Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#1301

2013-12-16 01:24

Alle kat eigenaars opgepast,geef u kat een band aan want anders wordt je dierbare aangezien als mogelijke zwerfkat en wordt deze zonder pardon vermoord - dit is een nieuwe wet vanaf 2013 die de onozelaars in brussel goedkeurde ze hebben blijkbaar niets anders te doen dan onschuldig weerloze dieren te pakken schandalige wetgeving
Ik ben verbaast dat u een toetsenbord kan gebruiken

#1302 Re:

2013-12-16 01:59

#1298: -

Zolang ik hetzelfde met u mag doen als u op de dop of ziekenkas staat is uw uitspraak aanvaardbaar;)


Gast

#1303

2013-12-16 15:38

Schandalig ondierlijk....

Gast

#1304

2013-12-17 10:19

één van mijn katten had een halsband en bleef aan een tak hangen. Ze probeerde zich te ontdoen van de halsband, volledig in paniek en deze bleef vast hangen in haar mond. Nog meer paniek! Gelukkig was ik er tijdig bij anders had ze een langzame dood gestorven. Dus NEEN aan de halsband!

Gast

#1305

2013-12-17 10:38

Dieren zijn niet minder dan mensen, deze worden toch ook niet afgeschoten.
Binky en Foxy

#1306 Re:

2013-12-17 10:40

#1304: -

Mijn katten krijgen ook geen halsband om dezelfde reden.


Gast

#1307

2013-12-17 13:31

die katten worden niet gedood omdat er te veel zijn; die katten zijn een excuus om te kunnen jagen. En als er op een moment toch katten teveel zijn, dan moet men dat oplossen door ze onvruchtbaar te maken.


Gast

#1308

2013-12-17 20:45

dat ze de mensen die dieren mishandelen maar opruimen
dierenvriendin

#1309 STOP MET HET DODEN VAN ZWERFPOEZEN !!

2013-12-18 00:11

AL DIE MOEITE EN KOSTEN VAN DE POEZENOPVANG OM ZE TE VANGEN , STERILISEREN EN CASTREREN . EN DAN ZOUDEN DIE SMERIGE DIERENBEULEN VAN JAGERS DIE POEZEN MOGEN DOODSCHIETEN OF LEVEND VANGEN EN DAN ??? GRUWELIJKE BEELDEN VOOR MIJN OGEN . HEB GENOEG DIERENLEED GEZIEN IN ROEMENIE , CHINA , GRIEKENLAND , SPANJE ENZ ......BEGIN AUB HIER IN BELGIE ZO NIET OF ........ IK STA NIET VOOR DE GEVOLGEN IN . HET IS AL ERG GENOEG ALS IK DE MENU' S ZIE VOOR DE FEESTDAGEN HERTENKALF , REEBOK , GANZENLEVER , EVERZWIJN ENZ.... VOOR MIJ ZIJN DIT GEEN FEESTDAGEN , MAAR DAGEN VAN ROUW VOOR DEZE WEERLOZE ONSCHULDIGE DIEREN . U HEBT HET BEGREPEN . IK BEN NL. VEGETARIER GEWORDEN NA HET ZIEN VAN DE WREEDHEDEN MET DIEREN BIJ DE SLACHT . EN IK VOEL ME GOED MET VEGGI , EEN AANRADER !!!!!!!
Greet - baasje van Chloé

#1310 Re: STOP MET HET DODEN VAN ZWERFPOEZEN !!

2013-12-18 09:55

#1309: dierenvriendin - STOP MET HET DODEN VAN ZWERFPOEZEN !!

Halo,

 

volledig met u eens ! Ook ik ben vegetariêr en walg van de "feestmenu's"beter gezegd "dierenellende-menu's" . Ganzen waar ze in de stroot een hoop vet kappen met een trechter om alzo ganzenleverpaté te krijgen ; die beestjes hun lever zijn volledig ontstoken door het hoog vet gehalte . Hoe kan men zo dom zijn om "zieke" delen van een dier te consumeren als zijnde een délicatesse ??? Kamions volgeladen met angstige dieren goed beseffende dat ze naar de slachtbank gebracht worden : de angst staat zo in hun ogen te lezen . Kalfkes die niet eens volwassen zijn mogen worden : lekker stukske kalfslever . Bah ,ik gruwel van al die smeerlapperij van  mensen die  dieren dat  aandoen en dat zijn helaas niet alleen de jagers . Iederen zou eens een beetje bewuster moeten nagaan wat er achter elk biefstukje schuil gaat van dierenmiserie . maar ja dat is niet meer voor deze eeuw : de mens evolueert maar traag .


Gast

#1311

2013-12-18 11:44

We hebben allemaal 2 ogen een neus en een mond,
een hart, longen en een lever, dus dieren ook...!!!
En daar blijven we vanaf......we zijn GOD niet!

Gast

#1312

2013-12-18 20:19

Verkeerde inzichten, verkeerde besluiten, verkeerde handelingen. Tekort aan visie. Zoals meestal.

Gast

#1313

2013-12-18 21:17

Men kan het niveau van beschaving van een land meten aan de manier waarop dat land met zijn dieren omgaat.
M.Gandhi

Gast

#1314

2013-12-19 12:03

als iedereen zijn verantwoordelijkheid zou nemen om zijn of haar huiskatten te laten steriliseren zouden de asiel's nu niet vol zitten en de regering niet zulks idiote plan bedenken

Gast

#1315

2013-12-20 18:28

ik wil geen toestand zoals in Roemenie waar ze de honden zonder pardon afslachten !!! dit is het geval van de grote onverschilligheid bij de mensen.

