JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#251

2014-02-10 19:46

44 jaar geleden beslist géén gebruik te maken van mijn rijbewijs. Alle verplaatsingen gedaan met openbaar vervoer, fiets en te voet. Enkel als het MOEST als passagier meegereden. Omdat ik dan naar ongelukkig gekozen (in functie van de auto) locaties moest.
En gelukkig geleefd.
Tom

#252 Re:

2014-02-10 19:47

#249: gast -

zo denk ik er ook over en het domme kiesvee zal daar ook deze keer in trappen om achteraf weer te klagen op diverse fora


Gast

#253

2014-02-10 19:53

Een petitie organiseren over rekeningrijden is al even dom als een petitie organiseren over het verlagen van belastingen.
Natuurlijk betalen we niet graag belastingen en natuurlijk is zowat iedereen daar tegen, maar als je iets verder nadenkt dan besef je dat belastingen gebruikt worden om wegen aan te leggen, pensioenen en gezondheidszorg te betalen, ...
Hetzelfde met rekeningrijden: de bedoeling is gedrag te veranderen en jammer genoeg lukt dit laatste enkel door mensen in hun portemonnee te raken.

Gast

#254 Re:

2014-02-10 19:53

#251: -

Toch gelukkig voor jou dat iemand uit je omgeving een auto had om te kunnen meerijden :-)


Gast

#255 Re: Re:

2014-02-10 19:57

#2: ik - Re:

Waarom wil niemand luisteren naar wat er gezegd wordt? Het is een VERSCHUIVING die de last niet mag verhogen en zelfs verlagen voor iemand die verstandig met zijn wagen omspringt. Ik heb de indruk dat men dat gewoon niet WIL horen.


Gast

#256 Re:

2014-02-10 20:01

#253: -

Je hebt belastingen betalen en je hebt BELASTINGEN BETALEN! Sorry hoor, maar in België betalen we de tweede hoogste belastingen van heel Europa en bij uitbreiding zowat van de hele wereld! Nu tegen hardwerkende mensen (die mensen die overigens die pensioenen, uitkeringen en gezondheidszorgen betalen!) zeggen dat zij nog eens ANDERHALF NETTO MAANDLOON gaan moeten betalen om te KUNNEN gaan werken is er niet een beetje over maar totaal onaanvaardbaar!

 


Gast

#257 Re:

2014-02-10 20:05

#250: -

Allemaal goed en wel (hoewel het natuurlijk nogal zielig is om er vanuit te gaan dat voorstanders geen leven hebben), maar waarom moeten ik opdraaien voor de kosten van jouw keuzes?


Gast

#258 Re: Re: Re:

2014-02-10 20:05

#255: - Re: Re:

A dus als ik 2800 euro per jaar kilometerheffing moet betalen dan betekent dat ik op andere taksen 2800 euro per jaar minder zal moeten betalen? Zo had ik het niet begepen. Ik dacht dat de verkeersbelasting (bij mij zo'n 200 euro) wel zou wegvallen, maar dat betekent nog steeds 2600 (!) extra belastingen per jaar omdat ik moet gaan werken en geen alternatief heb in termen van openbaar vervoer (dat hier gewoon niet is)?

 

Wil u daar aub ook eens naar luisteren?

 


Gast

#259

2014-02-10 20:06

Tijd voor rekeningrijden, succesvol in het buitenland, dus waar wachten we op.

Gast

#260

2014-02-10 20:08

Het is eigenlijk heel simpel hè beste groene jihadisten: rekeningrijden moet dienen om wagengebruik te ontmoedigen ten voordele van alternatieven? Geef mij een alternatief zodat ik de wagen kan laten staan en dan zal ik dat met plezier doen! Iemand zoveel laten betalen als 'straf' voor autorijden zonder die persoon te voorzien van een alternatief is DIEFSTAL IN EEN GROEN JASJE!

Gast

#261 Re:

2014-02-10 20:09

#259: -

Waar precies?


Gast

#262

2014-02-10 20:12

Zijn jullie bereid in een Big Brother samenleving te leven trouwens waar de overheid van iedereen zijn doen en laten kan traceren? Ik ben er vrij zeker van dat dat GPS-ding in je wagen een grove schending betekent van de privacy wetgeving.

