Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht.


Gast

#151

2016-05-03 20:53

Ik raad mijn kinderen altijd aan vooral NIET over de 

Kanaalstraat te rijden: veel te gevaarlijk. Zelf mijd ik deze straat ook zoveel mogelijk. Erger me groen en geel aan te hard rijden en dubbel geparkeerde auto's omdat een stukje lopen blijkbaar te veel gevraagd is voor veel mensen. 


Gast

#152

2016-05-03 21:04

Ik steun hiermee de vraag om een veilige leefomgeving van mijn vrienden in Lombok. Ik hoop dat men binnen de wijk gaat inzien dat veiligheid voorop dient te staan en dat deze petitie aanspraak zal doen op de eigen verantwoordelijk van eenieder die gebruik maakt van de openbare weg en dus ook van de Kanaalstraat. Zelf komende van een woonerf, waar stapvoets gereden diende te worden in verband met spelende kinderen, vroeg ik de vaders van die kinderen waarom zij met dertig kilometer per uur door de straat scheurden en was verbluft over hun waardering dat ik, zonder kinderen, nooit harder dan stapvoets reed. Zonder dit besef van eigen verantwoordelijkheid staat de gemeente met lege handen.

Gast

#153

2016-05-03 21:05

Roerend mee eens

Gast

#154

2016-05-03 21:12

Vandaag nog; jongen keert zijn auto omidden op de Kanaalstraat, plotseling, zonder richting aan te geven, met slippende banden, remmend en vol gas tegelijk....

Gast

#155

2016-05-03 21:15

Ik ben het er mee eens dat de verkeersveiligheid in de kanaalstraat ver te zoeken is (hard rijden, dubbel geparkeerdstaan, etc). Er vinden ook niet tot nauwelijks controles plaats door.de politie (zie ze iig nooit optreden)

Gast

#156

2016-05-03 21:47

Het is ontzettend gevaarlijk in de Kanaalstraat, elke ochtend en middag kan ik weer een geïrriteerde blik bezorgen aan een van de bestuurders die mij bijna van mijn fiets rijdt. Ongelofelijk dat dit anno 2016 nog ongestraft kan.

Gast

#157

2016-05-03 22:03

Te veel gescheur!

Gast

#158

2016-05-03 22:28

Omdat ik hoop dat we de stad veiliger kunnen maken!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-05-03 22:37


Maarten

#160 kanaalstraat autovrij

2016-05-03 22:56

Moet dagelijks door de Dam- en Kanaalstraat maar je komt door al dat dubbelparkeren met de fiets niet doorheen. En als ze rijden dan asociaal. Laan van Nieuw Guinea wordt schrikbarend hard gereden. Laat mij boetes uitdelen dan wordt ik rijk! :) Maar Kanaalstraat autovrij is een nog beter idee!


Gast

#161

2016-05-03 23:51

Ik fiets dagelijks door de Kanaalstraat en woon op de JPCoenstraat. Het gevaarlijke rijgedrag (véél te hard rijden en inhalen, op het achterwiel rijden met motoren en quads, etc) in beide straten moet dringend aangepakt worden, want de levensgevaarlijke situaties worden alleen maar erger. Diverse meldingen bij de politie helpen geen zier.

Gast

#162

2016-05-04 03:21

Ik zie ze regelmatig met 80 km per uur scheuren over de weg. Stoppen abrupt en openen de deur (of keren de auto ) zonder op de rest van het verkeer te letten. Toen ik hoogzwanger was ben ik, terwijl ik fietste, 2 keer door een auto afgesneden. Beide keren werd ik uitgescholden toen ik er wat van zei! De Kanaalstraat is zo'n geweldig, leuke en gezellige straat maar helaas zijn er veel asociale weggebruikers!

Gast

#163

2016-05-04 04:37

Omdat het een puinhoop is! Mensen rijden er veel te hard! Kijken niet uit en fietsers worden afgesneden. Zie er werkelijk nooiooit eentje die op de bon geslingerd wordt!!!

Gast

#164

2016-05-04 05:18

Maak van de Kanaalstraat een autoluwe echte 'bazar-straat'.

Gast

#165

2016-05-04 05:36

Goed iedee om het beter leefbaar te maken. Ze rijden als idioten, geen richting aangeven en over de snelheid en voorrang regels maar te twisten...
Soms denk ik echt dat in live in slechtste chauffeurs zit.

Gast

#166

2016-05-04 06:18

Vanwege het asociale gedrag van onze mede-wijkgenoten en het waarborgen van de veiligheid
#1600

#167 Re:

2016-05-04 06:25

#82: -  

 Topidee!


Gast

#168

2016-05-04 06:40

Het is bijna dagelijks dat ik een auto een tik op het dak geef omdat ze mij bijna omver rijden. Ze kijken niet en rijden te hard. Iedereen is daar heel druk bezig met alles behalve het verkeer. 

Als het niet te handhaven is, dan gewoon autovrij maken. Goed voor de woz en een mooi winkelgebied erbij. 


Gast

#169

2016-05-04 06:50

Is relevant

Gast

#170

2016-05-04 06:54

Omdat de Kanaalstraat het wilde westen is!!
Super gevaarlijk.
Respectloos gedrag.
Onbeschoft etc etc

Gast

#171

2016-05-04 07:02

Jarenlange ergernis aan het harde rijden en verkeersovertredingen op de kanaalstraat. Ik ben een keer bijna aangereden met mn 2 kleine kinderen, reden om de op zichzelf hele leuke straat jaren te mijden.

Gast

#172

2016-05-04 07:17

Drempels zijn in een dag gelegd lijkt me, wat houdt de gemeente tegen?!


Gast

#173

2016-05-04 07:24

Ik woon nu negen jaar met veel plezier in Lombok, en in mijn beleving gaat het 99 van de 100 keer goed op de Kanaalstraat ondanks het totaal negeren van veel verkeersregels. Zelfs met mijn kinderen op de fiets gaat het doorgaans goed in het verkeer.

Maar als het dan een keer mis gaat, is het wel dusdanig van de pot gerukt dat ik me grote zorgen maak:
Een '180' door een auto, midden op de Kanaalstraat, met rook en piepende banden, terwijl de achterkant van de auto op nog geen meter na bijna mij en mijn dochters op fiets raakt terwijl we staan te wachten om over te steken.
Een straatrace tussen twee auto's op klaarlichte dag, inclusief inhaalmanoeuvre terwijl er zeer veel fietsers rijden.

De mensen die dit soort streken uithalen moeten in mijn ogen inderdaad krachtiger (en directer) gecorrigeerd worden. En een betere opmaak van de straat kan het wellicht ook tegengaan.

Gast

#174

2016-05-04 07:30

Mee eens, inclusief de laan van Guinee, wat ook een racebaan is. Ik zie nooit politie, nooit controles.

Gast

#175

2016-05-04 07:32

Het is een hele gevaarlijke situatie op de Kanaalstraat en ik blijf me telkens weer verbazen hoe het kan dat er geen mensen worden doodgereden op die straat door de manniakken die de straat als snelweg gebruiken, driedubbel inhalen en met volle vaart de bocht nemen, ineens stilstaan om bij te praten met matties. Het is een paradestraat waarin ego's worden getoond dmv hard rijden en protserig gedrag. Als je zegt 'kijk uit je soppen' riskeer je een klap op je gezicht. Of rijden ze even hard achteruit (zonder te kijken) om je te laten schrikken want oh oh, je beledigt ze of spreekt ze aan op hun gedrag. Het is tijd dat er wordt opgetreden. Iedereen weet hoe het zit.