Wij zeggen tegen azc gemeente buren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zeggen tegen azc gemeente buren.

NK
Gast

#51

2016-01-21 10:26

Omdat o.a gooi en Vechtstreek, laten Blaricum, Bloemendaal, Wassenaar, Rozendaal...de rijkste gemeente van Nederland ongeveer 106 personen tijdelijke opvang verlenen. Noodopvang op een azc terrein waar ze al over vermelden dat deze t karakter heeft dat hier maximaal een half jaar opvang kan plaatsvinden. Opvangen prima maar laten we dit eerst gaan doen in de rijkste gemeente van Nederland. Die gemeente hebben geld zat en hoeven niet te snijden in budgets waardoor er weer elders te korten komen. Die hebben de financiële mogelijkheden en middelen. Ik stel voor om er in de 10 rijkste gemeentes er 10.000 te plaatsen. (Dan zijn er al 100.000 onder gebracht)

op dit moment voel ik me veilig, kan ik zijn wie ik ben. Kunnen ook mijn dochters zichzelf zijn. En tuurlijk kan ik niet op feiten vooruit lopen maar ben ik bang na de beelden van Duitsland dat dit heel erg zal veranderen. 

Ik ben waarschijnlijk ook heel erg ouderwets, maar kan iemand mijn vertellen waarom een man/vader zijn gezin verlaat als hij ergens niet veilig woont. Als hij in zo'n barre omstandigheden woont dat hij wel moest gaan...wat ben je dan voor man om je vrouw en kinderen achter te laten. En wat voor eisen heb je dan als je in een ander land word opgevangen. Dat doet me denken aan een verhaal van een vriendin van me die jaren geleden werkte in de opvang van Leersum. De echte asielzoeker die gevlucht is voor zijn leven is dankbaar al laat je ze met 6 personen in de bezemkast slapen, je zal ze alle 6 niet horen, ze zijn blij dat ze veilig zijn, te eten hebben en een dak boven hun hoofd. De asielzoeker die er financiël op vooruit wilt gaan die klagen nog over een ingericht woonhuis, gooien een nieuw bankstel op straat omdat ze de kleur niet mooi vinden. 

en waarom moeten wij als gemeente daarmee dan barmhartig op vooruit lopen. Als ik bovenstaande allemaal zo verkeerd zie, waarom vangen de rijkste gemeentes van Nederland ze niet 10 jaar op en gezien hun vermogen kunnen ze er makkelijk 10.000 per gemeente aan. Want als ik het dan zo verkeerd inschat dan kan dat toch ook in Laren, Blaricum, Bloemendaal, Wassenaar, Rozendaal. Of zullen deze mensen net zoals ik bang zijn voor een onveilige leefomgeving en daarom maar t minimalen doen om toch zo als gemeente hun verplichtingen  te hebben gedaan. (Wel slim van ze...vind je niet ;-)...) 


Anonymous

#52 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-21 11:02

#49: verstandige praat - Re: Re: Re: Re:  

 Ooit eens overwogen of jij het misschien bent die onzin uitkraamt?

Hoe veilig is een Syrische Koerd in Turkije? En laat nou net de IS zich bezighouden in het Koerdische deel van Syrië. Het nieuws alleen maar gevolgd als het ging over andere zaken dan het feit dat Turkije al die tijd asielzoekers heeft DOORgestuurd, omdat ze al bijna twee miljoen vluchtelingen zelf hadden opgevangen. je weet wel, in de trend van "Turkije vol is Turkije vol". Waarom denk je dat de EU miljarden aan Turkije betaalt om toch vooral zelf nog wat erbij te nemen en beter te screenen wie ze doorlaten?

Of kwam dat in jouw kraam niet te pas, dus dat negeer je dan maar? Liever papegaaien wat al die anderen ook luidkeels schreeuwen, dat wil zeggen: weer anderen papegaaien?

Wat hebben de daders (zelfs de verdachten zijn niet allemaal "asielzoeker") van Keulen te maken met de opvang van asielzoekers? Zijn het die daders die hier in Buren opgevangen gaan worden? Waarom beschuldig je de asielzoekers in Nederland dan van daden die door anderen zijn gepleegd? Waarom wil jij die mensen laten boeten voor de daden van heel iemand anders? Is dat hoe je zelf ook behandeld wilt worden?

