Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht.


Gast

#251

2016-05-12 18:42

Lessinglaan is eveneens een racebaan - levensgevaarlijk!

Gast

#252

2016-05-13 10:13

Met grote regelmaat wandel ik met mijn kleinkind door de Kanaalstraat. Ik zie met lede ogen de veiligheid van mijn kleinkind aan door het roekeloze rijgedrag in de Kanaalstraat en Laan van Nieuw Guinea.

Gast

#253

2016-05-16 08:04

Ik durf niet met mijn dochter van 6 door de kanaalstraat te fietsen

Gast

#254

2016-05-16 14:00

Omdat het in de Kanaalstraat niet normaal is hoe hard en gevaarlijk gereden word.
Het is wachten op een ongeluk terwijl het niet moeilijk hoeft te zijn om iets aan de verkeers situatie te veranderen.
Waar het aan schort is aanpakken en dit is een begin!

Gast

#255

2016-05-17 14:16

ik bevestig dat de snelheden die door sommige bestuurders op de kanaalstraat worden gereden, echt veel te ver gaan. Ook door rood, keren op de kruising en weer door rood terug racen is een voorbeeld van rijgedrag. Ik irriteer mij mateloos en hou mijn hart vast dat het een keer echt dodelijk slecht afloopt. Ik zou graag zien dat deze bestuurders worden aangehouden en een half of heel jaar hun rijbewijs kwijt raken. Dan tref je ze denk ik het meest in hun `mannelijkheid`zo zonder auto. meer controle, evt camera`s zijn wel op zijn plaats.

Gast

#256

2016-05-17 15:35

Lijkt mij overbodig!

Gast

#257

2016-05-17 15:38

De verkeerssituatie in de Kanaalstraat is ernstig onveilig. Er wordt te hard gereden, zomaar geparkeerd, geen richting aangegeven etc. Erg onplezierig om door deze straat te fietsen, zeker met kinderen.

Gast

#258

2016-05-17 16:05

Mevrouw heeft volledig gelijk, de kanaalstraat zeker bij de Ouderijn brug is erg onrustig ronduit gevaarlijk.. autoloos wat mijn betreft, liefst hele Kanaalstraat. Lijkt me prima haalbaar en een zege voor de wijk

Gast

#259

2016-05-17 17:15

Als bewoner van de Kanaalstraat sta ik helemaal achter de petitie. Er wordt door sommigen ECHT HEEL HARD gereden.

Gast

#260

2016-05-17 19:55

We lopen met de kinderen naar school, oversteken is soms levensgevaarlijk door auto's die het nodig vinden veel te hard te gaan rijden.

Gast

#261

2016-05-17 20:36

Goed initiatief!

Gast

#262

2016-05-18 06:04

Kanaalstraat en Laan van Nieuw Guinea zijn gevaarlijk voor fietsers, en zeker om te fietsen met je kinderen. Er wordt hard gereden, dubbel geparkeerd en niet uitgekeken door automobilisten. Er wordt bovendien niet tegen opgetreden!!!

Gast

#263

2016-05-18 07:50

Mijn twee dochters gaan elke dag fietsend over de Kanaalstraat naar school, waar we meermaals per week getuige zijn van verkeers-aso’s die met 100 km/u door de straat scheuren.
Afgelopen jaren zijn er meerdere ongelukken gebeurd en is er zelf een auto door de muur van de school gereden.
Waar is het lik op stuk beleid waar de politiek steeds van spreekt ?
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/423610/www.rtvutrecht.nl/beatles

Gast

#264

2016-05-18 17:11

Ik stoor me enorm aan dat de kanaalstraat onveilig is. Ik ontwijk het daarom zoveel mogelijk.

Gast

#265

2016-05-21 14:38

Omdat ik zelf al 2 keer op een haar na ben aangereden op de fiets.

