JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#501 Re:

2014-02-11 19:22

 

#496: -

bij zo'n enquetes laten doorgaans tegenstanders van zich horen. Hoeveel kiesgerechtigden zijn er niet?

 

Daarenboven is het aan de reacties hier te zien dat velen blijkbaar onvoldoende geinformeerd  hun mening vormen. Bv.: ze weten niet dat het tarief 's nachts nul is, ze weten niet dat het om een trstproject gaat, ze weten niet dat het dient om de congestie aan te pakken (rekeningrijden heeft niets met het milieu te maken),...

 


Gast

#502

2014-02-11 19:32

veelrijders moeten meer betalen,
mensen met minder km minder (als nu)
Buzzy

#503 Re:

2014-02-11 19:36

#6: S -

Het spijt me u dit zo kortaf te moeten melden maar u kunt misschien eens in de Dikke Van Dale gaan kijken onder het lemme 'trein', dat is een voertuig dat zich op stalen wielen voortbeweegt, waar comfortabele zetels in staan, u zelf niet eens moet sturen en, als klap op de vuurpijl, u niet in de file hoeft te staan!

Ik ben kotstudent in Leuven maar woon in Grimbergen, ik neem op vrijdagmiddag de trein van Leuven naar Vilvoorde en kan die afstand afleggen op 25 minuten (dat is niet gelogen). Dat is onmogelijk (tenzij men natuurlijk graag aan de kant wordt gezet voor excessieve rijsnelheiden en zijn rijbewijs verliest) met de wagen.

U heeft het principe van rekeningrijden trouwens blijkbaar helemaal begrepen. Dat dient niet om de mensen te pesten maar om te vermijden dat ze zichzelf vergassen. Zij die veel met de wagen rijden en toxines als fijn stof (dat niet, sorry voor de flauwe woordspeling overigens, 'fijn' is), stikstof- en zwavelverbindingen, koolstofdioxide, koolstofmonoxide enzovoorts de lucht in jagen, moeten hiervoor meer betalen dan zij die slechts occasioneel, indien er geen andere mogelijkheden (openbaar vervoer), hun voertuig van stal halen. Zo stelt althans het principe van 'de vervuiler betaalt'.

U bent misschien niet zo jong meer, ik nog wel, 18 om precies te zijn, en ik vind het op z'n zachtst gezegd geen pretje om nu al in de stank van de autojunkies (excusez les mots) te moeten leven. 'Stank' is niet eens krachtig genoeg. Misschien is 'gif' beter op zijn plaats. Ik laat mijn gezondheid liever niet hypothekeren omdat anderen met oogkleppen vasthouden aan een recht dat we allemaal zullen moeten loslaten. Dus hoe meer de overheid het gebruik van de wagen kan ontraden, hoe liever.

Als u daarentegen toch liever uw mede-Belgen blijft vergiftigen, kan ik u ten zeerste aanraden een aantal wetenschappelijke studies te lezen die het verband expliciteren tussen fijn stof en een lagere levensverwachting.

Reddragon

#504 Re:

2014-02-11 19:39

#34: -

CO2 = 0 lijkt mijns inziens onmogelijk


Gast

#505 Re:

2014-02-11 19:41

#496: -

Vreemd, want Groen zit niet eens in de Vlaamse Regering die het proefproject heeft gestart. Weet u wel waar u het over heeft?


Gast

#506 Re: Re:

2014-02-11 19:42

#503: Buzzy - Re:

Kom nog eens terug als je aan het werken bent en kapot belast word en maak dan je rekening eens. Met 1 keer per week van Leuven naar Grimbergen te sporen weet je van noppes.


Gast

#507 Re: Re:

2014-02-11 19:44

#505: - Re:

Vreemd want die persoon van Groen was toch het rekeningrijden vorige zondag in de 7de dag zo aan het verdedigen...Gemist misschien? Of zou het kunnen dat de tegenstemmers even goed geinformeerd zijn dan de voor-stemmers? Neen, dat kan niet, ze snappen er niks van toch?


Gast

#508 Re: Re: Ik vind dit prachtig de mensen die er voor zijn kijk wat verder .

2014-02-11 19:45

#500: - Re: Ik vind dit prachtig de mensen die er voor zijn kijk wat verder .

Fantastisch dat er bij u om de hoek een ziekenhuis is waar ze elke dag consultaties hebben van 's morgens tot 's avonds en dan nog in alle specialiteiten.  Jammer genoeg is dat bij de ziekenhuizen in mijn buurt niet het geval en kan je daar voor bepaalde verzorging vaak maar tijdens bepaalde uren terecht.

