Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet..

Citizen A

#26 Re:

2012-03-22 05:32

#25: Citizen X -  

 Er is een groot verschil tussen het ophalen van mensen tot in hun huis om ze daarna te martelen en te executeren dan in een oorlog, ontstaan door DIE militairen je lot te begaan. Een millitair in oorlog moet niet verwachten dat hij daar vrij van is. Trouwens blijft het niet bij de nabestaanden van die 8 decembermoorden, er zijn honderden slagtoffers (vooral martelingen) voor en na die geburtenissen geweest, dooor DEZE millitairen.


Gast

#27

2012-03-22 05:33

#25: Citizen X -

Gedeeltelijk heeft u gelijk. Een paar mensen zijn zeer zeker enorm hypocriet. Ik niet. Ik heb de hele situatie meegemaakt en gevolgd. Ik vind inderdaad dat het heel lang heeft geduurd voordat er begonnen is met dit proces. Deze mensen zijn gewoon keihard geexecuteerd en men vindt dat het nodig was. Gewoon omdat zij niet luisterden naar de wil van het volk en zich niet aan hun woord hadden gehouden. Het enige wat ze moesten doen is verkiezingen houden en daar was het dan bij gebleven, maar nee.....met alle geweld wilden ze de macht houden. Toen pas kwam Brunswijk op het toneel. Ik vind dat men minstens de beschaving kon houden door na het proces, op beschaafde manier en ik weet niet wat nog meer, wie weet hoe dat zou eindigen. Dit ! Nu ! Is onbeschaamd ! En als dan weer iemand shit uithaald en ddodleuk weer amnestie geeft wasnt er voor ook zo en zo kan je doorgaan. Ik en met mij nog velen willen weten wat een mens er toe dreift een ander zo toe te takelen.


Gast

#28

2012-03-22 06:08

Injustice anywhere is a threat to justice everywhere. .

Gast

#29

2012-03-22 06:20

Ik vind dat deze hele petitie op niks slaat. Ga liever uitzoeken wat de aanleiding was van 8 december. ga kijken waarom deze 15 opgepakt zijn. Luister niet naar nederlandse verhalen want die praten over nederlands belang. deze wet is een BESTAANDE wet die wordt toegepast. Toen hij aangenomen werd met een meerderheid van front toen vond niemand het erg. Toen was er geen petitie. Maar door te luisteren naar stations als Apintie met hun rood-wit-blauwe logo heeft iedereen opeens diezelfde mening. Als jullie naar nederland willen luisteren ga daar gewoon wonen. Dan kunnen jullie allemaal meebetalen aan de luxury van Beatrix en haar mensen. en dan mooi diep buigen voor een staatshoofd die je niet kan wegstemmen met een petitie. Suriname heeft een gekozen staatshoofd en die is bezig zichzelf te bewijzen. De verhalen van decembermoorden zijn verschrikkelijk. maar er is geen bewijs dat Bouterse er schuldig aan is. Alleen maar publieke opinie ingefluisterd door mensen uit nederland. Hij heeft gezegd er politiek verantwoordelijk voor te zijn net zoals Wim Kok polititek verantwoordelijk was voor Sebrenica. Als de DNA wilt voorkomen dat hun president berecht wordt in een politiek proces dan hebben ze een goed punt. Als Nederland wilt voorkomen dat de president het land vorruit brengt dan hebben ze jullie: de goedgelovigen... Sukkels... teken ook meteen voor KONY 2012 dan is de idioterie compleet.

Onderzoek het en vorm dan pas een "mening" wees geen marionet van het westen. Zij zijn bezig met hun belang...niet de jouwe...

Gast

#30

2012-03-22 07:16

Laat de rechter beslissen, dit recht in eigen hand nemen.

Gast

#31

2012-03-22 07:59

Moord blijft moord, ongeacht hoe lang geleden het is gepleegd.
Srananpikin

#32 Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

2012-03-22 08:22

Er waren al verschillende tekenen dat er in Suriname geen democratie is sinds deze regering is aangetreden. Dit slaat echter alles. Het volk van Suriname moet dit niet pikken!! Is Suriname nog een rechtsstaat? Dit kan en mag niet gebeuren.Geen amnestie voor deze moordenaars.

Gast

#33

2012-03-22 08:38

Toen ik een tiener kwam het Surinaamse volk opstand tegen het gewelddadige, onderdrukkende regime van Bouterse - de scholen, ook de mijne, liepen leeg en de leerlingen gingen de straat op om te protesteren. 'Geen brood geen school' was een van de leuzen.
Ik weet nog hoe groot de vreugde was toen we 'wonnen', en er echte verkiezingen kwamen. Ik dacht dat recht en waarheid hadden gezegevierd in Suriname, en dat we de toekomstige generaties een toekomst in een democratisch land gaven.
Maak dat niet kapot.


