JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#449 Re: Re: Re:

2014-02-11 11:19

#425: - Re: Re:

Het zwart-wit denken viert weer hoogtij. Het is niet omdat men vaak het OV vervoer neemt dat men het altijd moet nemen (de meeste stakingen worden aangekondigd en weersvoorspellingen zijn redelijk betrouwbaar). En als het autobezit goedkoper wordt, dan houdt me de auto toch achter de hand voor die momenten dat het OV een probleem vormt. Bovendien, je doet alsof enkel het OV problemen oplevert. Nooit van monsterfiles gehoord als het eens een beetje sneeuwt of er een ernstig ongeval gebeurt? Alsof de verplaatsing met de wagen zo betrouwbaar is.

Overigens vraagt het maar een gedragswijziging bij een klein deel van de huidige autogebruikers om een gigantische impact te hebben op het aantal files. Dat kunnen mensen die wel iets weten van filevorming je overigens bevestigen.

Reacties


Gast

#453 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 11:22:52

#449: - Re: Re: Re:  

 Ja maar wat met de gigantische impact op mijn inkomen? ik die de auto nodig heb om te gaan werken en GEEN alternatieven heb (en dan bedoel ik GEEN! Niet dat het OV te slecht is of zoiets, het is er NIET!)


Gast

#467 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 13:53:00

#449: - Re: Re: Re:

Zonder nou echt de pseudo-anonimiteit prijs te willen geven (m’n IP-adres maakt dat wel goed…) zou ik durven stellen dat de gedrevenheid waarmee hier geargumenteerd wordt (en dat is om het zacht uit te drukken) bijna even erg is als sommige mensen die vinden dat de “buitenlanders” maar voor de kosten moet opdraaien.  Dus tamelijk kort door de bocht.

Is niet iedere (gezins-) situatie anders?

Bij het zwart-wit denken waarop u alludeert is u waarschijnlijk enige sarcastische ondertoon ontgaan.  Is ook niet verwonderlijk met een klaviertje alleen…Ik vind het alvast razend knap van uwentwege dat u aan de hand van een kort schrijfsel van mijnentwege kunt besluiten wat ik wel of niet van files (monsterfiles noemt u ze) zou kunnen afweten.  Van 2002 tot 2011 kon ik de densiteit op een snelweg (neen ik ga niet detail treden) aflezen aan de hand van lussen in het wegdek, had ik het beheer over ongeveer een 500-tal camera’s op ons wegennet.  Oh, ja, zou u gerust een paar opgenomen fragmenten en de aan de basis liggende dommigheid of noem het overmacht als je dat liever hoort kunnen tonen hoe files ontstaan.  Maar dat is niet belangrijk en hier nog minder toepasselijk.

Als u zo goed weet waar die mensen zitten die iets over filevorming afweten…vraag hen misschien eens procentsgewijs hoeveel files er ontstaan door verkeersdensiteit en hoeveel files er ontstaan door…euh…juist “overmacht (lees dommigheid)…” En ja hoor beide soorten files zijn perfect mogelijk en doen zich inderdaad voor.  Maar hoe dan ook ik ben er van overtuigd mits beter beheer/beleid (en ook hier ga ik noch namen, noch diensten, noch minister(ie)(s) op plakken) een andere oplossing mogelijk is.  Dus ondanks de verbetenheid in beide kampen blijf ik categoriek tegen.  I rest my case.