 


Gast

#509 Re: Re:

2014-02-11 19:48

#501: - Re:

Zullen we dan allemaal al 's nachts naar ons werk vertrekken en een tentje opzetten tot de deuren opengaan?

Het is net zo gerekend dat mensen die in shiften staan en eigenlijk bijna nooit in de file staan toch nog net moeten betalen want zijn moeten vertrekken tussen 5u en 5u30 en laat het dan al net betalend zijn.....

Wim

#510 Re: Re:

2014-02-11 19:48

#501: - Re:

Aan de vele negatieve reacties te zien is het niet enkel duidelijk dat veel mensen geen kaas van het onderwerp hebben gegeten, maar ook dat er vanuit de overheid iets fundamenteels is misgelopen met de communicatie.
De grote massa slaat aan het rekenen aan de hand van de bedragen in het proefproject zonder te beseffen dat er nog geen echte discussie over die bedragen is geweest, laat staan dat daar enige beslissing over is genomen. (Om dan nog maar te zwijgen over de velen die zelf de bedragen van het proefproject niet juist gebruiken in hun berekening.)


Gast

#511 Re: Re: Re:

2014-02-11 19:50

#509: - Re: Re:

Er is nog totaal niets beslist over wie, wanneer, waar, hoeveel moet betalen. Nog niets, nul, nada, ...


Gast

#512 Re: Re: Re:

2014-02-11 19:50

#510: Wim - Re: Re:

Zo moeilijk is dat berekenen anders niet hoor.


Gast

#513 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 19:53

#511: - Re: Re: Re:

Dat is al allemaal beslist en dit proefproject is een ballonnetje oplaten om de reacties te meten zodat er kan worden bijgestuurd.

De heisa rond de gasboetes al vergeten?  Was zogezegd ook nog niets beslist maar alles lag al klaar.

 

Hoe naïef kunnen sommige mensen zijn...


Gast

#514 Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 19:54

#512: - Re: Re: Re:

Blijkbaar wel, want talloze berekeningen van tegenstanders blijken niet te kloppen.

Maar nogmaals, eigenlijk is dat niet relevant want er is nog niets definitief beslist over bedragen. De bedragen in het proefproject zijn wat ze zijn, namelijk bedragen in een proefproject met weinig nuance, zonder compensatie in het bedrag van het autobezit, ...  Dus nu hard gillen hoeveel het iemand gaat kosten is op zijn minst voorbarig.

En de enquêtes die gaan over rekeningrijden, niet over de gehanteerde bedragen.


Gast

#515 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:04

#514: - Re: Re: Re: Re:

Tja maar ik geloof nog altijd in gillen VOOR het kalf verdronken is.


Gast

#516 Re: Re: Re:

2014-02-11 20:07

#507: - Re: Re:

Groen is voorstander, ik zal nooit iets anders beweren. Maar de huidige beslissing hieromtrend in de schoenen van Groen schuiven is gewoon belachelijk gezien het een beslissing is van de Vlaamse Regering met o.a. NVA, CD&V, ...


Gast

#517 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:10

#515: - Re: Re: Re: Re: Re:

Tegen rekeningrijden zijn omdat u bang bent dat de gehanteerde bedragen te hoog zullen zijn is zoiets als tegen alle belastingen zijn omdat de belastingen op arbeid op dit ogenblik te hoog zijn.

Als u een discussie wenst te voeren over de modaliteiten van het rekeningrijden (welke bedragen, door wie, wanneer en waar) is dat prima. Maar maak er dan geen 'rekeningrijden is slecht' discussie van.


Gast

#518 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:10

#515: - Re: Re: Re: Re: Re:

Dan kan je heel de dag over alles gillen. Echt constructief lijkt me dat niet.

micmoo

#519 rekeningrijden?

2014-02-11 20:12

misschien een taks invoeren voor alle bestuurders die zonder passagiers op de baan gaan. maar rekeningrijden op zich is gewoon een asociale en een kortzichtige beleid dat enkel goed is voor de schatkist te spijzen.ik denk zelfs in het stadium dat ik het nu zie, dat de economie er een grote klap van kan krijgen.

Gast

#520 Re: rekeningrijden?

2014-02-11 20:15

#519: micmoo - rekeningrijden?

Ik wist niet dat ze in Zweden zo asociaal waren. Maar volgens u dus blijkbaar wel.


