Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

kittylitter

#1251 Re:

2013-12-04 13:37

#1236: - ah ja want dit besluit bedreigt uw kostwinning, zo objectief bent u wel! En spijtig genoeg kent u er niks van want in het besluit is er geen sprake van afschot, enkel van het vangen!  Soit selectief lezen is ook een kunst en u bent blijkbaar grootmeester.  Als u enig benul had van natuurconservatie zou u de cijfers kennen en de vangst van verwilderde katten toejuichen! spijtig genoeg maakt u deel uit van de groep "batshitcrazy" poezenmoeders en haalt u de naam van het natuurhulpcentrum door uw gekke stellingname door het slijk!  Help de natuur, dood uw kat!

 


Gast

#1252

2013-12-04 16:33

Gewoon schandalig!
Iedereen weet dat een kat die in het nauw gedreven wordt ontzettend wild kan tekeer gaan.
Ik wil er niet aan denken dat een van onze katten ooit wordt afgeknalt!
LOLILTA

#1253 Re: Re:

2013-12-04 17:04

#1251: kittylitter - Re:

Wat zijt gij ne VUILE SMEERLAP   .

 

Gij verdient gedood te worden .

DOORSLECHTE MENS   . Schepsels die zoiets durven neer te schrijven of nog maar te denken zijn MOORDENAARS zelf voor mensen nben jij een GROOT GEVAARLIJK BEEST  .

LOVE CAT

#1254 Re: Re:

2013-12-04 17:09

#1251: kittylitter - Re:

VUILE  SMEERLAP    te laf om je naam te noemen , je moet je verschuilen achter een pseudoniem .

 

 

Kotsmissellijk word ik van dat TUIG als jij .

 

gij zijt geboren zonder "hart" maar met een "walgelijk kankergezwel  "   Laat dit doden . En laat ons onze katjes blijven verzorgen en nliefde geven .  Liefde dat heb jij blijkbaar nooit gekregen anders zou je zo'n dergelijke taal niet uitkramen uit uwe stomme kop .

 

 


Gast

#1255 Re: Re:

2013-12-04 17:33

Sneeuwwitje en de zeven "katjes"

#1256

2013-12-04 17:36

Gij verdient gedood te worden of met zo'n hersenspinsels betekent jij een gevaar voor de samenleving .

Voor zo'n "TUIG" als jij is er geen plaats in de maatschappij .


Meer als elfduizend mensen ondertekenden deze petitie . gelukkig maar 3 kattenhaters als jij , maar jij bent wel koploper nummer één . Moordenaar .
De gelaarsde kat

#1257 Re: Re:

2013-12-04 17:59

#1251: kittylitter - Re:

Vuile barbaar ,

 

veel onderricht heb jij niet genoten :  je kunt niet eens een werkwoord vervoegen   .

 

Zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zeg u wie jij bent   :  smerige dierenbeul  .  Bah ik kots van uw reactie  .   Ben jij niet beschaamd  ; jij behoort tot dat "tuig" als moordenaars , pedofielen .  Ben beschaamd mijn "dier"bare tijd in jou te steken .

Kato

#1258 Re: Re:

2013-12-04 18:10

#1246: kittylitter - Re:

Beste Kittylitter, wat een SUKKEL bent u. Enne... hoeveel dieren hebt u al opgegeten in de loop van uw ellendig leven? Wat een miezerig hoopje drek bent u. Hoeveel vrienden?... Hoeveel mensen die u graag zien?... Ik denk dat iedereen, mens en dier, gaat lopen van het moment dat ze u zien aankomen. Ja ook de vogels! daarom ziet u er misschien zo weinig. Met al uw zielige frustraties en onverdraagzaamheid zou zelfs de meest geduldige nog maken dat hij wegkomt. SUKKEL SUKKEL SUKKEL


Gast

#1259

2013-12-04 18:39

Erover !

Gast

#1260

2013-12-04 18:39

Dit is erover !

Gast

#1261 Re: Re: Re:

2013-12-04 19:15

#1258: Kato - Re: Re:

Proficiat Kato  .

 

Ik heb mij ook zo razend gemmakt in die ellendige zieke "mens"  .

 

 

Maar nu ishet tijd om al onze energie terug te investeren in die 11.000 wel goedgezinde kattenhouders .

greet

Kattevriend in hart en nieren .

#1262 Re: Re:

2013-12-04 19:24

#1246: kittylitter - Re:

Wat een taalgebruik : gij zijt nog veel gestoorder als ik eerst dacht .

 

Oplossing:  laat u dringend COLLOCEREN maar wel in aparte isolatie-cel = je bent bekwaam om zieke mensen lastig te vallen .


