JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#226

2014-02-10 18:46

Is het de bedoeling dit enkel in en rond Brussel in te voeren of uiteindelijk in heel België?

Gast

#227

2014-02-10 18:49

Prachtig initiatief als tegenwind voor het "autodenken" van veel mensen

Gast

#228 Re: Re: Re:

2014-02-10 18:49

#11: Dominique - Re: Re:

Tegen welke prijs? En welke ongemakken?

 


Gast

#229 Re:

2014-02-10 18:51

#25: -

Egoïstisch?


Gast

#230 Re:

2014-02-10 18:51

#227: -

Fijn voor u dat u zich kan permitteren om niet te moeten 'autodenken'. Ik kan echt niet zonder auto. Mijn auto maakt woon-werkverkeer, en dus een job, en dus overleven, mogelijk. Ik kan absoluut niet op mijn werk geraken met het openbaar vervoer. Vind niet dat ik daarom een netto maandloon aan de staat zou moeten betalen.


Gast

#231

2014-02-10 18:53

met de opbrengst van het rekeningrijden ook betaalbare taxi-ritten mogelijk maken, waar en wanneer het openbaar vervoer weinig of geen service biedt

Gast

#232 Re:

2014-02-10 18:55

#41: -

Klopt

Steve

#233 Re: Re:

2014-02-10 18:59

#2: ik - Re:

Je kan ook dicht bij uw werk gaan wonen, of van werk veranderen. Het is toch niet logisch dat er elke dag hele volksstammen uit Limburg en West-Vlaanderen naar Brussel heen-en-weer pendelen en dat iedereen daar het slachtoffer van is.


Gast

#234 Re: Re: Re:

2014-02-10 19:02

#233: Steve - Re: Re:

Geld groeit niet aan bomen en er zijn nog andere redenen

als je partner in west-vlaanderen werkt en jij in brussel ga jij dus zeggen tegen je partner we gaan in

brussel gaan wonen ?

Ander werk ? die vallen niet meer te rapen als appels


Gast

#235

2014-02-10 19:06

Moest men nu eens meer OV op poten stellen

En grote bedrijven verplicht bussen laten invoeren (kan ook een bedrijf belonen voor zoiets)
zou zelfs beter zijn dan carpoolen

En creert jobs


Gast

#236 Re: Re: Re:

2014-02-10 19:08

#233: Steve - Re: Re:

Het wordt tijd dat je wakker wordt in de huidige wereld waar werk vinden rond de kerketoren niet zo simpel is. Ik werk in de bouw (als projectleider) ik doe elke dag 4 werven verspreidt over het Antwerpse. Gaat u extra betalen omdat deze kosten worden doorgerekend? Moet ik mijn job opzeggen en in het café op de markt gaan werken om dan mijn appartement niet meer te kunnen betalen? Of besparen op mijn eten?

Het wordt tijd dat er een oplossing gevonden gaat worden zonder dta dit de werkende mens meer geld kost. DIt is weer gewoon om extra geld in de kas te krijgen. Het is zoals hier al een paar keer opgemerkt wordt, we doen reeds aan rekening rijden via de tax op benzine-diesel. Het potje geraakt eens leeg, en ik wil ook nog kunnen leven en plezier maken..

gast

#237

2014-02-10 19:10

Vergeet maar dat dit een democratische maatregel is die voor iedereen beter is. Wat heb je aan een zuiverder milieu als je je job mag opzeggen omdat het te duur wordt om erheen te rijden? Groen is niet altijd democratisch, weet je.
gast

#238 Re: Re: Re:

2014-02-10 19:13

#233: Steve - Re: Re: Je kan ook dicht bij uw werk gaan wonen, of van werk veranderen. Het is toch niet logisch dat er elke dag hele volksstammen uit Limburg en West-Vlaanderen naar Brussel heen-en-weer pendelen en dat iedereen daar het slachtoffer van is.

Ja hoor, het is een fluitje van een cent om telkens je van job verandert je huis te verkopen, je woonkrediet te wijzigen en je kinderen van school te verkassen... Wie werkt er tegenwoordig nog jaren aan een stuk op dezelfde plek?


Gast

#239 Re:

2014-02-10 19:14

#153: logisch toch... - In de toekomst zullen alle lasten verschuiven nr milieubelasting..Wie in het groen en rust wilt wonen, maar 2 x per dag ge lucht van de stad komt verpesten zal daarvoor moeten betalen..Das even eerlijk als betalen voor uw huisvuilzakken

Als het te duur wordt om naar de stad te komen werken, zullen er meer bedrijven komen in landelijk gebied en zullen ook meer mensen in een goedkope zone willen wonen. Of dat een groen effect heeft, betwijfel ik toch sterk...


