Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht.


Gast

#201

2016-05-04 15:17

Ik ben helemaal voor maatregels, woon ruim 6 jaar in Laan van Nieuw Guinea. Onlangs mijn auto voor de deur total loss gereden en dader die is doorgereden. Een dergelijke aanrijding gebeurd hier maandelijks. De straat is het meer dan zat. Iedereen zijn auto is al wel een keer geramd. Dan maar een tijdelijke oplossing van mobiele drempels of een zitactie even lekker de boel vertragen op Vr/Za/Zo lekker voor de deur op straat zitten in de zomer. !!!!
Danielle

#202 Re:

2016-05-04 16:00

#1: -  

Zelfs als normale automobilist wordt je er niet blij van om daar te moeten rijden! 


Gast

#203

2016-05-04 17:08

Omdat ik me in toenemende mate al jaren stoor aan het verkeer op de Kanaalstraat. Dubbel parkeren, niet kijken bij wegrijden, onbeschaamd gedrag

Gast

#204

2016-05-04 18:21

Toen ik hier een paar jaar geleden stage liep werd ik ook steeds bijna van m'n fietsje gereden.
Er zit ook een school (De Parkschool) op de parallel weg erachter, dus er fietsen ook veel ouders met kinderen over de Kanaalstraat.

Gast

#205

2016-05-04 19:17

Ik heb zelf ook al een paar bijna-aanrijdingen gehad, omdat weinig mensen zich aan de verkeersregels houden op de Kanaalstraat. Vooral het kruispunt met de JP Coenstraat is verschrikkelijk, hier rijden veel mensen door rood.

Gast

#206

2016-05-04 19:28

Alleen al vanavond zag ik eerst een fietser bijna aangereden worden door een auto die afsloeg en niet oplette, vervolgens reed een andere auto met enorme vaart door rood bij de JP Coenstraat. Een autovrije Kanaalstraat is volgens mij de enige oplossing om deze onveilige situatie echt op te lossen.

Gast

#207

2016-05-04 19:48

Hoog tijd. Niet meer van deze tijd


Gast

#208 Levensgevaarlijk

2016-05-04 20:04

De Kanaalstraat is echt levensgevaarlijk. Waarom liggen er bijvoorbeeld geen drempels. Of wordt het voetgangersgebied. Zelf ben ik verschillende keren bijna van mijn fiets gereden. Met name door afslaande auto's. Het lijkt wel of op de Kanaalstraat en de Damstraat de verkeersregels niet gelden. Iedereen drukt zichzelf er maar gewoon tussen, parkeert dubbel, rijdt keihard, en als fietser moet je maar zien hoe je jezelf er langs worstelt; ik vermijd de Kanaalstraat vaak of ik ga lopen met de fiets. Op de Damstraat kun je er sowieso nauwelijks langs met een fiets als er een file auto's staat (wat meestal zo is).

Kortom: hoogste tijd voor ECHTE actie en niet van die jolige spandoekjes, want dat helpt natuurlijk helemaal niets. 


Gast

#209 Re:

2016-05-04 21:29

Helemaal mee eens! Onlangs nog een zeer beangstigende ervaring gehad met een bedreiging in het bijzijn van mijn kleine kinderen. Ik mijd de straat als ik met mijn zoontje fiets. Er wordt veel te hard gereden, door rood, gekeerd op de weg, dubbel geparkeerd op fietspad, weggesjeesd zonder te kijken, verkeer geblokkeerd voor een praatje.... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Waarom geen 1-richting en 30 km zone met drempels? Verder de laatste tijd ook zware geluidsoverlast door halve motoren (met 2 voorwielen).
Gelukkig heb ik nog zulke leuke buren ;-)

 


Gast

#210

2016-05-05 00:52

Zelf ongeluk

Gast

#211

2016-05-05 07:10

Omdat wij een dochter hebben wonen in de javastraat en als wij op.bezoek komen zien hoe druk en chaotisch het op de kanaalstraat is.

Gast

#212

2016-05-05 15:46

De Kanaalstraat is één van de twee opties die ik heb om naar het centrum te fietsen, maar valt af door de verkeersonveiligheid: te hard rijden (zeker richting Laan van NG), dubbel parkeren, autobestuurders die midden op straat een praatje met elkaar maken, voetgangers die zomaar de straat oplopen, auto's en fietsers die vanuit zijstraten zonaar voorrang nemen. Anarchie en levensgevaarlijk.

Gast

#213 Losliggende fietspaden!!

