JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#344 Re:

2014-02-11 04:45

#341: -  

 

Oei Oei.....ligt precies gevoelig, dat rekeningrijden. Gaat onze vrienden van de NVA veel stemmetjes kosten als ik dit hier allemaal zo lees....
Niet de NVA, maar de partij van "White hemd" die te dom is om hooi te eten, en dien pipo van bergen met zijn strikje, en gans zijn partij, alsook de zogzegde blauwe die er altijd voor proberen uit te komen als de verdedigers van minder lasten en tegen allerhande belastingen.
We hebben nog nooit zoveel belastingverhogingen meeemaakt in het verleden, 25 Mei weten we heel goed op wie we moeten stemmen, nml de partij die die regering serieus wil beknotten, met minder ministers en andere zakkenvullers, die de senaat wil afschaffen en die echt wil gaan de loonlasten naar beneden te halen, etc...
We leven in een demokratie, tot nu toe hier 1.737 ja tegen 155.000 NEEN, wat denken jullie daarvan! jullie zijn als dit klote groene partijtje met hun 90% domme wetsvoorstellen.

Reacties


Gast

#362 Re: Re:

2014-02-11 08:09:24

#344: - Re:

Blijkbaar vergeet u dat de NVA deel uitmaakt van de Vlaamse Regering (en o.a. Groen! niet). Zelf Touring is voorstander, maar dat zijn natuurlijk autohaters.


Gast

#392 Re: Re:

2014-02-11 08:57:12

#344: - Re:

Laat het even duidelijk zijn: ik ben zo liberaal als je je maar kan voorstellen (waarschijnlijk ben ik niet alleen hier) en ik ben absoluut vóór rekeningrijden. Het moet maar eens gedaan zijn met dat rode gratisbeleid. Niets is gratis! Ook niet de tijd van de mensen achter je in de file. Dat zul je zelf wel heel goed begrijpen als je vaak een van die mensen bent.

Rekeningrijden dient in hoofdzaak om het gebruik van de weginfrastructuur goedkoper te maken op die niet-drukke momenten en om het duurder te maken op de drukke momenten. Het is een maatregel om *congestie* aan te pakken. Enkel onrechtstreeks is dit een groene maatregel in die zin dat onredelijke korte verplaatsingen met de auto *terecht* financiëel afgeraden worden. De Belg neemt bv erg vaak de auto om 1-2 km verder naar de bakker/het frituur te gaan. Die verplaatsingen zijn perfect haalbaar te voet, met de fiets of met zo'n elektrisch karretje voor mensen die slechter te been zijn.

Laat iedereen die gebruikt maakt van de weg betalen voor de congestie die hij op dat moment veroorzaakt bij de weggebruikers achter hem, dan ben je er tenminste zeker van dat er geen asociale bestuurders met veel tijd voor je rijden. Als mensen moeten betalen voor de congestie die zij veroorzaken, en die kost is groter dan wat hun verplaatsing hen waard is, dan zullen zij op een ander ogenblik of op een andere manier manier hun verplaatsing doen.

Met 60 uur gemiddeld verspilde tijd in de file is België eens een keer koploper in een internationaal lijstje. Gratis leidt tot overconsumptie. Niets doen is geen optie!