Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

greet van Loo

#1176 Re:

2013-11-22 23:44

#58: Goody -

HUISKAT /ZWERFKAT :: handen af .

 

Steriliseren -castreren .

 

 

Een dier is geen speelgoed dat men cadeau doet en het weer wegsmijt wanneer men het beu is .

 

Bezin voor je begin : we (katten) zijn er niet voor even maar voor ' t leven .

 

Jagers:  ga desnoods op kleiduiven schieten als je jullie ziekelijke driften persé wilt uitvoeren maar laat ALLE DIEREN GERUST of ga naar de Sinksen foor en schiet wat eendjes in waterbak stuk :  "Bravo papa gij kunt goed schieten " mama ook zo tevreden met jou "schiettalant"  ???


Gast

#1177

2013-11-23 02:40

Mevr. Schauvlieghe = Bachmann...check it out

Gast

#1178

2013-11-23 17:01

Schaam me om een mens te zijn. We hebben alles afgenomen van de dieren en blijven het doen. Wie denken we wel dat we zijn?Superieur????Nee zeker niet zene.We zouden zoveel van ze kunnen leren maar de meeste mensen zijn daar te lomp voor!!!!!!

Gast

#1179

2013-11-23 20:55

gewoon schandalige de zwerfkatten zijn er altijd geweest as er zo al begint in ons land wat gaat het volgende zijn is dat de toekomst dieren dat in de weg zijn afschieten dan de moordenaars en de pedofielen dan ook dat loopt hier ook maar rond
poesje

#1180 Jachtbesluit

2013-11-24 07:56

(Mensen} met zulke ideëen zijn zelf niet waard dat ze leven.
Dieren hebben ook hun rechten

Gast

#1181

2013-11-24 08:55

hoe kan men dat doen!

Gast

#1182

2013-11-24 13:29

waarom altijd op dieren een jacht maken is het niet op katten is het op honden stopt daar mee dat is wat wij vragen .dierenmishandelingen moeten stoppen godverdomme
loir lea

Gast

#1183

2013-11-24 16:50

Gaan we op jagers jagen?

Gast

#1184

2013-11-24 21:28

Wat moeten de mama's tegen hun hhuilende kindje zeggen als het katje niet naar huis komt?

"de minister heeft gezeg dat de rijke meneren en andere die op zondag niet weten wat gedaan en voor hun plezier dan maar dieren doden nu ook de katjes mogen vermoorden zonder daarvoor gestraft te worden?"

Een jager kan niet zien of het om een zwerfkat gaat of een huiskat, beiden lopen op straat , in tuinen en weiden...
en ook een zwerfkat heeft het recht om te leven.

Katten zijn zeer nuttige dieren ze vangen ratten en muizen. Wat heb je liever een kat in de tuin of en massa's ratten?

Je zou beschaamd zijn om te zeggen dat je Belg bent....
E & O en de D

#1185 Help de zwerfkatten op een goede manier!

2013-11-26 13:06

Wij lopen ieder jaar voor de collecte van de Dierenbescherming en zijn jaren wijkhoofd hiervoor geweest omdat we juist ook deze dieren willen helpen, en wisten niet dat dit nu zomaar mag en dat gemeente hiervoor toestemming geven...! Schandálig en verschrikkelijk gewoon, hoe kan iemand zoiets doen...?!? Dan ben je toch geen mens meer...? Gewoon katten neerschieten omdat ze ergens lopen waar het diegene niet aanstaat...? En dat mag dan ook nog gewoon? Onvoorstelbaar! De DB probeert juist de zwerfkatten te helpen door ze te vangen en te steriliseren/castreren en ze weer uit te zetten (of als het kan een goed thuis voor ze te vinden), zodat ze niet steeds weer jongen krijgen en deze ook maar weer moeten zien te overleven buiten...! Ik vond het al grúwelijk te lezen wat ze in Roemenië en dergelijke landen van plan zijn met zwerfdieren, maar nu begint Nederland er ook gewoon mee...? Het is al érg genoeg dat jagers zomaar op wilde konijnen en hazen en andere wilde dieren mogen schieten, en het 'jachtseizoen' weer geopend is, terwijl er al zóveel van deze dieren eerst in gevangenschap een ellendig leven hebben gehad en ze daarna gewoon vermoord worden om in de schappen van de winkels te eindigende feestdagen...! En nu ook nog een jacht op zwerfkatten die verder niemand kwaad doen, alleen honger hebben en daarom weleens een vuilniszak kapot maken...?!? Je schiet de zwervers  die op straat leven toch ook niet neer, die worden toch ook geholpen als ze dat willen? En kijk eens wat mensen soms allemaal bij, op en om de containers zetten en gooien, dát mag allemaal wél...?  Zwerfdieren hebben vaak niet gekozen om zo te leven, maar door omstandigheden op straat terechtkgekomen, of soms gewoon gedumpt en moeten dan maar zien hoe ze zich buiten moeten redden...dat is toch héél zielig! Schamen moeten ze zich dat zoiets over onschuldige dieren in Nederland blijkbaar zomaar besloten kan worden!

Greet - baasje van Chloé
Gast

#1186 Re: Help de zwerfkatten op een goede manier!

2013-11-26 18:21

#1185: E & O en de D - Help de zwerfkatten op een goede manier!

 

beste, het gaat NIET over Nederland maar het achterlijk buurland BELGIE  !!!

