Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.


Gast

#226

2014-05-29 18:25

Gaan de geruchten dat de school de roos in het prisma, centrum ook wordt gevestigd? Hoor ik van een kennis.

Gast

#227

2014-05-29 18:40

Wanneer de bussluizen in de Amazonelaan open gaan komt de omgeving in actie.

Echter, het plan gaat gewoon door ondanks alle protest en die verkeersoverlast .. tja helaas moeten we daar maar aan wennen.
Zo gaat dat in Nederland.


Kies een pseudoniem

#228 Onderwerp

2014-05-29 19:05

Schrijf een reactie...nee dus, we zijn een democratisch land. Toch?

Gast

#229

2014-05-29 19:07

Enuhhhh wie schrijft dit??? Iemand die voor het zeggen denkt te hebben??? Ben benieuwd.

Gast

#230

2014-05-29 19:09

Laat maar weren wis jij bent.

Gast

#231

2014-05-29 19:12

Sorry: wie jij bent, als je denkt dat je het voor het zeggen hebt. We leven in een democratie in Nederland. Als je dat niet wilt, kan je emigreren hoor.

Gast

#232

2014-05-29 19:14

Ga gerust. In vrede, je eigen ding doen, en laat ons vreedzaam leven.
Bezorgde ouders uit de Weidevenne

#233 Meer argumenten dan veiligheid alleen

2014-05-29 20:56

Het gaat zeker ten koste van de veiligheid rondom de school, maar de wegen naar de school zullen ook helemaal dichtslippen aangezien de meeste ouders van buiten Purmerend moeten komen. Dit was in de oude situatie niet het geval. Daarnaast zal de kwaliteit op de brede school ook afnemen, waar de schoolleiding weinig aan kan doen: nu is het bijv. al moeilijk om de kids 2 keer per week buiten te laten spelen. Met min. 350 leerlingen erbij is dit niet meer te organiseren. Dit geldt ook voor bijv. sporten. De faciliteiten hiervoor moeten al met de verschillende scholen worden gedeeld; bij een dergelijke toestroom zal dit leiden tot minder gymlessen - wat wij een slechte ontwikkeling zouden vinden. Dat het een school met islamitische grondslag is, heeft hier niks mee te maken. Bij een katholieke school, openbaar, speciaal onderwijs, etc. zouden deze problemen ook ontstaan. Dat het aantal leerlingen terugloopt is een feit, maar dit had de gemeente kunnen voorzien: er wordt mi enkel om financiële redenen voor een dergelijke oplossing gekozen..mijn vrouw en ik vinden dat dit niet ten koste van de veiligheid en de kwaliteit van onderwijs mag gaan!! Suggestie: Ik zou dergelijke argumenten ook in de communicatie opnemen; naast veiligheid kwaliteit van onderwijs.

Gast

#234

2014-05-29 21:09

Wij leven hier vreedzaam, verstoor het niet, gemeenteraad. Dank u voor deze dure plek op een stukje land. We betalen er genoeg voor en leveren genoeg in.

Gast

#235

2014-05-29 21:34

Ik wist en velen niet, dat veel ouders buiten Purmerend kwamen, Wat mooi!! Een compliment voor ons. Jullie doen wel heel erg jullie best, door elke dag vroeg op te staan,
en laat in de file thuis te komen, belasting te betalen waar de staat op leeft, en hun salaris daarmee verdiend. Weidevenne zit vol economie, van uit binnen en blijkbaar ook buiten, top! Laten we dat koesteren. Wij betalen als eenheid, Weidevenne genoeg. Wij willen zo blijven leven. Daarom wonen we hier nog..respect is op zijn plaats. Eindelijk heb ik hier een best leven hier. Vanuit twee andere steden. En waar woont u burgemeester ?
Harry Poppelier {h.poppelier@outlook.com)

#236 Re:

2014-05-29 22:25

#196: -

Donderdag 5 juni is er commissievergadering, dan kunt u ook inspreken. Iedere dinsdagavond zijn de meeste fracties op het stadhuis, iedereen is dan welkom om met de politieke partien in gesprek te gaan. Zelf ben ik van TROTS en nodig u hierbij uit.


Gast

#237

2014-05-29 22:38

Belachelijk. Wat voor gemeente hebben wij hier. Ik had het zo naar mijn zin hier in de Weidevenne. Denk dat ik maar ga verhuizen. Ik vind het nu al heel druk laat staan als er nog een school komt.

