Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

Miaauw

#1276 Re: Re: Kris Peeters zelf een jager?

2013-12-06 18:41

#1272: bobolleken - Re: Kris Peeters zelf een jager?

Of die man nu jager is of niet :  heeft nu reeds veel stemmen weggegooid ;

MIE

#1277

2013-12-06 23:54

Het is een schande, ik zorg al jaten voor zwerfkatten, heb ze gevangen en laten steriliseren of castreren door het Felix project, heb zelf katten, nu durf ik ze zelf niet meer buiten te laten(op het geleeg), door de jaren zijn de zwerfkatten verminderd in mijn buurt, doordat ze zich niet meer konden voortplanten en ouderen overleden. Stel je voor een wereld zonder katten, dan zouden we overspoeld worden door muizen en ratten, is dat beter ? En de Media en Gaia, heb van hun nog niets gehoord, of is het omdat het geen kippen, koeien of varkens zijn ?

Gast

#1278

2013-12-07 03:50

Wederom begaat onze meer dan incompetente regering een blunder van jewelste!!

Gast

#1279

2013-12-07 05:09

Waar zijn we terecht gekomen als we in het wildeweg onschuldige dieren gaan doden? Buiten het feit dat ik het doden van zwerfaktten totaal fout vind, vrees ik dat er veel katten die wel een baasje ook massaal gedood zullen worden... Er zijn genoeg katten met een thuis die geen halsbandje dragen. Dit gaat al reden genoeg zijn om kattenhaters hun ding te laten doen. Ik hou mijn hart al vast, want volgens mij gaat er binnenkort wat worden afgehuild binnen de Belgische gezinnen...

Gast

#1280

2013-12-07 09:36

Mijn kat heeft een ID Chip en een Europees paspoort. Is een binnenkat, dus draagt geen bandje. Indien ze ooit ontsnapt dan mag ze dus zo maar afgeschoten worden ? Ik verwijs hierbij naar het decreet : Indien de kat geen halsband of ander VISUEEL merkteken draagt dat aangeeft dat ze een eigenaar hebben : doden toegestaan. Wel mijn kat heeft WEL EEN MERKTEKEN alleen NIET VISUEEL ! Opschorten die boel, komt alleen maar ellende van, zowel voor mens als voor dier.
Met vriendelijke groet.


Gast

#1281

2013-12-07 09:59

ik heb het altijd geweten dat er geen greintje verstand in sommige politici zit, zeker niet in deze huidige regering. Sommige zullen hun geweren goed gebruiken halsbandje of niet !

Gast

#1282

2013-12-07 13:27

Wat een stomme wetgeving,daar hebben weer klojo's aangezeten die geen verstand hebben maar toch eens interessant willen doen,op deze manier gaan veel poezenbezitters hun lieveling kwijtraken,en wat gaan ze dan zeggen?"Oei sorry klein foutje gemaakt"?

Gast

#1283

2013-12-07 23:39

Mijn kat heeft een riempje aan, maar verliest het dikwijls omdat er een veiligheid sloten op moet zitten. Het is algemeen gekend dat katten gewond kunnen geraken door een riempje dat niet tijdig open gaat in benarde situaties.
Mijn Buurman heeft wapens en heeft al eens aan het venster uit geschoten op katten. Ach wat zal hij vrolijk worden van de nieuwe wetgeving.
Hij heeft mijn andere buur zijn kant eens de volledige schouder in flarde geschoten. Het heeft 1,5 jaar geduurd en honderden €'s gekost om de kat te genezen. de kat was/is het troetel dier in huis.
De mensen konden geen kinderen hebben en ze zijn op leeftijd.
Het resultaat, de kat nu genezen, is heel lief en aanhankelijk, ze goed verzorgt is geworden, maar het beestje mankt vreeslijk. Dat zal nooit meer beter worden.
Denken de ministers nu echt dat alleen jagers en in en alleen in het jacht seizoen op katten gaat geschoten worden!! Gaan zij de verantwoordelijkheid dragen als dat niet zo blijkt en er ongelukken gebeuren!? Was voor hun een makelijker beslissing op katten gaan schieten, wanneer en waar zie je nog eens wat lopen waar dat kan op geschoten worden. Juist ja, we gaan op de katten schieten en het probleem is opgelost. Mhz en Mvr de ministers hou aub de handen af van de katten, er zijn verstandige mensen bezig met de over populatie van katten, u hoeft zich daar bij niet op deze manier mee te kommeren! En als laatste, er zijn heel veel kinderen en oude mensen die een kat als troeteldier hebben. Denk daar toch ook eens even aan aub! Een kat kan je niet altijd binnen houden. U toch ook niet. Wat moeten we in Godsnaam gaan doen dat onze katten niet voor een kogel in gaat lopen. Komt er straks nog een belasting op handel van katten pelsjes ook?

 

 

Kitana Lierde
Gast

#1284

2013-12-08 07:56

Wat heeft het nut nog van een bandje... Als de jagers met een slecht hart een kat met een bandje doodschieten, dan halen zij het bandje er gewoon af en niemand kraait nog naar iets... Niet alle katten verdragen in eerste instantie een bandje. Katten vallen nog altijd onder huisdieren en als er iemand een huisdier kwaad aandoet, dan kan deze wettelijk bestraft worden. De wetten beginnen elkaar tegen te spreken...