Ken jij die mensen? Ken je de omstandigheden waarvoor die mensen hebben moeten vluchten? Hoe kun je dan beoordelen of de mannen zelfs maar een schijn van kans hadden om zichzelf en hun familie te verdedigen. Landverraders? Waarop baseer je die beschuldiging? Aan welke kant hadden die mannen moeten vechten? Het leger van Asad? De verschillende rebellengroepen? Daesh? Op eigen houtje, toe maar nog een partij erbij in de toch al zo overzichtelijke oorlog? Hoe komen ze aan wapens, serieuze wapens waarmee je je echt kunt verdedigen tegen het wapentuig uit de VS, Rusland, de EU dat wij geleverd hebben en nog steeds leveren aan Asad's leger, de rebellen, Daesh?

Opvang in de regio gebeurt en was er al lang voordat ook maar de eerste vluchteling naar Europa kwam. Maar de regio is vol, overvol. Er zitten miljoenen mensen in tentenkampen zonder enig uitzicht op wat dan ook. Een toekomst hebben die mensen niet. In het land waar ze nu "veilig" zijn, zijn ze net zo ongewenst als hier. Het zijn bovendien niet de welvarendste landen waar ze opgevangen worden en dat betekent dus dat ze zelf nauwelijks voldoende krijgen om gezond te blijven (voedsel, drinken, medische zorg), maar ook dat ze enorm drukken op het gastland. En vóór dat je begint met "maar dat is hier ook zo": het opvangen van méér dan een miljoen vluchtelingen in een armoedig land als Libanon is toch echt wel iets anders is dan schamele 60.000 in een rijk land als Nederland.

Voor mij is het duidelijk wie hier onzin uitkraamt.


Gast

#53 Re:

2016-01-21 11:09

#51: NK -  

 "Vooruit lopen"? Heel Nederland zit vol met opvangcentra en noodopvang. Buren is nou niet bepaald een voorloper, hoor.

En wat "veiligheid"? Hoe onveilig zijn al die gemeenten waar al jáááren vluchtelingen worden opgevangen? Het enige moment van onveiligheid is doorgaans het moment waarop de meute met hooivork, fakkel, pek en veren raadsvergaderingen en informatiebijeenkomsten onmogelijk maken. De stenen door de ruiten van azc's, auto's van politici in brand steken, dreigbrieven rondsturen, dat is pas onveilig. En erg veilig voel ik me ook niet als er weer eens hakenkruizen links en rechts geschilderd worden, want we weten waar die voor staan. En al dat komt niet van asielzoekers af, maar van ons, zogenaamde "bezorgde burgers". Dáár moeten we zo langzamerhand schrik voor hebben.

verstandige praat

#54 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-21 14:13

#52: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Dit persoon leeft in een droom wereld dat deed ik vroeger ook tot dat ik mijn oogkleppen af heb gegooid, het word tijd dat iedereen dat doet. Ik ben geen papegaai en zweer al het geweld af in wat van vorm dan ook. daarom wil ik ze niet. Zoals in Geldermalsen is nooit goed te praten en daar wil ik mij eigen van distancheren. Over van ken je die mensen: JA IK KEN VLUCHTELINGEN, ook touvallig uit Syrie. Die man is christen en had daar geen leven door die mensen die onze kant opkomen. Alleen maar omdat hij christen is werd hij uiitgekotst door zijn landgenoten en is hij 15 jaar terug naar ons gevlucht. Ook ken ik een Bosnier die zelf toegeeft geen echte vluchteling te zijn maar hij zag een kans om naar Nederland te komen puur economisch want waar hij woonde was het veilig. Omdat ik die Syrier ken ben ik waarschijnlijk beter op de hoogte dan jij. Waarom moeten ze perse naar ons dit kan alleen voor het geld zijn, je gaat niet een werelddeel overreizen als je ook bij de buren kan zitten of bv Saoedi-Arabie (0 aanmeldingen) . Dat je ze moet helpen met onderdak kleding medicynen ben ik helemaal mee eens we moeten deze mensen natuurlijk wel helpen.