Gast

#1316

2013-12-21 14:44

men zou beter de jacht op criminelen openen en die beestjes met rust laten

Gast

#1317

2013-12-22 21:56

1000 bezoekers betalen om aandacht te krijgen voor deze petitie.
Wat is de bedoeling van het ingezameld geld?
Gaat dit effectief naar het verzorgen en beschremen van de zwerfkatten?

Gast

#1318

2013-12-23 10:52

simpel schandaalig.de cdenv heeft al te veel stemmen.dat ze simpelweg mijn katten gerust laaten.

Gast

#1319

2013-12-23 11:18

HET IS NIET TOEGELATEN AAN MENSEN DIE DE JACHT UITOEFENEN ZONDER EERBIED VOOR DIEREN EN DIE WORDEN ZONDER REDEN AFGESCHOTEN!!dIE MENSEN HEBBEN GEEN EERBIED VOOR IEMAND ANDERS!! hET IS ONGELOOFGELIJK DAT DIE MENSEN MOGEN ALLES ALLEEN MOGEN OORDELEN!!
De gelaarsde kat

#1320 Re:

2013-12-23 15:26

#1317: -

halo,

waar heb je de info vandaan dat 1000 bezoekers betalen om geld in te zamelen ???

 

graag beetje uitleg want ben hiervan niet op de hoogte.


Gast

#1321

2013-12-23 17:27

Dit is schandalig. Aub zorg dat jacht op (zwerf) katten onmogelijk wordt. Hoeveel harten zullen er gebroken worden als de huispoes niet meer thuiskomt omdat 1 of andere jager er zijn frustraties heeft op kunnen botvieren. Dit kan niet

Gast

#1322

2013-12-29 10:39

deze petitie geeft hen eigenlijk de vrijheid om gelijk welke poes dan ook dood te maken, weer eens een vrijbrief voor dierenhaters ! Draag aub je steentje bij, jouw handtekening kan een leven van verschil betekenen.

Gast

#1323

2013-12-30 09:58

Mijn beide katten dragen geen halsbandje en lopen vrij rond... Ik zou ze niet graag met lood in hun lijf terugvinden...

Gast

#1324

2013-12-30 21:35

Deze wetgeving is weeral het bewijs dat incompetente ministers, zich laten leiden door lobbyisten. Natuurgroepering en dierenvrienden in groeperingen of zelf privé-initiatieven worden voluit in hun kruis gepakt. Hun jarenlange werking om zwerfkatten te vangen, sterliseren en terug in de natuur te zetten, heeft meer dan zijn vruchten afgeworpen. Wereldwijd is "Spay en neuter", meer dan gekend bij beleidsmensen en overheden. Studies hebben aangetoond dat het dit programma veel nuttiger is dan het even "gewoon" afschieten van dieren in het algemeen. Afschieten is een gruwelijke, inhumane, kortzichtige afslachting van dieren. Het afschieten wordt meestal door jagers gedaan: die ook meestal geen dierenvrienden zijn. Zij denken dat ze de natuur moeten "regelen". Terug fout: de natuur regelt zichzelf. Behalve dan bij de mens want wij hebben geen natuurlijke vijanden meer en van natuurlijke selectie kan je ook niet meer spreken bij de mens. Afschieten van wilde katten. Tja: alle katten zijn wild als ze buiten zijn. Een halsbandje is ook al geen uitsluitsel om het van een jager te overleven. Ze eerst nog eens vangen in kastvallen? Foei! Je kan al zo weten dat deze regel zal misbruikt worden door jagers die graag nog een aantal andere dieren weer al eens wil afschieten. Handig toch dat zo'n kastval nu legaal is! Dit is weeral eens een bewijs dat deze wet totaal gemaakt is op maat van de jager. Alles mag en alles kan. Waarom zouden mensen hun kat nog laten chippen en sterliseren???? Ze worden toch afgeschoten als ze buiten komen en een jager tegen komen of in de kastval terechtkomen. Afgrijselijke wetgeving, zonder gevoel, enige kennis van zaken en op maat van de grootste vrienden van minister Schauvliege (CD&V): de jagers. Vorig jaar werd ook dankzij dezelfde minister de wet veranderd zodat vossen heel het jaar door konden worden geschoten: resultaat in 2012 zijn er 12.484 vossen legaal geschoten, dan hebben we het nog niet over de illegaal gevangen en geschoten dieren: dat zijn 17 km vossen. Schandelijk. Binnenkort kunnen we de km kattenlijken naast elkaar leggen. En dan maar foto's nemen en fier hun vangst ondersteboven houden op de foto. Bah! Om misselijk van te worden. Laten we ook niet vergeten dat CD&V voor het onverdoofd slachten van dieren is. Afschuwelijk die totaal ongevoelige politiekers, die enkel aan geld en macht denken! Vroeger werd wel eens over een bananenrepubliek in Afrika gesproken. Ja, daar gebeurt alles openlijk, maar we zijn hier niet beter, hier zijn ze sluwer en doen ze alles achter de rug van de kiezers. Dit is weeral een bewijs van de staat ABSURDISTAN, met nu heel wat slachtoffers, die moeten lijden dankzij minister Schauvliege.

Gast

#1325

2013-12-31 09:10

Ik heb zelf 2 katten ! Het zijn vrijbuiters...Ze gaan buiten maar komen altijd terug naar huis...Laat hen leven...