Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt.


Gast

#51 Re: raadsvergadering

2013-07-02 19:50

Ik zie de toegevoegde waarde van deze reactie niet. Wat heeft de (veronderstelde) baan van de personen die reageren te maken met dit onderwerp? Waar is het respect voor de mening van de ander gebleven? Kennelijk weet U meer dan wij, misschien is het goed dit met ons te delen, wie weet kunt U daarmee nog iemand overtuigen van het tegendeel?

Altijd bereid tot een open, respectvolle discussie.

Gast

#52

2013-07-02 20:39

Heb ik mijn diplomas gehaald als kind. Leuk zwembad kom op zeg, moet blijven!

Gast

#53

2013-07-02 20:47

Sportgemeente de bilt!! Denk aan onze kinderen!!!!

Gast

#54

2013-07-02 20:56

zwembad hoort bij een gemeenten!

Gast

#55

2013-07-02 21:01

het kan niet waar zijn dat de gemeente De Bilt, als sport gemeente zonder goede zwemaccomodatie verder gaat!! Al die clubs die daar gebruik van maken, het zwemonderwijs; alle kinderen die op zwemles zitten en nog gaan, het discozwemmen voor de schoolkinderen, de sociale contacten die daar ontstaan. Ik begrijp de keuze niet!!

Gast

#56

2013-07-02 22:56

Een gemeente met zoveel inwoners zonder zwembad. Dat is kun je toch niet maken?
En "financiële risico's"? Is het vorige bad niet afgeschreven dan? Dan is er toch geld voor een nieuw bad? Of heeft de gemeenteraad dat opgepotte geld aan iets anders uitgegeven dan? Schande!

Gast

#57

2013-07-02 23:01

Drie generaties De la Vieter hebben les gehad in Brandenburg,
Een sportgemeente mag en kan niet zonder zwembad.
Het sluiten van het buitenbad was het begin van de neergang helaas.
Fam. De la Vieter

Gast

#58 het zwembad

2013-07-03 04:51

volgend jaar zijn de verkiezingen dan zij de politieke partijen weer van de partij om een
nieuw zwembad te realiseren en als het zo ver is blijkt toch dat het niet kan maar ze hebben wel weer stemmen
Geirriteerd

#59 Nadenken

2013-07-03 05:15

De Bilt is groot genoeg voor een zwembad, zeker in combinatie met een zalencentrum en sporthal. De investering moet kunnen, gezien de achterblijvende locatie van Brandenburg al dan niet in combinatie met de achterblijvende locatie van bijv. HF Witte Centrum.

Het ontbreekt m.i. aan een deugdelijk discussie in een kwalitatief goed bestuur. Het lijkt nu op een in beginsel platonisch gesprek: de raad wil geen nieuw zwembad, dan doet de wethouder de oude dicht... Tonnen aan externe onderzoekbureaus door het putje.
Zou er dus een verborgen agenda zijn? Wie gaat er geld verdienen aan de achterblijvende locatie? Is er van de gemeente een uitlopend budget dat moet worden opgevangen, een nieuwe investering in Bilthoven die "echt moet worden gedaan" of moet er meer subsidie naar SCHC?

Misschien zou de insteek moeten zijn er blijft een zwembad in Bilthoven (hooguit naar de Bilt) en de vraag is: blijft dat op de bestaande locatie of op een nieuw locatie. Nu wordt er een discussie gevoerd door ondeskundigen die niet past bij een gemeente met bovengemiddeld opgeleide mensen.
Blijf!

#60 Re: raadsvergadering

2013-07-03 05:44

#22: De Bilt West - raadsvergadering 

 

Beste raadsvergadering, Fijn dat je oordeelt over het werk van een kassamedewerker of receptionist. Het lijkt alsof je deze mensen wat te min vindt. En dat terwijl jij taalfouten maakt. 'herrineringen' 'jou gemeente' enz. Verder zeg ik niks.... Volgens mij mag iedereen z'n mening uiten, dus ja, jij ook. Maar hou het een beetje sociaal. Volgens mij is het best logisch dat mensen willen dat het zwembad blijft. Kinderen zitten of moeten nog op zwemles, niet iedereen heeft een auto en om nou met een zooitje kinderen op de fiets ver weg te gaan... O zou je mij de route die jij neemt misschien eens kunnen vertellen? 2 km is namelijk heel knap naar Dijnselburg. Ouderen hebben als een van de weinige uitjes en sociale contacten het zwembad nog, verstandelijk beperkte mensen komen het huis straks niet meer uit omdat ze nergens naartoe kunnen, de stichting kan worden opgedoekt. De waterpolovereniging kan het vergeten. Zoals zoveel mensen zeggen: de sluiting van het buitenbad was al vervelend genoeg, nu ook nog het binnenbad? Failliet gaan van de gemeente... En dat door het zwembad?! Ik weet wel iemand die z'n verstand wat beter moet gebruiken...Mag ik vragen? Heb je kinderen in de 'zwemlesleeftijd?' Heb je een auto? Heb je geld? Maak je wel eens gebruik van het zwembad? Waarschijnlijk: nee, ja, ja, nee. Hartstikke fijn voor je! Maar misschien kun je ook aan mensen die minder bedeeld zijn (in welke vorm dan ook) denken!

