JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

chegoun

#732 Re: Re: Wie gaat er door op vooruit

2014-02-14 20:53

#719: - Re: Wie gaat er door op vooruit

Om het u duidelijk te maken ik ben zelf invalide en in vele gemeenten is er wel plaats voorzien maar die zijn niet vrij dus zoek maar een pleets komt en bij dat in vele gemeenten ook door invaliden betaald moet worden. Ik betaal nu net als iedere andere belg rijtax vermindering niet onder de 12 punten , kom dus niet af met een uitzondering voor mindevaliden ik rij dus niiet met enn totaal gewicht van 50ton rond en mijn wagen vervuilt 75% minder dan een vrachtwagen. Voorbeeld doe uw bril af en kijn eens goed naar de rechter rijstrook dat is echt niet van auto,s van 1500KG maar van vrachtverkeer dat meestal overladen is. De binnenlandse wagens worden jaarlijks nagezien en een wagen van een transporteur die stil staat kost geld dus zullen de meeste zelfstandigen wel zorgen dat hun wagens in orde zijn maar een wagen uit een oostblok land daar zitten 2 chaufeurs op en moet bollen een mankement wordt op een parking op zijn afrikaans opgelost  enfin wat is er mis om ook de buitenlander mee te doen betalen, Wat CO2 betreft wij hebben roetfilters, katalisatoren en dit wordt jaarlijks gekeurd  maar een wagen die vaak maandenvan huis is moet u eens kijken wat er uit die jongenshun uitlaat komt. niet die chaufeurs zijn de schuld hiervan wel hun bazen die moeten opkomen voor die extra kost en in plaats van bomen en struiken te rooien zet er wat bij overal waar een boom kan staan en daar is veel plaats voor langs de snel-wegen.

Reacties


Gast

#737 Re: Re: Re: Wie gaat er door op vooruit

2014-02-15 15:06:13

#732: chegoun - Re: Re: Wie gaat er door op vooruit

Dat ook vrachtwagens gaan moeten meebetalen is niet meer dan logisch. Vandaar ook het eurovignet en rekeningrijden voor vrachtwagens.

Overigens hebben roetfilters en katalisatoren niets te maken met CO2-uitstoot. Dat u dat schrijft wijst er op dat u weinig kennis heeft van de vervuilingsproblematiek van het verkeer.

Dat er weinig/geen bomen staan langs snelwegen heeft te maken met verkeersveiligheid. Of vind u afgevallen takken leuk op een autosnelweg?