Gast

#238 Re: Meer argumenten dan veiligheid alleen

2014-05-30 01:07


Gast

#239

2014-05-30 04:17

Het is gewoon belachelijk. Dat kan de wijk niet aan.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-30 05:18



Gast

#241

2014-05-30 07:32

In de (nieuwe) Baanstede is nog plek zat. Lekker dicht bij Edam en prima bereikbaar vanuit Zaandam. Maar liever nog de school plaatsen in Zaandam. Dicht bij de doelgroep.

Gast

#242

2014-05-30 07:49

Het is niet alleen d verkeersveiligheid maar ook overlast v hangjongeren die meestal gepaard gaat mt deze groepering!

Gast

#243

2014-05-30 07:57

Het is nu al druk rond de Brede school, nog een school? bussluis open ? Nog meer auto's en drukte , onveiligheid? Kinderen, ouders en omwonenden de dupe ?? Nee, alsjeblieft niet !!! Wij zeggen NEE ! Bestuurders, luisteren jullie ?? Jullie zitten hier omdat Purmerenders voor jullie hebben gekozen, vertegenwoordigen jullie ons ook...? Doe het voor onze mooie wijk!
Frank K.

#244 waardedaling huizenprijzen

2014-05-30 08:28

We gaan een tikkie krijgen in de huizenprijzen door die school.

Kunnen we het verlies verhalen bij de gemeente en die lui persoonlijk aansprakelijk stellen?

Gast

#245

2014-05-30 08:28

Veiligheid gaat voor alles. Het is al een druk punt, zeker voor kleine kinderen. De meeste chauffeurs rijden al hard en denken alleen aan hun zelf. Laat staan als er busjes hier komen, dat is niet veilig, de meeste chauffeurs kijken niet eens, rijden hard. Niet Alle chauffeurs. Maar de drukte erom heen kan niet. Zeker niet als de bussluis ook nog eens open gaat, de kinderen komen niet eens meer over.

Gast

#246

2014-05-30 09:07

Hij lijkt mij voor alle betrokkenen partijen dat je een school neerzet daar waar de kinderen ook wonen. De kinderen zelf kunnen dan lopent of op de fiets naar school en de wijk die helemaal geen gebruik maakt van deze school, wordt dan niet overbelast met verkeer en alles wat er nog meer bij komt kijken.
Bezorgde ouder

#247

2014-05-30 09:15

Ik vind het te gek voor woorden een school opzetten in een gemeente waar de leerlingen niet eens wonen.
Het is nu al een drukte met auto's dit komt de veiligheid van onze kinderen niet ten goede.
Je kiest als ouder een school voor je kind en kijkt daarbij naar veel factoren waaronder de omgeving en de verkeersituatie.
Dat een gemeente dit zomaar beslist en buurt bewoners en ouders slecht tot niet heeft geïnformeerd.

Gast

#248

2014-05-30 09:27

Ik vind dit echt belachelijk.
Al die extra verkeersdrukte wordt alleen maar gevaarlijker zo.
Tevens vind het begrip islamitische school belagelijk.
Er zijn openbare basisscholen genoeg dat er christelijke scholen zijn lijkt me logisch gezien de Nederlandse historie.
Moet je eens proberen in een ilsamitisch land een school met een andere geloofs overtuiging op te zetten.
Intergratie houd volgens mij iets anders in namelijk je aanpassen aan je omgeving de Nederlandse regering doet het echter andersom.
En dit dan

#249 Niet nog een school...................

2014-05-30 09:40

Niet nog een school !! Ik sta elke dag al helemaal klem door al het verkeer van ouders die hun kinderen met de auto naar school komen brengen en halen. En waarom eigenlijk een school met een religie die daar aan ten grondslag legt?

Indien je een religie wenst aan te hangen mag dat natuurlijk in je vrije tijd.

Ik denk dat alle scholen neutraal zouden moeten zijn.
Een school die door de gemeenschap wordt betaald is een plaats waar een kind uitsluitend in de nederlandse taal les moet krijgen. Daar heeft iedereen in de toekomst iets aan. Anders gaat integreren na 30 jaar lang prutsen toch nooit lukken.

Dus, bouw een neutrale school op een plaats waar niemand daar last van heeft.
In de weidevenne staan er al genoeg.


Gast

#250

2014-05-30 09:47

De keren dat ik mijn kleinkind op ga halen schrik ik van de onveilige verkeer situatie, en dan te bedenken dat er dagelijks bussen vol kinderen bij komen.
Weet wel dat TROTS en de SP tegen hebben gestemd en dat was al voor de gemeenteraadsverkiezing bekent alleen de locatie niet ( zo slim waren ze dus)