JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#425 Re: Re:

2014-02-11 09:57

#408: - Re:

"Zou het niet fantastisch zijn dat wanneer al die 155300 stemmers van die andere petitie, zouden carpoolen, op een ander moment zich verplaatsen, een ander vervoermiddel gebruiken,... zodat jij sneller op je bestemming bent?"

Moeten die niet gaan werken dan of draait het enkel om "jij..."?

Kunnen die allemaal hun eigen werkuren invullen ?

Allemaal meegemaakt met openbaar vervoer:

Studenten houden feestje in stadskern omdat België al xxx dagen zonder regering zit...bus gewoon afgeschaft...geen alternatieven...(Heb dan maar dure taxi genomen...)

-Tram komt achter vuilniswagen terecht...trein gemist...te laat op werk.  (Eigen schuld...moest maar tram eerder nemen.)

-6°C, wissel bevroren.  Trein Gent-Brussel-Gent = vijf uren verplaatsing??? (om 7.36 te presteren...)  Gelukkig mogen ze hier nog niet boven op de wagons zitten.  Maar om naar toilet te gaan moest je wel over 25 boekentassen, 25 mensen heen klauteren...(Eigen schuld moest maar om 03.00 uur vertrokken zijn...of rijden er dan geen treinen misschien...)

WiFi is veel belangrijker dan op tijd komen voor de NMBS.  Zo hebben de mensen een bezigheid als hun trein midden de velden stil valt en ze er niet af mogen/kunnen.

- Enig idee hoeveel maal de reizigers gegijzeld werden door mistevreden spoowegmensen...?  Tsja zullen er nog maar een dag verlof in steken dan...

Het zou zeker fantastisch zijn mocht ik de snelweg voor mij alleen hebben...Zeker weten.

Heb nog een beter alternatief.  Prof E Vermeersch indachtig...Een paar generaties een wereldwijde geboortebeperking...zou onze planeet zeker ten goede komen.  Maar ik vrees dat grote concerns/banken/regeringen het verlies aan melkkoeien niet zouden appreciëren.  Wie gaat dan sommige delen van Europ financieel ondersteunen ?

 

Reacties


Gast

#449 Re: Re: Re:

2014-02-11 11:19:57

#425: - Re: Re:

Het zwart-wit denken viert weer hoogtij. Het is niet omdat men vaak het OV vervoer neemt dat men het altijd moet nemen (de meeste stakingen worden aangekondigd en weersvoorspellingen zijn redelijk betrouwbaar). En als het autobezit goedkoper wordt, dan houdt me de auto toch achter de hand voor die momenten dat het OV een probleem vormt. Bovendien, je doet alsof enkel het OV problemen oplevert. Nooit van monsterfiles gehoord als het eens een beetje sneeuwt of er een ernstig ongeval gebeurt? Alsof de verplaatsing met de wagen zo betrouwbaar is.

Overigens vraagt het maar een gedragswijziging bij een klein deel van de huidige autogebruikers om een gigantische impact te hebben op het aantal files. Dat kunnen mensen die wel iets weten van filevorming je overigens bevestigen.