Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt.


Gast

#1

2013-07-01 18:41

Ik speel waterpolo in het zwembad Brandenburg en train er veel dagen in de week en in het weekend een wedstrijd. Er zitten veel mensen bij onze club. De Bilt heeft veel inwoners en een grote gemeente. Het zou dan ook belachelijk zijn als er geen zwembad zou zijn. Ook zijn er veel zwemlessen en het is altijd druk met banen zwemmen. Ik weet zeker dat er veel mensen teleurgesteld zouden zijn als er geen zwembad meer zou zijn in onze gemeente. Dus ik hoop zo dat er toch een zwembad kan komen!!

Gast

#2

2013-07-01 19:17

De gemeente De Bilt heeft veel inwoners, die wekelijks zelf dagelijks zwemmen in het zwembad en het is slecht voor de gemeente om geen zwembad te houden!

Gast

#3

2013-07-01 19:40

Goede actie deze petitie. Hoe kan de gemeente zichzelf nog serieus nemen als deze er voor zorgt dat de bewoners (gedwongen) wegtrekken naar omliggende gemeenten. De jeugd zal 's zomers makkelijk hun vermaak elders vinden, maar wil de gemeente de jeugd wegjagen? Anderen zullen ook hun vermaak elders gaan zoeken, hoe kun je als gemeente je eigen bewoners zo wegjagen? Men probeert het centrum van De Bilt aantrekkelijker te maken, maar tegelijkertijd moet alles er omheen maar wegvallen? In De Bilt/ Bilthoven hoort een zwembad!

Gast

#4

2013-07-01 19:56

Het zwembad heeft een sociale functie binnen de gemeente en is voor alle burgers toegankelijk. Ik zwem zelf 1 a 2 keer per week en zou het heel erg vinden als ik hiervoor de gemeente uit moet. Daar is het altijd druk. Brandenburg is een fijn kleinschalig zwembad.

Gast

#5

2013-07-01 20:03

Een sportgemeente van het jaar die geen nieuw zwembad wil ... Waar moet men naartoe voor zwemlessen? Waterpolo op het enahoogste niveau van Nederland zonder zwembad wordt moeilijk.
gast

#6 zwembad

2013-07-01 20:10

Geen zwembad in een gemeente die is aangewezen als sportgemeente van het jaar....! Geen zwembad in de gemeente betekent o.a. geen mogelijkheid meer om te zwemmen voor mensen met een verstandelijke beperking in de gemeente De Bilt!

Gast

#7

2013-07-01 20:34

Niet te geloven hoe een sportgemeente kan beslissen dat er straks geen zwembad meer is!
gast

#8 zwembad

2013-07-01 20:45

zo jammer, eerst natuurbad, toen buitenbad, nu binnenbad. De wethouders hebben vast al grote kinderen en maken geen gebruik van zwembad.
er is geld gereserveerd op de begroting waar blijft dat dan?
Sportgemeente , echt niet !!!!!!!!!!!!!!
gewoon open houden dat bad!

Gast

#9

2013-07-01 21:07

Zwembad moet blijven! Liefst nog met buitenbad!!!

Gast

#10

2013-07-02 05:34

Eerst al de peuterspeelzalen, nu het zwermbad. Deze gemeenteraad wil zeker alle gezinnen wegjagen.

Gast

#11

2013-07-02 05:42

Mijn hele jeugd in dit zwembad gelegen, zoveel herinneringen aan het zwembad, gun mijn dochter van 7 ook een zwembad in de buurt!

Gast

#12 Zwembad

2013-07-02 06:00

Gemeente De Bilt is een slaapgemeente!!
Wel geld voor een verjaardags feest , kunstwerken enz. maar de burgers !!!!

Gast

#13

2013-07-02 06:11

Volgens mij wordt er al genoeg bezuinigd op de kleine kinderen door de peuterspeelzalen te sluiten.
Ook nog het zwembad ontnemen, blijf er af!

Gast

#14

2013-07-02 06:41

Een gemeente zonder zwembad doet zijn inwoners tekort!

Gast

#15

2013-07-02 06:58

het zwembad moet blijven, veel ouderen genieten ervan, kun je niet maken om die naar bv zeist te sturen, en wat dacht je van al onze jeugdherinneringen en van de jeugd die nu zijn herinneringen maakt voor later bilthoven verdient een zwembad!!!!!!!
Kees

#16 De gemeente maakt een keuze. U kunt dat ook doen.

