Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.


Gast

#101

2014-05-28 14:12

Veiligheid voor alles!!!!

Gast

#102

2014-05-28 14:16

Er mag geen nadruk gelegd op één religie op Nederlandse openbare scholen. We wonen niet in Marokko!!

Gast

#103

2014-05-28 14:25

Wordt er wel geluisterd naar de bewoners! !!!!!!!!!!!!
Dinges

#104 Re:

2014-05-28 14:35

#46: -

Gaat het om de Amazonelaan bussluis of aan de kant van het winkelcentrum?

gast

#105

2014-05-28 14:38

Het is heel bijzonder dat er niet geluisterd word naar de bewoners en dat terwijl één van de speerpunten van het nieuwe college zelfs van buiten naar binnen werken is....
Als het college dit leest zouden ze zichzelf toch wel moeten bedenken, want ze moeten nog 4 jaar...
Ik vind het belachelijk dat je als gemeente akkoord gaat, terwijl 80% niet eens uit Purmerend komt.. Onbegrijpelijk.
Dit staat overigens los van het feit dat ik vind dat zolang er ook christelijke/katholieke scholen etc bestaan, er ook bestaansrecht bestaat voor Islamitische scholen. Maar dan wel op de plekken daar waar die behoefte is (in dit geval in Zaandam dus). Ik zou zeggen maak landelijk alle scholen openbaar, dat is ook beter voor de integratie. Gewoon alles en iedereen hetzelfde en behandel de verschillende geloofsrichtingen op die scholen, zodat alle kinderen hier mee leren om te gaan.
Dinges

#106 Poelenburg is een betere locatie

2014-05-28 14:49

Als 80% van de leerlingen van buiten Purmerend komen zet die school dan gewoon in Poelenburg neer.

Na schooltijd zal het ook druk worden met geloof lessen, dat zie je ook in andere gemeenten gebeuren dus is er in de avonduren tot ca. 22 uur een stevig parkeerprobleem.


Gast

#107

2014-05-28 14:53

Ten eerste veiligheid voor alle kinderen en niets aan buurtbewoners laten weten. Dan lekker 46 appartementen verkopen SCHANDE dit alles.

Gast

#108

2014-05-28 14:57

Het is nu al een gekkenhuis met al dat verkeer en het wordt alsmaar drukker. Dit kunnen we er niet bij hebben. Ik ben hier juist naar toe verhuisd voor de rust en veiligheid! Hoezo een school in Weidevenne voor kinderen van omliggende gemeentes?
corrina

#109

2014-05-28 15:42

Waar is purmerend in godsnaam mee bezig? Nog even en dan kunnen we over de autoos lopen!
En overal maar 1 uitgang in de wijk!
Geen enkele school en ook geen appartementen meer!
Of levert het de gemeente soms geld op, het tekort van die hoge brug b.v.?
Eerst maar eens kijken naar andere gevaarlijke punten, zoals o.a. op de Amazonelaan bij de scholen en op de melkweg hoek Londenhaven waar je zowat omver geteden wordt, ook zo gevaarlijk. Maar ja, er moet eerst iets gebeuren! Wat nou inspraak?

Gast

#110

2014-05-28 15:46

Er is al teveel drukte in de spitsuren. Veel te smalle wegen in de wijk.Ondervind ik nu ook last van tijdens mijn werkuitvoer.

Gast

#111

2014-05-28 15:56

Het is in de ochtend als een verkeers chaos dat een stukje van 500 m soms een half uur duurt. Dit word alleen maar erger als er nog een school bij komt.
Gast

#112 besluit is al genomen....

2014-05-28 15:58

Voorinschrijving ook...

http://purmerend.ibsderoos.nl/


Gast

#113

2014-05-28 16:00

Afgezien van de toenemende drukte en daarmee de stijgende onveiligheid in de wijk, is een islamitische school geen stap om de intergratie te verbeteren, in tegendeel zelfs!
Inwoner van Weidevenne

#114

2014-05-28 16:07

Ik vind het belangrijk dat Nederlandse kinderen van welke afkomst dan ook naar een Nederlandse school gaan. Dat is belangrijk voor hun kansen in de Nederlandse maatschappij. Kinderen kiezen niet zelf voor een school, dat doen hun ouders. Ik roep dan ook alle Nederlandse ouders van islamitische afkomst op om te kiezen voor de toekomst van hun kinderen.

