Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.

Een bezorgde ouder

#51 leegloop basisscholen

2014-05-22 16:42

Ik ben bang dat als er inderdaad een Islamitische school bij gaat komen, dit zeker invloed gaat hebben op het aantal leerlingen van de Oboentoe en Kawama. Er zullen ouders hun kind van school halen en ouders die een basisschool zoeken voor hun bijna 4-jarige kind, zullen waarschijnlijk verder kijken naar een andere basisschool. Wij hebben dit al van verschillende ouders vernomen en zullen ons bijna 4 jarige kind ook op een andere school gaan plaatsen, hoewel wij vlabij de Oboentoe en Kawama wonen... Dus nog meer leegloop van het toch al teruglopend aantal leerlingen van beide scholen. Kunnen ze er straks een grote Islamitische school van maken. Niet aan gedacht he, Gemeente Purmerend :-( ?!

Gast

#52

2014-05-22 16:47

De wijk had inspraak moeten hebben!
Ik hoop dat de petitie nog zin heeft.
De gemeente heeft de bewoners van de wijk, en ook andere bewoners van purmerend goed moeten voorlichten.
Het verkeer wat in komt. moet er ook weer uit , dat gaat verkeersopstoppingen opleveren.
wel oplaadpunten creeeren voor energie bezuiniging,dit strookt niet met al die auto's die hier heen komen om hun krooste af te zetten. b en w dramt door.

Gast

#53 Re: leegloop basisscholen

2014-05-22 16:50

#51: Een bezorgde ouder - leegloop basisscholen

Ja, U heeft helemaal gelijk, maar dat hebben ze allang zo bedacht, nu maar hopen dat veel ouders hun kind van school halen , zodat er nog meer plaats is voor..........................

gast

#54 gast

2014-05-22 19:53

Ik vind het heel raar dat de komst van de Islamitische basisschool bij De Kraal vanuit het niets ineens als een definitief en kant en klaar plan door de Gemeente wordt gepresenteerd. Waarom zijn wij als bewoners niet eerst gehoord. Ongelofelijk. En het wordt inderdaad een enorme verkeerschaos. Met name in de winter. Ik houd mijn hart vast...

Gast

#55 Re: leegloop basisscholen

2014-05-23 13:24

#51: Een bezorgde ouder - leegloop basisscholen

Als je je kinderen hierom niet op de school van je keuze plaats ga je wijken voor iets wat nog steeds niet concreet is (dan heb ik het over de invulling van het delen van faciliteiten). Mijn dochter zit net op school (mijn zoon moet nog een jaar) en wij hebben ons voorgenomen, dat als onze dochter zich zaken moet laten welgevallen die te maken hebben met een geloof dat negatief staat tgo andergelovigen, wij daarop actie op zullen ondernemen. Als je kinderen niet op de BSO (mijn dochter dus wel) zitten hebben zij alleen te maken met wat zich intern afspeelt op de school waarvoor je zelf hebt gekozen. Het is niet opeens zo dat er leerkrachten van de Islamitische school gaan lesgeven op de Kawama/Oeboentoe. Wat ik mij zelf wel afvraag is of ik vanaf augustus tussen de gehoofddoekte kleine meisjes en in het zwart verpakte moeders rondloop als ik mijn dochter kom ophalen en of de nieuwe school een vinger in de pap gaat krijgen over het vieren van Christelijke feestdagen en het feestelijk onthalen van Sinterklaas. Je kunt je voorstellen met dit "geloof" dat zij onze gebruiken opeens aanstootgevend vinden, naarmate zij meer te vertellen krijgen. Als je dus expliciet voor EGO onderwijs of EDO onderwijs wilt kiezen, zou ik mij niet laten weerhouden. Sta je er nog blanco in, dan zou ik wellicht hetzelfde doen.

 


Gast

#57 Re: Twee jaar geleden?? Was het toen al bekend?

2014-05-23 13:52

#48: -  

 


Gast

#58

2014-05-23 14:45

Brengt een hoop onveilige situaties en vind dit een heel slecht plan voor het integreren.
Zo blijven we cultuur verschillen houden

Gast

#59

2014-05-23 21:26

ik ben een voorstander van het openbare onderwijs. Al deze aparte scholen belemmeren de integratie alleen maar. En aan segratie hebben we niets

Gast

#60

2014-05-23 22:55

Laat ze lekker in zaandam een islamitische school bouwen. Waarom geen school voor boedisten of hindoes. zij accepteren tenminste ook de Nederlanders.

Gast

#61

2014-05-23 22:58

voor je het weet staat er straks ook een moskee naast de school.

