JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Quoted post
Raf Peeters |
#605 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-12 15:43Beste,
u vergelijkt wederom kinderen met auto's. Niemand verplicht u om te verhuizen of een andere job te zoeken. Dit lijkt me ook wat overdreven voor die paar honderd euro per jaar die je misschien zal moeten betalen. U betaald nu toch ook uw wegentaks? Deze valt weg. En op de gemeentewegen wordt ook geen taks meer gehoffen. (dus naar de bakker om de hoek kan je nog steeds gratis rijden) Waarvoor al die paniek?
|
Reacties
Gast |
#606 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-12 15:59:21#605: Raf Peeters - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik denk dat er vooral paniek heerst bij die mensen die gaan moeten betalen maar niet de keuze hebben dan maar voor alternatieve vervoermethodes te kiezen, die al jaren ergens wonen bij familie, vrienden en kinderen en hun sociaal leven niet graag totaal zien verdwijnen (of ze moeten daarvoor ver met de auto rijden, als ze voor hun werk moeten verhuizen, volgens de redenering van sommigen) en die heel graag willen werken maar de luxe nu eenmaal echt wel niet hebben dat ze van job naar job kunnen springen en werken waar het goed uitkomt tegenover de woonplaats. En niet iedereen gaat ver werken voor het grote geld. Denk aan Ford Genk: veel mensen woonden dichtbij, hoeveel moeten nu verplicht veel verder? Hun fout, ik denk het niet. Er zijn altijd profiteurs en die mogen best aangpakt worden. Maar zoals hier al zo vaak gezegd: zorg eerst voor goede alternatieven en ik ben zeker dat er heel wat tegenstanders er ineens geen probleem mee gaan hebben. Veel mensen zijn vastgezet en daar mag toch ook wat begrip voor bestaan. Ik ben absolute voorstander voor de aanpak van files en fijn stof, maar begrijp anderzijds ook dat veel mensen nu gepakt worden omdat de regering de verantwoordelijkheid niet neemt voor goed OV en andere alternatieven te zorgen. Ik kan alleen maar blij zijn voor de mensen die de luxe hebben om zich er niets van aan te trekken, maar ik heb een enorm begrip voor die mensen die nu voor een muur staan tegen wil en dank. Misschien toch ook even over nadenken. Je kunnen verplaatsen in de situatie van de medemens is een zeer zeldzaam talent, zo blijkt voor heel veel meningen. |
Gast |
#631 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-12 18:48:01#605: Raf Peeters - Re: Re: Re: Re: Re: Re: De wegentaks voor onze beide auto's bedraagt nu 750,- euro. De nieuwe wegentaks betekent voor ons beiden 1700,- euro per jaar enkel voor ons werk. (de gemeentewegen heb ik er inderdaad afgetrokken)
Als u +/- 1000,- euro per jaar niet veel vindt dan is uw opvatting over centen toch anders dan de mijne. En ja ik heb de berekening echt wel correct gemaakt. En dan hebben we het nog niet over een vakantie, weekendje of hobby's in eigen land.
Maar ja dan laten we die toch ook gewoon achterwege hé... |
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
797 Gemaakt: 2025-07-08
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
223 Gemaakt: 2025-07-15
Gort over de grens moet blijven.
5858 Gemaakt: 2025-06-16
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2302 Gemaakt: 2025-07-05
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9387 Gemaakt: 2025-06-04
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
378 Gemaakt: 2025-07-03
Geen windmolens op de Grashoek
240 Gemaakt: 2025-07-03
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
679 Gemaakt: 2022-05-17
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
86 Gemaakt: 2025-07-10
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6136 Gemaakt: 2025-06-15
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
76 Gemaakt: 2025-07-08
Pak ons buitenzwembad niet af!
1892 Gemaakt: 2025-06-02
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
103 Gemaakt: 2022-02-14
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
44 Gemaakt: 2025-07-10
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15677 Gemaakt: 2024-01-31
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
124 Gemaakt: 2025-07-08
Behoud de NS JongerenDagkaart
2649 Gemaakt: 2025-06-24
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3008 Gemaakt: 2024-10-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3525 Gemaakt: 2024-07-07
Stop de oplichtingspraktijken van Rizlan Ballagh – geen nieuwe laserkliniek meer!
31 Gemaakt: 2025-07-10