Gast

#266

2016-05-25 14:00

het is niet normaal als je wat zeg staan ze met de korte lontjes gelijk klaar om je te slaan en ook de sluiting tijden aanpakken
enthousiaste lombokbewoner

#267

2016-05-27 18:27

We wonen 15 jaar in lombok en fietsen bijna dagelijks over de kanaalstraat. Het is inderdaad, helaas, behoorlijk gevaarlijk om er te fietsen. Op een of andere manier lokt de straat jonge mannetjes aan die willen imponeren met stuurmansfratsen die je mag typeren als roekeloos. Zo zie je dagelijks autobestuurders en motorrijders die:

- plotseling stoppen op de rijbaan, dan dubbel geparkeerd staan en de doorstroming belemmeren.

- zonder kijken uit het parkeervak de weg oprijden.

- zonder kijken een autoportier open zwaaien.

- veel te hard rijden

- door rood rijden bij kruizing met de jp coenstraat

- bij kruizing bij jp coenstraat op gescheiden rijbaan tegen de rijrichting in een auto inhalen.

Politie kijkt er naar maar zie je niet echt optreden. Mogelijk omdat er zoveel overtredingen plaatsvinden dat men niet weet waar te beginnen,et handhaven. Bizar eigenlijk hoezeer de overheid inzet op meer fietsen en verkeersveiligheid, terwijl op ca 400 meter van het stadskantoor bizarre wild west taferelen worden gedoogd. 

Beste zou zijn de kanaalstraat autovrij maken, of ten minste eenrichtingsverkeer maken met aparte fietsbaan er naast. 

 

 


Gast

#268 Re:

2016-05-31 09:43

#18: Gast -  

 Ik zou graag in contact met u komen. Ik ben bezig met een verhaal voor het AD Utrechts Nieuwsblad. Uw verhaal over een vertrek vanwege de onveiligheid is natuurlijk tekenend...

Kunt u mij bellen of mij uw telefoonnummer mailen?

Dank,

Ivar Penris, AD Utrechts Nieuwsblad 

06-15882046

ivar.penris@ad.nl

 

 

 

Merijn

#269 Re:

2016-06-23 10:48

#267: enthousiaste lombokbewoner -  

Woon zelf in de kanaalstraat.

Heb eens met de politie gepraat. Ze kunnen juridisch bijna niks tegen dit haantjesgedrag doen aangezien het onmogelijk is een meting te verrichten. Erg blij met de drempels, al las ik dat deze nogal laag worden ivm doorstroming van hulpdiensten (ambulance met name). 

Autovrij lijkt me funest voor de winkeliers. Eénrichting met gescheiden fietsbaan (ref. Voorstraat) allicht een idee.


Gast

#270 Re:

2016-09-09 08:21

#245: -  

het steeds groter worden van ongelijkheid in de maatschappij gaat gepaard met asociaal gedrag, en ik vrees dat het veel erger zal worden...

Fietser

#271 racebaan met drempels

2016-09-14 08:36

Dank voor het starten van deze petitie!

Door de drempels worden nu niet meer de maximale snelheden van zo'n 100km per uur gehaald, maar het roekeloze gedrag is er niet minder om. Nieuwe sport: zo hard mogelijk van de ene drempel naar de andere rijden en doordat ze nu moeten afremmen lijkt frustratie te zorgen voor nog meer idotie. En kan er iets gedaan worden aan het gas(drugs)gebruik en dan autorijden? Daar wordt het ook niet veiliger van. Je struikelt over de lege gashulzen.


Gast

#272 Re:

2017-03-15 15:24

#252: -  Ontzettend gevaarlijk die Kanaalstraat. Ik fiets er al lang niet meer doorheen, diverse keren bijna overhoop gereden. Ongelooflijk hufterig gedrag door racende automobilisten, dubbelparkeren, acuut op de rem als ze een vriiendje tegenkomen, geen richting aangeven, scheuren, etc... en een grote bek toe als je er iets van zegt. Helemaal autovrij maken, weg met die acociale ellende. Van handhaving is al jaren geen sprake, dus dan maar radicaal oplossen. Meteen ook de Damstraat meenemen.