Gast

#1263

2013-12-05 10:44

Ik zou het fijn vinden als er een link zou zijn naar de tekst die aan de oorsprong ligt van de commotie, naar ik veronderstel een besluit van de Vlaamse regering.
Tralalieretralala

#1264 Re: Re:

2013-12-05 14:14

#1251: kittylitter - Re:

Wij 11027 , normaal denkende , beschaafde mensen hebben u al "doodgeschoten"  .

 

Fauna en flora beschadigd door katten :  dwaze lomperik  .

 

 

Dank zij "zwerfkatten" zijn er minder ratten en muizen .

 

 

en de katjes ?? ze leefden nog lang en gelukkig

#1265 Re: Re:

2013-12-05 14:26

#1248: kittylitter - Re:

Schade veroorzaken aan een auto als de kat wordt doodgereden :  zeg  man nu denkt ge toch niet dat een zwerfkat een dinosaurus is die blikschade veroorzaakt wanneer ze wordt aangereden door een auto .

 

Gij zijt  van dat soort dat nog extra gas zou geven om toch maar de kat dood te rijden .

 

Laat u  alvast castreren zodat gij niet meer kunt voortplanten en de fauna en flora niet meer kunt overbelasten .

En als je dan toch zo bekommert bent met de " overlast" aan fauna en flora : minimaliseer je ecologische voetafdruk en wordt vegetariër .  Komt niet alleen milieu ten goede maar ook uw fanatieke agressieve gedrag ( wordt veroorzaakt door vleesconsumptie)  .

Voornaam :  Adolf  ??? familienaam : Hitler   ????

Suske en Wiske

#1266 Re:

2013-12-05 14:28

#1263: -

heb jij het krantenartikel dan niet gelezen ???


Gast

#1267

2013-12-05 14:54

Ni normaal...
INCH ALLAH

#1268 Re: Re:

2013-12-05 16:10


Gast

#1269

2013-12-05 20:08

Degene die dit beslist en degene die dit in de praktijk brengt zijn beiden hetzelfde sadistisch vuilnis !
greet baasje Chloé

#1270 Re:

2013-12-05 21:20

#1269: -

 

Ja dit vind ik ook!!

 

Dit mogen en zullen we NIET laten gebeeuren   .

greet je overbuurvrouw

#1271 Re: Re:

2013-12-05 21:35

#1250: Kittylitter - Re:

Zal ik u eens ontmaskeren : jij bent mijn onverdraagzame overbuur die NOODGEDWONGEN terug bij zijn oude moeder is gaan wonen  : niet verwonderlijk : wie wil nu met u onder één dak samenwonen  ?  Zo een onverdraaglijk persoon .

 

destijds heb je alle soorten gif gestrooid in je voortuin , dan weer deinsde je niet terug om prikkeldraad in je voortuin te plaatsen tot ik je de bemerking maakte dat dit STRAFBAAR is   .  Jij fixeert je op de katten in de straat ; deed aanklacht bij CAD dat er 3 katten in je voortuin kwamen schijten  : wel zover hebben we onze katjes nog niet gekregen : zij belasten de riolering niet  door kostbaar drinkbaar water door  de WC  te spoelen .   Conclusie : die katten zorgen niet voor vervuiling  .

 

 

Laat je "verzorgen" alhoewel het reeds te laat is .   KATTENHATER .

bobolleken

#1272 Re: Kris Peeters zelf een jager?

2013-12-06 17:11

#1244: -

Meen je dat nu dat Kris Peeters zelf ook een jager is?

Dus die heeft een vergund jachtwapen (en/of meer) thuis liggen?

Ik (en velen onder ons) zie hem af en toe op een koersvlo paraderen in het nieuws, dat wel, maar nooit met een jachtgeweer natuurlijk, want dat kost hem wellicht veel kiesstemmen.


Gast

#1273

2013-12-06 17:54

ik heb zelf ook een poesje van het felix project ( dus een zwerfkatje ) en ik ben het er helemaal niet mee eens dat die poesjes koelbloedig vermoord wordt, en hoe weten ze trouwens dat dat zwerfkatjes zijn ???

veel succes nog met deze petitie, ik stuur het alvast door :)
Baasje van Mien, de kat die nooit meer is teruggevonden

#1274 @KittyLitter & co

2013-12-06 18:06

Zelf ben ik ook voorstander om je kat binnenshuis te houden (omwille van het drukke verkeer, jagers, mensen die je kat voor zichzelf houden).
Dit kan probleemloos ovd dat je ze nooit buiten hebt laten verkennen.
Eenmaal ze is buiten geweest, maak je echter 50/50 kans dat ze dit best wel leuk vond.
En als je dan een dier treft die hardnekkig is in haar besluiten, zit je met een vervelend koppig miauwende kat aan je deur/raam.
Neen, de kat wordt niet ongelukkig van continu binnen te zitten.
Je wou een kat als gezelschap, zorg dan ook voor een katvriendelijk huis.
Zorg door te spelen dat ze haar energie kwijt geraakt, vooral als ze nog jong zijn.
Geef laag/minder energierijke voeding.
Rationaliseer het leven van het dier, in dit geval de binnenhuiskat en dan hoeven er geen problemen te zijn.

