Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-07-05 11:17


Heren 5 forever

#127

2013-07-05 12:41

Nee, eerst weer even sparen voor een nieuw HOCKEYVELD zeker. Dit kan de gemeente niet maken.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-07-05 13:40



Gast

#129 Re: zwembad

2013-07-05 14:34

#8: gast - zwembad

Wel goed om even goed in de gaten te houden wat er gebeurd is: De wethouders hebben juist wel voorgesteld een zwembad voor De Bilt te behouden. De gemeenteraad op een fractie na was het niet met hen eens....

 

Geert Slot


Gast

#130

2013-07-05 14:41

Een waardeloos besluit. Eerst het huidige zwembad verwaarlozen met het oog op een nieuw zwembad en dan besluiten geen nieuw bad, maar ook niet het oude opknappen. Brandenburg is een prima zwembad.
werkende moeder

#131 Sporten in Brandenburg

2013-07-05 15:07

Ik heb geen herinnering aan het zwembad want ik komt niet uit deze gemeente. Ik praat alleen over realiteit anno 2013.

Mijn zoon van 13 doet waterpolo in Brandenburg. Dat eist veel training en tijd, en door dat,
- is hij gezond en fit,
- zit hij goed in zijn vel, waardoor hij beter presteer op school,
- leert hij sociale vaardigheden, want het is team sport,
- heeft hij geen tijd om zich te vervelen (en we allemaal weten wat betekent pubers en jongens met veel energie en veel tijd die niets te doen hebben).
Zonder zwembad, wat moet mijn zoon doen? O ja, blijven "hangen" in de nieuwe winkelcentrum.

Ik zie veel volwassenen (middel leeftijd en oude mensen) die baantjes trekken in Brandenburg. Zwemmen is een heel fijne sport zonder bessures. Die mensen zullen langer fit blijven, waardoor ze minder oproep zullen doen op gemeentezorg en langer zullen een contributie maken aande gemeenschaap.
Wat moeten ze doen zonder zwembad? Als er teveel drempels zijn om te sporten, bijvoorbeeld omdat ze naar een andere gemeente moeten rijden, zullen er minder zwemmers zijn. Ik voorspel dus hogere zorgkosten voor de gemeente in een niet te lange termijn.

Ik zie veel ouders met 2, 3 kleine kinderen die moeten de zwemdiploma halen. Is het realistish te verwachten dat ze heen en weer moeten rijden naar een andere gemeente voor de zwemles van de ene en de andere kind? Dat gecombineerd met werk, wat is de normale situatie tegenwordig...

Ik zie weinig redenen om niet andere gemeente kiezen, minder duur dan De Bilt en met meer mogelijkheden voor mij, mijn zoon en mijn medebewoners.

Gast

#132

2013-07-05 15:23

Het moet eens afgelopen zijn met de afbraak in dit land. Wanneer komt het gezonde verstand eens boven drijven. Er dreigen over niet al te lange tijd kinderen te verdrinken omdat ze niet kunnen zwemmen. Er is geen zwembad meer om zwemles in te geven. Eerst vernieuwen dan pas het oude afbreken!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-07-05 16:47


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-07-05 18:07


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-07-05 18:11


Imim
Gast

#136

2013-07-05 18:25

Schande dat de gemeente Zwembad Brandenburg niet wil behouden! Ik zeg: Teken die petitie!!!!


Gast

#137

2013-07-05 18:50

Het zwembad is zo belangrijk! Veel mensen die ik ken doen mee aan aquajoggen, aquafit, gehandicaptenzwemmen en dit bevordert hun gezondheid want hun spieren worden sterker en soepeler.Zwembaden in de buurt hebben weinig of geen van deze aktiviteiten!

Gast

#138

2013-07-05 19:36

Eindelijk een lekker zwemwater bad voor vele naturisten; dit moet zeker behouden blijven; er zijn al genoeg zwem baden gesloten voor ons als naturisten !!!!!!!!!!

Gast

#139

2013-07-06 07:10

Ik ben verbijsterd dat men toelaat dat een zo grote en rijke (althans rijke inwoners) gemeente een basis-voorziening als een zwembad laat lopen. Ik begrijp ook niet wat er mis is met het huidige zwembad, waarom dat niet open kan blijven.

