Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#1

2013-10-30 17:42

Wij zullen wel hart en ziel geven om de zwerfkatten te kunnen verzorgen, steriel te maken, enz... Dan gaan een bende gefrustreerde zotten deze beestjes dood knallen, waar zijn we in hemelsnaam mee bezig! Hopelijk mogen wij eens een jachtseizoen houden op mensen die GEEN HART voor dieren hebben... Bende achterlijke kwasten dat ze zijn... En waar zijn de politieke partijen die zogezegd "groen" zijn om zich in te zetten voor het dierenleed, bende hypocrieten! Ja, jullie lezen het heel goed, ABSURDISTAN is België geworden! Maar ja... Dan verschieten sommige dat ze ongelukken begaan bij dit soort praktijken... Niet veel beter dan het levend koken van dieren, kunst maken van levende dieren, Slachtingen van dieren in zogezegd andere landen... Geen ver van mijn bed show meer, pure realiteit van een gefrustreerd land dat dat helemaal op zijn kop staat!

Gast

#2

2013-10-30 17:55

Wat met de vele zwerfkatjes die werden gesteriliseerd/gecastreerd en waar mensen voor zorgen ? Wat met katten die gechipt zijn ? Dit is de omgekeerde wereld': steden en gemeenten moeten een sterilisatiebeleid organiseren en mensen worden gestimuleerd gun katten te laten chippen... Wordt er niet nagedacht alvorens een wettekst uit te schrijven en goed te keuren ? Hebben de rijke heren en dames jagers gelobbyd ? Schaf de jacht eindelijk af ! !

Gast

#3

2013-10-30 18:04


Gast

#4

2013-10-30 18:09

natuurlijk zijn wij tegen de jacht betreffend (zwerf)katten ,ik ben al tegen de jacht op "wild" ,als je het nog wild kunt noemen ,en nu nog de poezen erbij??? daar zeggen wij een dikke NEE tegen

Gast

#5

2013-10-30 18:24

Ik heb 9 katten en Stel je voor dat er eens eentje ontsnapt of er word ingebroken en ze laten de katten buiten , ik heb binnenkatten die dragen geen bandjes
En dan nog welke normale mens vind dat goed dat men katten mag afschieten ,alleen abnormale ,dierenbeulen , gekken bedenken zoiets

Gast

#6

2013-10-30 18:31

En wat dan met de sensibiliseringscampagne om je eigen huisdier te laten steriliseren of castreren??? Misschien moeten de tegemoetkomingen daar een beetje opgetrokken worden om nog meer mensen tegemoet te komen???

Gast

#7

2013-10-30 18:35

Het moet hier in België zeker niet worden zoals in Romenie en andere landen !!!

Gast

#8

2013-10-30 18:39

Ik dacht dat Belgie zich toch kon onderscheiden van die Oost bloklanden. Nu zie ik hier dat we dezelfde kant uit gaan. Ik ben beschaamd in Belgie.

Gast

#9

2013-10-30 19:00

als iedereen zijn kat laat steriliseren of castreren dan zijn er na 10 jaar geen zwerfkatten meer.

Gast

#10

2013-10-30 19:29

Laat die beesten toch gerust en zorg voor meer bescherming tegen de mensen of dieren die onterecht mishandeld worden!

Gast

#11

2013-10-30 19:38

Dit kan gewoonweg niet.
De poezen worden nu gechipt, dus een visueel kenmerk is er niet.

Gast

#12

2013-10-30 19:40

Als dit waarheid is, is dit een grote schande!!!

Gast

#13

2013-10-30 19:44

2 sterille gechipte katten, niet zichtbaar voor een ander.. ik wil ook dat ze veilig buiten kunnen blijven komen! Ook katten zonder eigenaar verdienen dit niet! veel zwerfkatten worden onvruchtbaar gemaakt en terug vrijgelaten! een doorn in het oog van alle mensen die giften doen, goedkoper opereren, ze verzorgen en weer vrij laten!

Gast

#14

2013-10-30 19:55

dit alles ligt aan de schuld van de mensheid die een dier in huis wil nemen maar te gierig is om het beeste een deftige verzorging te geven en ze te laten sterilizeren of kastreren mensen die meerdere keren en zo ken ik er VEEEEL dieren kopen om een half jaar nadien terug weg te geven zouden nooit geen beesten meer mogen houden, simpel!!!

Gast

#15

2013-10-30 20:10

Ik ben zelf een kattenhoudsters en men moet beginnen om de mensen aan te sporen hun katten te laten steriliseren en daar bij te helpen in de plaats van de katten uit te moorden. Daar lopen dikwijls katten bij die verloren gelopen zijn na een verhuis.De katten kunnen er niet aan doen dat ze aan hun lot worden overgelaten.
Groetjes Poezen Feé,Moesti,Casper en Miska Miauuuwwww

Gast

#16

2013-10-30 20:32

dieren hebben ook recht op een leven

Gast

#17

2013-10-30 20:39

van dieren moeten ze afblijven alle dieren hebben meer rechten dan wij vind ik i,am a animal lover

Gast

#18

2013-10-30 21:43

zyn wy dan geen haar beter dan spanje?romenie?griekenland?enzo voort??????????????????,,schande

Gast

#19

2013-10-30 21:59

Mensen nemen het recht, maar dieren hebben recht!!! Hoe kunnen ze??? Die "mensen" hebben echt geen leven dat ze tot zo'n besluit zijn gekomen!!STOP DEZE WALGELIJKE ACTIE!!!

Gast

#20

2013-10-30 22:32

neen mag niet!!!!!!!!!!wij gaan romenie niet nadoen

Gast

#21

2013-10-30 22:46

Iedereen doen aub!!!!!!

Gast

#22

2013-10-30 22:49

Het is een vreselijke beslissing dat men zomaar katten mag neerschieten. Deze dieren willen leven!

Gast

#23

2013-10-31 03:35

Katten die geen halsbandje dragen mogen doodgeschoten worden? Iemand die zijn kat echt graag ziet doet dat beest niks dragen!
Ik wist wel al dat onze regering dom was maar nu ben ik pas echt kwaad!!!
Eva

#24

2013-10-31 04:20

Ik ben niet helemaal te vinden voor die halsbandjes vanwege de gevaren die eraan vasthangen (ergens blijven haken en zichzelf ophangen), maar sinds in mei één van mijn twee katten verdween, heb ik toch een tijdje geprobeerd om de andere een bandje om te doen. Ik koop speciaal bandjes die zouden losspringen in het geval ze ergens mee blijft haken, en in het beste geval heeft ze zo'n bandje drie dagen gedragen! Dus dan kan ik mijn kat dagelijks een halsbandje van zo'n 5-6 euro aan doen voor ik ze buiten laat, waar ze het binnen de kortste keren kwijt speelt en dus nog aanzien kan worden voor een kat zonder thuis. Mijn kat is gesteriliseerd maar niet gechipt, omdat dit -zoals nu ook weer duidelijk wordt- niet vaak genoeg nagekeken wordt. Nu vraag ik me af wat ik nog kan doen om op een diervriendelijke manier duidelijk te laten zien dat mijn kat een baasje heeft?! En inderdaad, ook alle gecastreerde/gesteriliseerde katten die niet bij iemand in huis wonen, verdienen dit ook absoluut niet!!

Gast

#25

2013-10-31 07:19

Ja ,je weet niet waar ze alemaal mee bezig zijn ,daarom ,,tekenen mensen ,lees het maar eens !!