Gast

#61

2013-07-03 07:42

Fijne gemeente hebben wij. Echt kindvriendelijk. Zwembad dicht. En dan de staat van de speeltuinen.

Gast

#62

2013-07-03 08:56

Tja, gemeente de Bilt heeft geen geld meer. Dat is begrijpelijk want ze hebben (oa) hier op de Looydijk een keer of 10 de weg veranderd de afgelopen 3 jaar. Wel drempels, geen drempels, wel bloembakken, geen bloembakken, wel paaltjes, geen paaltjes, wel wegversmallingen, geen wegversmallingen, oja toch wel wegversmallingen. Vroeger hadden we nog een bioscoop en een bowlingbaan... Maar ja, nu moet ook het zwembad wijken. Daar zitten de raadsleden niet meer hoor, want waarom heb je een openbaar zwembad nodig als je er toch al een in je tuin hebt!?

Gast

#63

2013-07-03 09:10

De petitie is een goede actie. In de gemeente De Bilt is wel degelijk behoefte aan een goed zwembad. Er is bovendien een bloeiende waterpolovereniging die op nationaal niveau presteert en poloers levert voor Olympische waterpoloteams. Het is een schande dat De gemeente het eigen zwembad wil afschaffen. Wat ze zou moeten doen is het stimuleren van sporten zoals zwemmen, een bijzonder veelzijdige sport, door het meer openstellen van vrijzwemmen voor de jeugd en het organiseren van openbare activiteiten in het zwembad. Tot er een nieuw zwembad komt moet dit huidige zwembad op z'n minst behouden blijven.
Belaggelik

#64 Tja...

2013-07-03 09:48

Het is egt belaggelik dat er geen zwembat meer sou sijn in de gemeente!! Eerst de buitenbaden al digt door slegt onderhoudt en te wijnig geld en nu ook het binnenbat? Onbegreipelik en een vraai staaltje van niet vooruitsien...

Gast

#65

2013-07-03 10:20

Deze gemeente zonder zwembad is absurd.

Gast

#66

2013-07-03 10:20

De zes kernen die samen de gemeente De Bilt vormen hebben gewoon een zwembad nodig!

Gast

#67

2013-07-03 11:56

Denk aan de kinderen die graag willen zwemmen om gezond te blijven.

Gast

#68

2013-07-03 12:33

Schandalig! Hoeveel kinderen moeten er eerst weer verdrinken voordat de gemeente De Bilt er achter komt dat het toch wel een heel stom besluit was om geen nieuw zwembad te bouwen? Bovendien is zwemmen en waterpolo een prima sport! Dus iedereen met een hart! : GRAAG TEKENEN!!!

Gast

#69

2013-07-03 14:35

Ik zwem elke zondag in Brandenburg met een clubje van 5 man en zie ook hoeveel mensen er dan genieten van het zwemmen.
Het buitenbad is ook al weg, wat blijft er dan nog over.
Ik vind dus dat er een zwemaccomodatie moet blijven.

Gast

#70

2013-07-03 14:36

Ook al zwem ik zelf zelden, ik vind een zwembad wel heel belangrijk.

Gast

#71

2013-07-03 15:08

In 1969 en 1970 hebben Joop Goes, Rob Fischer, Hans van Dijk en Henk Donselaar nav een gesprek met de toenmalige badmeester Wingelaar, het initiatief genomen om een volksfeest te organiseren, waarbij de opbrengst bestemd was voor een overdekt zwembad. Triest om te constateren dat men nu het zwembad wil sluiten. Dat kan niet en dat mag niet!

Gast

#72 Re: raadsvergadering

2013-07-03 15:33

#22: De Bilt West - raadsvergadering

Wat een domme reactie "de Bilt West". Voor alle duidelijkheid, de mensen waar jij zo op neerkijkt, betalen ook gewoon belasting, hebben ook een stem en een mening. Deze mensen betalen belasting zodat ons gemeente bestuur kan zorgen dat de voorzieningen in onze gemeente op orde zijn. Regeren en besturen is een kwestie van voortschrijdend inzicht. Dit probleem is niet nieuw, het speelt al decenia. Doordat onze wijze bestuurders dit probleem zo lang voor zich uit hebben geschoven, zijn er nu het slecht gaat, geen mogelijkheden meer en is onze nalatenschap voor de komende generaties rampzalig. In een commercieel bedrijf (daar waar ze kassamedewerkers en receptionistes hebben) heet dit gewoon wanbeleid. Dat jij de volkomen bullshit die in de raadsvergadering word gebaggerd voor zoete koek slikt, zorgt ervoor dat onze bestuurders ons met recht schapen vinden. Onze gemeente laat onze kinderen verzuipen.... schaap... bbbbeeehhhhhh.


Gast

#73

2013-07-03 15:49

Onbegrijpelijk Brandenburg gewoon laten verpauperen jarenlang investeer in grondige renovatie. Gr.L is toch zo begaan met milieu , maar dat houd ook in dat onderhoud erbij hoort en niet alleen aan nieuwbouw denken Dorpshuis idem dito.

Gast

#74

2013-07-03 15:50

Goed initiatief. De gemeente heeft in het verleden een reusachtige inschattingsfout gemaakt met de sluiting van Natuurbad De Biltse Duinen. Ze zou dus beter moeten weten zou je zeggen.

Gast

#75

2013-07-03 16:17

prima iniitatief