Gast

#240

2014-02-10 19:17

Met de trein rijden zal nog steeds duurder zijn!!
gast

#241 Re:

2014-02-10 19:18

#38: - Het lijkt me de enige mogelijkheid om iets aan het verkeersinfarct te doen. Wegen bijbouwen lost niks op want die trekken alleen nog meer verkeer aan

Het verkeersinfarct dat je hier aanhaalt, lijkt me het gevolg van een jarenlang slecht beleid wat ruimtelijke ordening betreft. Als er niet zoveel huizen stonden langs alle wegen van dit land, en de bewoning zoals bv. in Frankrijk meer rond dorps- en stadscentra was gecentraliseerd, zou openbaar vervoer op beperktere schaal nodig zijn en zouden minder mensen elke dag kilometers moeten rijden om in een stadscentrum te gaan werken. Dan hadden we ook meer groen gehad zonder meer. Waarom moeten wij betalen voor een slecht overheidsbeleid op dit vlak?


Gast

#242 Re: Re: Re:

2014-02-10 19:27

#11: Dominique - Re: Re:

Vanuit  A'pen is het openbaar netwerk goed voorzien naar alle windstreken maar probeer maar eens vanuit een gemeente gelegen tss 2 grote steden eens naar een gemeente te geraken voor je werk. Een half uur met de auto (enkel) kost me algauw 2.5 uur openbaar vervoer !!


Gast

#243

2014-02-10 19:34

Vroeg of laat zullen we toch een transitie moeten maken naar een auto arme samenleving. Dit zal inderdaad niet pijnloos gebeuren, vooral niet voor diegenen die bewust of gedwongen hun woonplaats, beroep en mobiliteitspatroon op de beschikbaarhezid van de auto hebben afgestemd. Diegenen die ervoor kozen bvb omwille van de klimaatproblematiek de auto uit hun leven te bannen hebben decennia lang mee de externe kosten ervan mogen meebetalen in de vorm van luchtverontreiniging, een verpeste ruimtelijke ordening en de kans op een verkeersongeval (die hier voor fietsers vier maal zo hoog ligt per kilometer als in Nederland). Dan spreek ik nog niet over het belastinggeld dat naar wegenaanleg- en onderhoud vloeit. Ik begrijp de bezorgdheid van menbsen die voor hun beroep afhankelijk zijn van de wagen. Mensen die torts op het nieuws komen vertellen dat ze 40.000km per jaar rijden en bang zijn hu uitjes naar de Ardennen en de zee te moeten inperken tonen enkel extreem egoïsme. We hebben te maken met een ernstige levensbedreigende milieucrisis. Mensen hebben in het verleden grotere offers gebracht voor minder belangrijke dingen.
gast

#244

2014-02-10 19:38

Hoog tijd voor een gezonde mobiliteit .

Gast

#245 Re:

2014-02-10 19:40

#243: -

Als die dag zal komen zal jij en ik er zelfs niet meer zijn.

Tegen dan met al die dwaze voorstellen zoals deze is er al een burgeroorlog aan de gang.

 

groene rukker

#246

2014-02-10 19:42

ik versta het probleem niet met de vervuiling. Onze slimme regering koopt toch propere lucht in andere landen.
Gast

#247 Werkende mens

2014-02-10 19:42

Ok, ik leg jaarlijks ongeveer 55.000km af, waarvan ongeveer 37.000 voor beroepsdoeleinden. Daardoor betaal ik al meer brandstof dan de meeste mensen.... daarbij komt dan nog dat ik steeds op andere plekken moet zijn op andere verschillende uren van de dag. Ik wil u het nog een keer zien doen. 's morgens naar hartje Brussel (tot daartoe, zou nog lukken met openbaar vervoer) een paar uur later naar Haasrode industie zone, een paar uur later naar Namen of erger nog, Luxemburg... openbaar vervoer: praktisch onmogelijk (als ze al op tijd rijden!!)

Gast

#248 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 19:44

#236: - Re: Re: Re:

Helemaal mee eens: als ze eerst de buitenlanders die ons land doorkruisen laten betalen voor onderhoud van de wegen... dat zou al een goede start zijn!

gast

#249

2014-02-10 19:45

dit is zuiver geldgewin voor de dure regering in een groen hip jasje gestoken....

Gast

#250

2014-02-10 19:45

151 600 tegen, 1432 voor, cheerio groene fundies...

En voor diegenen die zitten zagen van kort bij je werk gaan wonen voor het mileu : get a social life... Sommige mensen vinden het leuk in de buurt van vrienden en familie te wonen.