Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.

Inwoner Weidevenne

#126

2014-05-28 17:54

Kinderen moeten in NEDERLAND naar school, ongeacht geloof, afkomst of huidskleur! De school staat in NEDERLAND, NEDERLANDS wordt er gesproken op school. Het geloof moet niet verbonden worden aan welke school dan ook! Dus ik zie niet in dat er in Purmerend of waar dan ook in Nederland een Islamitische of Katholieke of Protestantse of Christelijke of Joodse school moet zijn, een geloof mag je hebben maar dit doe je toch buiten schooltijd of buiten werktijd?

Gast

#127 Re: besluit is al genomen....

2014-05-28 17:55

#112: Gast - besluit is al genomen....

Hahahaaaa wie wilt dit nou, ga naar de een plek, waar je kan doen wat je wilt, niet hier dus!!!!


Gast

#128 Re:

2014-05-28 17:56

#102: -

En zo is het!


Gast

#129 Re:

2014-05-28 17:57

#101: -

Veiligheid voor ALLES!!!!!

Dermul

#130 Tegen

2014-05-28 17:59

Ik ben hier pertinent tegen. Ik hoop dan ook dat de gemeente van deze plannen afziet en gaat nadenken over nuttigere dingen.

Gast

#131

2014-05-28 18:07

Ik hoop dat dit lukt!!!!! Geen Islamitische school of open bussluis!

Gast

#132

2014-05-28 18:15

De verkeerssituatie rond de Kraal is nu al gevaarlijk als onze kinderen de Zambezilaan over moeten steken. De bussluis open stellen om verkeer door te laten stromen geeft extra gevaar voor overstekende kinderen! Bovendien zullen al die kinderen van buiten Purmerend met de auto komen en de verkeersdrukte zal daardoor in de toegangswegen enorm toenemen! Ik vind het onbegrijpelijk dat er midden in een woonwijk een school wordt geplaatst voor mensen van buiten deze regio die dan allemaal per auto gebracht zullen worden.
Gemeente, denk alstublieft aan de veiligheid van onze kinderen!

Gast

#133 Re:

2014-05-28 19:06

#132: -

Inderdaad midden in een woonwijk, dat alleen omdat de Bredeschool minder leerlingen krijgt. Het waren toch noodgebouwen,in de eerste instantie die gesloopt zouden worden......Op de Gorslaan 160 staan ook nog hele mooie ruimtes leeg.....enz enz. De Nijlstraat  kan heel mooi voor een ander plan gebruikt worden, binnen de wensen van de Purmerender. Deze Isalmitische organisatie is afkomstig uit Zaandam: SIOZ, wordt vanaf 1 aug 2014 door het rijk bekostigd: zie politiek gemeente Purmerend. Waarom in Purmerend? Wat schiet de Kawama hier mee op? Nog minder leerlingen? En als de halve school in de toekomst leegstaat? Invullen met......iets wat wij niet willen? Wij zijn hier komen wonen voor RUST!!!! Hoop dat ook wij gehoord worden!!!!


Gast

#134

2014-05-28 19:10

Ik zeg mooi item voor sbs 6 nieuws. Heel Nederland laten weten hoe schofterig de gemeente clowns met hun eigen stadsbewoners om gaat. De purmerenders zwaar in de zeik te nemen door geen open kaart te spelen en eerlijk te zijn over de plannen die ze hebben in onze stad. Ze wisten al donders goed dat we er niet zomaar mee eens zouden zijn, daarom maar op deze huichelachtige manier. Woest word je ervan.

Gast

#135

2014-05-28 19:29

In de Karavaanstraat is het nu al een race baan op de tijden dat de school begint en eindigt. En nu komen er nog 300 leerlingen/auto´s bij??? Een belachelijke beslissing.

Gast

#136

2014-05-28 19:55

Ik onderschrijf de argumenten volledig.
Seom

#137 Islamitische school

2014-05-28 20:01

Sowieso tegen elke vorm van bijzonder onderwijs, maar dit is wel heel vreemd. Besluit is al genomen, maar er zijn nooit enquêtes en interviews gehouden in de buurt of er behoefte is aan een dergelijke school. Het is toch zeer bijzonder dat een lagere school (vanaf 4 t-m 12 jarigen) zover weg komt te staan van de plek waar de leerlingen vandaan komen , want de leerlingen komen voor 80% niet uit Purmerend....