Gast

#140

2013-07-06 07:28

Worden de mogelijkheden voor een meer centrale ligging van het zwembad ook bekeken?
Bij het winkelcentrum de kwinkelier bijvoorbeeld?
Henk Huussen
De auteur van deze petitie

#141

2013-07-06 10:40

ik heb wat reacties verwijderd omdat ik deze niet op de plaats vind in deze aktie.
laten we in ieder geval afspreken dat we hier zeker niet persoonlijk gaan worden dat is niet gepast. iedereen mag een mening hebben maar als het nergens over gaat hou die dan gewoon voor je en deel hem niet met ons.
groetjes Henk Huussen

Gast

#142

2013-07-06 10:44

Het is van de zotte dat er geen zwembad kan blijven wel een hoop geld voor een nieuw aan te leggen park als het RIVM weg gaat uit bilthoven
wat Hannie en Cees Heikoop beteft moet het zwembad Brandenburg gewoon blijven

Gast

#143

2013-07-06 11:21

Ik vind het schandalig, dat de Bilt binnenkort geen
zwembad meer heeft. Een hele generatie krijgt dan geen zwemles meer.Daarom vind ik het geweldig, wat er nu gebeurt.

Gast

#144

2013-07-06 12:11

Het zwembad moet komen!!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-07-06 15:25



Gast

#146 Re: Zwembad niet nodig

2013-07-06 18:36

#91: gast - Zwembad niet nodig

Lieve gast,

Als jij had gelezen wat hier al gepost word en zelf gedaan had wat je roept tegen anderen (namelijk je verdiepen in de materie), dan heb je niet erg goed opgelet. Het "zwembadverhaal" is namelijk niet nieuw (bestaat al decenia). Het is ontstaan door jaren van wegkijken, verslonzing en desinteresse. Onze bestuurders hebben jaren gewacht om deze crisis aan te grijpen als excuus voor hun eigen falen. Nu kunnen ze eindelijk een lijstje maken waarbij het zwembad niet de hoogste prioriteit heeft. En dus... kunnen ze er nu eindelijk een streep door trekken en de schuld van hun eigen wanbeleid neer leggen bij de kortzichtige mensen van onze gemeente. Zeg het maar mensen, wat willen jullie? veiligheid of een zwembad? Dit is echter niet een keuze die wij zouden hoeven maken als de bestuurders hun werk hadden gedaan. Onze bestuurders hebben eerst (decenia geleden) ons buitenbad dermate laten verslonzen dat het moest sluiten en nu gebeurt precies hetzelfde met ons binnenbad. Dit is geen ongeluk, dit is geen onmacht. Zelfs een ezel stoot zich over het algemeen... .niet 2 maal aan dezelfde steen. En daarmee is alles gezegd over de bestuurders van gemeente De Bilt.

 


Gast

#147

2013-07-06 19:00

Ik ben woonbegeleider van verstandelijk gehandicapten hier in Bilthoven. Veel van onze bewoners zwemmen in Brandenburg op de zaterdagochtend. Met heel veel plezier, bewegen ze veel in het water, met sportclub Samen Verder. Het is eeuwig zonde als dit moet gaan stoppen. Het is toch al moeilijk om onze bewoners aan het bewegen te krijgen. Houdt dit zwembad open!!!!!

Gast

#148

2013-07-06 21:02

Super
Ander perspectief

#149 kosten/baten

2013-07-06 21:50

Allemaal verhalen over geld! 'Gemeente' het woord zegt het al, dat is wat ons verbindt, wat we gemeen hebben, en dan wordt je vanzelf een gemeenschap, waar je elkaar ontmoet, waar je dingen samen doet, waar je elkaar kent. Als je al die dingen sluit verdwijnt het gemeenschappelijke. Zeker voor de jeugd is dit niet goed. Dan zoeken ze ander vertier; rondhangen, rottigheid uithalen en dwars doen. Wil je de jeugd in de gaten houden moet je geen hangplekken creëren, maar plaatsen waar ze hun energie kwijt kunnen. Laten we wel zijn, hoe duur kan een zwembad nou zijn? Het hoeft geen stromen'' te hebben, geen bubbelbaden, gewoon een grote bak met water, liefst met zonneënergie verwarmd. Duikplank erbij en een paar stevige badmeesters. Buiten een grasveldje en er is geen betere manier om je jeugd in de gaten te houden. Ze zijn in eigen dorp niet annoniem dus.... Ik denk dat het ook heel veel kosten gaat schelen

 

 

Bezorgde inwoner Gemeente De Bilt:(

#150 Denk na over de Gemeente raad verkiezingen 2014!!

2013-07-07 09:55

Gemeente De Bilt, 42.000 inwoners, ongeveer 30.000 stemgerechtigd . Denk na en lees de programma's van de partijen goed.
We weten allemaal dat als ze eenmaal verkozen zijn zich er weer uit draaikonten ! Maar dan kunnen we ze daar op aanspreken!!!!