Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt.

Kees

#26 Re: raadsvergadering

2013-07-02 09:49

#22: De Bilt West - raadsvergadering

Misschien zou je juist wel rekening moeten houden met een stukje sentiment voordat je een hele groep mensen zomaar weg zet. Dat zou jouw reactie ook een stuk zinvoller maken.


Gast

#27 Re: raadsvergadering

2013-07-02 10:21

#22: De Bilt West - raadsvergadering 

 De Bilt West weet blijkbaar wel heel goed hoe het werkt en doet zeker heel belangrijk tijdens raadsvergaderingen.

Als de gemeente zo doorgaat dan wordt alles inderdaad jeugdherinnering. En dat de gemeente failliet zou gaan komt wel door de zeer intelligente gemeenteraadsleden en niet de kassamedewerker of receptioniste die volgens De Bilt West niet over gezond verstand beschikken(!?)

We gaan wel geld steken in een centrale faciliteit voor onderwijs en wordt er al jaren een pogin gedaan om de kwaliteit van de winkelgelegenheden te verbeteren (Kwinkelier en Hessenweg) maar vervolgens gaan we ongeveer op elke vlak proberen om mensen uit De Bilt/Bilthoven te weren. 

Is hier geen mogelijkheid om meer structuur aan te brengen in de zwemlessen vanuit of in samenwerking met de scholen?

Topspelers van waterpolo gaan weg naar andere team, ja natuurlijk! Dat is geen reden maar dat een gevolg De Bilt West!

De gemeente doet al jaren geen onderhoud meer laat staan dat er op enige vlak wordt gebprobeerd om het zwembad aantrekkelijk te maken ook voor mensen van buiten de gemeente.

Zou het niet zinvoller zijn om juist te investeren en ervoor te zorgen dat er mensen naar onze gemeente komen voor onderwijs, winkelen EN ZWEMMEN.

Het blijkbaar gezonde verstand van de gemeenteraadsleden zorgt er alleen maar voor dat zelfs mensen van binnen de gemeente hun heil ergens anders gaan zoeken. 


Gast

#28 Re: Re: raadsvergadering

2013-07-02 10:49

#27: - Re: raadsvergadering 

 

Zo !! Helemaal mee eens! De Bilt West spreekt niet namens mij ook al woon ik er!!

Gast

#29 Re: Re: raadsvergadering

2013-07-02 11:34

#24: midden waterweg - Re: raadsvergadering 

 erg jammer dat we op deze manier reageren dan kan je net zo goed niet reageren. ook kassamedewerker of receptionistes zijn nodig . en ook hun reactie is hier van harte welkom.

het kiezen voor een zwembad en of de een het nu doet vanwege een jeugdherrinnering of omdat ze nu iets gaan missen is wel degelijk van belang en mag gezegd worden.

waarom zouden we ons druk maken om een gemeente die in iemands ogen failliet gaat ( echt niet) zij maken zich immers ook niet druk om een zwembad en zeker niet om de inwoners die daar graag heen gaan.

ik roep bij deze dus alle kassamedewerkers en receptionisten met respect op om hier een reactie of handtekening te plaatsen.

 


Gast

#30

2013-07-02 11:38

We wonen in een dure gemeente met een hoog aantal gezinnen met jonge kinderen.
De gemeente wil doorgaan als sport gemeente, maar is van plan ons zwembad af te pakken, ons is al het prachtige buitenbad afgenomen, laten we dan voor jong en oud het binnenbad behouden.

Gast

#31

2013-07-02 11:41

40 jaar geleden ben ik in het mooie schone zonder onkruid op stoep en straat c.q. plantsoen, De Bilt komen wonen. Er was toen geen zwembad. Zwemclub Brandenburg trainde in Baarn!!!!.Voor mij onbegrijpelijk uit een grote Stad komende. Het zwembad kwam, hoera, de zwemclub kon in eigen bad trainen en de thuiswedstrijden spelen. Schoolkinderen kregen schoolzwemmen. Toen werd een gedeelte van het buitenbad verwijderd. En later weer een deel.Om iets te onderhouden, is mij geleerd, moet je geld reserveren. Wat is er met het mooie rijke dorp gebeurd dat dit zomaar gaat c.q. kan gebeuren. a.d. de graaf
gast

#32 Re: raadsvergadering

2013-07-02 12:09

#22: De Bilt West - raadsvergadering 

 Ik heb de raadvergadering gehoord.

Jeugdherrineringen,waterpolo of niet het hoort er gewoon bij een zwembad.Als de gemeente is geen geld uit geven aan onzin (een beeld van 1/12 ton of een bushokje voor een buslijn die weggaat etc etc) maar er echt voor de burger zijn dan geloof je een gemeente raad nog wel. Maar nu blijkt maar weer dat het echte politiek is Ze beloven een hoop maar doen lekker toch wat ze zelf willen..

Wie laat hier nou de gemeente falliet gaan de burgers of de gemeente raad???????????


Gast

#33

2013-07-02 13:21

Natuurlijk hebben we een zwembad nodig hier. Alles wat belangrijk wordt afgebroken. Dit moet stoppen, want we betalen genoeg belasting. Doe er iets goeds mee.