Echte vluchtelingen zijn blij met alles als ze maar veilig zijn niet te merken niets is goed bij ze .

 We kunnen niemand opvangen zolang er voedselbanken zijn. Een goede vriendin van mij heeft ms en is ontslagen bij haar werk, nu moet ze haar hand ophouden en kan amper rondkomen. Hoe verkoop je dit dan. Zelf zou je het wel goed hebben. Ik denk niet dat jij iemand kent die daar naar toe moet. Het is voor dit rijke land het is gewoon schandalig. Hou moeten zij zich voelen als de nieuwe mensen hier wel een goed inkomen hebben.

Ik zou mij eigen vredig blijven verzetten doormiddel van mijn mond en pen en nogmaals ik ben GEEN papegaai dit komt uit mijn hart. Als dit niet lukt overweeg ik om een party op te zetten om het intern bij de gemeente optelossen.

 


Gast

#55

2016-01-21 15:19

Hoe komt die Syriër hier terecht? Was die niet dichter bij huis ook al veilig? En hoe komt de Bosniër hier? Was die niet dichter bij huis ook al veilig?

En omdat jij twee (toe maar) mensen kent, zijn de redenen en motieven van alle 64 miljoen mensen die op dit moment op de vlucht zijn jou bekend. Yeah right. Wie droomt hier nu eigenlijk?

We kunnen heel erg goed mensen opvangen, ook al zijn er voedselbanken. Het een heeft namelijk met het ander niet te maken. Dat de welvaart in dit land slecht verdeeld is, is een feit, maar is geen reden om mensen in nood de deur voor de neus dicht te slaan.

Denk je werkelijk dat die mensen komen voor een uitkering hier? Je zegt zelf dat een vriendin er nauwelijks van rond kan komen en dat er voedselbanken zijn. Zijn dat de gouden bergen die die mensen hier komen zoeken? Die uitkering (en meer dan bijstand krijgen zij ook niet, ALS ze een verblijfsvergunning hebben en tot die tijd is het maar een grijpstuiver aan zakgeld)  is voor hun namelijk precies evenveel waard als voor iemand van ons, een habbekrats dus. Want ook zij moeten die centen van de bijstand hier uitgeven en de prijzen zijn voor hun net zo hoog als voor ons. Weelde, nietwaar, zo'n bijstandsuitkering? Reizen zij daarvoor duizenden kilometers met nog maar de vraag of ze die reis wel overleven?

Vraag jezelf eens af of jij het de moeite waard zou vinden om aan de andere kant van de wereld, lichtjaren verwijderd van familie en vrienden, een nieuw bestaan te moeten opbouwen met de plaatselijke bijstand? Als je die al krijgt, want het is geen zekerheid dat je een verblijfsvergunning krijgt. Zou jij werkelijk daarvoor je leven wagen?

Hoe veilig het "bij de buren" is, is jou al uitgelegd, maar dat verkies je te negeren. Ga ik me de moeite dus sparen. Dat wil je toch niet horen.

Zijn vluchtelingen blij met alles als ze maar veilig zijn? Hoe naïef van jou! Is dat de enige wens die die mensen in hun leven hebben? Nee, uiteraard niet! Het is de eerste wens, de meest dringende, maar hun leven gaat ook verder, net als het jouwe. Jouw wensen houden toch ook niet op bij de eerstvolgende maaltijd, of wel? Nu die mensen zover van huis zijn en het maar zeer de vraag is of ze OOIT terug kunnen, moeten ook deze mensen zich zorgen maken over "en hoe nou verder?". Of verbaast het jou dat deze mensen zich ook iets van het leven voorstellen en hopen er wat leuks van te kunnen maken? IS dat teveel gevraagd van deze mensen? Ze moeten maar blij zijn dat ze leven, punt uit?