Gast

#34

2012-03-22 10:10

Op de vraag wat we gaan doen is het antwoord simpel. De naam van elke landverrader die onze natie ten onder brengt door mee te werken aan dit abominabele wetsvoorstel zal in de geschiedenis geschreven worden. Misschien dat er wat tijd gewonnen wordt en het onvermijdelijke uitgesteld wordt. Maar het recht zal zegevieren. Of het nou binnenkort is of wanneer de daders als bevende seniele zielige patiëntjes in rolstoelen rondgereden moeten worden zoals meneer Pinochet. Onze generatie zal zich niet laten voorliegen. We zullen ons niet laten verdelen en heersen door vals onderscheid, want waar je ook bent, het Surinaams bloed dat je in je hebt maakt ons broeders en zusters. Het is ons geboorterecht en we laten het ons niet ontnemen. Je wordt wereldkampioen door met je landgenoten in binnen- en buitenland een team te vormen. Je wordt een natie van welvaart door iedereens kennis en inspanningen te combineren. Lakshmi Mittal woont in London. Messi speelt in Spanje. Laat je niet verstommen of misleiden. Je bent geen bijzondere Surinamer, omdat je je toevallig op dit moment in het land bevindt. Je bent geen mindere Surinamer, omdat je je toevallig op dit moment niet in het land bevindt. Recht en waarheid maken vrij. Niet het bagatelliseren van recht en het verloochenen van waarheid.

Gast

#35

2012-03-22 11:13

Justice denied anywhere diminishes justice everywhere
-Maarten Luther King-

Gast

#36

2012-03-22 11:38

Het recht moet z'n beloop krijgen. Dus eerst het Decembermoorden proces. En na de uitspraak van de rechter komt amnestie eventueel aan de orde.

Gast

#37

2012-03-22 12:01

Laatste hoop op het nog redden van het rechtsgevoel in Onze Republiek en herstel van gerechtigheid.
Tempi

#38

2012-03-22 12:14

Jullie maken een grote fout. Het gaat niet om een nieuwe wet, maar het aanpassen van een BESTAANDE wet die door Venetiaan is gemaakt. Daar zit dus dat foefje waardoor je er niet veel tegen kan doen.

Gast

#39

2012-03-22 12:36

Her recht moet zijn beloop hebben. Het parlement moet met zijn poten afblijven van het strafproces....

Gast

#40

2012-03-22 12:56

Een meervoudig moordenaar mag zijn straf nooit ontlopen.

Gast

#41 Re:

2012-03-22 13:01

#29: -

Niet voor niets is er een al 4 jaar durende strafproces gaande. Flikker op met je goedgelovigheid. Jij bent goedgelovig om achter zo iemand te staan. Als hij werkelijk onschuldig is, laat dat dan bewijzen in de rechtszaal.

Door amnestie aan te vragen geeft hij toe aan alle moorden en misdaden die zijn gepleegd. Hoe kan je nog daar achter staan?

Nederland heeft niets met mijn mening te maken. Waar blijft jou geweten?


Gast

#42

2012-03-22 13:06

Misdaden mogen nooit en te nimmer verjaren!
M.V. van Kempen.
Satan

#43

2012-03-22 13:10

ik vind de keuze niet volledig. Ik ben namelijk tegen die hele amnestiewet, ook die oude. Brunsie en trawanten hebben ook gemoord, verkracht, en gemarteld. Die frontige amnestiewet had er nooit mogen zijn. Of is moord en verkrachting in het binnenland minder erg dan op vooraanstaande Surinamers ? Hang them all. Misschien even de wet uitstellen, eerst die hele bende uitmoorden en dan een totale amnestiewet.

Gast

#44

2012-03-22 13:14

Geen amnestie voordat de zaak tot op de bodem is uitgezocht...

Gast

#45

2012-03-22 13:44

We wonen er niet meer maar blijven er deel van uitmaken.
Citizen A

#46 Re:

2012-03-22 13:52

#29: -  Ongelovelijk hoe jullie dit ook altijd schuiven op het Westen. Ik heb het verhaal van mijn ouders gehoord die alles in persoon hebben meegemaakt en Suriname nooit hebben verlaten. Ga jij nou eens een tante of een random iemand op straat in Suriname vragen wat die beleefd heeft. Wat voor associaal, machtsmisbruikend gedrag die millitairen hadden. TRouwens, Weet jij waarom er zo veel Surinamers in Nederland zijn? Evenveel als in Suriname? Omdat al die mensen gevlucht zijn voor hun leven of getraumatiseerd zijn. Die verhalen ken ik ook. Van daar dat het ook een issue van Nederland is geworden. Denk verder dan het gebrainwashte deel van je hersenen.

 


Gast

#47

2012-03-22 14:03

Laat het recht eindelijk geschieden.
Verschoon Suriname van deze historische smet.

Gast

#48

2012-03-22 14:10

Wat de families, het land en het hele volk is aangedaan kan nooit worden uitgewist. Waarom de rechtmatige straf dan wel?

Gast

#49

2012-03-22 14:38

Recht en waarheid maken vrij
volk van Suriname sta op

#50

2012-03-22 14:45

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht