JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

/ #183 Re:

2014-02-10 17:46

#178: -

Er zijn zeker andere alternatieven:

- verregaande decentralisatie van overheden verspreid over de provincies: Dat gaat over tienduizenden, zo niet honderdduizenden mensen die nu dagelijks allemaal op hetzelfde moment naar en van Brussel moeten. Dat zou al een aanzienlijke ontlasting van het spitsverkeer met zich mee kunnen brengen. De meeste ambtenaren doen een kantoorjob met computer. In de 21ste eeuw zou je daar echt niet voor naar Brussel moeten rijden. Meer jobs dichter bij huis, minder kilometers, minder spitsverkeer, minder vervuiling.

- thuiswerk, flexibele uren: Al die ambtenaren en bedienden moeten om 8u30 op hunne bureau zitten en om 16u30 vertrekken. Waarom? En dan weet ik uit eigen ervaring dat bepaalde overheidsdiensten weigerachtig zijn tegenover thuiswerk terwijl hunne baas de minister op TV zit te verkondigen dat thuiswerk moet worden aangemoedigd!

- Waarom moet al het doorgaand oost-west of noord-zuidverkeer in dit land per sé over ofwel de Brusselse of de Antwerpse ring? Alle wegen leiden hier naar...jawel...Brussel! Als ik naar zee wil moet ik over Brussel of Antwerpen. Er is geen enkel alternatief om de grote agglomeraties te omzeilen via een andere mogelijke doorgangsweg

- Waarom zovele verkeersvertragende inrichtingen, niet doordachte snelheidsbeperkingen, wegversmallingen, drempels,... op bepaalde gewestwegen die de vlotte doorgang van het spitsverkeer volledig belemmeren? Is het dan gunstiger dat al die auto's schaan aan te schuiven en CO2 staan uit te braken in files? Hier in de buurt hebben ze een aantal jaren geleden een drukke veirbaansweg versmald tot een tweebaansweg. Vroeger kon je er heel vlot rijden, nu staan er in de spits kilometers auto in de file te tuffen. Het verkeersbeleid in dit land trekt op geen kl***.