Je bent dan misschien geen papegaai, maar je redeneert wel als een kip zonder kop. Sorry dat ik het zeg, maar meer kan ik er niet van maken.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-01-21 16:34



Gast

#57 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-21 19:03


Gast

#58

2016-01-21 20:09

Ik ben absoluut tegen komst van een azc in Buren . De overheid weet niet eens wie of wat ze binnen halen . Er zijn zelfs libanezen die hun paspoort weggooien en zich tussen de syriiers mengen en dit terwijl daar alles veilig is . Gewoon omdat ze hier werk zoeken en alles gratis krijgen . Dit was zelfs op het nieuws . En als ze dan toch zo nodig moeten komen , dan staat er in Maurik nog een gemeentehuis voor de helft leeg/te koop . Doe ze daar in dan kan meneer de burgemeester ze zelf in de gaten houden . Maar niet bij ons .

Gast

#59 Re:

2016-01-21 23:07

#58: -  

 En wat krijgen ze dan 'gratis', was dat ook op het nieuws?


Gast

#60

2016-01-22 12:33

Geen AZC's ( of EMC Economisch Migranten Centrum) in NL!!! Ze komen hier alleen maar om de uitkering; een woning en inrichting ervan!!! Moet je die zielige koppen zien! Dit volk hoort niet in de Westerse wereld! ALLEMAAL terug! Tuig van de bovenste plank!!!
Nk

#61 Re: Re:

2016-01-22 14:46

#53: - Re:  

 U weet zoveel. De 10 rijkste gemeentes zijn??? Hoeveel van deze gemeentes vangen asielzoekers op? Niet tijdelijke opvang maar voor 10 jaar! Waarom gebeurd dat niet in de 10 rijkste gemeentes? Wat is de rede dat deze gemeentes ze niet opvangen terwijl juist deze gemeentes de financiële middelen hebben.

Heeft u zelf wel eens meegelopen op een asielzoekers centrum? Hoeveel procent denkt u dat daar daadwerkelijk zit omdat ze gevlucht zijn voor hun leven? 

Wat is er in Duitsland gebeurd? Hoe komt het dat t gebeurde op de zelfde nacht op verschillende plaatsen? Hoeveel slachtoffers waren er? Wie waren de slachtoffers? Hoe had dit volgens u voorkomen kunnen worden?

 

Ik zou heel graag antwoorden krijgen en zie deze daarom ook graag tegemoet.

 


Gast

#62 Re: Re: Re:

2016-01-22 15:56

#61: Nk - Re: Re:  

 Economische migrantenschit! Allemaal gajes, tuig, afval! Zij komen hier voor de uitkering, een woning en de rest......Bij elkaar vegen en deporteren!!! Van de 100 % Migratie is waarschijnlijk een kleine 5 % een echte vluchteling. Zoals ik al zei is de rest gajes, tuig en afval!!!

Nk

#63 Re: Re:

2016-01-22 16:15

#39: - Re:  

 Hoe zal volgens u dan de procedures verlopen? Heeft u enig idee hoe dat in zijn werk gaat? Wat gaat er dan volgens u met ze gebeuren als ze dus...niet 10 jaar blijven) Ik hoop niet  dat u nu niet met een praatje van een huurwoning aan komt, want dan mag u mij ook gelijk vertellen wat en waarom de wachttijd op dit moment zo lang is en hoe u dit dan denkt op te lossen. We wachten namelijk al een jaar of 10 op zo'n oplossing in de gemeente buren. 

verstandige praat

#64

2016-01-22 16:20

Mensen kijk allemaal nieuwsuur van 21-01-2016 dan kan je naar een onderzoekster kijken van Marokaanse komaf Mevrouw Hasna Maroudi. Zij is doormiddel van onderzoeken tot de conclusie gekomen dat de agressie tegen vrouwen en homo`s etnisch en cultureel bepaald zijn . Dit wil niet zeggen dat het in onze cultuur niet voorkomt maar de kans is veel en veel kleiner. We moeten taboe`s doorbreken en onze ogen openen. Ook voor de Joden in Nederland is dit geen pretje. De haat tegen hun is met de paplepel ingegoten. De voor stemmers haten blijkbaar hun land en willen het vernietigen. In mijn ogen zijn het landverraders. Blijkbaar vinden ze onze normen en waarden niet belangrijk. Hoe moeten vrouwen dan gaan zwemmen in een boerka? Anders zijn ze te uitdagend gekleed dat moeten we niet willen .

