Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.

Aart roert zijn staart!

#76 Stormen in glazen water

2014-05-28 06:57

Islamvrees verpak in een kadootje dat verkeersveiligheid heet. Nou, nou bravo! Het aantal leerlingen kan nooit meer worden dan het schoolgebouw groot is en hoe logisch is het dat een aantal met de trein komt en de rest met elkaar gaat carpoulen en dus voor minder verkeer zorgt dan nu.....
VolledigTegen
Gast

#77 Belachelijk plan

2014-05-28 07:25

De school kan de drukte niet aan , veel te veel leerlingen.
Ik voorspel nu reeds chaos in het verkeer omdat mijn kind ook naar school moet, voorzie ik verkeers ongelukken met fietsende kinderen.
Er wordt nu al weinig rekening gehouden met fietsende en overstekende kinderen.

De bussluis opengooien na 8 jaar vindt ik een klap in het gezicht.

Daar ik van deze faciliteit nooit gebruik heb kunnen maken.Het is nu al een probleem om de wijk uit te komen als er problemen ontstaan omdat een handje vol mensen gaan bepalen dat ik maar op 1 manier de wijk uit kan, in geval calamiteiten.

 


Gast

#78

2014-05-28 07:40

Misschien dat "de geboren en getogen Purmerender" Geoffrey Nijenhuis (wethouder CDA met o.a. portefeuille Welzijn) iets zou kunnen betekenen voor zijn geliefde buurtje....

Gast

#79

2014-05-28 08:07

goed initiatief. Purmerend is nagenoeg niet meer te bereiken, de veiligheid is niet gegarandeerd. Lokatie in de wijk absoluut ontoelaatbaar, temeer omdat scholieren komen buiten de wijk of buiten Purmerend
Peggy

#80 Reactie op aart roert z'n staart

2014-05-28 08:31

Beste aart,
Beetje belachelijke reactie van je over islamvrees,heeft er totaal niks mee te maken!
Ik weet niet of jij kinderen hebt op deze school maar er passen er dus zeker 300 in het gebouw dus ga maar rekenen hoeveel meer verkeer er bij komt.
Ze beginnen naar mijn weten met groepen 1tot en met 5 dus neem maar van mij aan dat die niet alleen met de trein mogen .
Ik vind dit een zeer goede actie van de mensen die dit zijn begonnen .

Gast

#81 Re: En een islamitische barbecue, mag ook hoor v d gemeente. Aardig he? Te gek voor woorden

2014-05-28 08:49

#49: -  

 


Gast

#82

2014-05-28 08:55

Wie uit "onze" gemeente, gemeente heeft dit bedacht........Denk je rustig te gaan wonen, kunnen we weer verhuizen. Een referendum had ik zeer op prijs gesteld.

Gast

#83 Re: Wrsch wel, poen poen poen poen, regeren is vooruitkijken heb ik geleerd...... Lekker voorbeeld

2014-05-28 09:05


Gast

#84 Re: leegloop basisscholen

2014-05-28 09:06

#51: Een bezorgde ouder - leegloop basisscholen

Inderdaad, dat gaat zeker gebeuren, wie verzint dit niet........


Gast

#85 Re: Info avond op 2/6

2014-05-28 09:09

#56: - Info avond op 2/6

Jaaaa, alles stilzwijgend doen, dat is heel slim weer, wat een zeggenschap hebben wij Purmerendsers toch in deze gemeente


Gast

#86

2014-05-28 09:34

we kampen al te veel met te weinig parkeerplaatsen vaak staan de auto's al op het gras
en begrijp ook niet waarom er steeds meer scholen moeten komen straks staat de helft weer leeg
Gast

#87 Haarlemmermeer afwijzing website gemeente d.d. 17 mei 2013

2014-05-28 09:39

www.haarlemmermeer.nl/bis/Archief_Raadsplein_2001_2012/Raadsplein_2012_incl_stukken/Raadsplein_21_juni_2012/Agenda_en_stukken/Raadsvergadering/Stemming/Afwijzing_verzoek_St_Islamitisch_Onderwijs_Zaanstad_om_opname_van_Islamitische_basisschool_in_plan_van_nieuwe_scholen

