Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht.


Gast

#176

2016-05-04 07:38

Omdat de kanaalstraat niet verkeers veilig is

Gast

#177

2016-05-04 07:39

Zowel op de Kanaalstraat als op de Joseph Haydnlaan/Pijperlaan zie ik té vaak auto's racen. Dit zijn plekken waar veel mensen in beweging zijn en onveilige situaties voorkomen moeten worden! Strenger optreden van de politie/ drempels/ flitspalen is zeer gewenst.

Gast

#178

2016-05-04 07:46

Het wordt hoogtijd dat de benodigde drempels etc er nu echt gaan komen en niet weer uitgesteld worden na de zomervakantie. Ook ik ben veel afgesneden in het verkeer en zelfs aangereden met een spiegel in mijn zij. Door een onverlaat die te hard reed. Verder zal een flits kast die ook snelheid meet bij de kruising kanaalstraat en jp coenstraat de bestuurders afschrikken en andera veel geld opleveren.

Gast

#179

2016-05-04 07:51

Vanwege het feit dat de verkeersveiligheid in de Kanaalstraat in Utrecht dramatisch slecht is. Er wordt veel te hard gereden, verkeersregels worden consequent met voeten getreden en de handhaving is nihil. Dit maakt overigens dat ik mij wel tien keer bedenk wil ik mij via de Kanaalstraat verplaatsen.

Gast

#180

2016-05-04 07:57

Als er niet wordt toegewerkt naar vrijliggende ruimte voor fietsers door de hele wijk gaat het mis. Het gedrag van de automobilisten in dit stukje Utrecht is stuitend, maar zal niet veranderen door een boete hier en daar. Bescherm de fietsers! Laat de automobilisten lekker elkaar kapotrijden.

Gast

#181

2016-05-04 08:09

omdat ik ook last heb van het asociale rijgedrag in de kanaalstraat

Gast

#182

2016-05-04 08:17

Reuzegevaarlijk om te fietsen. Men parkeert overal...rijdt zo de straat op als je eraan komt fietsen. Dubbelparkeren. Het is voorrang voor de grootste barbaar.

Gast

#183

2016-05-04 09:08

Ik vind de straat idd erg gevaarlijk! Men rijdt keihard, kijkt niet op of om, houdt geen rekening met de ander etc. etc. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden, vooral een kwestie van mentaliteit, lastig aan te pakken lijkt me dus.

Gast

#184 Re:

2016-05-04 09:11

#1: -  

 


Gast

#185

2016-05-04 09:19

omdat ik graag winkelde in de Kanaalstraat en er niet meer kom vanwege het rijgedrag in deze straat.

Gast

#186

2016-05-04 09:24

Helemaal eens dat de veiligheid ver te zoeken is. De verkeersveiligheid is zelfs vaak schokkend: hard rijden is een understatement, door rood licht 'rijden' via de verkeerde kant van de vluchtheuvel de normaalste zaak , agressie en lawaaioverlast door quads scooters motoren en autos tot diep in de nacht. Graag zou ik cameras met nummerbord herkenning zien, veel meer handhaving en verkeerstechnische oplossingen (drempels, bloembakken etc)

Gast

#187

2016-05-04 09:57

Ik ben het er mee eens en merk nog steeds niets van de herinrichting van Kanaalstraat en Laan van Nieuw Guinea die de gemeente vorig najaar aankondigde. Ondertussen wordt wel gewerkt aan minder dringende klussen, zoals wegdek sluis Groeneweg. Die hoeft pas in de winter gereed te zijn ivm risico bij ijs en sneeuw. Waar blijft update over uitvoering plannen?

Gast

#188

2016-05-04 09:58

Omdat het een zeer groot probleem is voor de veiligheid
Fietser

#189 Re:

2016-05-04 10:06

#71: -  

 Correct. Ook op de Laan van Guinea geldt dat deze weg door allochtonen (laten we daar helder over zijn) wordt gebruikt waarvoor  de meeste autochtonen naar Circuit Zandvoort gaan. Politie en co zie je in de Kanaalstraat wel, maar vooral op tijden waarop er geen winkelend en racent publiek is. Het is net of men de confrontatie met de overtreders niet aan durft, om wat voor reden dan ook...


Gast

#190

2016-05-04 10:13

Eens, eens, eens! Mijn kinderen moeten er over een paar jaar wel door kunnen fietsen!

Gast

#191

2016-05-04 11:50

Ik vind het heel onaangenaam en onveilig op de fiets op de Kanaalstraat. Ik mijd deze straat zo veel mogelijk. Dus ook de middenstand. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van deze middenstand. Leuk hoor multi culti maar in het levendige Midden Oosten doen ook maar weinig mensen hun boodschappen op de fiets en dat is dus niet voor niets. ;-)

Gast

#192

2016-05-04 12:21

Ik deel het bericht op mijn fb pagina, als fietser irriteer ik me mateloos aan de Kanaalstraat. Ik durf er niet meer hard te fietsen.

Gast

#193

2016-05-04 12:25

Regels worden niet nageleefd en gehanteerd. Betekent dus dat er actie moet worden ondernomen. Ik heb al een aantal goede ideeën langs horen komen; drempels, 24/7 controle, eenrichtingsverkeer.
Joost

#194 Kanaalstraat & damstraat

2016-05-04 12:50

wat mij betreft mogen Kanaalstraat en Damstraat in een zin genoemd worden. Ik ben niet het klagerige type maar heb al heel wat mensen aardig aangesproken op geclaxonneer , idiote acceleratie van voertuigen en onveilig rijgedrag. Ik moet zeggen dat ik er echt klaar mee ben en het lijkt ook niet minder te worden. Af en toe staat er een busje van de politie en dan doet iedereen lekker rustig.

ik hou van lombok en al z'n diversiteit maar dit moet echt veranderen.


Gast

#195

2016-05-04 13:06

Omdat ook ik vind dat het onveilig is, gelukkig ben ik nog niet echt aangereden maar het scheelde al meerdere keren weinig. Van mij mogen er boetes uitgedeeld worden want aanspreken werkt niet meer.
R

#196

2016-05-04 13:10

er reed eens een auto echt onverwacht superhard achteruit waarop ik van de schrik met de vlakke hand (niet lomp) op de auto sloeg, maar vervolgens werd ik ingereden met of ik wel helemaal lekker was en wat ik wilde van ze. Gelukkig geen ruzie uiteindelijk, maar dit is toch een bizarre situatie?  

Ik snap wel dat de politie niet staat te springen zo ontzettend veel, dus toch al lastige, jongeren aan te pakken. Ben je er met één bezig, scheurt de ander alweer voorbij. Maar goed, door niets doen verandert t nooit...


Gast

#197

2016-05-04 14:52

Kanaalstraat is druk, onoverzichtelijk en er zijn veel voetgangers en fietsers. Liefst zie ik helemaal geen auto's.

Gast

#198

2016-05-04 15:06

Vandaag bijna aangereden op de Vleutenseweg door een jongeman die met minimaal 80km/h door rood reed terwijl ik hier door groen met m'n fiets overstak. De Kanaalstraat mijdt ik al helemaal om deze reden.

Gast

#199

2016-05-04 15:09

Gevaarlijke strait met veel te veel hard rijders en nulpakkans omdat er nooit politie aanwezig is!

Gast

#200

2016-05-04 15:10

Ik ben het volledig eens met deze petitie, aangezien ik zelf ook regelmatig bijna ben aangereden op de Kanaalstraat en momenteel uit angst deze straat vermijd met de fiets.