Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

greet

#1201 Re:

2013-11-28 15:48

#1198: jos -

 

inderdaad Jos,

 

zo veel vriendschap men van een kat - zelf een zwerfkat -  kinderen /oudjes /eenzame mensen kan krijgen .

 

Chloé is reeds mijn 3de gedumpte kat die ik een warm nestje heb aangeboden .

 

 

Nog geen seconde spijt van .  Die beestjes voelen gewoon dat ze een 2de kans krijgen en geven je zoveel vriendschap ;

Vandaag gemerkt dat in onze straat mensen zijn gaan verhuizen en  hebben hun 8 jarige kat gewoon achtergelaten .

 

Zal politie hiervan op de hoogte brengen dat ze een flinke boete krijgen  : kat is geen wegwerp voorwerp  .

 

 

Heb nu de buren gevraagd of ze  willen instaan om die sukkelaar mee eten te brengen .  Ocharme en de winter staat voor de deur . Ben echter bang dat ze 't beestje komen halen en naar asiel brengen   en hoe eindigt dit dan weer :  baas ongestraft : kat spuitje als niemand hem wil adopteren .

 

diervriendelijke groet,

 


Gast

#1202

2013-11-28 15:54

Heb zelf katten en weet wat een liefde en vriendschap die kunnen geven. Op mijn vorige verblijfplaats waren er ook zwerfkatten en na een paar weken hen eten te geven kwamen ze al rond mijn benen draaien. Liever ze stereliseren of castreren en ze terug in hun bekende omgeving zetten.

Gast

#1203

2013-11-28 21:18

het moesten de heren en dames die dit willen hun katten maar eens zijn dan stond heel het land op zijn kop gewoon geen greintje fatsoen en dierenliefde van de heren en dames van fatsoen

Gast

#1204

2013-11-28 22:34

ieder dier heeft recht op leven

Gast

#1205

2013-11-29 07:35

ik vind dit echt een schande, zoveel burgers die al jaren hun zuurverdiende centjes geven om ervoor te zorgen dat deze dieren op een humane manier geholpen worden door sterlisatie. nu zomaar vermoord kunnen worden.De jagers kunnen hun weer fijn achter deze wet verschuilen om onze huisgenoten af te knallen.Peeters Kris je bent een misdadiger. miranda

Gast

#1206

2013-11-29 10:58

wat heeft dit voor zin, ik laat mijn katertje castreren om verdere miserie te voorkomen, hij draagt geen bandje(en dan nog?) maar loopt gewoon bij de paarden in de vrije natuur. Wat is er mooier? Ze doodschieten? FOEI FOEI FOEI. Dus mijne Lowie kan de verkeerde jager tegen gekomen zijn, daardoor is hij niet meer te zien. Ik vraag mij af of deze mensen zichzelf wel graag zien?

Gast

#1207

2013-11-29 12:10

Stop aan de machtwellustige jagers zij gaan deze "job" ter harte gaan nemen, uitzonderingen bevestigen de regel, maar ik ken er een paar die zelfs de hond die hun moest helpen het vuile werk te doen niet goed behandelden. En de politiekers die dit beslisten ook "afknallen", dwz zeker niet meer voor stemmen.


Gast

#1208

2013-11-29 18:12

Katten zijn vrije dieren,respecteer dat,help ze door een juiste menselijke daad uit te voeren,
dat is ieder levend wezen,mens en dier met respect en toewijding te behandelen,waar gaan we naartoe als
we niet het goede voorbeeld geven,ik wordt ziek van
zoveel negativiteit! A.U.B. laat je hart spreken,dank U
Greet Van Loo

#1209

2013-11-29 18:16

Opgelet met "over"sterilisatie en "over" castratie : straks zijn er nog maar alleen katten via de kweker te verkrijgen en dan zitten we weer met een ander probleem nl. BROODFOK zoals we vorige week op "Reyers Laat" een debat hebben gezien op TV met acteur Pol Goossen ivm Boodfok honden .



Gast

#1210

2013-11-29 21:20

Ongelooflijk besluit van een beschaafd land.
De goede mensen vangen de katten om ze een beter leven te gunnen. En de staat geeft jagers carte blanche om de dieren te doden. Onbegrijpelijk....
Ik verzorg hier 13 katten, die in het veld gevangen zijn. Dat kost veel tijd en geld, maar ik doe het met liefde. Elk levend wezen verdient immers respect en zorg.


Gast

#1211

2013-11-29 22:34

Walgelijk! Hoe durft men!

Gast

#1212

2013-11-29 23:00

ik hoop dat er zeer veel handtekeningen op komen zodat deze barbaarse afslachting door jagers op deze lieve onschuldige diertjes niet door kan gaan

Gast

#1213

2013-11-29 23:06

Zo is dat niet meer stemmen op Kris van de zo gezegde Kris-telijke CD&V

Gast

#1214

2013-11-29 23:31

wij hebben 3 schatten van katten hoe onnozel kan men zijn om zoiets toe te laten , heeft de vlaamse regering echt niets beters te doen dan deze te laten doden door nog wel harteloze jagers en al de moeite die katten verenigingen doen met hun hart en ziel nutteloos te maken

Gast

#1215

2013-11-30 10:25

Een echte schande is dit! België degradeert zichzelf zo tot een primitief onderontwikkeld land en ik ben beschaamd om een inwoner van zo een land te zijn dat zo wreed is voor dieren!

