Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht.


Gast

#26

2016-05-03 09:05

Pak het bij de bron aan. Het probleem van de kanaalstraat is volgens mij dat bonafide ondernemers zoals ZwartGoud niet worden gefaciliteerd door de Gemeente. Het beleid zou moeten zijn dat een op last van justitie gesloten zaak als Salaam wordt opgevuld door een frisse positieve jonge ondernemer die wat toevoegt voor de straat (als ZwartGoud). Zo verkleurt de straat, verandert de sfeer en neemt ook de overlast af,

Gast

#27

2016-05-03 09:07

Met zoveel kinderen in de buurt, fietsers etc. Effectieve verkeersdrempels, model stoeprand zou helpen. Flitspalen tegen door rood rijden. Of autovrij maken, met voldoende doorgaande wegen reeds rondom.

Gast

#28

2016-05-03 09:10

Omdat het te gek voor woorden is dat overtreders in de Kanaalstraat altijd met een vriendelijk verzoek van de politie om het "nooit meer te doen" weg komen!! En omdat het levens gevaarlijk is in de straat!!!!!

Gast

#29

2016-05-03 09:19

Zelf ook vaak of bijna aangereden of uitgescholden door agressieve weg gebruikers op de fiets of te voet ben je hier zeer kwetsbaar.

Gast

#30

2016-05-03 09:22

Je kunt de Kanaalstraat niet doorfietsen zonder ten minste één keer bijna aan te worden gereden of doodsangsten uit te staan voor veel te hard optrekkende auto's. Wij fietsen tegenwordig altijd om via de Munt.

Lise

#31

2016-05-03 09:25

Vreselijk om door de Kanaalstraat of Damstraat te moeten fietsen met al die verkeershufters hier. Dubbel parkeren en als gekken rijden, om je dood aan te ergeren. 


Gast

#32

2016-05-03 09:31

Omdat de situatie steeds gevaarlijk wordt en de veroorzakers er alleen maar om lachen.

Gast

#33

2016-05-03 09:33

Ik heb veel ervaring met de kanaalstraat. Ik heb 8 jaar gewoond om de hoek. Zelf ben ik een keer geschept door een portier dat openvloog midden op het fietspad, door notabene een taxichauffeur die niet eens keek voordat hij zijn portier opendeed. Daarnaast ben ik talloze keren bijna aangereden. Het ergste is nog dat je vervolgens wordt uitgescholden in je gezicht, in plaats van een 'sorry' te krijgen. En nog erger is dat de politie alleen maar toekijkt, of zich liever met parkeerboetes bezig houdt. Toen ik laatst op vakantie was in Marokko, viel bij mij het kwartje. De enige regel in de Kanaalstraat is dat er geen regels zijn, net als daar. Hoogste tijd voor echte maatregelen.

Gast

#34

2016-05-03 09:34

Ben vaak op bezoek in de Baliestraat en inderdaad is het er erg gevaarlijk.
liefhebber van kanaalstraat

#35 Kiezen voor het meest diverse, levendige en plezierige winkel- en horecagebied van Nederland :)

2016-05-03 09:47

Winkelgebied van maken met mixed-sfeer binnenstad-bazar-markt (denk aan combi binnenstad utrecht - bazar beverwijk). Dat zou geniaal zijn. (Vraag Bart van Beverwijkse bazar om mee te denken, hij heeft over de hele wereld markten en winkelgebieden bestudeert.)

Geen auto's meer in de kanalstraat, maar goede parkeergelegenheid in de buurt en die goed aangeven. Bij de beverwijkse bazar parkeren mensen ook buiten het winkelgebied.

De kracht die lombok al heeft versterken!!

Kortom niet de verdediging in, geen status quo die een beetje wordt verbeterd, maar doorontwikkelen naar het meest diverse, levendige en plezierige winkel- en horecagebied van Nederland.

 

Leve een autoluw lombok!