Gast

#34

2013-07-02 13:29

Een sportgemeente kan niet zonder zwembad en niet zonder waterpolovereniging die al jaren op het hoogste niveau meedraait.

Gast

#35 Re: Nadenken

2013-07-02 13:30

#20: De Bilt West - Nadenken

Als gemeente De Bilt verstandig was zouden niet besluiten tot aankoop van een duur kunstwerk, dat nergens aan bijdraagt dan geld van de belastingbetaler in de put te gooien.


Gast

#36

2013-07-02 13:52

Getogen in Bilthoven en in mijn jeugdjaren genoten van twee zwembaden! Helaas is het natuurbad allang weg en van Brandenburg is niet veel meer over...het mag echt niet nog erger worden.....gemeente de Bilt....jullie moeten iets voor de bewoners instand houden...dat zijn jullie verplicht! Het leven is niet alleen maar wonen en werken....blijf van het zwembad af en zorg er voor...de bewoners betalen genoeg!

Gast

#37

2013-07-02 14:28

Zwembad brandenburg is nostalgie dus het moet blijven en verbouwen is een goed plan want het valt wel een beetje uit elkaar, als het maar blijft!

Gast

#38

2013-07-02 14:46

Wij zwemmen al jaren met fifty fit voor ouderen

Gast

#39

2013-07-02 15:41

Absurd. De Bilt wil zich profileren als sportgemeente... Dan moet je zeker het zwembad sluiten en een waterpoloclub met historie daarmee de nek om draaien.

Gast

#40 Re: Re: raadsvergadering

2013-07-02 17:25

#24: midden waterweg - Re: raadsvergadering

We moeten niet pleiten voor behoud van het huidige zwembad, maar voor een NIEUW zwembad, als er moet worden gerenoveerd is dat voor een jaar of 5 tot 8 en dat gaat best veel geld kosten DUS NIET RENOVEREN  MAAR NIEUWBOUW ZOALS hET VOORSTEL IS GEDAAN


Gast

#41

2013-07-02 17:31

Dit mag echt niet gebeuren. Brandenburg moet blijven bestaan. Ik ben opgegroeid op de Oude Brandenburgerweg en hebt mijn hele jeugd daar in het buitenbad "gelegen" Heb er in 1975 zelfs nog gewerkt. Het was al erg dat dat dicht ging, maar nu ook nog het buitenbad. Nee dat nooit. Ik woon al lang niet meer in Bilthoven, maar Brandenburg hoort bij mijn leven.
Anne

#42 Re: Nadenken

2013-07-02 17:50

#20: De Bilt West - Nadenken 

 

jij hockeyt zeker? Of een van je kinderen! Want daar is wel geld voor

Gast

#43

2013-07-02 18:14

Dit zwembad waar we het allemaal over hebben is voor de verstandelijk beperkte in dit dorp de enige plek waar zij kunnen sporten. Hier hebben zij de ruimte en worden niet als aapjes aan gestaard. Waar moeten wij met onze club heen, met zijn alle op de fiets naar Dijnselburg.
We moeten met zijn alle een zwembad willen voor de jeugd ,voor de sporters ,voor de bejaarden, gewoon voor iedereen. De Bilt west moet zich doodschamen.


Gast

#44

2013-07-02 18:46

Ik vind het belachelijk dat ze dit zwembad willen weg halen. Zijn een stel huizen dan echt belangrijker dan hobby's van heel veel mensen. Er zijn waarschijnlijk nog vele andere plaatsen waar je de dingen kunt doen die ze ook nu in plaats van het zwembad zouden willen doen en ik vind dat je dit niet mag of kunt doen!

Gast

#45

2013-07-02 18:57

De gemeenteraad van De Bilt, wil er een ouden van dagen gemeente van maken. Maar dan hebben ze ook een probleem, want ouderenzorg kost ook geld. Zijn ze zeker vergeten!

Gast

#46

2013-07-02 19:23

Gemeente de Bilt heeft al veel belachelijke dingen bedacht, maar dit slaat echt alles. We zijn gegaan van het zwembad compleet laten verwaarlozen, vervolgens klagen dat het onderhoud zo duur is en nu zijn we bij het punt beland dat het zwembad dan maar helemaal weg moet. Je gaat je afvragen wat voor mensen daar zitten en welke belangen ze hebben.

Gast

#47 Re:

2013-07-02 19:26

#45: -  

 

Delen

#48 Re: Re:

2013-07-02 19:29

Een bejaarde gemeente, ben bejaarde maar wil nog heel lang zwemmen.

#47: - Re:  

 


Gast

#49

2013-07-02 19:29

Een zwembad behoort tot de basis voorzieningen in een gemeente

Gast

#50

2013-07-02 19:30

Duizenden kinderen in de gemeente De Bilt moeten nog leren zwemmen, honderden menesen zijn voor hun sport afhankelijk van het zwembad. Voor een gemeente met deze omvang is een zwembad geen luxe, maar een noodzaak, een zeer basale voorziening voor de inwoners. Bij deze een dringende oproep aan de gemeente om de prioriteiten nog eens te heroverwegen!