Gast

#88

2014-05-28 09:54

Ik zit zelf in het onderwijs en weet hoe enorm groot de druk is die er op de scholen staat. Deze Islamitische school erbij zal voor de twee al aanwezige scholen, net nu na de eerste kinderziektes de rust is teruggekeerd, voor heel veel extra organisatie en onrust zorgen. Dit zorgt er zonder enige twijfel voor dat ook de kwaliteit van het onderwijs verder onder druk komt te staan. Een gemeente die zonder enige wijze van inspraak van betrokken en zonder enig draagvlak in de wijk dit besluit door ieders strot duwt moet zich diep schamen. Het belang van onderwijs staat bij de gemeente Purmerend niet voorop, veiligheid in de wijk ook niet. Niemand zit op dit besluit en deze school te wachten. Dames en heren van de gemeenteraad waar zijn jullie mee bezig??????

Gast

#89

2014-05-28 10:11

Zijn er geen scholen in zaandam ofzo laat ze lekker daar blijven:)!

Gast

#90

2014-05-28 11:05

Wij vinden het ronduit schandalig dat de bewoners van de wijk hierin niet gehoord zijn.
Daarnaast is het belachelijk dat meer dan 80% van de leerlingen niet uit Purmerend komt.
De leerlingen zullen zeker niet met het openbaar vervoer komen en voor zeer veel overlast zorgen.

Gast

#91

2014-05-28 11:30

waarom?? Niet islamitische ouders die hun kinderen met een geloof willen laten opgroeien en dus ook een school in die richting zoeken brengen hun kind naar een eucomenische school. Kunnen deze kinderen prima bij integreren lijkt me.

Gast

#92

2014-05-28 11:35

welke partij heeft dit voorstel gegeven? Waarom 350!! kinderen naar Purmerend. Er zal toch een reden zijn waarom het gemeentebestuur in Zaandam geen opties heeft? Je verlegt het 'probleem' naar een andere gemeente, met alle gevolgen van dien..
Actie = Reactie

#93 Geen parkeer probleem maar parkeer ramp!

2014-05-28 11:40

Schaam je diep gemeente Purmerend!

Gast

#94

2014-05-28 11:44

Als er (veel) kinderen uit Zaandam komen lijkt het me logisch dat er daar ruimte gezocht wordt.

Gast

#95 school

2014-05-28 12:00

Als gemeente Purmerend graag een school erbij wilt (goed voor de werkgelegenheid) zet deze school dan niet in een drukke woonwijk maar plaats deze in bv bedrijventerrein de Baanstede.
Hier is op het ogenblik een leegloop van bedrijven aan de gang dus ik zou zeggen,bestemmingsplan aanpassen en zet er een school neer met echte goede bereikbaarheid.

Gast

#96

2014-05-28 12:02

Een aparte school vind ik geen voorbeeld van integratie en missen kinderen aansluiting met hun eigen buurt als je daar niet in de buurt op school zit. Daarnaast de problemen met het extra verkeer en overlast daarvan zijn geen positieve vooruitzichten.

Gast

#97

2014-05-28 12:33

ben sowieso tegen bijzonder onderwijs. geloven doe je maar in privé tijd. we kunnen een voorbeeld nemen aan Frankrijk!
Frank K.

#98 daling huizenprijzen

2014-05-28 12:47

De huizenprijzen in Weidevenne gaan een tikkie krijgen door deze actie. Niet lekker...

Gast

#99

2014-05-28 13:09

Ik ben sowieso tegen bijzonder onderwijs. Geloven doe je maar in privé tijd. We kunnen een voorbeeld nemen aan Frankrijk.

Gast

#100

2014-05-28 13:46

Ik ben een oppas oma en kom regelmatig met de auto (omdat het niet anders kan) naar school en vind het nu al onoverzichtelijk zoveel verkeer als er naar deze school komt tijdens het brengen en halen van kinderen, de verkeerssituatie wordt met de komst van een extra school absoluut levens gevaarlijk.