Volledig met u eens wat uw bemerkingen betreft  : FEESTEN =DIEREN doden , daar we niet eens dieren moeten eten om in ons rantsoen van eiwitten te voorzien  . Er zijn genoeg lekkere en voedzame plantaardige produkten op de markt die voor een evenwichtige gezonde voeding zorgen . Vleesconsumentie veroorzaakt hoge bloeddruk door arterioscelose en veroorzaken ook darmkanker  .  Maar dit brengt ons weer een stap in een andere richting nl .VEGETARISME  maar zover zijn we helaas nog niet  .


Gast

#1187

2013-11-26 21:00

Kat heeft recht om te leven

Gast

#1188

2013-11-27 11:34

Ben de gelukkige eigenaar van 2 lieve poezen, gaan halen uit 't asiel !!!! Ze zijn lief, proper, mensvriendelijk, vragen heel veel genegenheid, houden ook van hun vrijheid !!!! Geen enkel probleem met de buren, die hun aanhalen en strelen enz.... spijtig genoeg kan ik hen geen halsbandje omdoen, krijgen telkens een allergische reactie, verlies van pels en schuurwonden.... dus dat wil ik hen niet aandoen. M

Gast

#1189

2013-11-27 12:00

Respect voor alles wat leeft!!!

Gast

#1190

2013-11-27 16:49

Ook huiskatten gaan wel eens op wandel en dat maakt deel uit van hun natuur. Het is hemeltergend dat deze huisdieren zomaar mogen afgemaakt worden. Leven wij in een beschaafde wereld of niet soms? ...
Rik

#1191

2013-11-27 16:54

Ik verzeker je dat als ik ooit een jager zie schieten op mijn kat, dat ik er alles aan doe om die kerel te vermoorden. Zelfs al moet ik er tien jaar of meer voor zitten! ...

Gast

#1192

2013-11-27 18:01

Will graag financieel ondersteunen, doch slechts per overschrijving. Indien je me laat weten op welke rekening dan doe ik dit onmiddellijk !

Het is een schande dat katjes aangeschoten worden ! Ikzelf vond er eentje in juli in boutersem en dit beestje zijn bot was zichtbaar. Het bleef vier dagen rondlopen. Gelukkig heeft het twee baasjes die noch tijd, noch moeite, noch Geld hebben gespaard om dit beestje te redden !
Chapeau ! Het is echt bewonderenswaardig wat die voor dat poesje tot nu deden. De ellende is nog niet opgelost Maar wel beterhand in het zicht !

Waarom ook dieren ( fazanten ) eten geven in een veld om ze daarna af te schieten ??? Louter uit plezier van om te brengen ?????? Is het dit wat we onze jeugd wensen mee te geven ?
locowieter +Pinokio

#1193 Re:

2013-11-27 18:08

#1159: -

Niet enkel bezorgd zijn om jou kat : geen enkele kat of het nu een zwervertje is of niet :  NIET OP SCHIETEN


Gast

#1194

2013-11-27 18:13

het zou moeten verplichten de katjes stelisen of kasteren dan zou er minder ellende zijn voor de dieren

Gast

#1195

2013-11-27 20:37

Waar zal men het verschil maken tussen een zwerfkat en een huiskat die enkele dagen op avontuur trekt.... er zijn andere middelen...!!!

Gast

#1196

2013-11-28 09:51

In één woord: schande!!!
Ghandi zei reeds dat beschaving af te lezen was aan de manier waarop men dieren behandelde.

Gast

#1197

2013-11-28 11:49

ik steun Het Felixproject al 17 jaar financieel voor hun geweldige acties om katten op te vangen en te herplaatsen. Zelf heb ik in deze periode 13 katten met hulp van André opgevangen en naderhand thuis verzorgd. Het is zeer dankbaar "werk". Nog 3 zijn in leven en wonen bij mij thuis. Het is schandalig dat jagers nu zwerfkatten mogen vangen en doden. Laten we zoveel mogelijk in opstand komen tegen dit ongehoorde besluit
jos

#1198

2013-11-28 12:20

Vol walging lees ik het jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende zwerfkatten. Hebben deze excelenties eens goed nagedacht wat leed dat ze de eigenaars van deze dieren aandoen. Het zal je maar overkomen dat je trouwe vriend niet meer thuiskomt, omdat een stelletje cowboys je huisdier hebben afgemaakt en dit met toelating van minister Kris Peeters en Joke Schauvliege, ik word er kotsmisselijk van. Denk eens aan de kinderen die hun trouwe viervoeter kwijt geraken, hoe hartverscheurend dit kan zijn. Hopelijk richten zij zich dan tot deze besluitvormers en liefst via de pers, zodat het grote publiek ook weet heeft welke ravage zij hebben aangericht. Het is gewoon een schande.

Gast

#1199

2013-11-28 12:32

In wat voor een wereld leven wij .In plaats van wat minder barbaars te worden wordt het hier alleen maar erger ! Ook st ik niet in voor de gevolgen als ik ooit 1 nog maar proberen iets of wat aan een kat te doen .

Gast

#1200

2013-11-28 15:40

Ze zouden beter de mensen straffen voor het dumpen van de nakomelingen van hun poes.Ze zouden verplicht moeten zijn om bij het aanschaffen van een poes deze te laten steriliseren, mits voorlegging van een getuigschrift van de dierenarts.