JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#183 Re:

2014-02-10 17:46

#178: -

Er zijn zeker andere alternatieven:

- verregaande decentralisatie van overheden verspreid over de provincies: Dat gaat over tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen die nu dagelijks allemaal op hetzelfde moment naar en van Brussel moeten. Dat zou al een aanzienlijke ontlasting van het spitsverkeer met zich mee kunnen brengen. De meeste ambtenaren doen een kantoorjob met computer. In de 21ste eeuw zou je daar echt niet voor naar Brussel moeten rijden. Meer jobs dichter bij huis, minder kilometers, minder spitsverkeer, minder vervuiling.

- thuiswerk, flexibele uren: Al die ambtenaren en bedienden moeten om 8u30 op hunne bureau zitten en om 16u30 vertrekken. Waarom? En dan weet ik uit eigen ervaring dat bepaalde overheidsdiensten weigerachtig zijn tegenover thuiswerk terwijl hunne baas de minister op TV zit te verkondigen dat thuiswerk moet worden aangemoedigd!

- Waarom moet al het doorgaand oost-west of noord-zuidverkeer in dit land per sé over ofwel de Brusselse of de Antwerpse ring? Alle wegen leiden hier naar...jawel...Brussel! Als ik naar zee wil moet ik over Brussel of Antwerpen. Er is geen enkel alternatief om de grote agglomeraties te omzeilen via een andere mogelijke doorgangsweg

- Waarom zovele verkeersvertragende inrichtingen, niet doordachte snelheidsbeperkingen, wegversmallingen, drempels,... op bepaalde gewestwegen die de vlotte doorgang van het spitsverkeer volledig belemmeren? Is het dan gunstiger dat al die auto's schaan aan te schuiven en CO2 staan uit te braken in files? Hier in de buurt hebben ze een aantal jaren geleden een drukke veirbaansweg versmald tot een tweebaansweg. Vroeger kon je er heel vlot rijden, nu staan er in de spits kilometers auto in de file te tuffen. Het verkeersbeleid in dit land trekt op geen kl***.

Reacties


Gast

#188 Re: Re:

2014-02-10 17:53:07

#183: - Re:

Dat het verkeersbeleid over het algemeen erg slecht is, daar ben ik het met eens.

- Thuiswerk en flexibele uren zal sterk gestimuleerd worden door rekeningrijden.


- Decentralisatie van overheden (maar ook van bedrijven) is absoluut een goede zaak en dient meer te gebeuren. Maar dat is ook langetermijnwerk dat tevens zal gestimuleerd worden door rekeningrijden.


- Nog meer wegen leiden enkel tot meer verkeer.

- Die snelheidsremmenden maatregelen zijn niet alleen noodzakelijk om er voor te zorgen dat we het onacceptabel hoge dodental op onze wegen naar beneden brengen, maar zijn bovendien niet de oorzaak van meer files. De problemen van files zijn ontstaan door het sterk toegenomen autogebruik. En dat men nu eindelijk hier en daar de leefbaarheid probeert te verbeteren is alleen maar een goede zaak.

Dus hoewel je deels goede ideeën geeft, is het ruim onvoldoende om de fileproblemen op te lossen.