JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#151 Re:

2014-02-10 17:00

#6: S -

Je hebt als werknemer wel degelijk opties en dan denk ik bijvoorbeeld aan je volgende evaluatiegesprek:

"Zeg beste werggever, zou het niet mogelijk zijn om mij over te plaatsen naar een kantoor dichter bij huis? Dat zou voor u een zéér goedkope loonsverhoging zijn die u mij dan geeft..."

"Zeg beste werggever, zou het niet mogelijk om enkele dagen per week thuis te laten werken? Dat zou voor u een zéér goedkope loonsverhoging zijn die u mij dan geeft..."


Gast

#152 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:01

#149: - Re: Re: Re:

Je kunt kilometers niet tellen zonder dergelijk apparaat geplaats in de voertuig.

dus wa zit gij te zeveren

Of denkt ge dat  mensen vrijwillig hen kilometer standen gaan doorgeven haha

logisch toch...

#153

2014-02-10 17:06

In de toekomst zullen alle lasten verschuiven nr milieubelasting..Wie in het groen en rust wilt wonen, maar 2 x per dag ge lucht van de stad komt verpesten zal daarvoor moeten betalen..Das even eerlijk als betalen voor uw huisvuilzakken

Gast

#154

2014-02-10 17:09

Doe jullie die er voor zijn maar aan rekeningrijden. Maar laat de anderen met rust

Gast

#155 Re: Re:

2014-02-10 17:10

#151: - Re:

Doe niet zo simplistisch:

- Er is méér dan waarschijnlijk geen kantoor dichter bij huis (anders zat je daar wel al)

- Thuiswerk is in héél veel gevallen geen optie omdat je effectief ter plaatse moet zijn om je werk te kunnen doen

- Wat als je in posten werkt (6-14 en 14-22 of 22-6) waarbij je zelfs indien er openbaar vervoer voor je deur stopt je nog niet tijdig op je werk kan geraken?

 

De mensen die hier ja stemmen:

- hebben ofwel zelf geen werk

- hebben het geluk op enkele kilometers van hun werk te wonen waardoor ze met de bakfiets naar het werk kunnen

- wonen en werken midden in de stad waar op elke straathoek een tram/bus/metro/trein stopt

- leven en werken in een gebied waar er een redelijke verbinding met het openbaar vervoer bestaat

 

Bussen rijden ook over wegen en het spoorwegennet moet ook onderhouden. Daar betaal ik ook belastingen voor terwijl ik ze nooit kan gebruiken.

 

 


Gast

#156 Re:

2014-02-10 17:11

#154: -

Prima, op één voorwaarde. Dat u de lucht die ik ook moet inademen niet meer vervuilt, u geen lawaaihinder meer veroorzaakt, de astmamedicatie van mijn kinderen betaald, ...


Gast

#157

2014-02-10 17:13

Waarom stellen al die overheden tienduizenden ambtenaren tewerk in Brussel in plaats van wat méér te decentraliseren? Dat zou het Brussels ook al een heel stuk ontlasten, creëert werkgelegenheid dichter bij huis, minder kilometers, minder vervuiling.

Er zijn vele andere creatieve oplossingen mogelijke maar dat is zoveel moeilijker dan hardwerkende mensen die uit noodzaak zich moeten verplaatsen duizenden euro's uit hun zakken te kloppen natuurlijk.

het is schandalig!

Gast

#158 Re: Re:

2014-02-10 17:13

#156: - Re:

Weet u , wanneer u uitademt ook de lucht vervuilt ?

En wanneer u praat ook.


Gast

#159 Re: Re:

2014-02-10 17:15

#156: - Re:

En u de psychofarmaca betaalt voor de zenuwinzinking die ik van uw verzuurde praat krijg. Trouwens, ik draag RSZ af van mijn loon om uw kinderbijslag te financieren. Gelieve terug te storten op mijn rekeningnummer dan! Dan kan ik met dat geld mijn kilometers betalen!


Gast

#160 Re: Re: Re:

2014-02-10 17:16

#155: - Re: Re:

Ruim meer dan de helft van de autoverplaatsingen bedragen niet meer dan 10 km. Een behoorlijk aantal van de autoverplaatsingen bedragen zelf nog geen 5 km. En dat zijn echt niet allemaal mensen die een massa materiaal moeten meesleuren of een fysieke handicap hebben maar heel vaak mensen die uit de gewoonte de wagen nemen of te lui zijn of smelten bij één druppel regen. Enkele procenten minder verkeer heeft een gigantische invloed op de file's, dus mensen die werkelijk niet zonder auto kunnen zouden beter kunnen zagen op al die mensen die onnodig de auto gebruiken en daarmee de files veroorzaken.