Gast

#62

2014-05-24 10:04

Grappig dat dit bij de gemeenteraadsverkiezingen allemaal niet bekend was. Is het toeval dat de schoolgids van ibs De Roos opeens niet meer beschikbaar is op hun website? Wat staat daar in wat we niet meer mogen lezen? De gemeente is volledig verantwoordelijk voor ongelukken en andere narigheid die hieruit voortkomen, vrees alleen dat ze dat zelf niet zo voelen.

Gast

#63

2014-05-24 10:07

500 handtekeningen, dat is wel wat weinig, deel dit met vrienden, kennissen, collega's etc. 5000 handtekeningen moet toch makkelijk kunnen, of het wat uitmaakt is twijfelachtig maar hoe groter het aantal handtekeningen hoe sterker het signaal.

Gast

#64

2014-05-24 13:15

Triest zoals de gemeente dit heeft trachten te verdoezelen en dit ons Weidevenners door de strot te duwen!

Gast

#65 Re: alsof die bewoond gaan worden met zo'n school naast je deur...

2014-05-24 13:32


Gast

#66

2014-05-26 07:42

Ik vind het belachelijk dat zulke beslissingen er op deze manier bij de inwoners doorgedrukt worden. Op meerdere plaatsen niet gelukt en dan maar op deze manier. Een schande om zo met je inwoners om te gaan.

Gast

#67

2014-05-26 14:41

Schrijf een reactie...
Kies een pseudoniem

#68 Onderwerp

2014-05-26 16:13

Ik woon echt heel dichtbij, ik heb niet eens een brief van de gemeente gekregen over deze islamitische school. Ze hebben vast gedacht; wat niet weet wat niet deert.... ja maar zo werkt het niet he!!

Gast

#69

2014-05-26 20:45

Godsdienst hoort überhaupt niet thuis in het onderwijs... Maak de ontzuiling kompleet!
De leer van godsdienst is een privézaak en zal dus ook in de eigen/vrije tijd vormgegeven moeten worden.
Peggy

#70 Totaal geen informatie gehad van gemeente

2014-05-27 08:34

Ik vind het belachelijk dat we deze school zo door onze strot geduwd krijgen zonder dat we daar fatsoenlijk over geïnformeerd zijn!
Bus sluizen gaan waarschijnlijk open omdat het verkeer dan beter door kan stromen! nou daar hebben wij niet voor gekozen!
De veiligheid van onze kinderen komt zo in het geding.
Wij hebben juist gekozen voor deze wijk omdat deze bijzonder kind vriendelijk is, straks kunnen ze niet eens normaal meer de weg oversteken en met de fiets wordt al helemaal een probleem. Het fietspad is nu al een probleem voor de school levens gevaarlijk.
Daar bij komt nog eens dat onze kinderen het Nijl gebouw uit worden gezet omdat De roos dit gebouw heeft opgeëist want daar willen ze zitten en niet ergens anders!
Dit betekend dat ze aan de drukste kant van de school uitkomen bij het fietspad met alle gevolgen van dien!
Deze school past totaal niet in het plaatje van de weidevenne , deze school wil helemaal apart zijn ding doen terwijl kawama en oeboentoe goed samen werken.

Gast

#71

2014-05-27 20:00

Ik vind het ronduit asociaal dat de bewoners uit de omgeving vd weidevenne en vooral de bewoners rondom de brede school de kraal niet van tevoren zijn geinformeerd en hebben wij ook nog recht om mee te stemmen?
Een boze bewoner!

Gast

#72

2014-05-27 20:09

Dit is dus typisch een actie voor purmerend !!! KOTS ervan!!

Gast

#73

2014-05-27 20:30

Veiligheid boven alles! Dom idee al dat verkeer uit Zaandam en elders ri de school, de Kraal wordt veels te massaal, minder gymtijd per klas door delen vd sportlokatie en het is maar afwachten hoe de nwe school (lees ouders-Fam.) invloed heeft vwb het gedrag van deze aparte bevolkingsgroep op de andere leerlingen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-27 21:00



Gast

#75

2014-05-28 06:49

Maak me zorgen om verkeer en veiligheid van rondspelende kinderen op en rondom het schoolplein. Ik overweeg mijn dochter op een andere school in te schrijven alhoewel de keuze in eerste instantie al was gemaakt zullen we deze beslissing gaan heroverwegen. Waarom was dit niet aan de wijk en ouders van de scholen voorgelegd alvorens een besluit te nemen. Met de komst van deze school vrees ik dat weidevenne een islamitische wijk gaat worden.