Kitana Lierde

#1285 Re: Re:

2013-12-08 08:02

#53: Ingrid Peetermans - Re:

Dan wilt dat zeggen dat de wet het goedkeurt wat ze nu met de zwerfkatten doen die onmiddellijk in de asielen gedood worden. Alleen mogen de jagers nu kiezen hoe ze het dier doden. In wat voor een sadistisch land leven wij...


Gast

#1286

2013-12-08 12:28

Zo'n wetgeving is niet meer normaal!

Gast

#1287

2013-12-08 12:33

Gewoon schandalig! Er zijn zoveel mensen die zich inzetten voor rechten van de dieren, en dan laat de regering ze gewoon kapot schieten. Er zijn zoveel problemen in België, LOS DIE OP!

Gast

#1288

2013-12-08 15:08

Mijn katten lopen buiten los rond. Ze dragen geen halsbandje, omdat er bij ons al ooit een kat is blijven hangen aan een tak en dit heeft bijna zijn leven gekost. Dit risico neem ik niet nog eens. Als ik mijn ooit dood terug zal vinden, zal ik het hier niet bij laten. Ze mogen vanaf nu dan ook zwerfmensen kapotschieten of mensen die gewoon over straat lopen. wij zijn niet meer als de dieren. We zijn zelf dieren en de aarde is niet alleen van ons!
pititie door sturen naar je contact personen aub

#1289 stuur de pititie door naar je contact personen

2013-12-08 19:09

Mensen, we moet wat harder werken vrees ik. Neem je contact personen en stuur ze een doorstuur brief over deze waanzin en vraag aan je contact personen wat zij er van vinden.
En als ze tegen de nieuwe wetgeving " schieten toegestaan op katten" zijn, dat ze dan de pititie snel tekenen. Zet er bij dat ze het dadelijk moeten doen, wand vergeten is snel gebeurt.
Ik heb al mijn contactpersonen al aan geschreven. Elke stem kan belangrijk zijn om te helpen uit die mizerie te komen! Nu Doen aub.

Gast

#1290

2013-12-10 09:50

Hoe kunnen die personen met deze gruwelijke handelingen leven...gewoonweg SCHANDE!!!

Gast

#1291

2013-12-10 11:07

ms moete wij dan jage op de kattejagers en deze ook op straat late leve

Gast

#1292

2013-12-10 20:41

Slacht geen dieren af voor uw gemak of sport of voor een bontpelsje , schaam u voor deze onmenselijkheid , die beestjes hebben u niks gedaan , laat ze met rust !!!

Gast

#1293

2013-12-10 22:14

Hoe haal je het in je hoofd?

Gast

#1294

2013-12-11 11:19

Ons huiskat, een goede jager, is vroeger door zo'n lafaard neergeknald! We hebben ze nog terug gevonden... maar helaas moeten laten inslapen doordat gans haar lijfje vol hagel zat. Achterpootje moest afgezet worden, tong was verbrijzeld en enkele tanden uit, dus weken sondevoeding, hagel vlak bij ruggewervel waardoor ze verlamd kon blijven, ... Dierenarts raadde ons aan om haar uit haar lijden te verlossen want ze wist ook niet hoe de kat ging reageren als ze moest blijven leven en dit alles overleefd hebben.

Katten zijn nu eenmaal jagers en soms ver weg van huis zodat het moeilijk te zien is of het nu om een zwerfkat of een huiskat gaat! Het verdriet is immens als je achteraf jouw huiskat in zo'n toestand ziet! DUS ABSOLUUT TEGEN!!!!
Greet - baasje van Chloé

#1295 Re:

2013-12-11 15:47

#1294: -

Halo , volledig akkoord , maar ook geen enkele "zwerfkat" mag dit lot ondergaan .  Ze hebben het al moeilijk genoeg om te overleven en zeker nu weer met de winter voor de deur ;


Gast

#1296

2013-12-11 19:47

Het is een echte kaakslag voor al die mensen die zich belangeloos en meestal met eigen middelen inzetten voor deze dieren.

Gast

#1297 Re: Re:

2013-12-11 20:00

#1295: Greet - baasje van Chloé - Re:

Geen enkel levend wezen mag zomaar neergeschoten worden...
Wat is het volgende dat ze gaan uitvinden?
Alle dakloze mensen neerknallen is toegelaten?
Komt in principe op hetzelfde neer é...


Gast

#1298

2013-12-15 02:00

Daar loopt in belgie nog genoeg losk
Lopend wild rond waar men ook geen klote mee kan doen
Als aleen ma belasting te betalen
Due moge ze van mij af schieten

Gast

#1299 Re:

2013-12-15 02:01

#1298: -

Bruine aoen


Gast

#1300

2013-12-15 23:45

alshetubelieft he !!! mijn kat draagt geen halsband, ben ik tegen omwille van verstikkingsgevaar en ze verliezen het toch, en u zegt dat erop mag geschoten worden !!!!