Gast

#138 Re: Stormen in glazen water

2014-05-28 20:02

#76: Aart roert zijn staart! - Stormen in glazen water

En die kinderen die met de trein uit Zaandam komen komen natuurlijk als broertjes en zusjes met elkaar want pa en ma blijven thuis, ze moeten zich maar redden! Je denkt toch niet dat die ouders elke dag met de auto naar Purmerend rijden om de kids naar school te brengen, om vervolgens in de file te komen staan...!? Eerst in de file proberen Weidevenne uit te komen om vervolgens aan te sluiten in de file richting Zaandam..Denk het niet! Dus straks allemaal zwervende kinderen in de wijk waar niet op gelet wordt en gezien het gebrek aan opvoeding weten we allemaal waar dat toe zal leiden.. En nu niet ontkennen dat dat in vele grote steden gebeurt is..

Seom

#139 Isslmitische school deel 2

2014-05-28 20:09

Karavaanstraat is nu al twee keer onveilig, gehaaste ouders rijden met forse snelheid door de woonwijk, dat wordt straks factor twee erger...dus ff wachten tot het eerste dodelijke slachtoffer een feit is?! Velen hebben gekozen voor deze woonwijk vanwege de ruime opzet en autoluwe opzet...dat gaat dus op de schop. Belachelijk

Gast

#140

2014-05-28 20:10

Ongelooflijk stom !

Gast

#141

2014-05-28 20:19

School moet je plaatsen waar ruimte is en veiligheid gewaarborgd
Kan worden. En op een plek waar
Vraag naar is.

Gast

#142

2014-05-28 21:55

Onze kinderen moeten allemaal lopend of per fiets naar school gebracht worden om het zo veiliger rond de school te maken. En nu komt er een school waarop de meeste kinderen met de auto gebracht gaan worden. Echt te belachelijk voor woorden. De bussluis moet gewoon dicht blijven, wij zijn in de Nijlstraat komen wonen omdat dit niet een doorgaande weg zou worden met heel veel verkeer, maar alleen met bestemmingsverkeer. Wij wonen niet graag aan een racebaan waar je voor je sokken wordt gereden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-29 05:10


Bezorgde moeder

#144 Eerst denken, dan pas doen!

2014-05-29 05:27

Geen enkel probleem met de komst van een nieuwe school, ook niet met het soort school dat er komt, maar ben wel bezorgd over een toename in de parkeerchaos, een toename in de verkeersdrukte en een daardoor afnemende verkeersveiligheid om de school en in de wijk. Om maar niet te spreken over de druk die het extra verkeer legt op de wegen om de wijk in en uit te komen. Maar ik ben het meest verontwaardigd over de respectloze houding van de gemeente richting de bewoners om de vestiging van een nieuwe school met daardoor toename van leerlingen en verkeer in de wijk niet van te voren met de bewoners te communiceren en de omgekeerde instelling om eerst een grotere druk op de wegen en parkeerplaatsen te creëren om dan achteraf pas te kijken naar het capaciteitsprobleem.

Gast

#145

2014-05-29 05:29

Al weer heeft de gemeente zonder enige vorm van democratie de beslissing voor de plaatsing van de islamitische school er door gedrukt. Er is niet nagedacht over de mogelijke gevolgen. Waarom hier een islamitische school voor vooral mensen van buiten Purmerend.

Gast

#146

2014-05-29 05:32

.In het gemeentehuis komen kantoren leeg. Kunnen deze niet tot schoollokaal worden omgebouwd?
Balende moeder

#147

2014-05-29 06:41

Ongelofelijk dat ze drie scholen bij elkaar doen.mijn zoontje had ik ingeschreven om te starten , maar ik ga nu verder kijken naar een andere school. Ik baal enorm dat ik nu moet uitwijken als wijkbewoner voor kinderen uit een andere wijk:( daarbij ook nog eens verkeerschaos ..... En er wonen amper islamitische mensen in de wijk...... En dan zo kort van tevoren aankondigen en bewoners er niet in betrekken, geen stijl.
Blijkt dat een eerder plan in purmer noord al was gesneuveld, dus laten we hopen dat ze behalve ons straks aanhoren ook echt nog stoppen met dit plan.

Gast

#148

2014-05-29 07:50

Er staan nu al files hoe moet het dan? En inderdaad waarom hier die school als er zo weinig kinderen uit de buurt komen. Kinderen moeten toch ergens naar school begrijp ik ook wel.

Gast

#149 Re:

2014-05-29 07:51


Gast

#150 Re: Re:

2014-05-29 07:52