Een aantal bedenkingen echter als reactie op wat KittyLitter allemaal heeft uitgekraamd:
1) Het is nooit de fout van het dier.
De zwerfkatten zijn een populatie als gevolg van gierige/arme/domme mensen die hun katten niet wilden laten steriliseren/castreren.
Sommige mensen redeneren echt bv. nog zo: "we willen hun mannelijkheid niet afnemen".
We dienen collectief deze mensen een halt toe te roepen en hen wat wijzer te maken.
Dit is spijtig genoeg iets van lange termijn, omdat mensen zo inflexibel kunnen zijn, maar zolang de aarde niet is vergaan, is er tijd.
2) Je dient bij het werken in je tuin altijd handschoenen te gebruiken.
Er schuilen nog veel andere gevaren in je tuin dan de uitwerpselen van een (buur)kat, oa. vogelpoep.
3) De puinhoop die de (buur)kat maakt tijdens het toiletbezoek is gering.
Een klein putje in de aarde en ze bedekt het meestal wel goed.
4) Er bestaan voldoende vriendelijke middeltjes (planten, hekwerk) in de wereld om je tuin onaantrekkelijk te maken voor een kat.
Van zodra een kat bv. weet dat op een bepaald domein een hond woont, en daarom hoeft de hond niet per se continu buiten te zitten, zullen de bezoekjes niet meer voorvallen.
Aan een hond heb je echter nog meer werk dan aan een kat natuurlijk.
5) Er lopen heel wat jagers rond die jagen om te kunnen schieten en die zich geen moeite zullen getroosten om met de vangkooien te werken en zich dus niet aan het decreet zullen houden, want dit soort volk redeneert dat "jagen met vangkooien niet echt jagen is".
6)Verwijder je een diergroep uit het ecosysteem, zullen ofwel andere diersoorten hun plaats innemen ofwel eten de overblijvende dieren simpelweg gewoon meer, aangezien er meer aanbod is.
7) Mogelijk symboliseren de katten een innerlijke (psychologische) angst in je leven die je wil uitwerken op de kat?
Mijn ouders hadden ook allebei bang van katten.
Toen ik met mijn vader overbleef, heb ik ondanks protest toch een kat thuis binnengebracht.
Gelukkig was het een niet al te opdringerig dier en zo werd dat uiteindelijk de dikste vriend van mijn vader, meer dan de hond des huizes, want wij waren in principe hondenvrienden.
De kat ging bij zijn voeten mee naar de voetbal op tv kijken, was verzot op hetzelfde eten als hem (gekookt eitje, tonijn, kaas, ...) en werd dan ook regelmatig hiermee verwend, praatte tegen hem, ...
Het was prachtig om te zien hoe een mens zijn geest kan openstellen.
Want dat is immers het enige probleem in deze maatschappij: onredelijke menselijke gedachten.

Prettige feestdagen en een bedachtzaam 2014 voor iedereen!
Greet - baasje van Chloé

#1275 Re: @KittyLitter & co

2013-12-06 18:40

#1274: Baasje van Mien, de kat die nooit meer is teruggevonden - @KittyLitter & co

Dag Baasje van Mien , ik ben het baasje van Chloé en ben het niet met je eens dat katten persé binnen moeten blijven  .

 

Chloé is een zwerfkatje dat ik 3 jaar geleden gevonden had: gedumpt :  hoogzwanger .

Ik vind het tegen de natuur van de kat om ze "binnenshuis" te houden .  Ik woon op een appartement met klein terrasje . Heb gareeltje gekocht , een fiets waarop ik veilig een transportmandje vooraan kan bevestigen en jawel :  iedere dag maak ik met Chloé een fietstocht .  Eens veilig in't park  mag ze daar rondlopen (weliswaar aan't leibandje)  .   Genieten dat ze doet !!! Het heeft me amper 14 dagen tijd en VEEL inspanning gekost maar nu ben ik tenminste gerust dat ze geen  verkeersslachtoffer  kan worden  .  Ik zou het ook tegen natuurlijk vinden dat iedereen zijn kat binnen dient te houden om geen "jachtslachtoffer" te moeten worden.

Conclusie:  het jachtdecreet mag er gewoon NIET komen  en wat die  KITTY-LITTER betreft = psychopaat .