JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#188 Re: Re:

2014-02-10 17:53

#183: - Re:

Dat het verkeersbeleid over het algemeen erg slecht is, daar ben ik het met eens.

- Thuiswerk en flexibele uren zal sterk gestimuleerd worden door rekeningrijden.


- Decentralisatie van overheden (maar ook van bedrijven) is absoluut een goede zaak en dient meer te gebeuren. Maar dat is ook langetermijnwerk dat tevens zal gestimuleerd worden door rekeningrijden.


- Nog meer wegen leiden enkel tot meer verkeer.

- Die snelheidsremmenden maatregelen zijn niet alleen noodzakelijk om er voor te zorgen dat we het onacceptabel hoge dodental op onze wegen naar beneden brengen, maar zijn bovendien niet de oorzaak van meer files. De problemen van files zijn ontstaan door het sterk toegenomen autogebruik. En dat men nu eindelijk hier en daar de leefbaarheid probeert te verbeteren is alleen maar een goede zaak.

Dus hoewel je deels goede ideeën geeft, is het ruim onvoldoende om de fileproblemen op te lossen.

Reacties


Gast

#190 Re: Re: Re:

2014-02-10 17:58:38

#188: - Re: Re:

Beste vriend, eerst moet de overheid de hand in eigen boezem steken en zelf maatregelen nemen (bijvoorbeeld decentralisatie en thuiswerk en flexibele uren) die het voor mensen erg aantrekkelijk en mogelijk zouden maken om dichter bij huis te werken, alternatief woon-werk-verkeer te zoeken, enz. Ik dacht dat men het er tegenwoordig over eens was dat belonen effectiever is om gedrag te veranderen dan straffen.

Dit is gewoon mensen geld uit de zakken kloppen onder het mom van ecologie en mobiliteit. En de tarieven van dit proefproject zijn volkomen buiten ALLE proportie. Het is schandalig. Extra belastingen onder een 'ecologisch' sausje waarvan het dan ook nog eens hoogst twijfelachtig is dat dit écht een significante invloed gaat hebben op files, milieu en gezondheid.