Er zijn niet enkel een pak mensen zonder auto die wel degelijk werken, maar die hun werkplaats ook hebben geselecteerd op de bereikbaarheid. Als iemand gaat wonen waar er een slechte verbinding is met het OV, dan is dat meestal een eigen keuze waar anderen niet voor moeten opdraaien.

Overigens is er geen enkel vervoersmiddel dat - indien men alle kosten in rekening brengt - zo gesubsidieerd wordt als de auto.


Gast

#161 Re: Re:

2014-02-10 17:16

#156: - Re:  

Denkt u dat ik niet opdraai voor kosten van uw astmamediacatie? Dat is solidariteit die u niet vertoont. U wil mensen juist iets opleggen waar 95% tegen is. Maar dat zal wel blijken uit deze bevraging en deze van zij die tegen rekeningrijden zijn.


Gast

#162

2014-02-10 17:18

Ik moet mij noodgedwongen met de wagen verplaatsen om te gaan werken en onze 'welvaartsstaat' in stand te houden.Nu moet ik misschien 2800 euro per jaar (berekend op de Standaard) gaan betalen om te KUNNEN gaan werken? ik moet dus anderhalve maand gaan werken om te kunnen gaan werken?

Gast

#163 Re: Re: Re:

2014-02-10 17:18

#161: - Re: Re:

Gaat u dat zeggen tegen al die kinderen (ruim meer dan de helft) die tegenwoordig last heeft van astmatische en vergelijkbare klachten?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-10 17:18



Gast

#165 Re: Re: Re:

2014-02-10 17:19

#161: - Re: Re:

In het begin was de onwetende masse in en rond Stockholm ook tegen.

Ik wist trouwens niet dat de meerderheid altijd gelijk had en dat u een grootschalig onderzoek heeft gedaan waaruit blijkt dat 95% er tegen is.


Gast

#166

2014-02-10 17:22

Neem de fiets!

Gast

#167 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:22

#165: - Re: Re: Re:

In een democratie heeft de meerderheid toch in principe gelijk ja. We shall see. Dat rekeningrijden komt er niet.


Gast

#168

2014-02-10 17:23

Als ze nu eens zouden beginnen met de buitenlanders die (mee) onze wegen kapotrijden en laten vollopen, en die nu op geen enkele wijze bijdragen tot het onderhoud van onze wegen, meet te laten betalen, net zoals in Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, enz... Waarom voeren we geen vignet in? Geef me eens één déftige reden waarom Oostenrijk dat wel kan, en wij niet? Dit is gewoon weer een extra belasting voor de werkende mens.

Gast

#169 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:24

#165: - Re: Re: Re:  

 In een democratie heeft de meerderheid inderdaad gelijk (hoe spijtig dat dat soms is). En ik heb gezegd dat het zal bijken dat 95% tegen is. En in wezen kan voor mij aan rekeningrijden gedaan worden of tolrijden maar niet aan deze prijzen. Dat is gewoon schandalig. Bij sommige mensen zal dat een loon van 1 maand zijn op het jaar. Gewoon absurd.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-10 17:25



Gast

#171 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:25

#160: - Re: Re: Re:

'Werkplaats selecteren op de bereikbaarheid'??? U denkt dat jobs blijkbaar nog als manna uit de hemel komen gevallen? Tegenwoordig mag je blij zijn als je een job hebt! En je huis verkopen om eentje te moeten gaan kopen in de peperdure rand rond Brussel is ook niet bepaald een optie. Voor de prijs van ons huis hier heb ik rond Brussel mogelijk nog een kleine studio! Doe eens aub niet zo onrealistisch en laat die groene schellen van uw ogen vallen.


Gast

#172 Re:

2014-02-10 17:25

#157: -

Zo is dat.


Gast

#173 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:26

#167: - Re: Re: Re: Re:

Ik wist niet dat gelijk hebben en gelijk krijgen hetzelfde is.  In uw wereld blijkbaar wel.


Gast

#174 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:28

#170: - Re: Re: Re: Re: Re:

U meent blijkbaar één of ander 'moreel gelijk' aan uw zijde te hebben. Is uw naam God? In een maatschappij worden beslissingen genomen en in een democratische maatschappij worden die beslecht in het voordeel van de meerderheid. Je hebt argumenten voor en argumenten tegen.


Gast

#175 Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 17:29

#163: - Re: Re: Re:

Awel verhuist u dan naar een groene regio? Hier beduidend minder last van asthma.