Gast

#1216

2013-11-30 14:17

Heb 3 zwerfkatten ik heb ze alle 3 laten steriel maken en nu zouden dierenbeulen ze zomaar mogen afschieten een kat is toch een vrij dier !!!!! Ik geef ze allen eten en verzorg ze maar binnen komen ze niet wegens nog teveel schrik wie weet wat ze vroeger meegemaakt hebben maar ik krijg er toch veel vriendschap van.En owee hij die mijn poesen pijn zal doen . Een groote dierenvriend

Gast

#1217

2013-11-30 15:21

Zoveel (redelijk) dier- en mensvriendelijke maatregelen zijn er om het ECHTE zwerfkattenprobleem aan te pakken: chippen, steriliseren, noem maar op ... als jagers geen chips kunnen lezen moeten ze de katten met rust laten: zeker niet doden, en ook niet vangen. We zijn er met velen mee bezig en steken heel wat EIGEN privégeld en moeite in het WAARDIG aanpakken van het lot van thuisloze dieren allerhande. De verhalen van perfect verzorgde huiskatten die zich maar al te graag van een halsband ontdoen, of hem verliezen zijn legio: dit besluit terroriseert zowel alle katten alsook hun eigenaars: iedereen die zijn/haar dier buiten laat, gechipt, gesteriliseerd, ontwormd en al: maakt niets meer uit: boter aan de galg wat Mevr. Schauvliege betreft. Jagers die dit een goed besluit vinden, kunnen misschien ook eens nadenken over de zoveelste deuk in hun imago: zo komt het echt nooit goed! Als zo'n besluit ook maar enigszins wettelijk is, is er iets mis met onze wetgeving. Laat jagers zich nu eigenlijk eens houden aan hetgeen waar ze voor horen te dienen, en beginnen met van katten af te blijven. Dit besluit kan echt niet door de beugel!!
Mus

#1218 jachtopeningsbesluit zwerfkatten

2013-11-30 15:23

Zoveel (redelijk) dier- en mensvriendelijke maatregelen zijn er om het ECHTE zwerfkattenprobleem aan te pakken: chippen, steriliseren, noem maar op ... als jagers geen chips kunnen lezen moeten ze de katten met rust laten: zeker niet doden, en ook niet vangen. We zijn er met velen mee bezig en steken heel wat EIGEN privégeld en moeite in het WAARDIG aanpakken van het lot van thuisloze dieren allerhande. De verhalen van perfect verzorgde huiskatten die zich maar al te graag van een halsband ontdoen, of hem verliezen zijn legio: dit besluit terroriseert zowel alle katten alsook hun eigenaars: iedereen die zijn/haar dier buiten laat, gechipt, gesteriliseerd, ontwormd en al: maakt niets meer uit: boter aan de galg wat Mevr. Schauvliege betreft. Jagers die dit een goed besluit vinden, kunnen misschien ook eens nadenken over de zoveelste deuk in hun imago: zo komt het echt nooit goed! Als zo'n besluit ook maar enigszins wettelijk is, is er iets mis met onze wetgeving. Laat jagers zich nu eigenlijk eens houden aan hetgeen waar ze voor horen te dienen, en beginnen met van katten af te blijven. Dit besluit kan echt niet door de beugel!!
strikje
Gast

#1219

2013-11-30 16:37

Ik hoop met heel mijn (poezen)hart dat deze petitie een verschil zal maken.Ik woon tegen een jachtgebied en al heel wat van mijn zwervertjes vonden daar de dood, vaak genoeg met vlooienbandje!!!Doden voor hun plezier: ze zijn de naam MENS niet waardig. Maar natuurlijk de arme beestjes afknallen is goedkoper dan projecten te steunen die zich jaar in en uit om deze dieren bekommeren.


Gast

#1220

2013-11-30 17:20

is dat alleen voor vlaanderen of gans het land? in ieder geval een echte schande

Gast

#1221

2013-12-01 11:02

Dit is geen optie vind ik ! Er zullen te veel mensen hun eigen kat kwijtraken. De katten vangen en ze steriel maken vind ik een betere oplossing.
JohnnyN

#1222 Hi webmaster!

2013-12-01 11:46

You wonder who posted this comment on your site? Just search in google for: xRumer submitter 4 elites
You will find out how to promote your business on thousands of websites a day

Gast

#1223

2013-12-01 11:46

1. De oplossing voor zwerfkatten blijft sterilisatie/castratie
2. Wie kan verzekeren dat huiskatten, zonder (zichtbaar) bandje dan niet gedood worden?

Gast

#1224

2013-12-01 13:24

Wat kan ik zeggen behalve: "walgelijk"
Hoeveel dierlijk en menselijk leed direct en indirect dit impliceert is onmetelijk, de zak met geld van de jagerslobby in het met bont beklede verblijf van Peeters en Co is dat wel.
Ze kunnen zich camoufleren achter wat dan ook, het zou me niet verbazen als er een aantal opgezette katten verschijnen in CD&V kantoren, misschien dat het beter past met hun berenvel tapijt en elandshoofd?
Doe vooral zo verder Mn Peeters, ik ben er zeker van dat uw politieke ideologieën de kiezers zal overhalen uw schoenen te kussen, misschien de "overwinning op sommige vlakken" klinken met een door belastinggeld gesteunde jachtpartij?:)

Gast

#1225

2013-12-01 15:19

Ieder dier heeft recht op een leven,