JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#814 Re: Re: Welkom op mijn Benefiet

2014-02-20 10:15

#812: - Re: Welkom op mijn Benefiet

Wel als je kan rekenen vallen die kilometers nog heel goed mee voor twee wagens, reken aan het spits tarief 0.09 = 26666,666666667 / 2 = 13333,333333333 per wagen is per maand 1111,111111111 = ongeveer per dag 37,037037037. ik moet er 70 per dag doen voor mijn werk  mijn vrouw 35 en dan hebben mijn kinderen nog niets gedaan. "Ga jij me de belastingen terugbetalen die ik al heel mijn leven betaal" wel betaal jij dan maar het te veel aan accijnzen dat ik al die jaren al betaald heb terug we zullen zien wie het hoogst zit.

 

Laagste tarief: 0.05 = 48000 /2 = 24000 /12 = 2000 /30 = 66 km per wagen dat valt ook heel goed mee als je op de buiten woont.

2400 euro per jaar is uit den boze dit kan geen enkel gewoon loon en  gezin dragen zeker niet omdat al de rest al zo duur is.

Mol man ik heb een gelijkaardige situatie en kan U kompleet volgen. Spijtig dat andere hier de intelligentie niet voor hebben.

Greetz,

 

Reacties


Gast

#817 Re: Re: Re: Welkom op mijn Benefiet

2014-02-20 11:16:04

#814: - Re: Re: Welkom op mijn Benefiet

Klopt, zij die om de een of andere reden al jaren alles met OV en fiets kunnen doen - die vent kan zich gelukkig prijzen dat hij, zijn vrouw en zijn kinderen allemaal naast hun werk, school en supermarkt wonen - gaan ons hier eventjes zeggen dat de kilometerheffing eerlijk is: "njènjènjènjènjè, wij helpen het autoverkeer al jaren mee subsidiëren en mijn belastingen dienen ook om de 3000 euro blablabla". Dat ze een fractie mee helpen subsidiëren lijkt me maar normaal: dan hebben ze tenminste nog iets in hun supermarkt en hoeft hij minder aan werkloosheidsuitkeringen mee te betalen.

Maar als die vent dan nog durft beweren dat hij geen auto heeft, dus nooit BIV heeft moeten betalen, dus al jaren geen verkeersbelasting betaalt  en bovendien ook geen accijnzen betaalt, kortom, al jaren het geluk heeft zich te kunnen verrijken omdat zijn aandeel aan de belastingen minimaal is, die moet ons hier niet komen zeggen: "De kilometerheffing is eerlijk, want njènjènjènjènjè..."

Ik wens hem een snelle werkloosheid toe. Als hij een beetje hoog geschoold is, wil ik nog zien of hij (snel) in de buurt werk vindt, waar hij met z'n fietske naar toe kan gaan. Hij zal wel anders klappen en niet meer over "mentaliteitswijziging, njènjènjè" spreken. Tenzij hij beslist om een werkloosheidsuitkering te trekken en te leven op het geld dat hij intussen al aan de kant heeft kunnen zetten natuurlijk...


Gast

#818 Re: Re: Re: Welkom op mijn Benefiet

2014-02-20 11:18:42

#814: - Re: Re: Welkom op mijn Benefiet

"wel betaal jij dan maar het te veel aan accijnzen dat ik al die jaren al betaald heb terug we zullen zien wie het hoogst zit."

Te veel aan accijnzen? Nederlanders komen massaal in België tanken omdat brandstof in vergelijking met daar zo goedkoop is (misschien ook de reden dat het fileprobleem daar verbeterd is). Ook in Duitsland liggen de prijzen hoger. In Frankrijk ongeveer hetzelfde, en daar is er al decennia snelwegentol. Die accijnzen dienen als ontmoediging, net zoals voor tabak en alcohol. Met piekolie in zicht (of momenteel bezig) is het geen slecht idee om bij te sturen richting alternatieven (CNG, waterstof, OV, fiets,...). Rijke oliestaten voelen de bui ook al hangen en beginnen te diversifiëren mbt hun inkomsten. Los van taksen zal energie in de toekomst sowieso duurder worden, dus mogen sommigen wel eens beginnen nadenken over hoe ze hun leven ingericht hebben. Een taks kan helpen om de transitie te bespoedigen en om de kosten mbt gezondheidszorg, infrastructuur, files,... te compenseren.

"Spijtig dat andere hier de intelligentie niet voor hebben."

Die anderen kijken verder dan hun eigenbelang en zien het grotere plaatje mbt mobiliteit, milieu, gezondheid, klimaat en andere overlast.