Gast

#263

2014-02-10 20:18

Hela groentjes: waarom moet iemand die met een zeer vervuilende 4x4 rijdt in dit systeem evenveel betalen als iemand met een milieuvriendelijker wagen? Of je nu je kilometers aflegt in een hybride of in een Hummer, dat maakt blijkbaar niet zo veel uit. Als er maar veel extra geld in het belastingpotje komt. Laat jullie door de politici aub niet voor je kar spannen want 'groene' redenen voor dit abominabel systeem zijn er echt niet hoor. Ze hebben centjes nodig in Brussel en spannen jullie voor de ... euhù ... bakfiets om er nog enigszins een vleugje moraliteit aan te koppelen.

Gast

#264

2014-02-10 20:19

Ook nu doen we al aan rekeningrijden via de taks op benzine, maar blijkbaar is dat niet voldoende zichtbaar om de mensen te doen nadenken over hun gedrag. Rekeningrijden, en de massale reactie op de voorstellen slaagt er blijkbaar wel in mensen wakker te maken.

Gast

#265 Re:

2014-02-10 20:23

#264: -

Ok dan schaffen we ALLE taksen en accijnzen op benzine/diesel af en dan gaan we rekeningrijden. Eens kijken of onze politici dat dan zien zitten. Ik denk van niet... Als het werkelijk om een groene/mobiliteitsmaatregel ging dan was dat een mooie deal. Helaas moeten ze gewoon meer centjes hebben en ze kunnen het helaas nergens anders gaan halen dan bij de werkende mensen.


Gast

#266

2014-02-10 20:26

Denken die groene mannen hier misschien dat mensen voor de lol uren in de file gaan staan iedere dag gewoon 'omdat ze toch zo graag met de auto rijden'? Als je inclusief een uur file nog steeds een vol uur sneller bent dan met het openbaar vervoer, dan is de keuze toch snel gemaakt niet? Eerst het openbaar vervoer drastisch opwaarderen en zorgen voor een volwaardig alternatief! Daarna pas mensen doen betalen als ze neit willen overstappen naar dat alternatief. Dit is gewoon crimineel.

Gast

#267 Re:

2014-02-10 20:32

#263: -

hé bruintje,

de huidige bedragen zijn experimenteel, het betreft een proefprojectje. Het lijkt me erg logisch dat bij het werkelijk invoeren van rekeningrijden een onderscheid tussen voertuigen wordt gemaakt.


Het is ook raar dat je het over groentjes hebt gezien Groen! geen deel uitmaakt van de regering die hier over beslist heeft en o.a. de NVA wel.


Gast

#268

2014-02-10 20:34

Big Brother in ruil voor nog geen 10% minder auto's in Brussel tijdens de spits! NOOIT!!!

Gast

#269 Re: Re:

2014-02-10 20:35

#19: - Re:

met de trein gaan werken, onverwachts overuren moeten maken en geen trein meer naar huis hebben.. daar wordt je dan inderdaad wat zwak van..


Gast

#270 Re:

2014-02-10 20:37

#268: -

10% minder auto's staat voor vele tientallen procenten minder files.


Gast

#271 Re: Re:

2014-02-10 20:40

#267: - Re:

Gezien het hoog keutelbroeken en sandalengehalte van de meeste reacties hier denk ik dat de 1500 ja-stemmers zowat het volledige kiezerscorps zijn van de groene partij.

 

De kilometerbedragen in het proefproject zijn hallucinant hoog! Als het proefproject het effect op het gedrag van automobilisten wil nagaan moeten de bedragen die ze in gedachten hebben overeenstemmen met die in het proefproject anders heeft het totaal geen zin. En deze bedragen zijn echt niet normaal hoog! Voor mij omgerekend 7,70 euro per dag!!!!!!!!

 

Wat betreft de andere partijen: dat zijn ALLEMAAL even grote bandieten van de eerste tot de laatste! Geen één krijgt nog mijn stem.


Gast

#272

2014-02-10 20:40

liefst in combinatie met gratis busvervoer voor iedereen : wie te arm is om zonder auto te rijden dient een aantrekkelijk alternatief te krijgen : bus is niet comfortabel , maak het minstens gratis voor iedereen!

Gast

#273 Re: Re:

2014-02-10 20:41

#270: - Re:

En deze vorm van rekeningrijden zorgt voor mij voor 12,5% minder netto inkomen terwijl ik niet eens een alternatief heb voor de wagen.


Gast

#274 Re: Re: Re:

2014-02-10 20:42

#269: - Re: Re:

Dan moeten ze je met de auto komen halen hè! :-) :-) :-) Zal wel wat minder duur zijn want de spitsuren zijn dan voorbij. Waanzin is het!


Gast

#275

2014-02-10 20:49

Graag deze petitie ook in het Frans...