#36 Suggesties om het plezieriger en veiliger te maken

2016-05-03 09:51

  • Parkeren in parkeergarage eerste uur gratis en een fietsstraat maken van kanaalstraat.
  • Overdag geen autoverkeer.
  • Max 30 km/u en flitspalen
  • So wie so eenrichtingsverkeer van maken.
  • Zorgen dat de sfeer vergelijkbaar wordt met winkelgebied binnenstad. Laden en lossen alleen toegestaan op specifieke tijden.
  • Nog meer terrasjes en meer ruimte voor de terrasjes door de weg smaller te maken en maar aan een kant laad- en loshavens (geen parkeerplaatsen meer).
  • scheiden fietsweg van autoweg (eenrichtingsverkeer, zodat er ruimte is voor fietsweg).
  • tolweg maken van de kanaalstraat (bewoners krijgen een bewonerskaart)

Gast

#37

2016-05-03 09:52

Helemaal mee eens.
Veel automobilisten scheuren door de Kanaalstraat, met alle gevolgen van dien.
Kortom; onveilige verkeerssituatie.

Gast

#38

2016-05-03 09:58

Kom geregeld in de Kanaalstraat de laatste tijd en er wordt onevenredig hard en soms zelfs asociaal gereden terwijl er kinderen op de fiets rijden..

Gast

#39

2016-05-03 10:05

Hoe leuk de winkels ook zijn in de Kanaalstraat, ik vermijd m in verband met t gevaar vh verkeer. Hoge drempels a.u.b.!

Gast

#40

2016-05-03 10:09

Omdat mijn kinderen en kleinkind veilig over straat moeten kunnen in de kanaalstraat. En dat een grinnikende bestuurder zomaar door kan rijden na een aanrijding maakt me woest!! Een bezorgde moeder/oma

Gast

#41

2016-05-03 10:11

Graag een verbetering van de verkeersveiligheid, aangezien ik hier regelmatig fiets.

Gast

#42

2016-05-03 10:13

Beaam de situatie. In het najaar zou al gestart zijn met herinrichting Kanaalstraat. Sindsdien is hier niets meer over gehoord.

Gast

#43

2016-05-03 10:15

Heel goed initiatief, alleen, dit is al meer dan 20 jaar een groot probleem.

de gemeente en de winkeliers hebben hier nauwelijks wat aan gedaan.

Ik vind de spandoeken boven de weg getuigen van een stuitende naïviteit.

De Kanaalstraat autovrij! Maak er een soort dagmarkt van.


Gast

#44

2016-05-03 10:45

Te veel hard rijders, zouden hard gestraft moeten worden!

Gast

#45

2016-05-03 10:57

Als ex-bewoner van de Kanaalstraat ken ik de problematiek van dichtbij. Hopelijk gaat de gemeente nu eens daadkrachtig ingrijpen.

Gast

#46 Re:

2016-05-03 11:01

#43: -  

 zo eens met dit!!!

Inderdaad geen naive schijnverbeteringen meer, maar een visie!!

kanaalstraat overdag autovrij en 's avonds autoluw.


Gast

#47

2016-05-03 11:07

De kanaalstraat is inderdaad niet levensgevaarlijk. Tot voetgangersgebied verbouwen en parkeren makkelijk maken

Gast

#48

2016-05-03 11:09

Ik vind het gevaarlijk veel slechte automobilisten

Gast

#49 Re:

2016-05-03 11:14

#1: -  

 Gisteren fietste ik vanaf het Harakoeplein richting de Damstraat. Er reed een auto keihard op de Kanaastraat waarvan de bestuurder niet voor zichuit keek, maar op zijn mobiel, en al slingerend ging hij over de Javastraat met hoge snelheid. Daarna twee dames die in volle vaart over de brug gingen tussen de Kanaalstraat en de Laan van Nieuw Guinea. Auto's die zo maar ineens op de weg stoppen, scooters die niets geven om fietsers. Het is levensgevaarlijk en alleen de verhoging van de drempels straks zal niet helpen. 

 

Susan

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-05-03 11:23