JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

Raf Peeters

#605 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-12 15:43

#596: - Re: Re: Re: Re: Re:

Beste,

u vergelijkt wederom kinderen met auto's.

Niemand verplicht u om te verhuizen of een andere job te zoeken.

Dit lijkt me ook wat overdreven voor die paar honderd euro per jaar die je misschien zal moeten betalen.

U betaald nu toch ook uw wegentaks?

Deze valt weg.

En op de gemeentewegen wordt ook geen taks meer gehoffen.

(dus naar de bakker om de hoek kan je nog steeds gratis rijden)

Waarvoor al die paniek?

Reacties

Gast

#606 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-12 15:59:21

#605: Raf Peeters - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ik denk dat er vooral paniek heerst bij die mensen die gaan moeten betalen maar niet de keuze hebben dan maar voor alternatieve vervoermethodes te kiezen, die al jaren ergens wonen bij familie, vrienden en kinderen en hun sociaal leven niet graag totaal zien verdwijnen (of ze moeten daarvoor ver met de auto rijden, als ze voor hun werk moeten verhuizen, volgens de redenering van sommigen) en die heel graag willen werken maar de luxe nu eenmaal echt wel niet hebben dat ze van job naar job kunnen springen en werken waar het goed uitkomt tegenover de woonplaats. En niet iedereen gaat ver werken voor het grote geld. Denk aan Ford Genk: veel mensen woonden dichtbij, hoeveel moeten nu verplicht veel verder? Hun fout, ik denk het niet. Er zijn altijd profiteurs en die mogen best aangpakt worden. Maar zoals hier al zo vaak gezegd: zorg eerst voor goede alternatieven en ik ben zeker dat er heel wat tegenstanders er ineens geen probleem mee gaan hebben. Veel mensen zijn vastgezet en daar mag toch ook wat begrip voor bestaan. Ik ben absolute voorstander voor de aanpak van files en fijn stof, maar begrijp anderzijds ook dat veel mensen nu gepakt worden omdat de regering de verantwoordelijkheid niet neemt voor goed OV en andere alternatieven te zorgen. Ik kan alleen maar blij zijn voor de mensen die de luxe hebben om zich er niets van aan te trekken, maar ik heb een enorm begrip voor die mensen die nu voor een muur staan tegen wil en dank. Misschien toch ook even over nadenken. Je kunnen verplaatsen in de situatie van de medemens is een zeer zeldzaam talent, zo blijkt voor heel veel meningen.

Gast

#631 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-12 18:48:01

#605: Raf Peeters - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

De wegentaks voor onze beide auto's bedraagt nu 750,- euro.  De nieuwe wegentaks betekent voor ons beiden 1700,- euro per jaar enkel voor ons werk. (de gemeentewegen heb ik er inderdaad afgetrokken)

Als u +/- 1000,- euro per jaar niet veel vindt dan is uw opvatting over centen toch anders dan de mijne.  En ja ik heb de berekening echt wel correct gemaakt.  En dan hebben we het nog niet over een vakantie, weekendje of hobby's in eigen land.

Maar ja dan laten we die toch ook gewoon achterwege hé...