JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#677 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-13 09:13

#671: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

Kijk, als u zo overtuigd bent van uw groot gelijk zonder dat u verder iets van mij weet, en dus ook de moeite niet doet om eventueel  te nuanceren, dan is dat maar zo. Ik woon niet in Siberië, lijkt me, en mijn werk vind ik echt niet dichterbij, maar u zal dat ongetwijfeld beter weten. Vind u echt dat ik een slachtofferrol wil spelen, omdat u er van overtuigd bent dat u alleen gelijk kan hebben, u doet maar. Waarom zou ik mij aangevallen voelen, denkt u. Maar dat is waarschijnlijk ook mijn probleem.Mijn kinderen doe ik niet weg met de fiets omdat ik daarna geen 100 km kan doen en op tijd komen op mijn werk, maar dat weet u waarschijnlijk ook beter. Als u zo op mensen wil neerkijken en dat niet eens doorhebt of wil doorhebben, dat kan ik alleen maar betreuren. Misschien het woordje verdraagzaamheid eens opzoeken, maar waarschijnlijk bent u ook overtuigd dat u alleen dat wel bent en de rest van de wereld niet. En astublief, antwoord hier ook maar eens snerend op, anders voelt u zich waarschijnlijk niet meer beter genoeg. Zoals ik al eens zei: blij dat u zo perfect kan zijn, als enige mens op deze wereldbol.

Reacties


Gast

#682 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

2014-02-13 10:22:06

#677: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: luiaards

Ach, het is niet zo pedant en persoonlijk bedoeld als het waarschijnlijk overkomt. Ik bedoel gewoon dat er voor veel mensen wel een alternatief is, je zal zelf ook wel weten dat 100 km zonder alternatieve job dichterbij een uitzondering is. Als je een bedrijfswagen hebt zal een eventuele kilometerheffing waarschijnlijk terugbetaald worden door je werkgever, en zal je minder file hebben omdat mensen met een eigen wagen wel naar alternatieven zullen zoeken. Als je met je eigen wagen pendelt kan je misschien eens de afweging maken hoeveel procent van de tijd je voor die auto gaat werken. Op een leven kost een gemiddelde auto meer dan een huis, en dan hebben we het nog niet over de externe kosten zoals infrastructuur, parkings, milieu en gezondheid, die je via belastingen bijbetaalt. Misschien dat een minder betaalde job dichterbij dan toch voordeliger blijkt te zijn.

Ik vind rekeningrijden ook geen magische oplossing, ik zou meer inzetten op hogere brandstoftaksen (met diesel duurder dan benzine), zodat er een verschuiving is naar efficiëntere wagens en minder fijn stof. Die taksen zouden dan gebruikt kunnen worden als subsidie voor betere alternatieven (CNG, waterstof, OV, fietsinfra,...).

En men moet ook eens nadenken over de organisatie van onze maatschappij, mijn 4 grootouders konden allemaal hun boterham verdienen zonder auto. Nu is een rijbewijs en auto op 18 jaar een automatisme geworden. Men moet inzetten op slimmere ruimtelijke ordening en lokalisering. Zelfs globaal gezien zou men beter terug gaan lokaliseren, want onze wereldeconomie draait grotendeels op (nog relatief goedkope) olie die steeds duurder wordt en binnenkort niet meer rendabel is - en er zijn bvb. nog geen goede alternatieven voor lucht- en scheepvaart, toch ook belangrijke schakels in onze globale economie. Maar ik ben aan het afwijken :)