2016-05-05 16:38

Neem een voorbeeld aan Amsterdam oud west (bv kinkerstraat/ de clerqstraat ook drukke winkelstraten met veel autoverkeer) en maak losliggende fietspaden langs de stoep en parkeren dan weer naast de weg. En oversteekpunten!

vandaag weer vreselijk druk en net zelf nog bijna van mijn fiets gereden door een glimmend golfje...


Gast

#214

2016-05-05 23:42

Omdat er belachelijk hard wordt gereden op de kanaalstraat, ook omdat er niet gehandhaafd wordt. Het wachten is op het 1e slachtoffer

Gast

#215

2016-05-06 05:27

Ik woon al bijna 30 jaar in een zijweg van de kanaalstraat. Het is de laatste jaren alleen maar verslechterd. Hang degelijke camera's op om notoire show ofs aan te pakken

Gast

#216

2016-05-06 09:05

Vind niet kunnen dat er zo hard gereden kan worden waar een kleuter en een basisschool aanwezig is.
Er zijn genoeg ongelukken gebeurt, wordt niks aan gedaan.
Desnoods een flitspaal met max 30 km ipv waarschuwingen

Gast

#217

2016-05-06 14:12

Idioten met of zonder rijbewijs gebruiken de Kanaalstraat als hun persoonlijk race circuit. Dat gaat nog een keer echt goed mis.

Gast

#218

2016-05-06 19:50

Het is zo'n leuke straat waar je de ingrediënten voor een wereldmaaltijd kunt kopen. En dan de kans lopen op levenslange handicap of erger.

Gast

#219

2016-05-07 00:39

Voor de veiligheid van alle weggebruikers en omwonenden.
Als fietser heb ik ook al jaren last van deze situatie, word vaak bijna aangereden. Baal dat de stad op een paar plekken niet fietsvriendelijk is, terwijl je kwetsbaar en onbeschermd bent zonder pantser om je heen. Ik vind het er onveilig voor ouderen en kinderen.
Onderstreep ook de onveilige straten: Damstaat, Amsterdamsestraatweg, Bemuurde Weerd OZ, WZ.

Gast

#220

2016-05-07 08:23

Er wordt gewoon stelselmatig als een idioot gereden op de Kanaalstraat. Zeker op zo een druk stuk en alle zijstraten met fietsers op de weg kan dit gewoon niet. Er moet iets aan gedaan worden en dat geldt eigenlijk voor heel Lombok. Ook in de smalle straten wordt erg hard gereden.

Fred

#221 Re:

2016-05-07 11:55

#88: -  

 Uit betrouwbare bron weet ik dat de gemeenteraad van Utrecht tegen handhaving is. Groenlinks vindt handhaving namelijk 'betuttelend'. Weet u op wie u volgende keer in ieder geval niet moet stemmen.

Sjenna

#222 Re:

2016-05-07 12:01

#127: -  

 Hoe moeten de "grote" jongens dan hun rijkdommen tonen aan de jonge straatdealertjes? "kijk eens wat je kunt bereiken als je voor mij werkt?". Misdaad loont, en dat mag gezien worden! 


Gast

#223 Re:

2016-05-07 12:05

#217: -  

 Ach, het is niet de vraag 'of' maar wanneer het misgaat. In mei 2013 werd de de Biltse oud-wethouder Jan van Eijken al doodgereden door de 19-jarige Abderrahim I. Exact het type automobilist wat ook in de Kanaalstraat en omstreken voor veel overlast zorgt. 

Ron

#224 Re: Re:

2016-05-07 12:13

#142: - Re:  

 Ik woon al 10 jaar in de Kanaalstraat, erg veel overlast daar:

  • Te hard rijden
  • Dubbel parkeren
  • Niet uitkijken met uitstappen, deur openzwaaien
  • Harde (illegale) uitlaten
  • Zonder helm rijden
  • Op achterwiel rijden (wheelie)
  • Drugs dealen 
  • Vechtpartijen
  • Vuil op straat gooien
  • Parkeren met een ontheffingskaart voor gehandicapten, terwijl de personen die uitstappen werkelijk niets mankeren (ik weet dit kun je soms niet zien, maar het valt wel op dat het vaak gewoon jonge gezonde mensen zijn)

En nee, verreweg het merendeel van de daders zijn niet Nederlanders met "blond haar en blauwe ogen"....


Gast

#225

2016-05-07 18:30

Tijd voor maatregelen van de gemeente. Het lijkt soms een circuit.