2013-07-02 07:06

Bijzonder voor een gemeente met zo'n 40.000 inwoners om er voor te kiezen uiteindelijk geen zwembad te willen financieren. Natuurlijk moeten er keuzes gemaakt worden maar voor een gemeente die zichzelf 'sportgemeente' wil noemen is dit de verkeerde.
Overigens, u kunt volgend voorjaar een nieuwe gemeenteraad kiezen. Misschien is deze beleidskeuze dan iets om in het achterhoofd te houden.

Gast

#17

2013-07-02 07:11

ook het buitenbad moet weer open

Gast

#18

2013-07-02 07:40

Mijn kids hebben hier afgezwommen en gaan met veel plezier naar het zwembad en het discozwemmen


Gast

#19 Nooit meer discozwemmen?

2013-07-02 07:54

Dit mag niet gebeuren!
Onze kinderen kijken de hele week uit naar het discozwemmen op vrijdagavond.
Dan nog alle ouderen die hier baantjes zwemmen..... En niet te vergeten de zwemclub van Samen Verder die op zaterdag zwemmen met mensen met een verstandelijke beperking. Deze mensen zijn niet in de gelegenheid om naar een ander zwembad te gaan, op hun vervoer is namelijk al bezuinigd en komen dan de deur niet meer uit. Moet er niet aan denken Gemeente De Bilt!
De Bilt West

#20 Nadenken

2013-07-02 08:27

Beste Mensen, Iedereen wil natuurlijk dat het zwembad blijft, vooral vanwege de emotionele waarde. Sportgemeente wordt je niet meer, dit ondermeer doordat het aantal leden van Brandenburg flink is afgenomen. Topspelers gaan naar andere waterpoloteam's. Als je nou eens als een normaal mens zou nadenken dan weet je dat de gemeente een flink begrotingstekort had en dit elk jaar alleen maar vergroot wordt als het zwembad(gevaarlijk door slecht onderhoud) open blijft of als er een nieuw zwembad gebouwd moet worden. De gemeente dacht eerst ook met hun hart , een zwembad in de bilt dat hoort en dat moet, maar ze hebben er nu verstandig over gedaan met hun portemonnee te denken.
De Bilt West

#21 Re: De gemeente maakt een keuze. U kunt dat ook doen.

2013-07-02 08:29

#16: Kees - De gemeente maakt een keuze. U kunt dat ook doen.

En nog tijdens de gemeenteraadsvergadering zeggen " nee de pvda-groenlinks doet dit niet om stemmen te winnen" laf....

De Bilt West

#22 raadsvergadering

2013-07-02 08:33

Als iedereen die hier reageert met " jeugdherrineringen" " mijn kinderen vinden discozwemmen leuk" "we moeten naar zeist 2 km want dat is zo ver" eerst even een gezond verstand opzoekt en dit niet typt tijdens hun pauze van baan als kassamedewerker of receptioniste zouden er veel meer zinvolle reacties zijn! WAT IS NOU BELANGRIJKER DIE ENE JEUGDHERRINERING VAN JOU OF HET FAILLIET GAAN VAN JOU GEMEENTE WAAR JE O ZOVEEL OM GEEFT

En als iedereen die hier reageert eerst naar de raadsvergadering was geweest voordat ze overal commentaar op geven, typisch...

Gast

#23

2013-07-02 08:37

Een gemeente als De Bilt met 50.000 plus inwoners, heeft gewoon een eigen zwembad nodig. Voor zwemles, voor sport, en voor vermaak. Laat het er alsnog komen!
midden waterweg

#24 Re: raadsvergadering

2013-07-02 08:44

#22: De Bilt West - raadsvergadering

Met alle respect, maar zie jij gemeente De Bilt echt failliet gaan? Gaat niet gebeuren.. En een zwembad is wel degelijk heel belangrijk voor deze gemeente. Waterpolo De Bilt speelt in de hoogste rangen van Nederland, het verbind mensen met elkaar, en het allerbelangrijkste: gemeente De Bilt telt heeeel en dan wel heeeel veel kinderen die zwemles moeten kunnen krijgen! Het is onrealistisch om te denken dat al deze kids en hun ouders wel even uit kunnen wijken naar Zeist of Utrecht, waar ook al duizenden kinderen uit die gemeentes les moeten kunnen krijgen! Van mij mag het zwembad blijven en/of gebouwd/verbouwd worden. De gemeente snijdt zichzelf alleen maar in de vingers door dit niet te doen!

Ook jammer dat je kiest voor een denegerende attitude in je opmerking met 'kassamedewerker of receptioniste'... je verpest je hele statement daar al mee..


Gast

#25 Re: raadsvergadering

2013-07-02 09:48

#22: De Bilt West - raadsvergadering 

 

En wat ben u aan het doen tijdens uw kantoor uren