Gast

#115

2014-05-28 16:24

Hier is niet over nagedacht, in amsterdam is e.e.a mislukt laten we het dus niet weer proberen.


Gast

#116

2014-05-28 16:27

Ben benieuwd wat de beweegredenen hievoor zijn
Tegen

#117 NEE!!

2014-05-28 16:39

Elke school, ongeacht waar, moet worden losgekoppeld van geloof of cultuur.. 1+1= 2 en dat geld voor alle culturen.. ze moeten leren wat ze later nodig hebben en daar heeft Allah of God niks mee te maken.
En de bereikbaarheid in de Weidevenne is al klote genoeg. Opzouten met dit belachelijke idee dus!

Gast

#118

2014-05-28 16:56

Jammer, dat wij als wijk Weidevenne, hierop geen inspraak hebben gehad!!!!

Gast

#119

2014-05-28 17:18

Ik vind het belachelijk dat er een islamitische school komt! We moeten allemaal gelijk behandeld worden maar hun krijgen een moskee, een islamitische school....hoe dan? gelijke behandeling...Laten ze GVD een school maken voor kinderen met speciale behoefte waar nooit geen geld voor is. Dyslectie, ADHD, ADD, Asperge, PDD nos enz enz deze kinderen hebben hulp nodig die ze op een gewone school niet kunnen bieden!

Gast

#120

2014-05-28 17:22

Door de huidige scholen is het nu al ontzettend gevaarlijk met de overstekende kinderen. Ook de verkeershinder is al aanzienlijk met draaiende en kerende auto's bij de scholen en de sportschool waar altijd veel verkeer af en aan rijd.

Gast

#121

2014-05-28 17:29

Alles wat er gezegd moet worden lijkt al gezegd.
Veiligheid boven alles wordt genegeerd
Verzuiling ten top
In de baanstee is toch ook nog ruimte en die is beter bereikbaar lijkt me



Gast

#122

2014-05-28 17:48

Ik zat te denken, dit is toch een grap hopelijk, wij moeten integreren, okee. Maar de islamieten toch ook..... Dus, integreren op onze Nederlandse scholen, lijkt mij normaal......, of moeten wij alleen integreren.......door onze leefbare ruimte in te leveren, ons koophuis, wat straks een stuk minder waard is.....We missen deze problemen echt niet. Onze gemeente zaait op deze manier haat. Bedankt, en dan wie wilt hier nog wonen, alles wordt voor ons beslist. Zet hier iets nuttigs neer; bijvoorbeeld een tehuis voor bejaarden, met de nodige zorg. Er klopt ergens iets niet...... Wie in de gemeente wilt dit beslissen, en dan gaat het zo stil stilzwijgend. En dan wie is er tegen in de gemeente. En waarom geen school in Zaandam voor die gasten, neeee er klopt iets niet.

Gast

#123 Re:

2014-05-28 17:49

#121: -

Ja, prachtig of de leegstaande kantoorgebouwen bij de gemeente.


Gast

#124

2014-05-28 17:50

De rol van de gemeente in dit besluit is alles behalve open en transparant. Dat geeft mij een gevoel dat er zaken (gaan) spelen die niet kunnen. Het openen van de bussluizen bijvoorbeeld vind ik echt een kwalijke zaak. Dat maakt van de Zambezilaan een sluiproute ( lees: racebaan). Alle randgemeentes sluiten wegen af om dit gedrag tegen te gaan voor de veiligheid van hun bewoners en hier wordt de gelegenheid geboden(?) voor dit verkeer.

Gast

#125 Re: besluit is al genomen....

2014-05-28 17:52

#112: Gast - besluit is al genomen....

Kan ook worden ingetrokken. Als het niet werkt, werkt het besluit niet. We kunnen ook gaan protesteren, wij willen niet, dat is wel duidelijk hier op deze petitie. Lijkt me dat de islamieten zich dan ook niet gewenst voelen. Willen jullie dat????