Gast

#521 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-11 20:21

#514: - Re: Re: Re: Re:  

 Ja kiekens als u, geloven in al die shit. Ik ben 70, en heb 50 jaar lang mijn wagen nodig gehad om het brood op tafel te zetten voor mijn kroost (vertegenwoordiger).

Ze moeten niet met proefprojecten starten als deze, want "white hemd" is te stom en te dom om hooi te eten, zoals de meeste pipos daar in brussel, dus weg met die shit, alsook met die 5 regiringen en alle klootzakken zakenvullers die erbij horen.

Ik ben gelukkig 70, beklaag de jeugd (ze zijn bezig van iedereen robots te maken) en binnen 10 jaar zal big brother overal meekijken, straks zullen jullie toestemming moeten vragen om te gaan shitten, zo arsiedom zijn jullie "DE VOORSTAANDERS".

Hopelijk kloten ze (dat politiek kliekje zakkenvullers) jullie het sop uit jullie ogen, dan zullen jullie het wel BEGINNEN" te begrijpen!

Maar ja "dom en gek zijn doet geen pijn", doe maar zo voort, u zal wel zien waar het jullie brengt!

Nog niet gewaar geworden de laatste jaren, maar ja, "Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien (en) wil" voor jullie gaat het nog niet slecht genoeg!

Sommigen hebben het allang begrepen, en vertrekken hier uit dit apenland (zoals veel grote bedrijven), en gelijk hebben ze! Moest ik zo oud niet zijn, ik doe hetzelfde, er zijn nog landen genoeg, waar de belastingen en taxen nog normaal zijn, en waar democratie nog zegeviert!

Het zal mijn tijd wel nog duren, alleen spijtig voor mijn kleinkinderen en achterkleinkinderen!

Met jullie rekeningbakje in jullie auto, zullen ze alles weten over u, waar en wanneer, maar ja, daar zijn jullie NU nog te dom voor, begrijpen zullen jullie als het te laat is! Privicy zal alleen nog een woord zijn, niks meer dan dat!

 

Let maar eens op als u in de file staat, 2 rijen vrachtwages, en een rij personenwagens, of moet ik dat spreekwoord herhalen "dat van dien uil"

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-11 20:25



Gast

#523 Re: Re: rekeningrijden?

2014-02-11 20:25

#520: - Re: rekeningrijden?

Vergelijk de nettolonen en koopkracht van de gemiddelde Zweed maar eens met die van de gemiddelde Belg!


Gast

#524 Re: Re: Re: rekeningrijden?

2014-02-11 20:26

#523: - Re: Re: rekeningrijden?

Vergelijk de prijzen in de winkels in Zweden ook maar eens met die hier.


Gast

#525 Echte milieumaatregel of gewoon weer een belasting?

2014-02-11 20:28

Fijn stof is inderdaad een groot probleem - dat echter op andere manieren moet worden aangepakt. Mensen kozen/kiezen nu eenmaal voor een dieselwagen omdat dat veel goedkoper uitkomt. Die wanverhouding moet verdwijnen. België telt 70% dieselauto's - een triest record. Voor mijn part mogen ze de verkoop van dieselpersonenwagens gewoonweg verbieden - wegens overbodig - dat zou al veel uitmaken. Elektrische auto's zouden daarentegen vrijgesteld moeten worden - hier speelt het milieu-argument namelijk een veel kleinere rol. Gedifferentieerde maatregelen kunnen m.i. een veel groter impact hebben op het gedrag van automobilisten dan een blinde belasting die uiteindelijk de werknemers treft.
Ik vrees echter dat het hier gewoon om een zoveelste belasting gaat. Mocht de overheid zwaar investeren in openbaar vervoer, dan zou rekeningrijden nog verdedigbaar zijn, maar dat gebeurt niet: de subsidies voor de verschillende vervoersmaatschappijen gaan al jaren in dalende lijn. De stiptheidsscores van de NMBS zijn historisch slecht. Zelfs gecombineerde mobiliteit wordt niet aangemoedigd: zo zijn de parkings aan de meeste stations van grotere steden nog steeds betalend - zodat gewoon de auto nemen toch nog goedkoper is. Niemand kiest ervoor om ver van zijn werk te wonen, geloof me vrij. Meestal is dat een gevolg van omstandigheden: verandering van werk, partner die niet om de hoek werkt... De spitsrijders volledig laten opdraaien voor wegenonderhoud lijkt me dan ook niet helemaal eerlijk: ook het OV wordt uiteindelijk zwaar gesubsidieerd en autowegen worden uiteindelijk door iedereen gebruikt, als het niet direct is dan toch indirect: bevoorrading, ambulances, politie etc.