Nk

#65 Re: Re: Re: Re:

2016-01-22 16:20

#62: - Re: Re: Re:  

 Ik heb opmerking 51 geplaatst...kreeg zie 53 een antwoord op... Heb daarom deze onbekende gast wat vragen gesteld en hopelijk geeft die daar antwoord op... (Voor de berichtgever 62 ;-).  )


Gast

#66 Re: Re: Re:

2016-01-22 16:54

#61: Nk - Re: Re:  

 Waarom er in de rijkste gemeenten verhoudingsgewijs weinig asielzoekers worden opgevangen moet je aan het COA en de VNG vragen, niet aan mij.

Ik heb niet alleen meegelopen in een AZC, ik heb er jaren lang gewerkt. Ja, ik weet verdraaid goed wat zich daar afspeelt en wie zich daar bevinden. Ik kan je ook verzekeren dat het overgrote merendeel weldegelijk gegronde redenen heeft om te vluchten en asiel aan te vragen.

Wat er in Duitsland en elders is gebeurd heeft NIETS te maken met de asielzoekers die hier opgevangen gaan worden. De daders zijn immers niet de personen die hier in een AZC geplaatst gaan worden, niet in het laatst omdat nog bij lange niet vaststaat wie de daders waren. Je kunt dat dus ook onmogelijk de mensen verwijten die voor opvang in Nederland in aanmerking komen. Waarom doe je dat toch?

Je hieft nergens op in te gaan, omdat jij je vooroordelen toch niet zult veranderen, maar geef op zijn minst op de laatste vraag antwoord: waarom laat jij doelbewust mensen boeten voor misdaden die zij niet begaan hebben?


Gast

#67 Re: Re: Re:

2016-01-22 17:00

#63: Nk - Re: Re:  

 Iedereen kan bij COA en overheid opzoeken wat en hoe de procedure is. Doe dat maar eens.

Ze kunnen onmogelijk 10 jaren in een AZC blijven, want dan zijn ze óf allang uitgezet óf hebben al jaren een verblijfsvergunning. Statushouders kunnen en mogen immers niet in een AZC blijven, maar moeten gehuisvest worden in reguliere woningen. Had je kunnen weten als je je verdiept had in de materie. Jammer dat je begint te roepen voordat je weet waar het over gaat.

Voor een antwoord op de vraag hoe men denkt de wachttijden voor sociale huurwoningen denkt op te lossen moet je bij de overheid zijn, niet bij de persoon die #39 plaatste en niet bij mij.

Waarom stel je altijd vragen aan de verkeerde personen?


Gast

#68 Re:

2016-01-22 17:03

#64: verstandige praat -  

 Mag ik dit domme praat noemen? Is namelijk dichter bij de waarheid. Wat heeft dit alles met asielzoekers te maken? Je afkeer van moslims is duidelijk, die hoef je niet verder toe te lichten, maar het gaat hier niet om de geloofsovertuiging van vluchtelingen, maar het feit dat ze op de vlucht zijn. En aangezien lang niet alle vluchtelingen moslim zijn zul je dus erg veel mensen tekort doen door eenvoudigweg vluchtelingen te weren vanwege jouw vooroordelen jegens de islam.


Anonymous

#69 Re: Re: Re: Re:

2016-01-22 21:45

#62: - Re: Re: Re:  

 Maar iets dat ergens op slaat heb je niet toe te voegen aan de discussie? Alleen maar blinde woede en maffe, ongefundeerde vooroordelen? Typisch.


Gast

#70 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 18:07

#52: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 stuur jij je dochter volgend jaar met oudjaar naar keulen


Gast

#71 Re: Re:

2016-01-23 18:08

#68: - Re:  

 islam is vergif voor onze westerse samenleving


Gast

#72 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 18:16

#69: - Re: Re: Re: Re:  

waar denk je dat die vooroordelen vandaan komen? Asielzoekers doen nogal hun best om die keer op keer te bevestigen. 


Gast

#73 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 19:50


Gast

#74 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 22:19

#70: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Wat heeft mijn dochter hiermee te maken? Wat heeft Keulen hiermee te maken? Niet gesnapt waar het hier over gaat?


Gast

#75 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-23 22:20

#72: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Het begrip "vooroordeel" is jou niet helemaal duidelijk, merk ik. Causaliteit evenmin.