JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Gast

/ #817 Re: Re: Re: Welkom op mijn Benefiet

2014-02-20 11:16

#814: - Re: Re: Welkom op mijn Benefiet

Klopt, zij die om de een of andere reden al jaren alles met OV en fiets kunnen doen - die vent kan zich gelukkig prijzen dat hij, zijn vrouw en zijn kinderen allemaal naast hun werk, school en supermarkt wonen - gaan ons hier eventjes zeggen dat de kilometerheffing eerlijk is: "njènjènjènjènjè, wij helpen het autoverkeer al jaren mee subsidiëren en mijn belastingen dienen ook om de 3000 euro blablabla". Dat ze een fractie mee helpen subsidiëren lijkt me maar normaal: dan hebben ze tenminste nog iets in hun supermarkt en hoeft hij minder aan werkloosheidsuitkeringen mee te betalen.

Maar als die vent dan nog durft beweren dat hij geen auto heeft, dus nooit BIV heeft moeten betalen, dus al jaren geen verkeersbelasting betaalt  en bovendien ook geen accijnzen betaalt, kortom, al jaren het geluk heeft zich te kunnen verrijken omdat zijn aandeel aan de belastingen minimaal is, die moet ons hier niet komen zeggen: "De kilometerheffing is eerlijk, want njènjènjènjènjè..."

Ik wens hem een snelle werkloosheid toe. Als hij een beetje hoog geschoold is, wil ik nog zien of hij (snel) in de buurt werk vindt, waar hij met z'n fietske naar toe kan gaan. Hij zal wel anders klappen en niet meer over "mentaliteitswijziging, njènjènjè" spreken. Tenzij hij beslist om een werkloosheidsuitkering te trekken en te leven op het geld dat hij intussen al aan de kant heeft kunnen zetten natuurlijk...