Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Daarnaast zou ik het een heel goed idee vinden als er een buitenbad bij komt.
Dat gemeente De Bilt zuinig moet zijn met geld is begrijpelijk. Maar waarom wordt in deze gemeente, die er prat op gaat een sportgemeente te zijn, opnieuw tégen de instandhouding of nieuwbouw van een zwembad gekozen.
echt vreemd dat in zo'n kinderrijke sportgemeente een zwembad zou gaan verdwijnen, dit mag niet gebeuren.
Enige jaren geleden was er sprake van, dat het Buitenbad 'lek' was. De reparatiekosten bedroegen toen zo'n € 45.000,=
Dat geld had de Gemeente toen niet, werd verkondigd. Dus werd het Buitenbad vlak voor de schoolvakantie gesloopt [wat een timing!!].
Maar er werd nog niet zo lang geleden een bedrijfsschuld van ruim € 900.000,= kwijtgescholden, vanwege het failliet gaan van dat bedrijf. De naam van dit bedrijf is mijzelf niet bijgebleven, maar iedereen weet wat ik bedoel. Ja, die Bunker [Larenstein]heeft een behoorlijke 'explosie' teweeg gebracht, onder de inwoners van Gemeente De Bilt. Want het is toch van de zotte!!!!!
Nu zijn er plannen om de Gemeentelijke belastingen te verhogen, dus betalen we met z'n allen mee aan die 'miskleun' v.d. Gemeente
m.vr.gr.
Robbedoes
inmiddels per 01-10-2012 ex-medewerker SWO De Zes Kernen De Bilt.
Jammer dat er niet aan de gemeenschap word gedacht die graag wil dat er een zwembad in de buurt is. Een enquête zou aan geven dat de bewoners van de gemeente voor behoud van een zwembad in Bilthoven is. Een creatieve ploeg (vrijwilligers met ideeën?) aan het werk zetten om het bad rendabel en dus vol te krijgen, dat is een oplossing! Sloop is geen optie!!!
Daarna ging er toch weer van alles mis.
De Bunker op Larenstein heeft onze Gemeente handenvol geld gekost ruim € 900.000,= ,werd er in de krant vermeld.
Dan nog dat accefietje van die, door de Gemeente, ingehuurde kracht, die in 1,5 jaar € 180.000,= naar zijn eigen rekeningen wist te sluizen.
Nu wordt er een Gemeentelijke belastingsverhoging
overwogen. Zou daar weer zo'n bepaald Adviesbureau voor ingehuurd zijn, om de Wethouders te vrijwaren van hun verantwoordingen??
Daar zijn wij als inwoners van deze Gemeente even 'lekker mee' !!
m.vr.gr.
Robbedoes
Mede dankzij het zwembad , heb ik een zalige jeugd gehad.
Bijna elke dag waren we in het zwembad te vinden.
Nu woon ik in Wijk bij Duurstede, hier zijn ze ook zo stom geweest om het zwembad af te schaffen, zodat we niet meer heerlijk in het zwembad kunnen vertoeven.
Zo vreselijk vreselijk jammer. Nu willen jullie dat ook laten gebeuren, ach ja, laat de kinderen maar lekker binnen achter hun computertjes wegkwijnen, inplaats dat ze lekker met elkaar in de buitenlucht kunnen zijn.
Kinderen, gehandicapten, ouderen en wij
zijn blij met de mogelijkheid in de eigen gemeente te kunnen zwemmen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn dat je niet een in je eigen woonplaats de zwemles kan volgen.
Twee weken geleden kon ik mijn ogen bijna niet geloven dat er hoeveel kids van mochten genoten!
Heerlijk om te zien!! Het zal ontzettend jammer zijn als het weg moet. Brandenburg moet BLIJVEN!!!
Dat Brandenburg niet altijd gewoon onderhouden is daar snap ik helemaal niets van. Alles gaat met zijn tijd mee, dus ook dit zwembad. Wat is er dan met het geld gebeurd dat zij van de Gemeente krijgen (subsidie?). De Bilt/Bilthoven sportgemeente zonder zwembad, dat kan niet. Dus blijf bestaan! in een verbouwde inclusief een buitenbad ook gewenst.
Minachting door villabewoners
| This discussion has been closed. |
Zinvolle actie. Er maken dagelijks zoveel mensen gebruik van het zwembad in onze gemeente De Bilt, dat er hoe dan ook gekeken moet worden naar mogelijkheden om dit zwembad te blijven behouden (nu andere plannen niet doorgaan). Het gaat er bij mij niet in dat het onderhoud hiervoor te veel geld kost en zelfs meer dan nieuwbouw, zoals de gemeente altijd heeft laten doorklinken in berichten in de plaatselijke kranten! We hebben al jaren geen buitenbad meer, en het zwemmen is voor jong en oud in onze gemeente een zinvolle vrijetijdsbesteding, en voor sommigen zelfs een zinvolle dagbesteding, zoals ouderen en gehandicapten. Het zwembad moet blijven!