnaam trots op zijn indien men gedoogd dat het staatshoofd met een moordadig verleden en betrokkenheid bij de drughandel vrijuit gaat en daarmee eerder de perversiviteit van de staatsorganisatie bevestigt in plaats van een symbool van achting en rechtschapenheid te zijn en het land met waardigheid uit te dragen? Suriname zal op het internationale platform nimmer meer serieus worden genomen en de geschiedenis ingaan als een model-bananenrepubliek geheel in de sfeer van soortgelijke republieken in Zuid- en Midden Amerika. Dit alles is een grote schande voor het Surinaamse volk, in triest, in triest.
George Lichtveld

Gast

#161

2012-03-24 02:19

Ik verwijs naar het ingezonden stuk van Mevr. Koendjbiharie in De Ware Tijd van donderdag 22 maart jl. met de mededeling dat ik er niks aan heb toe te voegen!! Een heel goed stuk dat mij uit het hart gegrepen is.
Maddie

#162 Re: mening kenbaar maken

2012-03-24 02:22

#155: -

Helemaal eens hiermee. Niet stilzitten, maar er voor uitkomen.

Van meet af aan zou er een referendum gehouden hebben moeten worden.

Een volksraadpleging om te weten te komen hoe een half miljoen mensen hierover denken!!


Gast

#163

2012-03-24 02:27

Bouterse should have been assassinated long time ago.Thugs like him don't belong in power.It is such a disgrace and an insult for the Surinam people.

Gast

#164 Re: tirannen

2012-03-24 02:53

#50: volk van Suriname sta op -

Absoluut!! Niet doen dus; leti a faja!! Alle dictatoriale trekjes wegwerken en dan opnieuw beginnen.


Gast

#165

2012-03-24 04:19

deze amnestie-wet haalt de rechtstaat onderuit,is een vtijbrief aan zware criminelen,hoe kan welke wet,die de democratie vertrapt en nog meer verdeeldheid teweeg brengt in de gemeenschap rust en vrede brengen?

Gast

#166

2012-03-24 04:27

als een volk, een Suriname, moeten wij waken voor onze integriteit.
Niemand mag boven de wet staan...niet ik, niet niemand

Gast

#167

2012-03-24 09:36

Prima initiatief!

Gast

#168

2012-03-24 11:04

Wake up people, if it would happen here, all hell would break loose !!

Gast

#169

2012-03-24 14:22

Geen amnestie voor platte moorden om machtsbehoud. Ik schaam mij dood voor zoeen president.De wet zal worden aangenomen vroeg of laat , maar in eerste instantie heeft het geweten het gewonnen van partij discipline, van loyaliteit, van chantage.

Gast

#170

2012-03-24 14:40

Een uitstekend en terecht initiatief!
Het recht heeft al veel te lang zijn loop niet gehad.

Marlies Staal

Gast

#171

2012-03-24 17:08

schandalig, ongehoord

Gast

#172

2012-03-24 19:27

Deze wet indienen is een grote misdaad tegen de Rechtstaat Suriname en tegen alle Surinamers met rechtsgevoel en die een Democratische staat wensen.
De fanclub van D.B heeft dit op touw gezet.Waarom komen ze niet op voor de nabestaanden,slachtoffers van moord,roof,mishandeling,verkeersslachtoffers enz.die direct met de bevolking te maken hebben en niet met een eenling die zoveel disrespect toont voor het Surinaamse volk.We laten ze aan God over ,de awariedomrie incluis.Die weet dat om vergeving te krijgen van God men eerst oprecht schuld moet belijden en zich in woord en daad ten alle tijde daarnaar moet gedragen. Gebeurt dat??? Neen!Slechts spot en hoon. Een pastor Meije die dik wordt betaald van mijn belastingcenten en dus duidelijk geen of slecht advies geeft aan Desie Bouterse,die de bevolking vertelt dat hij al jaren geen salarisverhoging heeft ontvangen maar verzuimt te vertellen dat zijn salris naarmate zijn gemeente groeit of extra offert automatisch omhoog gaat omdat hij 10% opstrijkt van wat de Gemeente bijdraagt.Tienden)
We leven in een verkapte dictatuur oftewel een schijndemocratische Staat met deze mensen aan het roer.
Dat God ze mag vergeven en God zij met ons allen en met Suriname.!

Gast

#173 Re:

2012-03-24 19:43


Gast

#174

2012-03-24 21:44

"Werkend houden w'in gedachten: RECHT EN WAARHEID MAKEN VRIJ!! Al wat goed is te betrachten, dat geeft aan ons land waardij". Als dit doorgezet wordt, mogen we het volkslied dus ook meteen wijzigen!! 


Gast

#175

2012-03-24 21:49

#160: -

 

Helemaal mee eens!!